Thư viện Tiếng Anh phổ thông
-
Bài viết tiến hành đánh giá giáo trình Tiếng Anh cơ bản Solution preintermediate để xem xét lựa chọn cho giảng dạy cho sinh viên năm thứ nhất tại Trường Đại học Công nghiệp Quảng Ninh. Có một số tiêu chí cần xem xét khi đánh giá giáo trình và việc đánh giá giáo trình Solution pre-intermediate này sẽ dựa trên các tiêu chí do Alan Cunningsworth thiết kế, gợi ý trong cuốn sách của mình.
4p
vifriedrich
06-09-2023
0
0
Download
-
Trong bài viết này, tác giả đưa ra những đặc điểm của VLE, thực trạng khó khăn, các yếu tố ảnh hưởng khi học tập trong VLE đối với sinh viên và đề xuất một số giải pháp để tăng cường tính hiệu quả khi học VLE cho sinh viên không chuyên tiếng Anh tại Trường Ngoại ngữ - Du lịch, thuộc Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội.
12p
vifriedrich
06-09-2023
1
0
Download
-
Bài viết giới thiệu kết quả nghiên cứu của tác giả về thực trạng việc sử dụng trò chơi ngôn ngữ trong dạy học tiếng Anh và thấy rằng bên cạnh những tích cực thì vẫn còn tồn tại một số hạn chế, từ đó, bài viết đề xuất một số giải pháp để tăng hiệu quả sử dụng trò chơi ngôn ngữ nhằm nâng cao chất lượng đào tạo học phần tiếng Anh tại Trường Đại học Sao Đỏ.
7p
viengels
25-08-2023
0
0
Download
-
The present case study aims to explore the challenges that the teachers in a Vietnamese university have faced with in the role of language assessors in their outcome-based English courses.
19p
viberkshire
09-08-2023
0
0
Download
-
This paper was part of a large-scale research into the use of resources and activities for English language learning after class time by English-majored students at a university in Vietnam. To explore the range of resources and activities frequently used by the researched students, a survey questionnaire was delivered online to 200 respondents via Google Form.
15p
viberkshire
09-08-2023
0
0
Download
-
The research was drawn upon Moore’s interaction framework with the adoption of a 5-Likert scale questionnaire to examine learner-content, learner-learner and learner-instructor engagement. Open-ended questions at the end of the survey and videos synchronous classroom observations from four lessons provided insights into students’ perceptions and behaviors.
15p
viberkshire
09-08-2023
0
0
Download
-
Listening is considered one of the most challenging language skills, so most of EFL learners find it difficult to get engaged in learning it. Various obstacles have been reported causing challenges for EFL learners in English listening comprehension. This study, therefore, aimed to explore EFL students’ learning engagement and their problems in English listening comprehension.
13p
viberkshire
09-08-2023
0
0
Download
-
This study examines Vietnamese high-school teachers’ research competence and research difficulties in action research. Using a questionnaire (70 items, α = 0.809) and follow-up semi-structured interviews, the researchers confirmed that the top-rated competencies aligned with the traditional roles of high school English teachers, including giving feedback, using visual aids for presentations, and self-assessment.
21p
viberkshire
09-08-2023
2
2
Download
-
Hội nhập quốc tế là xu thế tất yếu của mỗi quốc gia và tiếng Anh được coi là chìa khóa để giúp mỗi cá nhân có thể dễ dàng tiếp xúc với kho tri thức của nhân loại. Nghiên cứu này được thực hiện nhằm xem xét một số yếu tố có thể có ảnh hưởng đến kết quả học tập môn tiếng Anh của học sinh lớp 12 ở tỉnh Gia Lai.
12p
viberkshire
09-08-2023
1
1
Download
-
This study aims at further exploring the effectiveness of translation as a pedagogic tool in an EFL class for Vietnamese non-English majored students. After comparing the students’ performance after learning through translation method and other methods with no use of L1, it seems that the students who were taught using translation tasks were able to use items of vocabulary and language structures they have just learned more frequently and precisely.
11p
viberkshire
09-08-2023
2
2
Download