Upload
Nâng cấp VIP
Trang chủ »Luận Văn - Báo Cáo »
Khoa học xã hội
70 trang
54 lượt xem
2
0

Research projects at school level: Men and women’s representations in TV advertisements in Vietnam - A multimodal critical discourse analysis

This study investigates men and women’s representations in TV advertisements in Vietnam from a multimodal critical discourse analysis perspective. The data comprise of almost one hundred TV advertisements aired on principle TV channels in Vietnam such as VTV and HTV. The framework in use is Fairclough’s (2001), in which part of Kress and van Leeuwen’s visual grammar (1996) is incorporated for a multimodal discourse analysis of the advertisements. The main findings of the research include gender roles differentiation and gender stereotypes which continue to disadvantage women and perpetuate gender inequality. Embedding the findings into the sociopolitical context, the study argues that such representations reinforce traditional biased assumptions about men and women despite a number of political efforts in terms of national policies to advance gender equality in Vietnam.

nguathienthan
04/10/2019
Share
/
70
Có thể bạn quan tâm

Giới thiệu

Về chúng tôi

Việc làm

Quảng cáo

Liên hệ

Chính sách

Thoả thuận sử dụng

Chính sách bảo mật

Chính sách hoàn tiền

DMCA

Hỗ trợ

Hướng dẫn sử dụng

Đăng ký tài khoản VIP

Zalo/Tel:

093 303 0098

Email:

support@tailieu.vn

Phương thức thanh toán

Layer 1

Theo dõi chúng tôi

Facebook

Youtube

TikTok

Chịu trách nhiệm nội dung: Nguyễn Công Hà. ©2025 Công ty TNHH Tài Liệu trực tuyến Vi Na.
Địa chỉ: 54A Nơ Trang Long, P. Bình Thạnh, TP.HCM - Điện thoại: 0283 5102 888 - Email: info@tailieu.vn
Giấy phép Mạng Xã Hội số: 670/GP-BTTTT cấp ngày 30/11/2015