intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng Tiếng Anh 11 - Unit 05: Illiteracy (Writing)

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: PPT | Số trang:22

14
lượt xem
2
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Bài giảng Tiếng Anh 11 - Unit 05: Illiteracy (Writing) giúp học sinh viết bài mô tả thông tin từ bảng đã cho sẵn dựa vào những thuật ngữ chuyên ngành hay sử dụng trong việc phân tích thông tin cũng như số liệu thống kê.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng Tiếng Anh 11 - Unit 05: Illiteracy (Writing)

  1. Table
  2. Table of information What kind of table has Illiteracy eradication rate in some northern provinces of  Timetable Vietnam no legs? 1 995 1998 2000 2002 Ho a Binh 67% 75% 85% 92% Thai  65% 69% 80% 85% Ng uye n Ye n bai 60% 65% 70% 90%
  3. Unit 5: Illiteracy Lesson 4: Writing
  4. Tas k 1: Cho o s e  a s uitab le  w o rd  fro m  the  b o x to  fill in  e ac h s p ac e  o f the  fo llo w ing  p arag rap h: went up (v) rise(v/n) different (adv) declined (v) dramatically(adj) varied (v) The table describes the literacy rates of the population in different parts of the country of Fancy from 1998 …varied to 2007. As can be seen, they (1).................. .……….. considerably between 1998 and 2007. In the Lowlands, there was a gradual (2)................ rise ….……… in the number of both males and females who were literate. In contrast, the literacy rate in the Midlands (3).............. …..……. steadily in both the number of males and females. declined In the Highlands, the trend for literacy rate was (4)................. different ……… .. from the other regions. While the number of literate males went up . sharply between 1998 and 2007, the number of (5)................ ………… literate females fell (6).dramatically ................. ………… .. This data may help the researchers or planners make suitable plans for educational development in each area of the country.
  5. New words • Rate (n): tỉ lệ • Go up = rise • Decline: giảm • Dramatically: đột ngột • Vary: thay đổi, biến đổi • Trend (n): xu hướng • Make plan : lập kế hoạch • Male (n)>< female (n) • Data (n): số liệu • Researcher (n): nhà nghiên cứu
  6. * Analyze the sample writing The table describes the literacy rates of the  opening population in different parts of the country of  Fancy from 1998 to 2007. As can be seen, they  varied considerably between 1998 and 2007. In  the Lowlands, there was a gradual rise in the  body number of both males and females who were  literate. In contrast, the literacy rate in the  Midlands declined steadily in both the number of  males and females. In the Highlands, the trend for  literacy rate was different from the other regions.  While the number of literate males went sharply  between 1998 and 2007, the number of literate  females fell dramatically . This data may help the  researchers or planners make suitable plans for  conclusion educational development in each area of the  country.
  7. o pe ning The table describes the literacy rates of the  population in different parts of the country of  Phần mở đầu, nói Fancy from 1998 to 2007.   tóm tắt vấn đề cần  miêu tả Bắt đầu bằnh cụm từ The table shows/ describes………
  8. bo dy As can be seen, they varied considerably between  Phần thân bài,  miêu tả chi tiết về  1998 and 2007. In the Lowlands, there was a  chiều hướng  gradual rise in the number of both males and  TĂNG, chiều  females who were literate. In contrast, the literacy  hướng GIẢM   rate in the Midlands declined steadily in both the  number of males and females. In the Highlands,  the trend for literacy rate was different from the  Cụm từ chức  other regions. While the number of literate males  năng làm chủ  went sharply between 1998 and 2007, the number  ngữ of literate females fell dramatically .  The literacy rate Bắt đầu bằnh cụm từ The number of       It is clear seen from the table…. literate….  It can be seen from the table.... Tense: the simple  As can be seen from the table …. past tense
  9. c o nc lus io n Phần kết luận, nói  tóm tắt lại xu  This data may help the researchers or planners  hướng hoặc nhận  make suitable plans for educational development  định chung in each area of the country. Bắt đầu bằnh cụm từ In conclusion,….. To sum up,………. In general, …….. Overall,……. 
  10. Liên từ đối chiếu  so sánh The table describes the literacy rates of the  population in different parts of the country of  Fancy from 1998 to 2007. As can be seen, they  in contrast, …. meanwhile, …. varied considerably between 1998 and 2007. In  whereas,…. the Lowlands, there was a gradual rise in the   but, …. number of both males and females who were  however, …. literate. In contrast, the literacy rate in the   While… Midlands declined steadily in both the number of    males and females. In the Highlands, the trend for  literacy rate was different from the other regions.  While the number of literate males went sharply  between 1998 and 2007, the number of literate  females fell dramatically . This data may help the  researchers or planners make suitable plans for  educational development in each area of the  country.
  11. Task 2: Writing a paragraph of about 100 words describing in formation in the table You may begin with:  The table describes the trend of literacy rates in  Sunshine country from 1998 to 2007……..
  12. . Useful expressions used in describing a table Nouns Verbs Adjectives Adverbs rise rise slight slightly increase increase steady steadily decrease decrease sharp sharply drop drop gradual gradually fall fall dramatic dramatically decline decline Examples: There was a/an + Adj +  Noun in ……… 1. There was a gradual rise in the literacy rate from 30% in 1997 to  35% in 2002. Adj N The literacy rate + V(ed,côt 2) +  Adv……… 2. The literacy rate rose gradually from 1997 to 2002. V Adv
  13. Nouns Verbs Meaning rise rise Tăng  increase increase decrease decrease drop drop fall Giảm fall decline decline    
  14. Adjectives Adverbs Meaning slight slightly Nhẹ steady steadily Đều sharp sharply Mạnh gradual gradually Dần dần dramatic dramatically Đột ngột    
  15. + Verbs and adverbs: peak ally ly u sh d en gra ar b dd lim ply e ase su cr / d / c in dr ra h  op htly stea m ac lig dily at  /  s re ic a fa o  up decr ll g lly  /  ease rise peak + Nouns and adjectives: al sh ad u gr a en rp ase dd h  e / r  d in c stea ac su r am dy dr re t sligh op at ic decr   ease rise
  16. *Dis c us s  the  info rm atio n in the  tab le Literacy rates in Sunshine country from 1998 to 2007 1998 2002 2004 2007 Lo wland 50% 53% 56% 95% s Midlands 70% 75% 80% 85% Hig hland 50% 45% 40% 30% s
  17. Literacy rates in Sunshine country from 1998 to 2007 100 90 80 70 60 Lowlands 50 Midlands 40 Highlands 30 20 10 0 1998 2002 2004 2007
  18. 100 90 80 * Literacy rates in  70 60 Sunshine country  50 Lowlands Midlands 40 Highlands from 1998 to 2007 30 20 10 0 1998 2002 2004 2007 1998 2002 2004 2007 Lo wland 50% 53% 56% 95% s Midlands 70% 75% 80% 85%
  19. •Correction: * Read your friends' writings and correct the  mistakes. Yêu cầu bài đạt 4  tiêu chí: 1.    Task fulfillment 2.    Report structure 3.    Vocabulary 4.    Grammar
  20. S ugge s te d writing (1) The table describes the trend of literacy rates in Sunshine  country from 1998 to 2007. As can be seen from the data in  the table, the literacy rates in Sunshine country rose slightly  from 50% in 1998 to 53% in 2002 in Lowlands. There was a  dramatic rise in 2007, it reached to 90%. In Midlands, the  rates increased gradually  by 5% in 2007. In contrast, there  was a slight decrease in the rates of literacy in Highlands in  the first four years from 1998 to 2002. In the last six years,  the rates dropped sharply from 45% to 30%. In general, the  literacy rates in Sunshine country had tendency to increase  over 10 years.
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2