intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng Tư duy hệ thống về quản lý y tế

Chia sẻ: Menh Menh | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:21

67
lượt xem
5
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Bài giảng trình bày tư duy hệ thống về quản lý y tế thông qua các kinh nghiệm quốc tế về quản lý bệnh viện cũng như một số giải pháp nâng cao chất lượng của bệnh viện. Mời các bạn cùng tham khảo bài giảng để nắm chi tiết nội dung của kiến thức.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng Tư duy hệ thống về quản lý y tế

  1. TƯ DUY HỆ THỐNG VỀ QUẢN LÝ Y TẾ Dimitry Tran, CFA, MBA
  2. Trần Đặng Minh Trí TRƯỜNG THPT CHUYÊN LÊ HỒNG PHONG
  3. Áp Lực Cải Tiến
  4. Kinh Nghiệm Cải Tiến Quốc Tế
  5. Business Horizons (2007) 50, 199–209 www.elsevier.com/locate/bushor Building a strong services brand: Lessons from Mayo Clinic Leonard L. Berry a,⁎, Kent D. Seltman b a Mays Business School, Texas A & M University, 4112 TAMU, College Station, TX 77843–4112, USA b Mayo Clinic, 200 First Street SW, Rochester, MN 55905, USA KEYWORDS Abstract A strong services brand is built and sustained primarily by customers’ Services branding; interactions with the provider. A services branding model depicts the dynamics of Services marketing; brand creation. From the interrelationships among the presented brand, external Word-of-mouth communications, and customers’ experiences emerge brand awareness, meaning, marketing; and, ultimately, equity. The Mayo Clinic case study illustrates the services branding Brand protection; model by showing how one organization has created, extended, and protected a Mayo Clinic powerful brand through an unwavering commitment to the well-being of its customers. Managers outside of healthcare can benefit from three branding lessons embedded in the Mayo Clinic story: (1) attend to organizational values; (2) play defense, not just offense; and (3) turn customers into marketers. © 2007 Kelley School of Business, Indiana University. All rights reserved. 1. Mayo Clinic: A brand to behold a follow-up question asking for “other institutions” they would consider. Preference for Mayo Clinic is Mayo Clinic has developed one of the most powerful almost three times greater than for the second- services brands in the world and, arguably, the ranked institution (Mayo Clinic Brand Monitor, leading healthcare brand in the United States. In a 2003). 2003 national study, primary decision-makers in US The purpose of this article is to distill how Mayo households were asked what healthcare institution Clinic has built and sustained such a strong services they would choose for themselves or a family mem- brand, and to suggest branding lessons managers in ber if insurance or finances would enable them to go other service organizations can glean from the Mayo anywhere for a serious medical problem such as case study. The Mayo Clinic brand story is nothing cancer treatment, heart surgery, or neurosurgery. short of remarkable: the organization opened shop Responses were unaided and Mayo Clinic was not more than 140 years ago in a small, isolated Minne- identified as the study sponsor. As shown in Table 1, sota town, had a one-person marketing staff from Mayo Clinic was mentioned by nearly 19% of respon- 1986 until 1992, and uses little media promotion to dents, with an additional 8% including Mayo Clinic in this day (defying the commonly held assumption that great brands require great advertising). ⁎ Corresponding author. In undertaking our study, we begin by summariz- E-mail addresses: BerryLe@tamu.edu (L.L. Berry), ing a generic model of services branding. Next, we seltman.kent@mayo.edu (K.D. Seltman). present the Mayo Clinic case study, which illustrates 0007-6813/$ - see front matter © 2007 Kelley School of Business, Indiana University. All rights reserved. doi:10.1016/j.bushor.2007.01.005
  6. Từ An Toàn Người Bện Đến Tự Chủ Tài Chính Tự Chủ Tài Chính Doanh Thu Chi Phí Số Lượng NB Giảm Lãng Phí Quảng Cáo Thương Hiệu & Truyền Thông Hài Lòng NB An Toàn NB
  7. Sự Cố Y Khoa Có Thể Tránh Được? SỰ CỐ Y KHOA CÓ BIẾN CHỨNG SỰ KIỆN THỂ TRÁNH Y KHOA KHÔNG XÉM SAI ĐƯỢC TRÁNH ĐƯỢC (NEAR MISS) (PREVENTABLE (NON-PREVENTABLE ADVERSE ADVERSE EVENTS) EVENT) SAI SÓT Y TẾ NGƯỜI BỆNH BỊ HẠI (ERROR) (HARM) Source: Johns Hopkins School of Public Health
  8. Phó Mặc Cho May Rủi TRỞ VỀ SUÝT SAI BÌNH THƯỜNG SAI SÓT THIẾT BỊ BỀN VỮNG CÓ SAI SÓT TÌNH HUỐNG HỆ THỐNG CAN THIỆP MAY CON NGƯỜI NGUY HIỂM AN TOÀN MẮN CỦA CON NGƯỜI MONG MANH KHÔNG SAI SÓT TỔ CHỨC NGUY HIỂM SỰ CỐ Y TẾ Source: Johns Hopkins School of Public Health TIẾP DIỄN CÓ THỂ TRÁNH ĐƯỢC
  9. Người bệnh và nhân viên hoang mang. HỆ THỐNG MONG MANH (VULNERABLE SYSTEM) SỰ CỐ Y KHOA CÓ THỂ TRÁNH ĐƯỢC (PREVENTABLE ADVERSE EVENT)
  10. Dễ dàng có sự cố y khoa. HỆ THỐNG MONG MANH (VULNERABLE SYSTEM) SAI SÓT Y TẾ (ERROR) SỰ CỐ Y KHOA CÓ THỂ TRÁNH ĐƯỢC (PREVENTABLE ADVERSE EVENT)
  11. Chúng ta cần kiến tạo Hệ Thống Bền Vững. HỆ THỐNG BỀN VỮNG (RESILIENT SYSTEM) SỰ CỐ Y KHOA CÓ THỂ TRÁNH ĐƯỢC (PREVENTABLE ADVERSE EVENT)
  12. Để giữ cho nhân viên y tế và người bệnh an toàn, BẤT CHẤP sai sót không chủ đích. HỆ THỐNG BỀN VỮNG (RESILIENT SYSTEM) SAI SÓT Y TẾ (ERROR) SỰ CỐ Y KHOA CÓ THỂ TRÁNH ĐƯỢC (PREVENTABLE ADVERSE EVENT)
  13. Chuyên Gia ATNB - Bernie Harrison
  14. Xây dựng “Văn Hoá CônG Bằng”
  15. Trách Nhiệm Với Hành Vi của Chúng TA Sai Sót của Hành Vi Hành Vi Con Người Rủi Ro Nguy Hiểm Hành vi không cố ý: vô Quyết định chấp nhận Cố tình gây ra rủi ro tình, mất tập trung một rủi ro Quản lý thông qua thay Quản lý thông qua: Quản lý thông qua: đổi: •Xoá bỏ các động cơ cho •Xử lý hành chính •Quy trình việc gây ra rủi ro •Biện Pháp Chế Tài •Phương Pháp •Tạo ra các động cơ gây •Đào Tạo rủi •Thiết Kế •Tăng cường sự nhận thức tình huống nguy hiểm Hỗ Trợ Hướng Dẫn Trừng Phạt
  16. Prof. Atul Gawande – Harvard University
  17. Đỉnh Cao Y Học của Thế Kỷ 20 – Phân Tử
  18. Đỉnh Cao Y Học của Thế Kỷ 21 – Hệ Thống
  19. Từ An Toàn Người Bện Đến Tự Chủ Tài Chính Tự Chủ Tài Chính Doanh Thu Chi Phí Số Lượng NB Giảm Lãng Phí Quảng Cáo Thương Hiệu & Truyền Thông Hài Lòng NB An Toàn NB
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2