YOMEDIA
ADSENSE
Marketing quốc tế - TS Nguyễn Đông Phong
283
lượt xem 37
download
lượt xem 37
download
Download
Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ
Marketing quốc tế là hoạt động Marketing sản phẩm, dịch vụ và thông tin vượt qua biên giới chính trị của một quốc gia. Do đó, nó cũng bao gồm đầy đủ các thành phần như Marketing nội địa.
AMBIENT/
Chủ đề:
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Marketing quốc tế - TS Nguyễn Đông Phong
- MARKETING QUỐC TẾ ( XUẤT KHẨU ) PGS.TS NGUYỄN ĐÔNG PHONG TÀI LIỆU THAM KHẢO: KHẢO: 1.TÀI LIỆU CỦA GIẢNG VIÊN 2.INTERNATIONAL MARKETING AND EXPORT MANAGEMENT – GERALD ALBAUM…SECOND EDITION – ADDISON- WESLEY ADDISON-
- Nội dung CHƯƠNG CHƯƠNG 1. MARKETING QUỐC TẾ VÀ XUẤT KHẨU CHƯƠNG CHƯƠNG 2. NGHIÊN CỨU THỊ TRƯỜNG TRƯ THẾ GIỚI CHƯƠNG CHƯƠNG 3. CHIẾN LƯỢC THÂM NHẬP LƯ THỊ TRƯỜNG THẾ GIỚI TRƯ CHƯƠNG CHƯƠNG 4. CHIẾN LƯỢC SẢN PHẨM LƯ QUỐC TẾ CHƯƠNG CHƯƠNG 5. CHIẾN LƯỢC GIÁ QUỐC TẾ LƯ CHƯƠNG CHƯƠNG 6. CHIẾN LƯỢC PHÂN PHỐI LƯ QUỐC TẾ CHƯƠNG CHƯƠNG 7. CHIẾN LƯỢC XÚC TIẾN LƯ QUỐC TẾ CHƯƠNG CHƯƠNG 8. TỔ CHỨC HOẠT ĐỘNG MARKETING QUỐC TẾ
- CHƯƠNG CHƯƠNG 1. MARKETING QUỐC TẾ VÀ XUẤT KHẨU 1.DẪN NHẬP 2.BẢN CHẤT CỦA MARKETING QUỐC TẾ 3.KẾ HOẠCH MARKETING XUẤT KHẨU 4.MỤC ĐÍCH CỦA CÁC CTY ĐẾN THỊ TRƯỜNG THẾ GIỚI TRƯ
- 1.DẪN NHẬP HỘI NHẬP QUỐC TẾ VÀ MARKETING QUỐC TẾ
- Global Marketing Integration
- Global Marketing Integration Fords made in Mexico with Japanese parts, Honda, Toyota, BMW, and Mercedes Benz open USA plants, and Isuzu of America makes Troopers and Rodeos with GM engines via joint venture. Honda manufacturing cars in USA, TI manufacturing semiconductors in Japan. Macintosh’s PowerBook 100 designed and manufactured by Sony.
- Global Marketing Integration 1. GM $20,000 (paid) to GM for LeMans - An American Car $6,000 to South Korea for assembly $3,500 (goes) to Japan for advanced components (engines, transaxles, and electronics) $1,500 (goes) to Germany for design $1,300 (goes) to GB for advertising and marketing services $100 (goes) to Ireland for data processing services $7,600 to GM headquarters in the U.S. for financial and legal services, etc.
- Global Marketing Integration 2. Airbus Consortium Joint ownership (companies from 4 countries): wings from U.K.; fuselage and tail – Germany; doors – Spain; cockpit and final assembly – France 1500 suppliers 27 countries 35% of components from 500 U.S. companies Other suppliers in India and Singapore
- International Marketing - Intro Total world trade volume in goods and services is around $8 trillion. The world’s five exporting countries are the United States ($700 billion), Germany ($560 billion), Japan ($390 billion), France ($320 billion), and Britain ($260 billion), collectively accounting for 42 percent of global trade.
- International Marketing - Intro The Triad Regions (North America, Western Europe, and Japan) of the world collectively produce more than 80% of world GDP. In the next ten to twenty years, Emerging Markets – the Chinese Economic Area (CEA: including China, Hong Kong, region, and Taiwan), India, South Korea, Mexico, Brazil, Argentina, South Africa, Poland, Turkey, and the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN: including Indonesia, Brunei, Malaysia, Singapore, Thailand, and the Philippines, and Vietnam) will provide many opportunities in global business.
- 2. BẢN CHẤT CỦA MARKETING QUỐC TẾ 2.1KHÁI NIỆM MARKETING QUỐC TẾ MARKETING XUẤT KHẨU MARKETING NƯỚC NGOÀI NƯ MARKETING ĐA QUỐC GIA MARKETING TOÀN CẦU
- International Marketing Defined • International marketing: the performance of business activities that direct the flow of a company’s goods and services to consumers or users in more than one nation for a profit.
- KHÁI NIỆM MARKETING QUỐC TẾ Là việc tiến hành hoạt động kinh doanh được được thiết kế để kế hoạch, định giá, xúc tiến và hướng hư dòng hàng hoá dịch vụ của cty đến người tiêu ngư thụ hoặc người sử dụng ở hơn một quốc gia ngư hơ nhằm đạt lợi nhuận. Cateora & Graham p 6
- The International Marketing Task Foreign environment (uncontrollable) Political/legal 1 Economic Country market C forces forces environment (uncontrollable) Domestic environment (uncontrollable) 2 7 Political/ Competitive Competitive Cultural legal (controllable) structure Forces forces forces Price Product Country market A environment (uncontrollable) 3 Promotion Channels of distribution 6 Level of Country market B Geography and Economic climate Technology environment Infrastructure (uncontrollable) 4 5 Structure of distribution Irwin/McGraw-Hill Copyright©2002 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.
- Evolution of Marketing Domestic Marketing - ethnocentric Export Marketing- ethnocentric Marketing- International Marketing - polycentric or multidomestic Multinational Marketing- regiocentric Marketing- Global Marketing - geocentric Domestic export international multinational global marketing marketing
- Meeting International Challenges Be prepared and develop active responses. Develop new strategies. New plans are needed. Adaptation to the new environment and markets.
- The main steps in the marketing management process R – STP – MM – I – C R= research STP= Segmentation, Targeting, Positioning MM= Marketing-mix Marketing- I= Implementation C=control
- MARKETING- MARKETING-MIX 4 Ps 4Cs 1.Product Customer value 2. Price Cost to the customer 3. Place Convenience 4. Promotion Communication ------------------------------------------------------------- 5. Probe Customer, consumer 6. Phacilitate(Facilitate) Consumption services 7. Plan Curve 8. People Count
- 2.2 NỘI DUNG CHỦ YẾU CỦA MARKETING QUỐC TẾ + Nghieân cöùu thò tröôøng theá giôùi + Hoaïch ñònh chieán löôïc thaâm nhaäp thò tröôøng theá giôùi + Keá hoaïch vaø phaùt trieån saûn phaåm quoác teá + Phaân phoái saûn phaåm quoác teá + Ñònh giaù saûn phaåm quoác teá
- 3. QUY TRÌNH KẾ HOẠCH MARKETING XUẤT KHẨU 3.1. Xác định và đo lường cơ hội thị lư cơ trường trư 3.2. Hình thành mục tiêu và chiến lược lư marketing xuất khẩu 3.3. Thực hiện chiến lược marketing xuất lư khẩu
ADSENSE
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
Thêm tài liệu vào bộ sưu tập có sẵn:
Báo xấu
LAVA
AANETWORK
TRỢ GIÚP
HỖ TRỢ KHÁCH HÀNG
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn