Upload
Nâng cấp VIP
Trang chủ »Khoa Học Tự Nhiên »
Toán học
14 trang
8 lượt xem
1
0

Four perspectives on two fundamental concepts - mathematics and physics teachers' perceptions of models and modeling in the classrooms

The terms model and modeling are central concepts in mathematics and physics teaching. It is known, however, that the focus of the perspectives on these concepts in the two subjects are shifted against each other.

viaburame
14/03/2025

Mathematics education

Physics education

Teachers’ perspectives

Mathematics and physics teaching

STEM education appears

Share
/
14
Có thể bạn quan tâm
Students' and teachers' perspectives on project-based learning in a blended-learning translation course
Students' and teachers' perspectives on project-based learning in a blended-learning translation course
10 trang
Three phases of technology in Singapore mathematics education
Three phases of technology in Singapore mathematics education
17 trang
Landmarks and orientations in teaching and learning school mathematics
Landmarks and orientations in teaching and learning school mathematics
9 trang
Using geogebra for teaching problems on fixed points of families of lines and circles in secondary school geometry
Using geogebra for teaching problems on fixed points of families of lines and circles in secondary school geometry
7 trang
Application of python for designing visual aids and integration of artificial intelligence (AI) to teaching mathematics at high schools
Application of python for designing visual aids and integration of artificial intelligence (AI) to teaching mathematics at high schools
12 trang
The role of metacognition in mathematical modeling process
The role of metacognition in mathematical modeling process
8 trang
Applying technology to online mathematics education in the digital era
Applying technology to online mathematics education in the digital era
11 trang
Applying the principles of realistic mathematics education (RME) in teaching fourth-grade mathematics in Vietnam
Applying the principles of realistic mathematics education (RME) in teaching fourth-grade mathematics in Vietnam
11 trang
Developing a system of practical exercises to enhance mathematical problem-solving competencies for fifth-grade students through realistic mathematics education
Developing a system of practical exercises to enhance mathematical problem-solving competencies for fifth-grade students through realistic mathematics education
13 trang
Using ChatGPT in teaching English for specific purposes: Teachers’ perspectives
Using ChatGPT in teaching English for specific purposes: Teachers’ perspectives
8 trang
Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục: Dạy học Giải tích ở trường trung học phổ thông theo tiếp cận Giáo dục Toán thực (Realistic mathematics education)
Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục: Dạy học Giải tích ở trường trung học phổ thông theo tiếp cận Giáo dục Toán thực (Realistic mathematics education)
286 trang
Tóm tắt Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục: Dạy học Giải tích ở trường trung học phổ thông theo tiếp cận Giáo dục Toán thực (realistic mathematics education)
Tóm tắt Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục: Dạy học Giải tích ở trường trung học phổ thông theo tiếp cận Giáo dục Toán thực (realistic mathematics education)
27 trang

Giới thiệu

Về chúng tôi

Việc làm

Quảng cáo

Liên hệ

Chính sách

Thoả thuận sử dụng

Chính sách bảo mật

Chính sách hoàn tiền

DMCA

Hỗ trợ

Hướng dẫn sử dụng

Đăng ký tài khoản VIP

Zalo/Tel:

093 303 0098

Email:

support@tailieu.vn

Phương thức thanh toán

Layer 1

Theo dõi chúng tôi

Facebook

Youtube

TikTok

Chịu trách nhiệm nội dung: Nguyễn Công Hà. ©2025 Công ty TNHH Tài Liệu trực tuyến Vi Na.
Địa chỉ: 54A Nơ Trang Long, P. Bình Thạnh, TP.HCM - Điện thoại: 0283 5102 888 - Email: info@tailieu.vn
Giấy phép Mạng Xã Hội số: 670/GP-BTTTT cấp ngày 30/11/2015