intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Đề cương ôn tập giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 8 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:11

8
lượt xem
1
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Để đạt kết quả cao trong kì thi sắp tới, các em có thể tham khảo và tải về "Đề cương ôn tập giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 8 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội" được TaiLieu.VN chia sẻ dưới đây để có thêm tư liệu ôn tập, luyện tập giải đề thi nhanh và chính xác giúp các em tự tin đạt điểm cao trong kì thi này. Chúc các em thi tốt!

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Đề cương ôn tập giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 8 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội

  1. UBND QUẬN HÀ ĐÔNG TRƯỜNG THCS DƯƠNG NỘI ĐỀ CƯƠNG ÔN TẬP GIỮA KÌ I MÔN TIẾNG ANH LỚP 8 Năm học 2023 – 2024 A. VOCABULARY WORD PRONUNCIATION MEANING balance (n) /ˈbæləns/ sự thăng bằng, sự cân bằng bracelet (n) /ˈbreɪslət/ vòng đeo tay crazy (adj) /ˈkreɪzi/ rất thích, quá say mê cruel (adj) /ˈkruːəl/ độc ác detest (v) /dɪˈtest/ căm ghét DIY (do-it-yourself) (n) /ˌdiː aɪ ˈwaɪ/ hoạt động tự làm ra, sửa chữa hoặc fancy (v) /ˈfænsi/ mến, thích fold (v) /fəʊld/ gấp, gập fond (adj) /fɒnd/ mến, thích keen (adj) /kiːn/ say mê, ham thích keep in touch /kiːp ɪn tʌtʃ/ giữ liên lạc (với ai) kit (n) /kɪt/ bộ đồ nghề leisure (n) /ˈleʒə/ thời gian rảnh rỗi message (v) /ˈmesɪdʒ/ gửi tin nhắn muscle (n) /ˈmʌsl/ cơ bắp origami (n) /ˌɒrɪˈɡɑːmi/ nghệ thuật gấp giấy Nhật Bản outdoors (adv) /ˌaʊtˈdɔːz/ ngoài trời prefer (v) /prɪˈfɜː/ thích hơn puzzle (n) /ˈpʌzl/ trò chơi câu đố / giải đố resort (n) /rɪˈzɔːt/ khu nghỉ dưỡng snowboarding (n) /ˈsnəʊbɔːdɪŋ/ trượt tuyết bằng ván catch (v) /kætʃ/ đánh được, câu được (cá) cattle (n) /ˈkætl/ gia súc combine harvester /ˈkɒmbaɪn ˈhɑːvɪstə/ máy gặt đập liên hợp crop (n) /krɒp/ vụ, mùa cultivate (v) /ˈkʌltɪveɪt/ trồng trọt dry (v) /draɪ/ phơi khô, sấy khô feed (v) /fːd/ cho ăn ferry (n) /ˈferi/ phà harvest (n, v) /ˈhɑːvɪst/ vụ thu hoạch, vụ gặt, gặt hái, thu hoạch herd (v) /hɜːd/ chăn giữ vật nuôi hospitable (adj) /ˈhɒspɪtəbl/, mến khách, hiếu khách lighthouse (n) /ˈlaɪthaʊs/ đèn biển, hải đăng load (v) /ləʊd/ chất, chở milk (v) /mɪlk/ vắt sữa orchard (n) /ˈɔːtʃəd/ vườn cây ăn quả 1
  2. paddy field (n) /ˈpædi ˌfːld/ ruộng lúa picturesque (adj) /ˌpɪktʃəˈresk/ đẹp, hấp dẫn (phong cảnh) plough (v) /plaʊ/ cày (thửa ruộng) speciality (n) /ˌspeʃiˈæləti/ đặc sản stretch (v) /stretʃ/ kéo dài ra vast (adj) /vɑːst/ rộng lớn, mênh mông, bao la well-trained (adj) /ˌwel ˈtreɪnd/ lành nghề, có tay nghề account (n) /əˈkaʊnt/ tài khoản browse (v) /braʊz/ đọc lướt, tìm (trên mạng) bully (v) /ˈbʊli/ bắt nạt bullying (n) /ˈbʊliɪŋ/ sự bắt nạt concentrate (v) /ˈkɒnsntreɪt/ tập trung (vào) connect (v) /kəˈnekt/ kết nối craft (n) /krɑːft/ (nghề, đồ, kĩ nghệ) thủ công enjoyable (adj) /ɪnˈdʒɔɪəbl/ thú vị, gây hứng thú expectation (n) /ˌekspekˈteɪʃn/ sự mong chờ, kì vọng focused (adj) /ˈfəʊkəst/ chuyên tâm, tập trung forum (n) /ˈfɔːrəm/ diễn đàn log (on to) (v) /lɒɡ (ən tə)/ đăng nhập mature (adj) /məˈtʃʊə/ chín chắn, trưởng thành media (n) /ˈmiːdiə/ (phương tiện) truyền thông midterm (adj) /ˌmɪdˈtɜːm/ giữa kì notification (n) /ˌnəʊtɪfɪˈkeɪʃn/ sự thông báo B. GRAMMAR I. VERBS OF LIKING AND DISLIKING 1. VERBS OF LIKING: Động từ Nghĩa Adore Yêu thích, mê mẩn Love Yêu Like/ enjoy/ fancy Thích Don’t mind Không phiền Dislike/ don’t like Không thích Hate Ghét Detest Căm ghét 2.VERBS OF LIKING + V_ING / TO V: -Khi muốn dùng một động từ chỉ một hàng động khác ở sau động từ chỉ sự thích, ta phải sử dụng danh động từ (V_ing) hoặc động từ nguyên thể co “to” (toV) 1.Verbs + V-ing/ to V Những động từ đi với cả danh động từ và động từ nguyên thể có “to” mà không đổi về nghĩa 2
  3. Verbs Verbs + V-ing Verbs +to V Like I like skateboarding in my free time I like to skateboard in my free time Love She loves training her dog She loves to train her dog Hate He hates eating out He hates to eat out Prefer My mother prefers going jogging My mother prefers to go jogging 2. Verbs + V-ing Những động từ chỉ đi với danh động từ Verbs Verbs + V-ing Adore They adore eating ice-cream Enjoy We enjoy playing basketball Fancy Do you fancy making crafts? Don’t mind I don’t mind cooking Dislike Does he dislike swimming? Detest I detest doing housework II. COMPARISONS. 1. So sánh hơn của trạng từ là gì? So sánh hơn của trạng từ, giống trường hợp so sánh hơn của tính từ, mô tả sự khác biệt và tương đồng giữa hai thứ. Trong khi tính từ ở thể so sánh mô tả giống – khác giữa 2 danh từ (người, địa điểm, vật dụng), trạng từ ở thể so sánh mô tả giống – khác giữa 2 động từ - tức là mô tả cách thức, thời điểm, tần suất hay mức độ một hành động được thực hiện. Ví dụ: “John is faster than Tim.” (comparative adjective - so sánh hơn của tính từ) “John runs faster than Tim.” (comparative adverb - so sánh hơn của trạng từ) “John is more careful than Tim in his work.” (comparative adjective - so sánh hơn của tính từ) “John works more carefully than Tim.” (comparative adverb - so sánh hơn của trạng từ) 2. Cách tạo thành trạng từ ở thể so sánh hơn Chúng ta thường thêm đuôi er vào trạng từ gốc hoặc thêm more/less vào trước trạng từ gốc. Cụ thể là: 2.1. Trạng từ 1 âm tiết Ta thêm er vào cuối trạng từ. Khi trạng từ kết thúc bằng “e” thì chỉ cần thêm “r” để chuyển sang thể so sánh hơn. Ví dụ: Trạng từ (dạng gốc) Trạng từ ở thể so sánh hơn fast faster hard harder high higher late later long longer low lower wide wider 3
  4. 2.2. More + trạng từ đuôi “ly” Với trạng từ đuôi "ly", ta thêm more vào trước trạng từ khi thực hiện so sánh hơn. Khi so sánh kém, ta thay more bằng less. Ví dụ: Tính từ Trạng từ Trạng từ ở thể so sánh hơn careful carefully more/less carefully efficient efficiently more/less efficiently happy happily more/less happily horrible horribly more/less horribly recent recently more/less recently sad sadly more/less sadly strange strangely more/less strangely 3. Một số trường hợp bất quy tắc Trạng từ Trạng từ ở thể so sánh hơn badly worse early earlier far farther/further* little less well better 4. Một số lưu ý 4.1. Trường hợp Further và Farther: Mặc dù farther và further thường được dùng thay cho nhau, vẫn có sự khác biệt giữa hai dạng này. Trong tiếng Anh - Mỹ, farther được dùng nhiều hơn khi so sánh về khoảng cách vật lý; further để so sánh khoảng cách mang nghĩa hình tượng. Còn trong tiếng Anh – Anh, further được lựa chọn dùng nhiều hơn với cả 2 trường hợp. 4.2. So sánh hơn của trạng từ có 2 dạng: chính thống và trong ngôn ngữ đời thường Có một số trạng từ có cả 2 dạng: chính thống (“đúng”) - có đuôi “ly” và không chính thống (ngôn ngữ đời thường) - không có đuôi “ly”. Tương tự với dạng so sánh hơn của nhóm trạng từ này. Dù những chuyên gia ngữ pháp tiếng Anh truyền thống thường coi những động từ không có đuôi “ly” là không đúng, chúng vẫn được sử dụng trong tiếng Anh hiện đại. Nhưng tất nhiên, tính chính thống của chúng kém hơn so với các trạng từ đuôi “ly”. Lưu ý: Bạn có thể nghe một số người bản địa dùng dạng không chính thống của trạng từ khi nói. Tuy nhiên, tốt nhất tránh làm vậy trong những tình huống chính thống và các bài kiểm tra. Trạng từ Trạng từ ở thể so sánh hơn cheap/cheaply cheaper/more cheaply loud/loudly louder/more loudly quick/quickly quicker/more quickly slow/slowly slower/more slowl 4.3. Ta có thể dùng less thay cho more để hàm ý sự giảm đi của hành động. Ví dụ Giải nghĩa 4
  5. She visits often. 1 lần/tuần Now she visits more often. ↑ 1 lần/ngày Now she visits less often. ↓ 1 lần/tháng 4.4. Có thể loại bỏ một trong hai danh từ. Thông thường, ta không cần đề cập tới cả 2 người/vật được so sánh. Bởi điều này đã thể hiện rõ ràng trong ngữ cảnh. Nếu người nói đã biết ai/cái gì đang nói tới, ta có thể lược bỏ bớt một danh từ. Khi đó, không cần dùng than nữa. Ví dụ: Speaker A: “Who swims faster, you or your brother?” Speaker B: “My brother does, but I can run faster.” 4.5. Ta chỉ có thể thực hiện phép so sánh với các trạng từ có thể phân cấp được Đó là những trạng từ thể hiện sự hơn kém nhau về mức độ. Ví dụ: quickly là trạng từ có thể phân cấp được bởi một người có thể chạy nhanh (run quickly), chạy rất nhanh (very quickly) hoặc cực kỳ nhanh (extremely quickly). Như vậy, có thể dùng các từ, cụm từ nhấn mạnh như a bit, a little (bit), much, a lot, far để nhấn mạnh sự khác biệt. much far a lot quite a lot a great deal a good deal a good bit a fair bit a bit slightly rather a little a little bit just a little bit III. SIMPLE SENTENCES AND COMPOUND SENTENCES (Câu đơn và câu ghép) 1. Simple Sentences (Câu đơn) - Chỉ có 1 mệnh đề chính, nghĩa là có 1 chủ ngữ và 1 động từ: S + V - Có thể chủ ngữ là 2 danh từ nối với nhau bằng 'and' hoặc có 2 động từ nối với nhau bằng 'and' nhưng vẫn là 1 câu đơn. E.g: Iwent to the supermarket yesterday. (Tớ đi siêu thị ngày hôm qua.) S V Mary and Tomare playing tennis. (Mary và Tom đang chơi tennis.) S V My brotherate a sandwich and drank beer. S V (Anh trai của tôi đã ăn bánh sandwich và uống bia.) 2. Compound Sentences (Câu ghép) - Một câu ghép gồm 2 hoặc 3 mênh đe doc ịÔỊ) (mdependent, clause), hay còn gọi là những câu đơn được nối với nhau bởi liên từ kết hợp (coordinating conjunction) hoặc trạng từ liên kết (conjunctive adverbs). a. Coordinating conjunction (Liên từ kết họp) - Chúng ta có các liên từ kết hợp thông dụng sau: F = for A = and N = nor B = but O = or Y = yet S = so Từ “FANBOYS” là một cách viết để nhớ các "conjunctions" phổ biến nhất một cách dễ dàng, đây là các liên từ khác nhau để tạo nên câu ghép. Liên Ý nghĩa Ví dụ 5
  6. từ FOR Diễn đạt lý do hoặc mục đích I don't like him, for he was a bully in the past. AND Thêm (bổ sung) một thứ vào một thứ She likes tea and coffee. khác NOR Bổ sung một ý phủ định vào ý phủ No, I won't be there on Thursday nor định đã được nêu trước đó Friday. BUT Diễn tả sự đối lập, ngược nghĩa Mickey has a beautiful but lazy dog. OR Đưa ra một lựa chọn khác Would you like tea or coffee? YET Dùng đế giới thiệu một ý đối lập với ý Truong plays soccer well, yet his favorite trước đó (tương tự but) sport is basketball. SO Thường dùng để chỉ kết quả I prepared well in advance so I won this game. Lưu ý: * for đứng giữa câu, trước for là dấu phấy (,), sau for là một mệnh đề. * Thực tế, nor ít xuất hiện với chức năng là liên từ mà nor thường được sử dụng để kết hợp với neither mang nghĩa neither... nor (không... cũng không). b. Conjunctive adverb (Trạng từ liên kết) Các trạng từ liên kết: therefore (vì thế, vì vậy), however/ nevertheless (tuy nhiên, tuy thế, nhưng), otherwise (mặt khác), as a result (kết quả là)... E.g: She didn't study anything; as a result, she failed the exam. (Cô ta không học hành gì cả; kết quả là, cô ta trượt kỳ thi.) He wanted to study late; therefore, he had another cup of coffee. (Anh ấy muốn học muộn; vì vậy, anh ấy uống một tách cà phê). B. PRACTICE I. Circle the word whose underlined part differs from the others in pronunciation in each of the following questions. 1. A. could B. soup C. would D. should 2. A. school B. pool C. choose D. look 3. A. sugar B. full C. lunch D. put 4. A. woman B. two C. movie D. shoe 5. A. answer B. man C. afraid D. family 6. A. product B. project C. job D. mother 7. A. picture B. lunar C. surprise D. culture 8. A. village B. find C. hike D. remind 9. A. noise B. choice C. sore D. annoy 10. A. pool B. cool C. spoon D. poor II. Circle the word that differs from the others in the position of primary stress in each of the following questions. 1. A. addict B. affect C. balance D. decide 2. A. virtual B. data C. harmful D. exist 3. A. improveB. leisure C. message D. muscle 4. A. organize B. solution C. melody D. socialize 5. A. access B. cattle C. ferry D. collect 6
  7. 6. A. convenient B. discover C. cultivate D. excited 7. A. donate B. harvest C. equip D. explore 8. A. bully B. connect C. discuss D. account 9. A. media B. practical C. concentrate D. enjoyable 10. A. mature B. improve C. avoid D. pressure III. Choose the correct answers. 1. All the students in this club find _____________ origami interesting. A. doing B. making C. taking D. folding 2. My children are hooked _____________ playing chess. A. on B. in C. at D. about 3. Many parents are worried that their kids are _____________ to computer games. A. interested B. fond C. addicted D. crazy 4. I think watching TV more than 5 hours a day may _____________ the children’s health. A. balance B. ban C. improve D. affect 5. Maria put all her _____________ into buying a new bicycle. A. trick B. savings C. leisure D. craft kit 6. Nowadays, teenagers tend to make _____________ friends on Facebook. A. virtual B. real C. true D. reliable 7. We can see a lot of cows and buffaloes on the green _____________ in the countryside. A. paddy fields B. farms C. pastures D. castle 8. After harvesting rice, I helped my dad _____________ it onto a truck. A. unload B. pick C. dry D. load 9. I remember going with the village children to _____________ the buffaloes when I was a kid. A. raise B. herd C. feed D. combine 10. Thanks to modern machines, the farmers can _____________ a field in a short period of time. A. plough B. catch C. harvest D. separate 11. In summer, I usually go to my hometown to help my grandmother pick _____________ in the orchard. A. trees B. plants C. fruit D. flowers 12. I love staying here because of the picturesque scenery with vast fields _____________ long distances. A. opening B. widening C. expanding D. stretching 13. Nowadays, teenagers have _____________ from their parents and friends. A. pressure B. activities C. leaders D. tests 14. You should take part _____________ some clubs to improve your confidence. A. with B. in C. of D. about 15. _____________ can make students more likely to develop anxiety. A. Testing B. Chatting C. Bullying D. cheating IV. Choose the correct answers. 1. I prefer _____________ comic books to _____________ board games. A. reading - playing B. read – play C. to read - to play D. reading - play 2. Lucia hates _____________ to school every morning. A. walk B. to walk C. walking D. both B & c 3. We are _____________ on playing basketball after school. A. interested B. keen C. crazy D. fond 7
  8. 4. I think Susan adores _____________ craft because I see a lot of paper in her room. A. to make B. make C. making D. both A & c 5. I don’t mind _____________ the trees in the garden when my father asks me to. A. to water B. water C. watered D. watering 6. Living cost in the city is much _____________ than that in the countryside. A. expensive B. more expensive C. expensiver D. the more expensive 7. I think people in the urban areas have _____________ life than those in the rural ones. A. better B. the best C. gooder D. the better 8. Jane lives in London, so she can speak English _____________ than us. A. fluentlier B. more fluentlier C. more fluently D. the most fluently 9. Buildings in cities are much _____________ than those in the countryside. A. more tall B. taler C. more tallerD. taller 10. I used to live _____________ when I was in my hometown. A. more happily B. more happy C. happlier D. happier 11. Tony works hard; _____________, he gets promotion every two years. A. however B. so C. therefore D. if 12. Lucy went to school late, _____________ she got up late. A. and B. for C. but D. or 13. My father is watering the trees, _____________ my mother is cooking in the kitchen. A. so B. but C. and D. or 14. It’s raining outside; _____________, the kids are still playing in the garden. A. however B. therefore C. otherwise D. and 15. You have to fasten your seatbelt; _____________, you will be fined. A. however B. so C. or D. otherwise V. Find and correct a mistake in each sentence. 1. My son is addicted with using the Internet. 2. My friends are fond of to do aerobics. 3. Laura hates do the housework because it is boring. 4. I fancy to make origami in my free time. 5. Finding a shopping centre in a city is more easy than in the countryside. 6. Julia cooks badder than I do. 7. Sam finished the task quicklier than Tom. 8. Anna was sick; so, she missed all of the exams last week. 9. You can choose to go by train, and you can take a taxi to the park. 10. I must be at the meeting on time, for I am stuck in a traffic jam now. 1. ______________________________ 6. ______________________________ 2. ______________________________ 7. ______________________________ 3. ______________________________ 8. ______________________________ 4. ______________________________ 9. ______________________________ 5. ______________________________ 10. ______________________________ VI. Read and choose the best answer that best fits each blank. Being engaged in a DIY project can give you a sense of (1) ______________ and satisfaction. Finishing a DIY project can help you (2) ______________ accomplished and happy with your hard (3) ______________ and dedication, and leaves you with something you can be proud to 8
  9. show off. A 2016 study done by Occupational Therapy International showed that participants of the study who took part (4) ______________ creative activities, including DIY projects, felt a boost in mood (5) ______________ happiness. Another (6) ______________ DIY projects can have on your mental health is that it helps reduce (7) ______________ and anxiety. Focusing on a hands-on project can help you disengage from any life stressors you may be facing. Some even consider DIY projects to be “meditative”. This comes from the similarities people feel between hands-on projects and meditation (8) ______________ deep concentration and heightened awareness. 1. A. pleasureB. anxiety C. pride D. sadness 2. A. to feel B. feel C. feeling D. felt 3. A. job B. working C. work D. study 4. A. with B. in C. of D. for 5. A. but B. so C. for D. and 6. A. benefit B. drawback C. point D. effect 7. A. happiness B. homework C. concentration D. stress 8. A. such as B. therefore C. however D. otherwise VII. Read the passage and choose the correct answer for each question. Living in the country is something that people from the city often dream about. However, it has both advantages and disadvantages. There are certainly many advantages of living in the country. First, you can enjoy peace and quietness. Moreover, people tend to be friendlier. A further advantage is that there is less traffic, so it is safer for young children. However, there are certain drawbacks to life outside the city. First, because there are fewer people, you are likely to have few friends. In addition, entertainment is difficult to find, particularly in the evening. Furthermore, there are fewer shops and services so it is quite hard to find jobs. As a result, you may have to travel a long way to work, which can be extremely expensive. In conclusion, it can be seen that the country is often the best place for those who are retired or who have young children. In contrast, young or single people who have a career are better provided for in the city. 1. Which of the following statements is NOT true according to the passage? A. There are fewer shops and services in the country. B. It’s hard to find entertainment in the country. C. People in the country tend to be friendlier than people in the city. D. The country is only suitable for retired people. 2. How many advantages does living in the country have? A. Three B. Two C. Four D. No 3. Having few friends is ______________. A. one of the drawbacks to life in the country B. one of the certain drawbacks to life outside the city C. the only disadvantage of living in the country D. one of the certain advantages to life outside the city 4. Living in the country is safer for young children because ______________. A. there are few shops B. there are few services C. there is less traffic D. there are fewer people 5. According to the passage, living in the country has ______________. 9
  10. A. only bad points B. both good and bad points C. only good points D. no disadvantages VIII. Write complete sentences using the cues given. 1. British people/ enjoy/ watch/ television/ their free time 2. Harry/ be/ kind of addicted/ Internet/ recently 3. Play/ beach games/ be/ one/ villagers’ leisure activities 4. Joe/ feel/ happier/ in/ countryside/ in/ crowded/ noisy/ city 5. Hobbies/ such as/ play/ sports/ or/ run/ be/ good/ your health 6. Life/ our village/ not/ be/ as fast as/ their neighbourhood 7. When/ summer/ come,/ they/ like/ go hiking/ mountains 8. herd/ cattle/ harder/ do/ household chores? ? IX. Write sentences using the suggestions below. 1. I/ play/ badminton/ badly/ Tom /. ______________________________________________________________________________ 2. Anna/ behave/ politely/ her younger brother /. ______________________________________________________________________________ 3. Now /I/ drive/ carefully/I/ used to /. ______________________________________________________________________________ 4. You / perform / task / well / Lucy/. ______________________________________________________________________________ 5. Today/ the/ sun/ shine/ brightly / yesterday /. ______________________________________________________________________________ 6. You / decorate/ house/ beautifully/I/ do /. ______________________________________________________________________________ 7. Nancy / work/ hard/ other/ students/ class /. ______________________________________________________________________________ 8. Jack/ swim/ fast/ any/ other/ people/ the/ race /. ______________________________________________________________________________ X. Complete the second sentence so that it means the same as the first one. 1. Jenny likes lying on a sofa and relaxing. Jenny’s interested________________________________________________________ 2. My brother dislikes going for a walk. (hates) ______________________________________________________________________________ 3. Are you a fan of romantic novels? (adore) ______________________________________________________________________________ 4. She detests snowboarding because it’s dangerous. (bad) 10
  11. ______________________________________________________________________________ 5. I’m obsessed with eating Korean food. (enjoy) ______________________________________________________________________________ 6. My sister and I fancy reading novels when we have free time. (fond) ______________________________________________________________________________ 7. Nowadays, many young people are addicted to surfing the Internet. (hooked) ______________________________________________________________________________ 8. Why don’t we play a sport or try some outdoor activities? How about_____________________________________________________________? XI. Use the conjunctions provided to connect the sentences. 1. My alarm didn’t go off this morning. I was late. (therefore) ______________________________________________________________________________ 2. Many people in my company think he is a good man. I think he is a really cruel one. (however) ______________________________________________________________________________ 3. We came to the party; however, the guests had gone home. (but) ______________________________________________________________________________ 4. We can prepare a big meal for dinner. We can eat out in a French restaurant. (or) ______________________________________________________________________________ 5. You have to wear a helmet when riding a bike. You will be fined. (otherwise) ______________________________________________________________________________ 6. My sister follows a diet plan, but she can’t lose weight. (however) ______________________________________________________________________________ 7. Jane was sick, so she missed all of the exams last week. (therefore) ______________________________________________________________________________ 8. This flat was extremely expensive. My father couldn’t buy it. (for) ______________________________________________________________________________ 11
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
5=>2