UBND THỊ XÃ NINH HÒA
TRƯỜNG TIỂU HỌC VÀ
TRUNG HỌC CƠ SỞ NINH ĐÔNG
KIỂM TRA CUỐI HK I NĂM HỌC 2024-2025
Môn: TIẾNG ANH, Lớp 9
MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA CUỐI HK I
MÔN TIẾNG ANH 9
TT Kĩ năng
Mức độ nhận thc Tổng
Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao
Tỉ lệ (%) Thời gian
(phút)
Tỉ lệ (%) Thời gian
(phút)
Tỉ lệ
(%)
Thời gian
(phút)
Tỉ lệ (%) Thời gian
(phút)
Tỉ lệ (%) Thời gian
(phút)
1 Listening 12,5 6 7,5 4 20 10
2 Language 12,5 8 7,5 6 20 14
3 Reading 10 8 10 10 20 18
4 Writing 10 8 10 10 20 18
Tổng 35 22 25 20 10 8 10 10 100 60
Tỉ lệ (%) 35 25 10 10
Tỉ lệ chung (%) 60 20
BẢNG MÔ TẢ KĨ THUẬT ĐỀ KIỂM TRA CUỐI HK I
MÔN TIẾNG ANH 9
THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT
TT Kĩ năng Đơn vị kiến thức/kỹ năng
Mức độ kiến thức, kĩ năng
cần kiểm tra, đánh giá
Số câu hỏi theo mức độ nhận thức
Tổng Số
CH
Nhận biết Thông
hiểu
Vận
dụng
Vn
dụng cao
TN TL T
NTL TN T L TN TL TN TL
I. LISTENING
1. Nghe một đoạn hội thoại trong
khoảng 5 phút (khoảng100 từ) liên
quan đến chủ đề đã học: City life
Nhận biết và thông hiểu:
- Nghe đoạn hội thoại về chủ đề
“City life” để chọn câu trả lời
đúng. 4
4
2. Nghe một đoạn thoại trong
khoảng 5 phút (khoảng 100 từ)
điền từ có liên quan đến các chủ đề
Local community
Nhận biết và thông hiểu
- Hiểu nội dung chính của đoạn
thoại để điền ttheo chủ đề “Local
community”
1 3 4
II. LANGUAGE
Pronunciation
Nguyên âm, trọng âm
Nhận biết:
Nhận biết các âm và trọng âm
thông qua các từ vựng theo chủ
đề đã học.
2 2
Vocabulary
Từ vựng đã học theo chủ đề.
- Remembering the past
- City life
Thông hiểu:
- Hiểu và phân biệt được các
từ vựng theo chủ đề đã học.
Nắm được các mi ln kết và
kết hợp của từ trong bối cảnh và
ngữ cảnh tương ứng.
33
Grammar
Các chủ điểm ngữ pháp đã học:
- Experiences
- Healthy living for teens
Nhận biết:
- Nhận ra được các kiến thức
ngữ pháp đã học: Present perfect,
adjectives, phrasl verb.
2 2
Thông hiểu:
- Hiểu và phân biệt các chủ
điểm ngữ pháp đã học: Past
1 1
continuous
III.
READING
1. Cloze test
Hiểu được bài đọc có độ dài
khoảng 100 từ về các chủ điểm đề
Remembering the past
Nhận biết:
- Nhận ra được các thành tố
ngôn ngữ và liên kết về mặt văn
bản.
2 2
Thông hiểu:
- Phân biệt được các đặc trưng,
đặc điểm các thành tố ngôn ngữ
và liên kết về mặt văn bản.
2 2
2. Reading comprehension
Hiểu được nội dung chính và nội
dung chi tiết đoạn văn bản có độ
dài khoảng 150 từ, xoay quanh
các chủ đề Experiences
Nhận biết:
- Thông tin chi tiết.
2 2
Thông hiểu:
- Hiểu ý chính của bài đọc. Đoán
nghĩa của từ trong văn cảnh.
Hiểu, phân tích, tổng hợp ý chính của
bài để chọn câu trả lời phù hợp.
2 2
IV.
WRITING
Sentence transformation
Viết lại câu dùng từ gợi ý hoặc
từ cho trước thuộc Unit 2,3,4,5
- Double comparative
- Phrasal verb
- Present perfect
- Wish
Vận dụng:
- Hiểu câu gốc và sử dụng các từ gợi ý
để viết lại câu sao cho nghĩa không thay
đổi.
4 4
Writing a paragraph
Viết 1 đoạn văn theo chủ đề
Remembering the past
Vận dụng cao:
- Sử dụng vốn kiến thức đã học để viết
một đoạn văn hoàn chỉnh theo chủ đề
“Remembering the past”
4 4
Tổng 13 11 4 4 24 8
UBND THỊ XÃ NINH HÒA
TRƯỜNG TIỂU HỌC VÀ
TRUNG HỌC CƠ SỞ NINH ĐÔNG
ĐỀ KIỂM TRA CUỐI HK I NĂM HỌC 2024-2025
Môn: TIẾNG ANH, Lớp 9
Thời gian làm bài: 60 phút (không tính thời gian phát đề)
A. MULTIPLE CHOICE (6,0 points)
Listen to a conversation between Anna and her father talking about a trip to Da Lat and circle the
best answer A, B, C or D.
Question 1.What is Da Lat surrounded by, according to Anna's dad?
A) Beaches and rivers B) Hills and forests C) Mountains and deserts D) Fields and lakes
Question 2. What are some must-visit places in Da Lat mentioned in the dialogue?
A) Xuan Huong Lake, Prenn Waterfall, and the Valley of Love
B) Hoan Kiem Lake, Ba Na Hills, and the Flower Festival
C) Nha Trang Beach, Da Nang Bridge, and Bana Park
D) Saigon River, Mekong Delta, and Cu Chi Tunnels
Question 3.Why is Da Lat’s weather considered special?
A) It is hot and sunny throughout the year. B) It is cool and misty in the mornings.
C) It rains heavily all day and night. D) It is warm during the day and extremely cold at
night.
Question 4. What can we infer about Da Lat’s food based on the conversation?
A) It is spicy and full of seafood. B) It has unique and fresh local specialties.
C) It is mostly international cuisine. D) It is limited to vegetarian dishes.
Listen to a girl talking about a community helper and write ONE word to fill in each blank.
My favorite community helper is my _________ (5), a middle-aged female dress maker. She is a skillful
artisan who brings joy to her community by creating beautiful, custom-made _________ (6). With her
nimble fingers and eyes for detail, she transforms plain fabric into beautiful garments that suit every
occasion. Her cheerful smile and _________ (7) demeanor make everyone feel welcome in her shop. Beyond
sewing, she repairs old clothes, giving them new life and helping families save money. She often designs
school uniforms for children and contributes her talents to _________ (8) events. Her dedication and
creativity make her an indispensable part of the neighborhood.
Question 5. _______ Question 6. ________ Question 7. ________ Question 8. _______
Choose the word in which the underlined part is pronounced differently from the others
Question 9. A. collection B. helper C. contest D. exciting
Mark the letter A, B, C, or D to indicate the word that differs from the other three in the position of
primary stress in each of the following questions.
Question 10. A. interesting B. thrilling C. amazing D. pleasant
Choose the correct answer A, B, C, or D to complete each sentence.
Question 11. People’s traditional customs are often _______ and passed down through generations.
A. anniversary B. basic C. complex D. deep-rooted
Question 12. The university ________ is huge and has beautiful green spaces.
A. campus B. function C. village D. speciality
Question 13. They _______ their project yet, but they are working hard.
A. have completed B. completed C. have not completed D. haven’t never
completed
Mark A, B, C or D to indicate the word(s) OPPOSITE in meaning to the underlined word(s)
Question 14. I attended an interview, and I was so nervous that my mind went blank.
A. stayed focused B. became unfocused C. was pleased D. lost
Mark A, B, C or D to indicate the word(s) CLOSEST in meaning to the underlined word(s).
Question 15. She browsed the shop but didn't buy anything. She found it a bit pricey.
A. crowded B. modern C. attractive D. expensive
Choose A, B, C, or D to indicate the word / phrase that needs correction.
Question 16. They were playing soccer when it starts raining, so they stopped and went inside.
A. playing B. starts C. stopped D. inside
Read the passage and choose the correct answer A, B, C, or D to fill in each blank
Life in the past in the countryside _(17)______ simple and closely connected to nature. Most people lived