Unit 1: Hello Unit 1: Hello

11

Unit 1: Hello Unit 1: Hello

I. AimI. Aim

II. Preparation II. Preparation

III. Teaching step III. Teaching step

22

I. Aims I. Aims

1. General knowledge 1. General knowledge

2. Skill 2. Skill

3. Attitude 3. Attitude

33

1. General knowledge: 1. General knowledge:

After this lesson, students can: After this lesson, students can:

­

­

Say  hello  and  introduce  themselves  to  Say  hello  and  introduce  themselves  to  strange people. strange people. Know  people  and  countries  around  the  Know  people  and  countries  around  the  world. world.

This part includes:: This part includes

44

1. General knowledge: 1. General knowledge:

a. Vocabulary

b. Proper names b. Proper names

c. c. Countries

Grammar d. Grammar

e. Expressions e. Expressions

55

a. Vocabulary:

Teacher (n): giáo viên Teacher (n): giáo viên

Very (adv): rất Very (adv): rất

Student (n): sinh viên Student (n): sinh viên

And (conj): và And (conj): và

From(prep): từ From(prep): từ

How (adv): thế nào, ra sao How (adv): thế nào, ra sao

Where (adv): ở đâu Where (adv): ở đâu

Fine (adj): khỏe, tốt Fine (adj): khỏe, tốt

66

Proper names: b.b. Proper names:

David Clark David Clark John John Peter Peter Linda Martin Linda Martin

77

Countries: c.c. Countries:

England: nước Anh England: nước Anh

Canada: nước Canada Canada: nước Canada

88

d. Grammar: d. Grammar:

(Đ i t PERSONAL PRONOUN (Đ i t PERSONAL PRONOUN

ạ ừ ạ ừ

nhân x ng): dùng đ ể nhân x ng): dùng đ ể

ư ư

thay th cho noun. thay th cho noun.

ế ế

c thay th b ng c thay th b ng

là II là

ượ ượ

ộ ộ

ế ằ ế ằ

+ I (ngôi th 1 s ít): tôi, t … ứ ố ớ + I (ngôi th 1 s ít): tôi, t … ứ ố ớ am a student. Ex: My name is ThuThu. . II am a student. Ex: My name is là m t tên riêng (noun) đ ThuThu là m t tên riêng (noun) đ ộ

ộm t pronoun. m t pronoun.

ứ ố ứ ố

ị ị

+ YOU (ngôi th 2 s ít): anh, ch , ông, bà, mày… + YOU (ngôi th 2 s ít): anh, ch , ông, bà, mày… is watching TV. Có ai đó h i: What are Ex: Ex: NamNam is watching TV. Có ai đó h i: What are

youyou

ỏ ỏ

doing, Nam? doing, Nam?

Nam là m t tên riêng (noun) đ Nam là m t tên riêng (noun) đ

c thay th b ng c thay th b ng

là youyou là

ộ ộ

ượ ượ

ế ằ ế ằ

ộm t pronoun. m t pronoun.

99

d. Grammar: d. Grammar:

+ HE, SHE (ngôi th 3 s ít): anh y, ch ị ứ + HE, SHE (ngôi th 3 s ít): anh y, ch ứ ị

ố ố

ấ ấ

y…ấy…ấ

c thay th b ng c thay th b ng

Ex: Hai is a worker. He is in work. Ex: Hai is a worker. He is in work. là m t ộ ế ằ HeHe là m t ộ là tên riêng đ HaiHai là tên riêng đ ế ằ

ượ ượ

pronoun. pronoun.

ứ ố ứ ố

ệ ệ

c dùng đ thay th cho hành c dùng đ thay th cho hành

ế ế

ể ể

+ IT (ngôi th 3 s ít): nó, vi c đó… + IT (ngôi th 3 s ít): nó, vi c đó… Ex: Nam works hard. It is very good. Ex: Nam works hard. It is very good. It là pronoun đ ượ It là pronoun đ ượ đ ng làm vi c chăm ch . ỉ ệ ộ đ ng làm vi c chăm ch . ỉ ệ ộ

1010

d. Grammar: d. Grammar:

ấ ấ

ụ ụ

ằ ằ

ể ể

ằ ằ ộ ộ

ạ ạ

ế ế ề ầ ề ầ ậ ậ

ệ ệ

Qua các thí d trên chúng ta th y r ng dùng Qua các thí d trên chúng ta th y r ng dùng pronoun đ thay th cho noun nh m tránh l p ặ pronoun đ thay th cho noun nh m tránh l p ặ i noun quá nhi u l n trong m t đo n d l ễ ạ i noun quá nhi u l n trong m t đo n d l ễ ạ gây nhàm chán; thu n ti n trong vi c nói và ệ gây nhàm chán; thu n ti n trong vi c nói và ệ t.ế t.ếvi vi

1111

Grammar d.d. Grammar

: có các To Be: có các

 The present simple tense of

The present simple tense of To Be d ng:ạd ng:ạ + am+ am + is+ is + are+ are : thì, là, ở To Be: thì, là, ở  To Be

1212

Grammar d.d. Grammar

Personal pronoun * * Personal pronoun II YouYou HeHe SheShe ItIt

The prensent simple tense of To Be * * The prensent simple tense of To Be amam areare isis isis isis

1313

e. Expression e. Expression

ế ế

To be from: t … đ n, quê ừ ở  To be from: t … đ n, quê ừ ở Thuan An-Binh Duong. am from Thuan An-Binh Duong. Ex: I am from Ex: I And you? = And how are you?: còn anh có  And you? = And how are you?: còn anh có ỏkh e không? kh e không?

1414

I. Aims: I. Aims:

2. Skill: improve listening and speaking skill. 2. Skill: improve listening and speaking skill.

3. Attitude: students can give and reply to  3. Attitude: students can give and reply to

suggestions politely. suggestions politely.

1515

II. Preparation: II. Preparation:

1. References: Streamline English  • 1. References: Streamline English  Departures. Departures.

2. Method: communicative method. • 2. Method: communicative method.

3. Teaching aids: projector and computer. • 3. Teaching aids: projector and computer.

1616

III. Teaching steps: III. Teaching steps:

Steps Teacher’s activities Students’ activities

Times (min.)

Good morning, class. Good moring, teacher.

1.  Greeting  and  checking  attendance.

2. Warm up in 3’

Students  say  their  mother  tongue.  Where  are  you  from?  What  is  your name?...

Give  context  when  we  meet  strange  people  in  work  or  class…what  should  we  do  in  these  case to make friends?

1717

3. New lesson Show some photos Look at photos 1’

Look at these photos Look at these photos

1818

Look at these photos Look at these photos

1919

III. Teaching steps: III. Teaching steps:

Steps Teacher’s activities Times

Students’  activities

the 4’

4. New  lesson Look  at  photos

The persons in these photos meet to  each other in the first time. And they  are making friend. Ask students: Do you know how to  do that in English?

1’

5. New  lesson Listen  carefully.

There are many ways to do that. This  lesson give you one of those ways. Please, listen to the tape once.

and 5’

2020

6. New  lesson Listen to the tape again sentence by  sentence. Listen  repeat.

Teacher’s  activities:  after  introduce  and  make  Teacher’s  activities:  after  introduce  and  make  friends.  Photos  below  show  that  people  in  the  friends.  Photos  below  show  that  people  in  the  photos  are  a  team.  They  will  have  a  good  co­ photos  are  a  team.  They  will  have  a  good  co­ operation. operation.

2121

III. Teaching steps: III. Teaching steps:

Steps Teacher’s activities Times

Students’  activities

5’

7.New  lesson

Explain  grammar,  vocobulary  and  expressions.  Teacher  uses  the  slides above. down  Write  grammar  and  vocabulary.

5’

remind

Pronouce  vocabulary  and  expressions.

Explain  grammar,  vocobulary  and  expressions.  While  using  the  slides  above, teacher calls and asks each  students  pronounce  vocabulay  and  remind expressions.

to  smaller  groups. 15’

8. New  lesson Divide  class  Each group 3 or 4 students.

Do  exercise  1  and  exercise  2.

Work in group.

2222

Go  around  the  class  to  guide  and  repair students’ mistakes.

III. Teaching steps: III. Teaching steps:

Steps Teacher’s activities Students’ activities Times

Listen to the tape once. Listen carefully.

9.  New  lesson

4’

sentence  by

Repeat  sentence.

2’

Ask studends look at the book  and  practice  conversation  as  dialogue in the students’ book.

10.  Home work

2323

the  1.  Learn  by  heart  expressions,  vocabulary  and  grammar focus. 2. Listen to the tape again and  repeat. 3. Do exercises 3 and 4.

THANK YOU THANK YOU

2424