Ữ Ậ Ế Ỳ ÔN T P GI A K  II TI NG ANH 6

s  ít. ụ

ư ư ậ ề ườ ệ ề i, v t, ngh  nghi p.

ệ opposite a bookstore.

ệ ệ ị ­ Câu m nh l nh là câu dùng đ  sai khi n, ra l nh ho c đ  ngh  m t ng i khác

ể ủ ữ ủ ế ệ ề ầ ườ “you”.

I. Articles: “a, an and the” 1. Cách dùng A/an ượ ở ố ừ ế ướ  đ m đ c  ­ Dùng tr c danh t ằ ừ ắ ầ  b t đ u b ng ph  âm. ­ Dùng a khi danh t ừ ắ ầ ằ ­ Dùng an khi danh t  b t đ u b ng nguyên âm. (nguyên âm a, o, i, e, u) ứ ­ Dùng a hay an ta căn c  vào cách phát nh : a union, an uncle, an hour,... ể ử ụ * L u ý s  d ng a/an đ  nói v  ng Ví d : ụ ­ He’s a teacher.            ­ He works as a teacher. II. Prepositions of place ­ Next to, Between,Opposite,Near, In , On, In front of, Behind, Under ố ­ Opposite: đ i di n. His house is  III. Imperatives 1. Đ nh nghĩa ệ ộ ệ ượ ệ ạ ơ ở ệ ­ Câu m nh l nh luôn đ ệ  thì hi n t ị ộ ặ ể c ng m hi u là  ứ ạ i đ n và d ng th c nguyên th ể

ủ ộ

làm m t vi c gì đó. Ch  ng  c a câu m nh l nh đ ượ ệ c dùng  ừ (không có “to”) c a đ ng t . ấ 2. C u trúc

ị D ngạ ủ ị Ph  đ nh

ừ object +   verb   +  object/ ấ C u trúc Don’t preposition

ộ  (đ ng +

ừ t ) ớ ừ i t )

Ví dụ ừ ẳ Kh ng đ nh ộ Verb  (đ ng   t )   +   (tân ng )ữ Verb preposition (gi ­  Open the door.  (Hãy mở  ử c a ra) ­ Don’t open the window.  ở ử ổ (Đ ng m  c a s )

ể ơ

ệ ố ự ơ ặ ị ệ  đ u ho c cu i câu.

L u ýư

ờ ồ ố ờ Có th  dùng “please” (làm  n, xin m i) trong câu m nh l nh làm cho câu ể ặ ở ầ ẹ nh  nhàng và l ch s  h n, có th  đ t  Ví d :ụ ­ Sit down, please. (Xin m i ng i xu ng)

ờ I. Prepositions of time: On, at , in Th i gian i tớ ừ

ứ th Ví dụ   Vào   ngày Gi On (vào) ầ trong  Các   ngày     tu n,   ngày   tháng, ­   on   Monday:   2 ­   on   10   March:   vào   ngày   10   tháng   3

ụ ễ giáng sinh. ngày   tháng   năm   và  ể     th , các   ngày   c ừ ố ị ụ c m t c  đ nh. , chính xác.

at midnight:

ị ị time: the   same At (vào lúc)

Th i   gian   trong   ễ   ngày,   các   d p   l , ừ ố ị ụ c m t c  đ nh.

cùng   ố ầ

vào January:

ậ ậ in   in   2010: in vào   mùa summer:

ổ ữ In (trong, vào)

ổ ị   k p in lúc, Tháng,   năm,   mùa,  ỉ   th p   niên,   th p   k ,   các bu i trong ngày (trừ at   night),   c mụ   ừ ố ị t c  đ nh.

time: ố ­ on 10 March 2019: vào ngày 10 tháng 3 năm  2019 ­ on Christmas Day: vào ngày l ờ ­ on time: đúng gi ­   at   10   o’clock:   lúc   10   gi   đúng ữ   vào   gi a   đêm ­ ­   at   Christmas:   vào   d p   giáng   sinh ­   at lúc ­   at   the   end   of   this   year:   cu i   năm   nay ­ at the beginning of this year: đ u năm nay ­ at the moment = at the present: ngày bây giờ tháng   1 ­   vào   năm   2010 ­ ­   hè ­   in   the   1960s:   vòa   nh ng   năm   1960. ­   in   the   morning:   vào   bu i   sáng. ­ lúc   đúng   ­ in the end: cu i cùng

ộ ố ừ ớ sau đây không đi kèm v i gi i t : :  M t s  t ớ ừ  tomorrow, yesterday, today,

L u ýư now, right now, every, last, next, this, that. II. Past Simple with “to be”

ể ị ẳ Th  kh ng đ nh

was

ừ ừ + danh t / tính t

were

ệ ấ ấ I/ He/ She/ It/ ừ ố Danh t  s  ít You/ We/ They/ ề ừ ố  s  nhi u Danh t Ví d :ụ ­ He was tired. (Anh  y đã r t m t.)

ể ủ ị Th  ph  đ nh

was not/ wasn’t

ừ ừ + danh t / tính t

were not/ weren’t

I/ He/ She/ It/ ừ ố Danh t  s  ít You/ We/ They/ ề ừ ố Danh t  s  nhi u Ví d :ụ ­ He wasn’t at school yesterday.

ấ (Hôm qua anh  y đã không ở ườ  tr ng.)

ả ờ ắ Câu tr  l i ng n ể Th  nghi v nấ

was

/ừ Was Yes, +   danh   t tính từ sừ ố sừ ố I/   He/   She/  It/ Danh t ít I/   He/   She/  It/ Danh t ít

Were

No, Yes, No, wasn’t were weren’t

You/We/  They/ Danh t You/We/  They/ Danh t sừ ố sừ ố

ệ ả ọ

Ví d :ụ • Were they tired yesterday? (Hôm qua h  đã m t ph i không?)  Yes, they were./No, they weren’t. •

ủ ữ ỏ ả ờ ạ ả Khi ch  ng  trong câu h i là “you” (b n) thì câu tr  I i ph i dùng “ I” (tôi) để

L u ý:ư i.ạ đáp l

expensive nice those city D. D. B. B. C. C. noisy police

sleepy

B. B. wide near quiet D. D. C. C. peaceful exciting

I.Find the word which has a different sound in the partunderlined. 1 2 . 3 4 . 5 D. B. C. A opposite film A . A cheap big A . A heavy team sea street

EXERCISE 2: Choose the best option to fill in the blank

1. People should _______ noise. B. reduce A. reuse C. recycle D. All are correct

2. _______ can be recycled.

A. Plastic bottles C. Clothes B. Glasses D. A and B are correct

3. My older sister often _______ old envelopes to decorate her room.

A. reuses B. reduces C. recycles D. All are correct

4. We shouldn’t use _______ to store food, let’s use bags made of natural materials.

A. plastic bottles B. can C. paper bags D. plastic bags

5. Lan always _______ books and clothes with her friends and cousins.

A. swaps C. wraps B. exchanges D. A and B are correct

6. The air in this city is _______ by emissions from nearby factories.

A. exchanged B. reduced C. polluted D. All are correct

7. I would like to live by __________ sea

B. a C. an D. no article

C. the D. no article

C. no article D. the

A. the 8. . Harry is a sailor. He spends most of his life at __________ sea. A. a B. an 9. . There are billions of stars in __________ space. A. a B. an 10. . Where is Susan? She is sitting__________ Jim. A. on B. under C. between              D. next to

EXERCISE   3:  Complete   the   sentences   by   using   the   positive   or   negative   imperative  statements.  (Imperatives)

1. ______________ upstairs. (go) 2. ______________ in this lake. (not/ swim) 3. ______________ your homework. (do) 4. ______________ football in the yard. (not/ play) 5. ______________ your teeth. (brush) READING

Read and answer the questions. I.

1. What is community service? _________________________________________________________________

2. Where is community service often done?

_________________________________________________________________

3. Is community service a paying job?

_________________________________________________________________

4. What groups of people can community service help?

_________________________________________________________________

5. Why do many people take part in community service?

_________________________________________________________________

II. Choose the correct word A, B or C for each gap to complete the following

passage

D. clean up D.pickup D.clear B. reuse B. save B. recycles

C. recycle C. protect C. reuses C. newspapers D.bottles B. cans

B. recycling C. recycled D. recycles

Tom and Jenny are talking about different ways to protect the environment for Earth  Day. Jenny says students shouldn't (1) __________ food. They should eat everything on  their plates. She also thinks everyone should (2) __________ trash and put it in the trash  can to keep the school clean. Tom (3) __________ his water bottle and fills it with water  every morning. He also takes his family's (4) __________ to the recycling bin because  you can recycle metal. He thinks everyone should reuse and (5) __________ everything  they can. Tom and Jenny are trying their best to protect the environment. 1.A. throw away 2.A. reuse 3.A. throws away  4.A. wildlife 5.A. recycle III.  Read the text carefully and decide whether the statements are true (T) or false

(F).

Our Recycling Project

Hello everyone, I am Jackson. Last Thursday, my class learned about what we can  do   with   things   we   normallythrow   away,   like   plastic   bottles.   Afterwards,   our   teacher  asked us to makesomething useful out of trash and show the class on Monday. I made  toys  out oftoiletpaper  rolls.  I painted  the paper  rolls  and added eyes,  hair, and hats.  Myfavorite   toy   is   a   silly   monster   with   four   eyes.   I   gave   one   (a   cute   witch)   to   my  littlesister. My friend, Riley, reused cans and plastic cups to make plant pots. Shepainted  and drew eyes for them to make them look like rabbits and cats.I thought recycling  would be boring but it is not. This project was really fun anduseful. I did not know that

we can make so many things from trash.

Sentences

True/  False

1.Jackson learned about recycling last Wednesday.  2. Jackson used to make his toys by toilet paper rolls. 3. The toy Jackson likes most is “a cute witch”. 4. Riley used to make plant pots by plastic bottles. 5. Jackson thinks the project is fun and useful.

WRITING

I. Rearrange these following words to complete the sentences 1. use/ umbrella/ do not/ my/ him/ let!  __________________________________________________________________

2. first/ the/ take/ on/right/ the/ turning! __________________________________________________________________

3. tell/ things/ me/ such/ don’t! __________________________________________________________________

4.English/ in / at/ My/ lesson/ is / 10.15/ morning/ the. __________________________________________________________________

5.bookstore/ The/ street/ is/ Hoang Hoa Tham / and/ the/ on/ to/ post office/ next. __________________________________________________________________

6.movie/ was/ the/ last / exciting/ night. __________________________________________________________________

7.famous/ My Tam/ singer/ is/ Vietnam/ a/ in. __________________________________________________________________

8. near/ school/ Is/ a/ there/ here/ new? __________________________________________________________________

9.save/ the/ What/ we/ help/ can/ do/ to/ environment? __________________________________________________________________

10.were/ in / They/ last / the/ theater/ night/ movie.

II. Write questions for the underlined words  1. She is cooking dinner in the kitchen. …………………………………………………………………………………………… 2. I like  milk and vegetables. …………………………………………………………………………………………… 3.  Miss. Nga is teaching English at a secondary school. …………………………………………………………………………………………… 4. Nam never flies a kite. …………………………………………………………………………………………… 5. I have Math and Literature on Monday and Thursday. …………………………………………………………………………………………… 6. The hospital is near the library …………………………………………………………………………………………… 7. My sister wasin her classroom yesterday …………………………………………………………………………………………… 8. Mai always has dinner at seven o’clock. …………………………………………………………………………………………… 9. The book is on the table …………………………………………………………………………………………… 10. Linh can collect old paper to protect environment …………………………………………………………………………………………

The end