KHUNG MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA 1 TIET Lần 2 Lop 10 (Unit 4,5,6)phần TNKQ<br />
Tên Chủ đề<br />
(nội dung,chương…)<br />
<br />
Nhận<br />
biết<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
Vận dụng<br />
Cấp độ<br />
thấp<br />
<br />
I. Phonetics<br />
<br />
- Choose the word in each group that has the<br />
underlined part pronounced differently from<br />
the rest<br />
- Choose the word which is stressed<br />
differently from the rest:<br />
<br />
1<br />
<br />
II. Choose the best<br />
answer A,B,C or D<br />
for each of the<br />
following sentences<br />
<br />
Tên Chủ đề<br />
<br />
- Forms of “Use” (1 )<br />
- The + adj (1)<br />
- Passives (1)<br />
- Tenses : 6 thì cơ bản ( present<br />
progressive with a future meaning) +<br />
be going to (2)<br />
- Relative pronouns (2)<br />
- WHICH as a connector (1)<br />
- Preposition (unit 4,5,6) (1)<br />
- Word form (Giới hạn:<br />
photograph, calculate, disable, deaf,<br />
technology, magic, capable,<br />
communicate) (2)<br />
<br />
Cấp<br />
độ<br />
cao<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
Số câu 2<br />
Số điểm<br />
0,5<br />
<br />
Cộng<br />
<br />
1<br />
Số câu<br />
4<br />
1điểm<br />
=10 %<br />
<br />
Số câu 2<br />
Số điểm<br />
0,5<br />
1<br />
1<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
1<br />
<br />
1<br />
1<br />
Số câu 3<br />
Sốđiểm<br />
0,75<br />
<br />
Nhận biết<br />
<br />
1<br />
<br />
Sốcâu 6<br />
Sốđiểm 1.5<br />
<br />
Số câu 2<br />
Sốđiểm<br />
0,5<br />
<br />
Thông<br />
<br />
Vận dụng<br />
<br />
Số<br />
câu<br />
11<br />
2,75<br />
điểm<br />
=27,5<br />
%<br />
<br />
Cộng<br />
<br />
dung,chương…)<br />
<br />
hiểu<br />
Cấp độ<br />
thấp<br />
<br />
Cấp độ<br />
cao<br />
<br />
2<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
2<br />
<br />
1<br />
<br />
1<br />
<br />
Số câu 3<br />
Số điểm<br />
0,75<br />
<br />
Số câu 3<br />
Số điểm<br />
0.75<br />
<br />
Số câu 2<br />
Số điểm<br />
0,5<br />
<br />
1. Read the passage then choose<br />
the best answer (Multiple choice)<br />
2. Read the passage and choose the<br />
<br />
words or phrases that best<br />
complete the blanks. (Multiple<br />
choice)<br />
<br />
Writing<br />
<br />
1<br />
<br />
Số câu 1<br />
Số điểm<br />
0,25<br />
<br />
Reading<br />
comprehension<br />
<br />
Rewrite as directed: (2ms)<br />
1. Change into the passive voice<br />
2. Using Used to<br />
3. Using a relative clause<br />
4. Sentence transformation: Verb<br />
tenses<br />
(Past simple↔Present perfect)<br />
<br />
1<br />
1<br />
1<br />
1<br />
<br />
Số câu 4<br />
Số điểm<br />
2,0<br />
<br />
Tổng số câu<br />
Tổng số điểm<br />
Tỉ lệ %<br />
<br />
Số câu 9<br />
2,25<br />
điểm<br />
=22,5%<br />
<br />
Số câu<br />
6<br />
Số điểm<br />
1,5<br />
= 15%<br />
<br />
Số câu<br />
11<br />
Số điểm<br />
2,75<br />
= 27.5%<br />
<br />
Số câu<br />
9<br />
Số điểm<br />
3,25<br />
= 32.5 %<br />
<br />
Số câu 4<br />
Số điểm<br />
2,0<br />
<br />
Số câu 2<br />
Số điểm<br />
0,5<br />
= 5%<br />
<br />
Số câu<br />
28<br />
Số điểm<br />
8.0 =<br />
80%<br />
<br />
-<br />
<br />
1<br />
1<br />
<br />
Fill in the blanks (4)<br />
Multiple Choice (4)<br />
<br />
SỞ GD&ĐT TỈNH NINH THUẬN<br />
TRƯỜNG THPT NGUYỂN TRÃI<br />
(Đề kiểm tra có 01 trang)<br />
<br />
1<br />
1<br />
<br />
1<br />
1<br />
<br />
1<br />
1<br />
<br />
số điểm<br />
0,5<br />
<br />
Listening:<br />
<br />
số điểm<br />
0,5<br />
<br />
số điểm<br />
0,5<br />
<br />
số điểm<br />
0,5<br />
<br />
ĐỀ KIỂM TRA 1 TIẾT (BÀI SỐ 2) LỚP 10<br />
NĂM HỌC: 2015 – 2016<br />
Môn: TIẾNG ANH - Chương trình CH<br />
Thời gian làm bài: 10 phút<br />
(Không kể thời gian phát đề)<br />
<br />
Họ tên TS: ..............................................<br />
<br />
Lớp: ......... SBD: ............<br />
<br />
Chữ ký GT: ....<br />
<br />
LISTENING: (2ms)<br />
Listen to a student’s report about how young people spend their free time and do<br />
the following tasks:<br />
I. Choose the correct answer:<br />
How often do people do these activities?<br />
1. Taking walks:<br />
A. Everyday<br />
<br />
B. Once or twice a week<br />
<br />
C. Once a month<br />
<br />
D. Twice a month<br />
<br />
B. Once or twice a week<br />
<br />
C. Once a month<br />
<br />
D. Twice a month<br />
<br />
2. Playing soccer:<br />
A. Everyday<br />
3. Bicycling:<br />
<br />
số điểm<br />
2,0<br />
<br />
A. Everyday<br />
<br />
B. Once or twice a week<br />
<br />
C. Once a month<br />
<br />
D. Twice a month<br />
<br />
C. Once a month<br />
<br />
D. Twice a month<br />
<br />
4. Playing video games:<br />
A. Everyday<br />
<br />
B. Once or twice a week<br />
<br />
II. Fill in each blank with one word only:<br />
Watching sports on TV<br />
Watching sports on Television is very (5) ______________, too. Most people<br />
watch sports once or twice a week. It’s not a very good way to get (6)__________<br />
exercise. I hope young people don’t (7)_____________ how important exercise is for<br />
good (8)______________.<br />
<br />
The end<br />
<br />
SỞ GD & ĐT TỈNH NINH THUẬN<br />
TRƯỜNG THPT NGUYỂN TRÃI<br />
<br />
ĐỀ KIỂM TRA 1 TIẾT (BÀI SỐ 2) LỚP<br />
NĂM HỌC: 2015 – 2016<br />
Môn TIẾNG ANH - Chương trình CHUẨN<br />
Thời gian làm bài: 35 phút<br />
<br />
Họ tên TS. …............................................ Lớp. …..... SBD. ….............<br />
<br />
Chữ ký GT. …..............<br />
<br />
(Đề kiểm tra có 02 trang)<br />
MULTIPLE CHOICE<br />
A. PHONETIC: (1m)<br />
Choose the word in each group that has the underlined part pronounced differently<br />
from the rest<br />
1. A. more<br />
B. four<br />
C. wrong<br />
D. sport<br />
2. A.music<br />
B. computer<br />
C. document<br />
D. illustrate<br />
Choose the word which is stressed differently from the rest<br />
1. A. borrow<br />
B.persuade<br />
C. prepare<br />
D.request<br />
2. A. miraculous<br />
B. demonstration<br />
C. communicate<br />
D. photography<br />
B. VOCABULARY AND GRAMMAR: (2,75 ms)<br />
<br />
Choose A, B, C or D that best completes each unfinished sentence or can be made<br />
from the words given.<br />
1. Can you tell me what a radio _______?<br />
A. is used for<br />
B. is used<br />
C. used to<br />
D. used<br />
2. Without the Braille Alphabet, it would be very difficult for ______<br />
A. the disabled<br />
B. the deaf<br />
C. the mute<br />
D. the blind<br />
3. Their hands / wash and dry / on a towel.<br />
A. Their hands have washed and dried on a towel.<br />
B. Their hands have washed and have been dried on a towel.<br />
C. Their hands have been wash and dried on a towel.<br />
D. Their hands have been washed and dried on a towel.<br />
4. We ______ a party on Sunday, 30th December. Can you come?<br />
A. are having<br />
B. have<br />
C. are going to<br />
D. have had<br />
5. His father _____ 20 short stories so far.<br />
A. wrote<br />
B. will write<br />
C. has written<br />
D. writes<br />
6. The engineer _______ invented that machine is my father’s friend.<br />
A. which<br />
B. whose<br />
C. who<br />
D. whom<br />
7. The neighbor ______ son is always running around the street is a journalist.<br />
A. who<br />
B. whose<br />
C. whom<br />
D. which<br />
8. We have nothing to do, _______ makes us bored.<br />
A. which<br />
B. who<br />
C. whom<br />
D. whose<br />
9. A computer helps you to interact________ people around the world.<br />
A. with<br />
B. to<br />
C. from<br />
D. on<br />
10. My sister has talent in ________and she has won many international prizes .<br />
A. photogenic<br />
B. photography<br />
C. photograph<br />
D. photographic<br />
11. You can use your computer to ________ data for your business reports<br />
A. calculation<br />
B. calculator<br />
C. calculate<br />
D. calculating<br />
READING COMPREHENSION<br />
Read the passage and choose the best answer: (1m)<br />
Robots<br />
<br />
A robot is a machine. But it is not just any machine. It is a special kind of<br />
machine. It is a machine that moves. It follows instructions. The instructions come from a<br />
computer. Because it is a machine, it does not make mistakes. And it does not get tired.<br />
And it never complains. Unless you tell it to!<br />
Robots are all around us. Some robots are used to make things. For example,<br />
robots can help make cars. Some robots are used to explore dangerous places. For<br />
example, robots can help explore volcanoes. Some robots are used to clean things. These<br />
robots can help vacuum your house. Some robots can even recognize words. They can be<br />
used to help answer telephone calls. Some robots look like humans. But most robots do<br />
not. Most robots just look like machines.<br />
<br />