PHÒNG GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
TRƯỜNG TH-THCS THẮNG LỢI
MA TRẬN ĐKIỂM TRA GIỮA KỲ 1 (2024-2025)
MÔN: TIẾNG ANH LỚP 7 -RIGHT ON – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT
Mức độ nhận thức
Tổng
TT
Kĩ năng
Nhận biết
Thông hiểu
Vận dụng
Vận dụng
cao
Thi
gian
(phút)
Tỉ lệ
(%)/
câu
Thi
gian
(phút)
Tỉ lệ
(%)/
câu
Thi
gian
(phút)
Tỉ lệ
(%)/
câu
Thi
gian
(phút)
Tỉ lệ
(%)/
câu
Thi
gian
(phút)
1
LISTE
NING
5
12,5
5
câu
5
25
10 câu
10
2
LANG
UAGE
5
7,5
3 câu
5
5
2 câu
5
25
10 câu
15
3
READI
NG
10
10
4 câu
10
25
10 câu
20
4
WRITI
NG
15
6
câu
10
1
pa
ra
5
25
6 câu +
1 para
15
Tổng
18
30%
12 câu
22
20 %
8 câu
15
10%
1
para
5
100%
36
câu +
1 para
60
Tỉ lệ %
40.00
30
20
10
100
Tỉ lệ chung
(%)
70.00
30
100
Kon Tum, ngày 15 tháng 10 năm 2024.
Người lp
Võ Th M Phú
BẢNG MÔ TẢ KĨ THUẬT ĐỀ KIỂM TRA GIỮA KỲ I
THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT
Môn: Tiếng Anh lớp 7 (2024-2025)
TT
năng
Đơn vị kiến thức/kỹ
năng
Số câu hỏi theo mức độ nhận thức
Tổng Số
CH
Nhận biết
Thông
hiểu
Vận dụng
Vận dụng
cao
TN
TL
T
N
TL
TN
TL
TN
TL
TN
TL
I.
LISTE
NING
1. Nghe một đoạn hội
thoại ngắn (120-140 từ) về
chủ đề Japanese cultural
etiquette - Xác định đúng
sai. (T/F)
2
2
3
3
2. Nghe một đoạn hội
thoại 1.5 phút (khoảng
120 140 từ) chủ đề: Fit
for life
- Nối người và hot động
th thao phù hp.
3
3
2
2
II.
LANG
UAGE
Pronunciation: “s
1
1
Vocabulary
Từ vựng đã học theo chủ
đề.
- Welcome back
- My world
- Fit for life
2
2
1
1
2
2
Grammar
Các chủ điểm ngữ pháp đã
học.
- Present cont
- Preposition of time
- Quantifier
- Adverb of frequency
2
2
2
2
III
.
READI
NG
1. Reading
comprehension
Hiểu được nội dung chính
và nội dung chi tiết đoạn
văn bản có độ dài khoảng
120-150 từ, đọc và chọn
câu trả lời cho các câu hỏi
(chủ đề My world)
- Xác định đúng sai. (T/F)
3
3
2
2
Kon Tum, ngày 15 tháng 10 năm 2024.
Người lp
Võ Th M Phú
2. Cloze test
Hiểu được bài đọc có độ
dài khong 120 - 150 t
v ch điểm đã học (Fit
for life) - Chọn phương án
đúng để hoàn thành đoạn
văn.
3
3
2
2
IV
.
WRITI
NG
Sentence transformation
- Sử dụng các từ gợi ý để
viết lai câu sao cho nghĩa
không đổi.
2
2
Sentence building
Dùng từ cho sẵn để xếp
thành câu đúng.
2
2
Sentence building
Dùng từ gợi ý để viết
thành câu đúng.
2
2
Write a paragraph
Viết 1 đoạn văn về người
bạn thân nhất.
1
para
1
para
Tổng
16
12
8
1
para
28
(70
%)
8+ 1
para
(30%)
Thang Loi Primary-Secondary School KIỂM TRA GIỮA HỌC KÌ I
Class 7………………………. MÔN: TIẾNG ANH 7 ( Right on)
Name: ………………………. Tun 9Tiết PPCT: 26 NĂM HỌC 2024- 2025
(Thời gian làm bài 60 phút)
ĐỀ I
( Đề có 36 câu + 1para, in trong 3 trang)
Mark:
Teacher’s comment:
I. LISTENING: ( 2.5 marks)
Part 1: You will hear two people talking about Japanese cultural etiquette. Listen
and decide whether the statements are True (T) or False (F). (1.25ms)
T/F
1. Jack didn’t watch the documentary last night. ……….
2. Japanese people shake hands when they greet each other. ……….
3. Don’t wear your shoes inside a Japanese home. ……….
4. In Japan, you use one hand to give and receive business cards. ……….
5. English and Japanese people use the same gestures for calling someone. ……….
Part 2: Jane and Ken are talking about Ken’s new friends. Listen and match the
people with the activities they do. There is one extra activity. (1.25ms)
6. Mary …………….
7. Emma …………….
8. Tom ………….…
9. John …………….
10. Jane …………….
II. LANGUAGE: (2.5 marks)
Part 1: Choose the best option (A, B, C or D) to complete each of the following
sentences. (2ms)
11. John loves swimming at the beach …………….. summer.
A. in B. at C. on D. for
12. Choose the word whose underlined part is pronounced differently.
A. leaves B. rides C. takes D. loves
13. Jack …………. at the moment because his friends …………… for dinner tonight.
A. is cooking/ come B. is cooking/ are coming
C. cooks/ will come D. cooks/ are coming
14. I …………. play computer games during the week because I have a lot of homework.
A. often B. always C. rarely D. usually
A. badminton
B. jogging
C. jump
D. football
E. table tennis
F. volleyball
ĐỀ CHÍNH THC
15. Choose the letter A,B,C or D to indicate the word (s) OPPOSITE in meaning to the
underlined word(s) in the following question.
- I think yoga is boring.
A. dangerous B. safe C. tiring D. interesting
16. We need to go to the supermarket because there is …………….. food in the fridge.
It’s nearly empty.
A. much B. a few C. little D. some
17. Sandra has got a lot of friends. She’s very …………………...
A. friendly B. plump C. fun D. clever
18. Please don’t …………………. people with your finger. It’s rude.
A. hug B. point at C. curl D. give thumbs up
Part 2. Write the correct form of the words in brackets. (0.5 m)
19. My classmate is very ……………………... She talks all the time and often gets into
trouble with the teacher. (TALK)
20. When we do Taekwondo, we have to wear a helmet, arm and foot pads for
……………..………. (PROTECT)
III. READING (2.5 marks)
Part 1: Read Helen’s blog post. Write T (True) or F (False) (1.25ms)
There are many activities to do in my free time, but I like making cakes the most. I learn
how to make cakes by following instructions from the Internet and cookery books. They
are really helpful. I can now make different kinds of cakes. They are delicious. My
mother loves my cakes. I also like reading comics. My bookshelf contains Doraemon,
Detective Conan, and many other comics series. I can learn many exciting things, such as
fashion, lifestyle or friendship. I can even draw characters in those books. I think reading
books has many benefits. It helps us relax and expand our knowledge.
What about you? What do you do in your free time?
Leave a comment and let me know about your hobbies.
T/F
21. Making cakes is Helen's favorite free time activity. …………….
22. Helen learns how to bake cakes from her mother. …………….
23. There are only some books on Helen's bookshelf. …………….
24. Helen can draw characters in her books. …………….
25. Helen can find a lot of useful knowledge in comics. …………….
Part 2: Read the text below and choose suitable words to complete it. (1.25 ms)
We all need regular exercise to keep fit. But if we study all day, we don’t have time to
run, swim, lift weights, or (26)……….. basketball. What can we do to stay in shape? One
thing we could do is walk more often. Walking is good exercise. Instead of going to
school (27) ………… car or bus, we could walk. During recess, we could go outside and
stroll around before we go back to class. Instead of taking the elevator in buildings all the
time, we could (28) …….. the stairs. Another important thing is to take breaks from
studying. If we sit at our desks or in front of a computer (29)………… a long time, we