Ụ
Ụ
M C L C
Ờ
(NHÂN VIÊN BÁN TH I GIAN)
Ộ Ộ
Ẫ Ố Ẫ Ố
Ồ Ồ
Ằ Ằ
Ế Ế
Ợ Ồ Ợ Ồ Ẫ Ợ Ồ Ẫ Ợ Ồ Ợ Ồ
Ờ Ạ
Ị
1. H P Đ NG LAO Đ NG 2. H P Đ NG LAO Đ NG 3. M U H P Đ NG LAO Đ NG B NG TI NG ANH – M U S 1 4. M U H P Đ NG LAO Đ NG B NG TI NG ANH – M U S 2 Ệ 5. H P Đ NG LÀM VI C XÁC Đ NH TH I H N
Ợ Ồ
Ờ Ạ
Ệ
Ị
6. H P Đ NG LÀM VI C KHÔNG XÁC Đ NH TH I H N
Ộ Ộ Ủ Ệ C NG HÒA XÃ H I CH NGHĨA VI T NAM
ộ ậ ự ạ Đ c l p – T do – H nh phúc
*****
ờ
Ộ Ợ Ồ H P Đ NG LAO Đ NG (Nhân viên bán th i gian)
Hôm nay, ngày…..tháng…..năm…., Chúng tôi g m:ồ
ộ Chúng tôi, m t bên là Ông/Bà: ........................................................................................................
Ch c v : ứ ụ ..........................................................................................................................................
ạ ệ Đ i di n cho: ...................................................................................................................................
ệ ị Đ a ch : ỉ ...........................................................................Đi n tho i: ạ ..............................................
ộ Và m t bên là Ông/Bà: ....................................................................................................................
Sinh ngày: ....................tháng .......................năm ...................T i:ạ ................................................
ề Ngh nghi p: ệ .................................................................................................................................
ỉ ườ ị Đ a ch th ng trú: ..........................................................................................................................
ố ấ S CMTND: .........................................................................C p ngày ............/............/...........
ố ổ ế ấ ộ S s lao đ ng (n u có): ......................................................C p ngày ............/............/...........
ả ợ ồ ờ ữ ế ề ả ậ Tho thu n ký k t ộ ế h p đ ng lao đ ng bán th i gian và cam k t làm đúng nh ng đi u kho n sau
đây:
ệ ợ ồ ờ ạ ề Đi u 1: Th i h n và công vi c h p đ ng:
ạ ợ ồ ộ ờ Lo i h p đ ng lao đ ng: Nhân viên bán th i gian
ị ậ D ch thu t tài li u t ệ ừ ế .................................sang ti ngế .......................và ng ti ng ượ ạ c l i.
ề ệ ế ộ Đi u 2: Ch đ làm vi c:
ượ ử ụ ụ ụ ệ ạ Đ c s d ng máy tính, đi n tho i, máy fax, máy scan trên văn phòng công ty ph c v cho
ệ ị ệ ầ vi c d ch tài li u khi công ty có yêu c u.
ề ợ ủ ụ ề ườ ộ Đi u 3: Nghĩa v và quy n l i c a ng i lao đ ng:
ề ợ 1 Quy n l i:
ứ ươ ậ ỏ ướ ệ ậ ị ừ M c l ng: th a thu n tr c khi nh n tài li u d ch t công ty.
ả ươ ứ ượ ả ươ Hình th c tr l ng: đ c tr l ng vào các ngày 05 hàng tháng.
ế ộ ầ ơ ỉ ộ ỉ Ch đ ngh ng i (ngh hàng tu n, phép năm, l ễ ế , t t,..): ậ Theo lu t lao đ ng
2 Nghĩa v :ụ
ậ ờ ỏ ị ướ ệ ậ ị Hoàn thành bài d ch theo đúng th i gian th a thu n tr c khi nh n tài li u d ch.
ấ ượ ị ố ề ố Ch t l ng bài d ch t t và đúng theo văn phong truy n th ng.
ườ ấ ượ ứ ị ượ ư ầ ủ ồ B i th ng khi ch t l ng bài d ch không đáp ng đ c nh c u c a khách hàng.
ạ ủ ụ ề ề ườ ử ụ ộ Đi u 4: Nghĩa v và quy n h n c a ng i s d ng lao đ ng:
1 Nghĩa v :ụ
ầ ủ ữ ự ệ ệ ề ế ả ả ợ ồ B o đ m vi c làm và th c hi n đ y đ nh ng đi u đã cam k t trong ộ . h p đ ng lao đ ng
ờ ạ ế ộ ề ợ ủ ầ ườ ộ ợ Thanh toán đ y đ , đúng th i h n các ch đ và quy n l i cho ng ồ i lao đ ng theo h p đ ng
ả ướ ộ ể ế ậ ộ lao đ ng, tho c lao đ ng t p th (n u có).
ạ ề 2 Quy n h n:
ề ườ ệ ề ể ộ ợ ồ ố Đi u hành ng ạ i lao đ ng hoàn thành công vi c theo h p đ ng (b trí, đi u chuy n, t m
ừ ệ ng ng vi c).
ứ ợ ỷ ậ ạ ấ ộ ồ ườ ủ ộ ị T m hoãn, ch m d t h p đ ng lao đ ng, k lu t ng ậ i lao đ ng theo quy đ nh c a pháp lu t,
ả ướ ể ế ủ ậ ộ ộ ộ tho c lao đ ng t p th (n u có) và n i quy lao đ ng c a công ty.
ề ề ả Đi u 5: Đi u kho n thi hành:
ấ ữ ề ề ụ ộ ồ ộ ị
ủ ợ Nh ng v n đ v lao đ ng không ghi trong h p đ ng lao đ ng này thì áp d ng quy đ nh c a ị ể ườ ả ướ ả ướ ụ ể ậ ậ ộ ợ ộ c lao đ ng t p th thì áp d ng quy đ nh ư ng h p ch a có tho c lao đ ng t p th , tr tho
ộ ậ ủ c a pháp lu t lao đ ng.
ợ ồ ộ ượ ậ ư ả ỗ ị ữ ộ ả H p đ ng lao đ ng đ c l p thành 02 b n có giá tr nh nhau, m i bên gi m t b n và có
ệ ự ể ừ ụ ụ ợ ế ồ ộ hi u l c k t
ụ ụ ợ ủ ả ủ ư ồ ộ ộ ợ ị ngày …..tháng …. năm…... Khi hai bên đã ký k t ph l c h p đ ng lao đ ng thì ồ ộ n i dung c a ph l c h p đ ng lao đ ng cũng có giá tr nh các n i dung c a b n h p đ ng
ộ lao đ ng này.
ườ Ng i lao đ ng Ng i s d ng lao đ ng ộ ọ ườ ử ụ ấ ộ ọ (Ký và ghi rõ h tên) (Ký, đóng d u và ghi rõ h tên)
Ợ
Ồ
Ộ
Ẫ
M U H P Đ N G L A O Đ N G
Ban hành kèm theo Thông t ủ ộ ươ ngày 22/9/2003 c a B Lao đ ng Th ư ố s 21/2003/TTBLĐTBXH ộ ộ ng binh và Xã h i
Ộ Ộ Ủ Ệ C NG HÒA XÃ H I CH NGHĨA VI T NAM
ộ ậ ự ạ Đ c l p T do H nh phúc
ơ ị Tên đ n v :.......
ố S :....................
Ợ
Ồ
Ộ
H P Đ N G L A O Đ N G
ố ị ộ Chúng tôi, m t bên là Ông/Bà: Qu c t ch:
ứ ụ Ch c v :
ệ ạ ệ ạ Đi n tho i: Đ i di n cho (1):
ị ỉ Đ a ch :
ố ị ộ Và m t bên là Ông/Bà: Qu c t ch:
Sinh ngày....... Tháng..... Năm...... T i.ạ
ề ệ Ngh nghi p (2):
ỉ ườ ị Đ a ch th ng trú:
ấ ố ạ S CMTND: c p ngày...../...../...... T i
ố ổ ế ấ ạ ộ S s lao đ ng (n u có):................ C p ngày......../...../...... T i
ế ợ ữ ế ề ả ậ ỏ ồ ộ Th a thu n ký k t h p đ ng lao đ ng và cam k t làm đúng nh ng đi u kho n sau đây:
ệ ợ ờ ạ ồ Th i h n và công vi c h p đ ng
ề Đi u 1:
ồ ợ ộ Loai h p đ ng lao đ ng(3):
ừ ế T ngày…. Tháng……. Năm…….. Đ n ngày…….. Tháng……… năm……
ử ệ ừ Th vi c t ế ngày…… tháng….. Năm…… đ n ngày…… tháng….. Năm.....
ể ệ ị Đ a đi m làm vi c(4):
ứ ụ ế ứ Ch c danh chuyên môn: Ch c v (n u có):
ệ ả Công vi c ph i làm (5):
ế ộ ệ Ch đ làm vi c
ề Đi u 2:
ờ ờ Th i gi ệ làm vi c (6)
ượ ấ ệ ồ ữ ụ ụ Đ c c p phát nh ng d ng c làm vi c g m:
ề ợ ủ ụ ườ ộ Nghĩa v và quy n l i c a ng i lao đ ng
ề Đi u 3:
ề ợ 1. Quy n l i:
ươ ạ Ph ệ ng ti n đi l ệ i.làm vi c (7):
ứ ươ ề ặ M c l ng chính ho c ti n công (8):
ả ươ ứ Hình th c tr l ng:
ụ ấ ồ Ph c p g m (9):
ượ ả ươ Đ c tr l ng vào các ngày....... Hàng tháng.
ưở ề Ti n th ng:
ươ ế ộ Ch đ nâng l ng:
ị ả ượ ộ ồ ộ Đ c trang b b o h lao đ ng g m:
ế ộ ầ ơ ỉ ỉ Ch đ ngh ng i (ngh hàng tu n, phép năm,l ễ ế t t...):
ể ể ả ả ế ộ B o hi m xã h i và b o hi m y t (10):
ế ộ ạ Ch đ đào t o (11):
ữ ậ ỏ Nh ng th a thu n khác (12):
2. Nghĩa v :ụ
ữ ế ệ ồ ộ ợ Hoàn thành nh ng công vi c đã cam k t trong h p đ ng lao đ ng.
ỷ ậ ề ệ ả ấ ấ ộ ộ Ch p hành l nh đi u hành s n xu tkinh doanh, n i quy k lu t lao đ ng, an toàn lao ộ đ ng....
ườ ạ ậ ấ ồ B i th ng vi ph m và v t ch t (13):
ạ ủ ụ ề ườ ử ụ ộ Nghĩa v và quy n h n c a ng i s d ng lao đ ng
ề Đi u 4:
1. Nghĩa v :ụ
ủ ữ ự ệ ệ ế ề ả ả ầ ợ ồ B o đ m vi c làm và th c hi n đ y đ nh ng đi u đã cam k t trong h p đ ng lao đ ng.ộ
ầ ủ ế ộ ề ợ ườ ộ i cho ng ợ i lao đ ng theo h p ỏ ướ ể ế ộ ờ ạ Thanh toán đ y đ , đúng th i h n các ch đ và quy n l ậ c lao đ ng t p th (n u có). ộ ồ đ ng lao đ ng, th a
ạ ề 2. Quy n h n:
ườ ề ệ ộ ố ồ ợ ể i lao đ ng hoàn thành công vi c theo h p đ ng (b trí, đi u chuy n, Đi u hành ng ệ ừ ề ạ t m ng ng vi c…)
ỷ ậ ườ ủ ộ ộ ị ồ T m hoãn, ch m d t h p đ ng lao đ ng, k lu t ng ộ ể ế i lao đ ng theo quy đ nh c a pháp ủ ứ ợ ậ ấ ộ ệ ậ ộ ạ ỏ ướ lu t, th a c lao đ ng t p th (n u có) và n i quy lao đ ng c a doanh nghi p.
ề ả Đi u kho n thi hành
ề Đi u 5:
ấ ồ ộ ị ề ề ể ườ ộ ợ ụ ủ ụ ể ị ợ ữ Nh ng v n đ v lao đ ng không ghi trong h p đ ng lao đ ng này thì áp d ng qui đ nh ậ ỏ ướ ậ ỏ ướ ậ c t p th thì áp d ng quy đ nh c a pháp lu t ư ng h p ch a có th a c t p th , tr ủ c a th a lao đ ng.ộ
ộ ợ ượ ả ỗ ị H p đ ng lao đ ng đ ệ ự ừ ụ ụ ợ ế c làm thành 02 b n có giá tr ngang nhau, m i bên gi ồ ủ ả ụ ụ ợ ị ư ồ ộ ộ ợ
ữ ộ ả ồ m t b n ộ ngày…..Tháng…… năm……... Khi hai bên ký k t ph l c h p đ ng lao đ ng và có hi u l c t ộ ồ ủ thì n i dung c a ph l c h p đ ng lao đ ng cũng có giá tr nh các n i dung c a b n h p đ ng ộ lao đ ng này.
ồ ợ ạ H p đ ng này làm t i.... Ngày.... Tháng.... Năm.....
ườ ộ ườ ử ụ ộ Ng i lao đ ng Ng i s d ng lao đ ng
(Ký tên) (Ký tên, đóng d u)ấ
ọ Ghi rõ H và Tên ọ Ghi rõ H và Tên
ƯỚ
Ồ
Ộ
Ẫ
H
Ợ N G D N C Á C H G H I H P Đ N G L A O Đ N G
ụ ể ệ ơ ổ ứ ụ ự ở ộ 1. Ghi c th tên doanh nghi p, c quan, t ch c, ví d : Công ty Xây d ng Nhà Hà n i.
ệ ề ệ ế ề ề ề ệ ụ 2. Ghi rõ tên ngh nghi p (n u có nhi u ngh nghi p thì ghi ngh nghi p chính), ví d : ỹ ư K s .
ờ ạ ạ ợ ụ ụ ồ ộ ị 3. Ghi rõ lo i h p đ ng lao đ ng, ví d 1: Không xác đ nh th i h n; ví d 2: 06 tháng.
ụ ể ị ụ ố ể ễ ụ ế ể ộ ị Hà N i; và đ a đi m ph (n u có), 4. Ghi c th đ a đi m chính, ví d : S 2 Đinh l ộ ụ ố ví d : S 5 Tràng Thi Hà N i.
ệ ố ụ ử ữ ể ả ặ ệ 5. Ghi các công vi c chính ph i làm, ví d : L p đ t, ki m tra, s a ch a h th ng đi n; ệ ệ ế ị ạ ế ị ắ t b l nh... Trong doanh nghi p. t b thông gió; thi thi
ụ ể ố ờ ụ ệ ầ ờ ặ 6. Ghi c th s gi ặ làm vi c trong ngày ho c trong tu n, ví d : 08 gi /ngày ho c 40 ờ ầ gi /tu n.
ươ ạ ị ư ệ ặ ả ơ ệ ng ti n đi l ụ i do bên nào đ m nhi m, ví d : xe đ n v đ a đón ho c cá 7. Ghi rõ ph ự túc. nhân t
ươ ụ ặ ả ị 8. Ghi c th ti n l ng ho c b ng l ọ ơ ệ ố ươ ậ Tin h c; Nhóm III; B c 4/7; H s 2,04; M c l ụ ng mà đ n v áp d ng, ví d : ứ ươ ng ụ ể ề ươ ng theo thang l ệ ử ệ ộ ươ ng A.1.C khí, Đi n, Đi n t ể ơ ế ợ ồ ồ Thang l ờ ạ t i th i đi m ký k t h p đ ng lao đ ng là 428.400 đ ng/tháng.
ế ợ ụ ấ ứ ạ i th i đi m ký k t h p đ ng lao đ ng, ví 9. Ghi tên lo i ph c p, h s , m c ph c p t ụ ấ ụ ấ ạ ệ ố ệ ố ưở ờ ứ ụ ấ ồ ồ ệ ộ ể ng phòng; H s 0,3; M c ph c p 63.000 đ ng/tháng. ụ d : Ph c p trách nhi m Phó tr
ộ ườ ể ả ộ i lao đ ng thu c đ i t ụ ơ ề ươ ườ ộ ộ ng tháng c a ng ườ ộ ắ ể ườ ộ ứ ể ộ ố ượ ng đóng b o hi m xã h i b t bu c thì ghi t ộ ả ừ ề ươ ti n l ng tháng c a ng ả ủ i lao đ ng đ đóng 20% cho c ề ươ ả ể ể ơ ố ớ ỷ ệ l 10. Đ i v i ng ằ ằ ng h ng tháng hai bên ph i trích n p cho c quan b o hi m xã h i, ví d : H ng % ti n l ố ề ộ ử ụ i lao đ ng và s ti n i s d ng lao đ ng trích 6% t tháng ng ơ ằ ươ ng ng b ng 17% ti n l trong giá thành t ộ ả quan b o hi m xã h i và 3% cho c quan B o hi m y t ủ ế .
ườ ộ ắ ả ả ộ ố ớ Đ i v i ng ể ả ể ộ ộ ườ ể ộ ả ể ề ụ ề ươ ể ả ộ ề i lao đ ng không đóng b o hi m xã h i b t bu c thì kho n ti n b o hi m ặ ự ự ể ề ươ ệ nguy n ho c t xã h i tính thêm vào ti n l lo i lao đ ng tham gia B o hi m t ng đ ng ườ ề ươ ả ả ấ l y b o hi m, ví d : Kho n ti n b o hi m xã h i đã tính thêm vào ti n l i lao ng cho ng ộ đ ng là 17% ti n l ng tháng.
ợ ị ử ạ ơ ườ ộ ng h p đ n v c đi đào t o thì ng ưở ờ c h ươ ườ ơ i gì, ví d : Trong th i gian đ n v c đi h c ng ờ ạ ng nguyên l ườ ị ử ọ ề ợ ng và các quy n l ả i lao đ ng ph i có nghĩa v gì và i lao đ ng ph i hoàn ư i đi ụ ả ộ i khác nh ng ọ ừ ề ồ ưỡ ệ ộ ạ ụ ể ườ 11. Ghi c th tr ụ ề ợ ượ đ ng quy n l thành khoá h c đúng th i h n, đ làm vi c, tr ti n b i d ượ ưở c h ng đ c h i.
ậ ộ ư ặ ỏ ướ ị ộ ộ ườ ụ ư i mà ch a có trong B Lu t Lao đ ng, trong th a ợ ơ i h n cho ng ộ c lao đ ng ỉ i lao đ ng, ví d : đi tham quan, du l ch, ngh mát, ề ợ ữ 12. Ghi nh ng quy n l ể ậ t p th ho c đã có nh ng có l quà sinh nh t.ậ
ườ ợ ụ 13. Ghi rõ m c b i th ệ ng cho m i tr ả ồ ỗ ườ ườ ạ ệ ủ ạ ệ ồ ng h p vi ph m, ví d : Sau khi đào t o mà không ng 06 (sáu) tri u đ ng; không làm vi c đ 02 năm ệ ệ ườ ồ ứ ồ làm vi c cho doanh nghi p thì ph i b i th ồ thì b i th ng 03 (ba) tri u đ ng.
Ẫ Ờ Ạ Ệ M U H P Đ NG LÀM VI C XÁC Đ NH TH I H N
(Ban hành kèm theo Thông t Ợ Ồ Ị ộ ộ ụ sư ố 15/2012/TTBNV ngày 25 tháng 12 năm 2012 c a B N i v )
ị Ộ Ộ Ủ
ộ ậ ự B , ngành, đ a ph Đ n v : ủ Ệ
C NG HÒA XÃ H I CH NGHĨA VI T NAM ạ Đ c l p T do H nh phúc
……………, ngày ….. tháng ….. năm ….. ương: …… ộ ơ ị ……………………… S :ố /HĐLV
Ị Ệ Ợ Ồ H P Đ NG LÀM VI C XÁC Đ NH TH I H N
ể ụ ủ ề ị ính ph v tuy n d ng, Ờ Ạ ủ /NĐCP ngày 12 tháng 4 năm 2012 c a Ch
ả ề ệ ể ụ ố: ….. c aủ …….. v vi c phê duy t k t qu tuy n d ng .................
ệ ế …………………………………………………………
ị ơ
…………………………………………………………………. iạ …………………………………………..
ạ …………………………………………………………………………
ượ c tuy n d ng
ị ướ ng trú t
ư
…………………………………………………………… iạ ……………………………………………………
ữ ế ề ả
ồ ệ
ệ ụ ợ ồ ừ ế ạ ồ ợ ờ …….. tháng …….. năm ……… đ n ngày .........
ế ộ ậ ừ ự ự ệ ờ (n u có) t ngày ….. tháng ……… năm ……. đ nế
ể ệ ị
........................................................................................... ......................................................................................... .................................................................................................... ............................................................................................................
ế ộ
ờ i cệ .............................................................................................
ươ ệ ệ ồ …………………………………….. ng ti n làm vi c g m:
ố ị ứ Căn c Ngh đ nh s 29/2012 ả lý viên ch c;ứ ử ụ s d ng và qu n ế ị Căn c Qứ uy t đ nh s ộ Chúng tôi, m t bên là Ông/ Bà: ứ ụ …………………………………………………………………………………… Ch c v : ệ ạ …………………………………………………………………… Đ i di n cho đ n v (1) ỉ ị ……………………………………………………………………………………… Đ a ch ạ ………………………………………………………………………………… ệ Đi n tho i: ộ Và m t bên là Ông/ Bà: Sinh ngày …….. tháng …….. năm …….. t ộ Trình đ đào t o: Chuyên ngành đào t o:ạ …………………………………………………………………. ệ …………………………………………………………………………… ố t nghi p: Năm t ể ụ ……………………………………………… ệ ề c khi đ Ngh nghi p tr ạ ……………………………………………………………………. ỉ ườ i: Đ a ch th ………………………………………………………………………………………………. ố ứ S ch ng minh th nhân dân ấ C p ngày ….. tháng ….. năm ….. t ế ợ ậ ỏ Th a thu n ký k t H p đ ng làm vi c và cam k t làm đúng nh ng đi u kho n sau đây: ờ ạ ề Đi u 1. Th i h n và nhi m v h p đ ng ủ Th i h n c a H p đ ng t ngày tháng ……….. năm ……………… ế Th i gian th c hi n ch đ t p s ngày …….. tháng ….. năm …………………… Đ a đi m làm vi c (2):... ứ Ch c danh chuyên môn: ứ ụ ế Ch c v (n u có): ụ ệ Nhi m v (3) .................................................................................................................................... .................................................................................................................................... ề Đi u 2. Ch đ làm v ệ ờ làm vi c (4): Th i gi ị ữ ượ Đ c trang b nh ng ph …………………………………………………………………………………………………
ề ề ụ ủ ể ụ ườ ượ i đ c tuy n d ng
ị ạ ề ề ề ề ề ưở ề ng các quy n quy đ nh t ậ i Đi u 11, Đi u 12, Đi u 13, Đi u 14 và Đi u 15 Lu t
ạ …………………………………………………………
ệ ệ ượ ổ ệ ng ti n đi l ề c b nhi m (mã s ): ố …………………, B c:ậ …………
ệ ố ươ …………………………………………………………………………………
ồ ………………………………………………………………
………………………….. hàng tháng. ả …………………….. l n vào các ngày
ầ ……………………………………………………… ng:
ả ả ươ …………………………………………………………………
ộ ế ệ ượ ị ả ồ ……………………………………
ươ ỉ ễ ng l ượ ưở c h ng (ngh l ệ , phép, vi c riêng)
ể ế ộ ả
ượ ưở ợ …………………………………………………………… ng các phúc l i:
ậ ươ ưở ề ệ ả ạ ụ ợ ệ ọ ủ ướ ị ượ ưở ào ng các kho n th ệ ớ ệ ồ ưỡ ng chuyên môn nghi p v , th c hi n nhi m v h p tác khoa h c, công ngh v i ậ ị lu t ứ ng, thi thăng h ng ch c danh ngh nghi p, đ ệ c ng, nâng b c l ự ụ ặ trong ho c ngoài n theo quy đ nh c a pháp
ế ộ ợ ấ ườ ủ ệ ệ ồ ị ng các ch đ thôi vi c, tr c p thôi vi c, b i th ậ ng theo quy đ nh c a pháp lu t
ứ ề ế ề ệ ấ ạ ấ ổ ợ ồ ị ị
ậ ỏ ữ ậ ………………………………………………………………
ụ ệ ợ
ị ỷ ậ ệ ệ ề ấ ạ ộ ị ồ y, quy ch c a đ n v , k lu t làm vi c và các quy đ nh t ề i Đi u 16, Đi u ế ế ủ ơ ứ ề
ườ ủ ệ ệ ả ồ ị theo quy đ nh c a pháp ng, hoàn tr
ị ự ề ệ ầ ẩ i có th m quy n khi đ n v s nghi p có nhu c u.
ủ ườ ườ ứ ơ ệ ự ề ụ ủ ề ầ ơ ị ự i đ ng đ u đ n v s nghi p
………………………………………………………………………………………………… Đi u 3. Quy n và nghĩa v c a ng 1. Quy n:ề ượ Đ c h Viên ch c.ứ ươ ệ Ph i làm vi c (5): ứ Ch c danh ngh nghi p đ H s l ng ụ ấ ế Ph c p (n u có) g m (6): ượ c tr đ ậ ươ ờ Th i gian xét nâng b c l Kho n tr ngoài l ng ……………………………………………………………………………………………… Đ c trang b b o h khi làm vi c (n u có) g m: ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… Số ngày ngh hàng năm đ ỉ ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… Ch đ b o hi m (7): …………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… Đ c h ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… Đ c h ạ t o, b i d các đ nơ v (8): …………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ượ ưở Đ c h ứ ề v viên ch c. ề Có quy n đ xu t, khi u n i, thay đ i, đ ngh ch m d t H p đ ng làm vi c theo quy đ nh ủ c a pháp lu t. Nh ng th a thu n khác (9) ………………………………………………………………………………………………… 2. Nghĩa v :ụ Hoàn thành nhi m v đã cam k t trong H p đ ng làm vi c. Ch p hành n i qu ậ ề 17, Đi u 18 và Đi u 19 Lu t Viên ch c. ỷ ậ ử ấ Ch p hành vi c x lý k lu t và trách nhi m b i th lu t.ậ ấ Ch p hành s phân công công tác c a ng Đi u 4. Quy n và nghĩa v c a ng 1. Quy n:ề
ệ ể ự ụ ườ ượ i đ ể ụ c tuy n d ng.
ị ợ ồ ệ ủ ệ ể ỷ ậ ố ấ ụ ủ ụ ệ ườ ượ i đ ậ c tuy n d ng theo quy đ nh c a pháp lu t
ợ ả ả ự ầ ủ ữ ồ
ệ ầ ệ ờ ạ ề ế ộ ủ ệ ế ụ ể ế ườ ượ i đ c tuy n d ng đã cam k t trong ồ ệ
ề
ồ
ợ ề ợ ữ ề ợ ủ ấ ợ ệ ậ ề ệ ệ ị
ệ ự ừ ngày ………. tháng …….. năm ………….. ụ ồ i, nghĩa v và trách nhi m c a hai bên không ghi trong H p đ ng ứ ủ ị ự ữ ệ ồ ơ ợ ứ ữ ợ ợ c ký h p đ ng gi ồ ợ ồ ủ ả ượ ụ ụ ư ợ ợ ị
ợ ạ …………… ngày ………. tháng ……… năm ……….. i
ệ B trí, phân công nhi m v , ki m tra vi c th c hi n nhi m v c a ng ứ Ch m d t H p đ ng làm vi c, k lu t ng ứ ề v viên ch c. 2. Nghĩa v :ụ B o đ m vi c làm và th c hi n đ y đ nh ng đi u đã cam k t trong H p đ ng làm vi c. ủ Thanh toán đ y đ , đúng th i h n các ch đ c a ng H p đ ng làm vi c. ả Đi u 5. Đi u kho n thi hành ệ H p đ ng làm vi c này có hi u l c t ề ề Nh ng v n đ v quy n l ự làm vi c này th c hi n theo quy đ nh c a pháp lu t v viên ch c. ị gang nhau, đ n v s nghi p ký h p đ ng gi ả ồ H p đ ng này làm thành 03 b n có giá tr n 02 ụ ụ ệ ả ồ ả 01 b n. Khi hai bên ký ph l c H p đ ng làm vi c thì b n, viên ch c đ ồ ộ ệ ủ ộ n i dung c a ph l c H p đ ng làm vi c cũng có giá tr nh các n i dung c a b n H p đ ng ệ làm vi c này. ồ H p đ ng này làm t
ườ ứ ệ Ng ầ ơ ị ự i đ ng đ u đ n v s nghi p
Viên ch cứ (Ký tên) ọ Ghi rõ h và tên (Ký tên, đóng dấu) ọ Ghi rõ h và tên
Ợ Ồ Ờ Ạ Ẫ Ệ Ị NG D N GHI M U H P Đ NG LÀM VI C XÁC Đ NH TH I H N
ơ
ƯỚ H ụ ể ụ ể ố Ẫ ệ ườ ỉ ố ậ ệ ị ự ố ộ ỉ ị ng (thôn, xã), qu n (huy n, th xã), t nh, thành ph thu c t nh ặ ươ
ệ ầ ủ ị ượ ụ ể c tuy n d ng và công vi c t
ng. ụ ệ ả ả ệ ươ ứ ng ng. ệ ầ ặ ờ hành chính.
làm vi c trong ngày, ho c trong tu n, ho c làm vi c theo gi ệ ệ ứ ự ị ả ặ
ặ làm vi c do đ n v đ m nhi m ho c viên ch c t ư lo. ộ ạ ệ ụ ấ ơ ế ượ ự % các ph c p (n u có) nh : Khu v c, tr t giá, đ c h i, thu hút, thâm niên,
ề ợ ề ả ợ ấ ể ể ế ả ộ i v b o hi m xã h i, b o hi m y t và tr c p khác mà viên ch c đ ứ ượ c ng.
ứ ượ ưở ề ợ ụ
c h ườ ủ ậ ặ ớ ng quy n l ữ ị ự ắ ậ ể ớ ậ ệ ữ ự ệ ặ ị
1. Ghi c th tên đ n v s nghi p. 2. Ghi c th s nhà, ph , ph ho c Trung ụ ể ệ 3. Ghi c th nhi m v ph i đ m nhi m theo yêu c u c a v trí vi c làm đ ả ả b n mô t ụ ể ố ờ 4. Ghi c th s gi ệ ươ ng ti n đi 5. Ghi ph ụ ể ỷ ệ 6. Ghi c th t l ệ trách nhi m ... ụ ể 7. Ghi c th quy n l ưở h ụ ể i nào đã nêu trong m c này. 8. Ghi c th viên ch c đ ấ ỏ ỏ ng là nh ng th a thu n g n v i tính ch t, đ c đi m c a ngành, 9. Nh ng th a thu n khác th ủ ư ủ ơ ề lĩnh v c và đi u ki n đ c thù c a đ n v s nghi p công l p nh ng không trái v i quy đ nh c a pháp lu tậ .
SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
................Joint Stock Company
Independence Freedom Happiness
No: 12/HDLD
LABOUR CONTRACT
We, from one side Mrs: ........................... Nationality: Vietnam
Title: Chairman of the Board of Management
On behalf of the ................................ Joint Stock Company
Tel: ..............................................................................................
Address: No ......, ............Alley, Bach Mai Street, Truong Dinh Ward, Hoang Mai District, Hanoi City.
And from the other side Mr ................................. Nationality: Vietnam Date of birth: ...........th 19.... Place of birth: Hanoi
Occupation: Construction Engineer on Waterway Habour
Temporary residence address: No ......, ........ Street, Hoang Mai Dictrict, Hanoi.
Identity Card Number: .............. issuance dated ......./..../19.... in: Hanoi
Agreed to sign this labour contract and engage to satisfy the following provisions:
Article 1: Duration and job of the Contract
Type of the labour contract: “Open Ended”. Commencing on: August .......th 20.....
Probationary Period: from August,.......th 20..... to September,........th 20.....
Location of work: .....................Vietnam Joint Stock Company
Professional job: Waterway Habour Contruction Engineer.
Position: Head of the Department of Quality Management.
Job discription: to execute and fullfill all the works as requested by the company leaders.
Article 2: Working condition
Working hour: In the morning from 8 am to 12 am; In the afternoon from 13:30 pm to 17:30 pm
To be provided equipments/tools depending on your concrete jobs.
Article 3: Obligations and rights of the Employee
1. Rights
Transportation means: Selfsufficed
Main basic salary: ....................000.000 dong. Salary during Probationary Period: entitle to receive 85% of the basic salary (including salary and other attached benefits). To be paid on the 10th day of per month
Bonus: to be paid in accordance with the dedication of the employee and the outcome of the company’s business.
Salary increment: according to the business result and the yearly experience of the employee.
To be equipped with labor safety facilities as regulated by the company provisions.
Time of rest:
+ Weekly resting time: to rest on Saturday moring and Sunday, eventhough, if the company is under the urgent request of increasing working productivity, the employee still have to work on resting days.
+ The employee is entitled to annual leave of 12 days per year and on national holidays under the provisions of the State.
+ If the employee goes on business vacation to execute projects handled by the company, the company will be in charge of preparing accomodation and necessary personal facilties for the employee under the existing provisions.
Social & health insurance: Social and health insurance of the Employee will be paid in accordance with the regulations of the State.
2. Obligations
To fullfill all the contents as commited and the jobs in the contract
To submit notorized certificate (of the highest intellectual degree as requested for the position) to the company right after the Contract is signed.
To obey all the working regulations, regulations of labor safety, labor disciplines.
To pay the individual income tax as so provided by the State.
Absolutely do not take advantage of the company’s clients for individual benefit (if any)
If for any reasons, the employee wants to terminate the labour contract, the employee shall notice the copany’s leaders at least 15 days in advance.
In cases, when the employee causes damages to the company, the employee will be pay compensation for that. If the damages are too serious, the employee will be subject to legal responsiltities.
Article 4: Rights and obligations of the employer
1.Obligations
Assure job for the employee and fully complete the conditions committed in the Labour contract.
Fully and duly pay the employee all the remuneration and benefits as committed in the Labour contract and the collective labor accord.
2.Rights
To manage the employee to fullfill the job in the contract (including appointment, assigning the employee to another job, temporarily suspending the job).
To temporarily defer, to terminate the labour contract, to discipline the employee under the provisions of the law and labour regulaton issued by the company.
Article 5: Implementation guidance
Any issues which are not regulated by this contract are regulated by the application of the collective labour accord. If there is no collective labour accord, legal provions on labour relations shall be applied.
This Contract is made in 2 copies, 1 copy will be kept by the Employer and 1 copy to be kept by the Employee.
If the two parties sign in contractual appendix, such appendix shall have the same legal value as of contractual terms.
The contract takes effect since the date of signing.
Hanoi, July 10th 20...
Employee
Employer
(Signed)
(Signed and Sealed)
FULL NAME
FULL NAME
OXFAM GREAT BRITAIN No. C xxx/200x
SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
The Labor Contract
We are from one side: Employer: Steve PriceThomas Nationality: British Position: Country Programme Manager On behalf of: Oxfam Great Britain (Oxfam GB) Address: La Thanh Hotel, 218 Doi Can, Hanoi. Tel No.: 8448325491 And from other side: Employee: ….. Nationality: Vietnamese Date of birth: ….. Place of birth: … Occupation: …. Address: ID number: date of issue: place of issue:…. Agreed to sign this labour contract and engage to satisfy the following provisions:
Article 1: Time and Job of Labor contract.
Open Ended
Contract Type
Independent – Freedom – Happiness ===o0o===
Probationary Period
In line with normal Oxfam GB policy, the first ......... working days of your employment will be regarded as probationary, during which time you will receive advice and guidance in order to assist you in becoming competent in performing the duties for which you have been engaged. During your probationary period with Oxfam GB you will undergo an induction programme under the guidance of your Line Manager, Mr/Ms xxxxx. Should you at any time during this probationary period decide to terminate this employment or fail to reach explicit performance targets, 7 days notice is required to be given. This must be confirmed in writing by either party within 5 working days if given verbally. the probational period, if you fail to meet the requirement of the work, Oxfam GB reserves the right to terminate the contract without prior notice.
International Division, East Asia, Vietnam.
Region
National
Designation of post
Location of work
Your operating base will be xxx, although, during the course of your employment, you may be required to move base on a temporary or permanent basis to any workplace controlled by Oxfam GB or be recalled back to your normal place of residence.
Position
Manager
In this position you will report to Mr/Ms: xxx If, in Oxfam GB’s reasonable opinion, there is a significant change in Oxfam GB’s Programme of work, or in the wider situational context in your country and /or region of deployment, you may be required to transfer some responsibilities and report on specific functions via a redefined management line for a temporary period. Similarly, staff reporting to you may be required to transfer their reporting lines for a temporary period.
Duties and Responsibilities
These are described in your Role Profile/Job Description and objectives (agreed with your Line Manager after the start of employment). Your role profile may be subject to reasonable amendment from time to time. In addition you will be expected to perform any task reasonably assigned to you by your Line Manager.
Article 2: Working conditions
Working time
Your total normal hours of work will be 37.5 per week excluding recognised meal breaks. Your exact working hours will be as per the requirements of the job and as agreed with your Line Manager. Your normal working days will be 5 days per week. You may be required to work overtime outside your normal working hours.
You shall be provided equipments/tools depending on your concrete jobs.
Equipments/Tools to be provided
Terms and Conditions of Employment
Your terms and conditions of employment are set out in this Handbook for Vietnam.. These documents together constitute your contract of employment with Oxfam GB. This, and all aspects of your employment will be subject to the law in Vietnam only. Should your operating base change during the course of your employment, and then your terms and conditions of employment will be subject to the law pertaining to the new operating location. Where the terms and conditions of this document differ from those in the Staff Charters/Handbook, it is the terms and conditions of this Labor contract which will be applied to determine your terms and conditions of employment. You are also required to comply with any organisational policies, procedures and rules, including the attached Code of Conduct, which may be amended from time to time. Oxfam GB’s intranet site or via your Human Resources Team.
Amendments
Changes to your terms and conditions of employment can be made by agreement between Oxfam GB and the recognised staff body through the collective bargaining process. These changes will be incorporated into your contract, unless the parties to the negotiations agree otherwise, and you will be notified in writing of any such amendments.
Article 3: Obligations and rights of the Employee
1. Rights
Transport and Travel for work
Adequate transportation will be provided to allow you to undertake your official duties. This does not include travel to and from your normal place of work. You have to arrange means of commutation for travel to and from normal place of work. If Oxfam GB vehicles are used for private purposes you will be responsible for providing the fuel and other necessary expenses. You are required to abide by driving safety regulations including the use of safety belts where fitted. Actual expenses of journeys undertaken on behalf of Oxfam GB will be reimbursed by Oxfam GB. If you travel on official duty, you will be reimbursed for reasonable outofpocket expenses. You should always travel by the safest and most cost effective means. You should complete your claims in accordance with Oxfam GB current accounting procedures, have them properly authorised and submit them promptly to the authorised person. You should attach all available receipts to the claim. Check Oxfam GB’s expenses policy for additional information.
Job Family, Level and Salary
In order to ensure correct payment of salary, it is important that you discuss your tax status with your HR support person before Your role belongs in the Programme Job Family and is Level gross salary is (include Personal Income Tax) USD xxxx. Your gross starting salary (include Personal Income Tax) will be USD xxxxx per annum Oxfam salary’s level will be considered yearly on September, thought your salary may be changed but the net salary for a year will not be reduced.
Method of Payment
Your annual salary will be paid in 14 instalments, of which the 13 Normally, your wages shall be paid directly into an account, which appointed by you at the last working day of each month. You will received the net salary after all such deductions as tax, social insurance and other deductions comply with prevailing laws of Vietnam are carried out. Oxfam GB endeavours to ensure wages are paid into your account correctly. In the event of an overpayment, Oxfam GB employees have an obligation to immediately notify Oxfam GB payroll of any overpaid monies. The overpayment procedure will be applied in this event and monies will be deducted from your salary by up to 4 instalments or out of your final salary payment. However, in exceptional circumstances, and dependent on the degree of overpayment the 4 instalments detailed above may be extended to a more appropriate time period.
Pay Progression
Pay is reviewed annually, but no increase is guaranteed. Staff rated “not fully proficient” as a result of their performance management review, will not receive a progression pay increase.
Time off in Lieu
When you are required to make yourself available for duty outside established working hours, time off in lieu may be allowed, with the prior agreement of the manager. salary according to this Labor contract has been considered including the overtime salary. If significant overtime is worked on a regular basis beyond the reasonable expectation inherent in Oxfam GB's philosophy, there should be a review of workload and staffing.
Holidays
You are entitled to 24 days paid holiday per 12 months (prorata to the contract length) to be taken by agreement with your manager. It is not permissible to carry over holidays into the following year, except in unusual circumstances or for operational reasons. Your holiday year runs from the start of your employment with Oxfam GB. On leaving Oxfam GB, payment will be made in lieu of any holiday entitlement not taken from your current holiday year entitlement. In addition, you are entitled to the statutory Public Holidays which are outlined in the Staff Charter B/ Handbook for your country of deployment which fall during the contract period on a pro rata basis according to contract length and hours worked. If, on leaving Oxfam GB, you have taken more holidays than you’re pro rata entitlement for the current holiday year, an adjustment will be made by way of deduction from any sums due to you. lieu, or deduction, will be calculated as 1/260 of annual salary for each day’s holiday.
Insurance policies
Oxfam GB has taken out a range of insurance policies with external companies, which may provide cover for you in the following areas. Oxfam GB reserves the right to make amendments to these policies from time to time and, where necessary, to discontinue them. To receive benefits under these policies you must have complied with the relevant terms and conditions of the individual insurance policy. Please refer to the attached Staff Charter/Handbook for details on insurance issues and/or contact your Regional HR team for advice. Social insurance and Medical insurance according to the Laws of Vietnam. Oxfam GB has taken out the Social insurance and Medical insurance in accordance with the Laws of Vietnam. According to this, monthly, you will contribute 6% of your monthly salary and Oxfam GB will contribute 17% of your monthly salary. Medical provided under the Oxfam GB’s policy Oxfam GB provides medical insurance cover for staff and dependants as detailed in the Staff Charter B/Handbook for Vietnam. Life Assurance (Death in Service Payment) From the beginning of this contract or deployment you will automatically be covered by the Oxfam GB Life Assurance Scheme, which is noncontributory. Should you die whilst in Oxfam GB service, the lump sum benefit is paid to the dependants or beneficiaries at the sole discretion of the Trustees (this provides an opportunity to consider the circumstances of each case and ensure that the interests of all dependants are taken into account). Permanent Health Insurance Please note that this offer of employment does not attract the benefit of Permanent Health Insurance. Personal Accident You will be covered for personal accidents which result in permanent disablement or major loss of limb(s)/eye(s). Details are available from your Regional HR team. Travel All staff is covered by business travel insurance whilst travelling on Oxfam GB business. from your Regional HR team. Personal Effects Oxfam GB accepts limited responsibility for your personal effects while you are on official duty. maximum amount per claim. your Regional HR team.
Learning and Development
Oxfam GB has a range of practices, which will give staff access to opportunities for learning. Your regional HR team or line manager will have more details.
Retirement
The normal retirement age for Oxfam GB staff is 60 for male and 55 for female, although you can continue working up to the age of 65 with the consent of Oxfam GB.
Sick Pay Provision
Please refer to the attached Staff Charter/Handbook for details on sick pay provision and/or contact your Regional HR team for advice.
Pension Scheme/End of Employment Provision
You shall be received allowance for end of employment/redundancy according to the provisions of Staff Charter/Handbook
Notice Periods
In case of desire of unilateral termination this Labor Contract, you must comply with the reasons and procedure of termination provided in the Staff Charter/Handbook, and you have obligation to give a notice of termination in writing before 45 (forty five) working days of termination as well.
Garden Leave
If you resign from Oxfam GB to work for another charity in the same or a similar field, Oxfam GB reserves the right to request that you do not work for Oxfam GB for all or part of your notice period. Oxfam GB also reserves the right to request that you carry out your duties as normal from home for all or part of your notice period, therefore you would not be based on Oxfam GB premises. In either instance you would continue to receive pay and all other contractual benefits and therefore would not be free to take up alternative employment until the notice period expires.
2. Obligations
Implement of Labor contract
You have obligation to fully complete the job assignment committed in this Labor contract, in additionally you must return all tools/equipments and other assets of Oxfam GB when terminated this Labor contract.
Health and Safety
Oxfam GB strives to operate and maintain a safe working environment and safe systems of work. You are legally required to adhere to Oxfam GB and workplace Health and Safety policies and procedures and take reasonable care for the safety of yourself and others. Any breach of such could leave you liable to criminal, civil or disciplinary action.
Grievance and Discipline
Discipline: The current disciplinary rules applicable to staff are set out in the Oxfam GB’s Disciplinary Policy. obtain details of the policy from your Regional Human Resources Team or from the Intranet. If you are dissatisfied with any disciplinary decision affecting you, you should first raise this in writing with your Manager’s manager of Regional HR Manager (RHRM). If the matter is not resolved at that level, the subsequent steps in the current disciplinary procedures are set out in the Disciplinary Policy and Procedures document. can obtain details from you Regional Human Resources Team and the Intranet. Grievance: If you have any grievance relating to your employment, you should first raise this by speaking to your Manager, where possible. If the matter is not resolved at that level, the subsequent steps are set out in Oxfam GB’s current Grievance Procedure, details of which you can obtained from your Regional Human Resources Team and the Intranet. The basic disciplinary and grievance procedures do not exclude any supplementary procedures that may be agreed with the recognised staff bodies for the benefit of staff, for example when the stated levels of authority and action, or the number of stages, do not fit the particular part of the organisation. officers specified in the procedures, the persons nominated to discharge their duties during absence will act under the procedure Full details and procedures can be found on Oxfam GB’s Intranet site or obtained from your Regional Human Resources Team.
Restriction on work outside Oxfam GB
During the period of your employment with Oxfam GB you are expected to afford priority to your job and, as a result, you may not be employed by, or carry out any work for any other body which conflicts with or hinders your ability to carry out your work satisfactorily, without the written permission of the appropriate manager within your work location. In addition to the above, it is necessary for you to discuss with your manager the details of any employment outside Oxfam GB and the hours you wish to work outside Oxfam GB. You must also inform your manager of any changes to hours worked elsewhere. In line with the above paragraph your manager has the right not to give permission for you to be employed by or carry out any work outside Oxfam GB.
Domicile
Staff should live within easy access to their place of work to ensure that their work with Oxfam GB is not affected by excessive travelling. under normal circumstances.
Article 4. Rights and obligations of Employer
Implement of Labor contract
Assure job for the employee and fully complete the conditions committed in the Labor contract. Fully and duly pay the employee all the remuneration and benefits as committed in the Labor contract and rules/policies of Oxfam GB.
Arrangement and transfer the employee
Right to arrange, move work: Oxfam GB reserves right to arrange, transfer you from the current work or work place place in meeting the demand of the work.
Other rights
Oxfam GB reserves the right to terminate the Labour contract, apply discipline measures according to the Staff Charter/Handbook and the laws of Vietnam.
Article 5: Execution provisions
Effective
This Labour contract shall be come into effect since the date _____. the terms and conditions of your employment of this Labor contract shall only come into effect since you get any necessary work permit from the competence authorities of Vietnam. In this case, this Labor contract shall come into effect according to the provisions of work permit. Although, this Labor contract is an the competence authorities of Vietnam for any reasons, this labor contract will naturally terminate.
Apply the Labor Code
Other labour terms and conditions, which are not defined in this contract, will be in accordance with the Vietnamese Labour Code.
Counterpart
This contract is made in 02 (two) copies in Vietnamese and 02 (two) copies in English of equivalent value, each side keep one English copy and one Vietnamese copy. If any schedules of this Labor contract are signed. Those schedules have equivalent value to this Labor contract.
Oxfam GB Steve Price – Thomas On behalf of Oxfam GB in Vietnam
Ợ Ồ Ờ Ạ Ẫ Ệ Ị M U H P Đ NG LÀM VI C KHÔNG XÁC Đ NH TH I H N
ư ố ủ (Ban hành kèm theo Thông t s 15/20 ộ ộ ụ 12/TTBNV ngày 25 tháng 12 năm 2012 c a B N i v )
ộ Ộ Ộ Ủ Ệ ương: B , ngành, đ a ph ộ ậ ự
Đ n v : C NG HÒA XÃ H I CH NGHĨA VI T NAM ạ Đ c l p T do H nh phúc ị ............................ ơ ị ..............................
............, ngày .... tháng .... năm ........... S : ố /HĐLV
Ợ Ồ Ờ Ạ Ệ Ị H P Đ NG LÀM VI C KHÔNG XÁC Đ NH TH I H N
ị ị ủ ể áng 4 năm 2012 c a Ch ề ính ph ủ v tuy n ứ ử ụ Căn c Ngh đ nh s 29/2012/NĐCP ngày 12 th ụ d ng, s d ng và qu n ố ả lý viên ch cứ ;
ộ Chúng tôi, m t bên là Ông/ Bà: ........................................................................................
Ch c v : ứ ụ ...........................................................................................................................
ệ ạ ơ ị Đ i di n cho đ n v (1) ...................................................................................................
ị Đ a ch ỉ ..............................................................................................................................
ệ Đi n tho i: ạ .......................................................................................................................
ộ Và m t bên là Ông/ Bà: ....................................................................................................
Sinh ngày ...... tháng .... năm ........ t iạ ............................................................................
ứ ụ ứ Ch c v , ch c danh: ........................................................................................................
ườ ị Đ a ch ỉ th ng trú t ạ ...................................................................................................... i:
............................................................................................................................................
ố ứ ư S ch ng minh th nhân dân ...........................................................................................
ấ C p ngày .... tháng ..... năm ........... t iạ ............................................................................
ờ ạ ế ệ ế ồ ợ ị ỏ ề ậ ữ Th a thu n ký k t H p đ ng làm vi c không xác đ nh th i h n và cam k t làm đúng nh ng ả đi u kho n sau đây:
ề ệ Đi u 1. Nhi m v h ụ ợp đ ngồ
ể ệ ị Đ a đi m làm vi c (2): ...................................................................................................
ứ Ch c danh chuyên môn: .................................................................................................
ứ ụ ế Ch c v (n u có): ..........................................................................................................
ụ ệ Nhi m v (3) .................................................................................................................
............................................................................................................................................
ề ệ ế ộ Đi u 2. Ch đ làm vi c
ờ Th i gi ệ ờ làm vi c (4): ...................................................................................................
ượ ươ ệ Đ c trang b nh ị ững ph ng ti n làm vi c g m: ệ ồ .......................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ụ ủ ề ề ứ Đi u 3. Quy n và nghĩa v c a viên ch c
1. Quy n:ề
ượ ưở ị ạ ề ề ề ề ề ậ ề ng các quy n quy đ nh t i Đi u 11, Đi u 12, Đi u 13, Đi u 14 và Đi u 15 Lu t Đ c h Viên ch c.ứ
ệ ạ Phương ti n đi l ệ i làm vi c (5): ...................................................................................
ệ ượ ổ ứ ệ ề Ch c danh ngh nghi p đ c b nhi m (mã s ): ố .......................................................
B c:ậ ....................................... H s l ệ ố ươ .................................................................... ng
ụ ấ ồ ế Ph c p (n u có) g m (6): ............................................................................................
ượ ầ đ c tr ả ........................ l n vào các ngày .................................. hàng tháng.
ậ ươ ờ Th i gian xét nâng b c l ng: ......................................................................................
ả ả Kho n tr ngoài l ươ .................................................................................................. ng
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ị ả ượ ệ ế ộ Đ c trang b b o h khi làm vi c (n u có) g m: ồ ......................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ố ươ ỉ ễ ỉ S ngày ngh hàng năm đ ượ ưở c h ng l ng (ngh l ệ , phép, vi c riêng)
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ế ộ ả ể Ch đ b o hi m (7): ....................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ượ ưở Đ c h ng các phúc l ợ ............................................................................................. i:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ượ ưở ả ưở ậ ươ ệ ạ Đ c h ng các kho n th ng, nâng b c l ng, thi thăng h ng ch c ề ứ danh ngh nghi p, đào
ụ ọ ệ ớ ệ ng chuyên môn nghi p v , th c hi n nhi m v h p tác khoa h c, công ngh v i ặ ướ ự ị ồ ưỡ ạ t o, b i d ị ơ các đ n v trong ho c ngoài n ụ ợ ệ ệ ậ ủ c theo quy đ nh c a pháp lu t (8): ...............................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ế ộ ợ ấ ệ ệ ồ ườ ủ ị ng các ch đ thôi vi c, tr c p thôi vi c, b i th ậ ng theo quy đ nh c a pháp lu t ượ ưở Đ c h ứ ề v viên ch c.
ứ ế ề ệ ấ ạ ấ ổ ợ ồ ị ị
ề ề Có quy n đ xu t, khi u n i, thay đ i, đ ngh ch m d t H p đ ng làm vi c theo quy đ nh lu tậ . ủ c a pháp
ữ ậ ỏ Nh ng th a thu n khác (9) ............................................................................................
............................................................................................................................................
2. Nghĩa v :ụ
ụ ệ ợ ệ Hoàn thành nhi m v đã cam k t ồ ế trong H p đ ng làm vi c.
ấ ộ ị ỷ ậ ệ ị ạ ề y, quy ch c a đ n v , k lu t làm vi c và các quy đ nh t ề i Đi u 16, Đi u ế ủ ơ ứ ề ậ Ch p hành n i qu ề 17, Đi u 18 và Đi u 19 Lu t Viên ch c.
ấ ỷ ậ ử ệ ệ ồ ườ ả ủ ng, hoàn tr ị theo quy đ nh c a pháp Ch p hành vi c x lý k lu t và trách nhi m b i th lu t.ậ
ự ủ ấ ườ ị ự ề ệ ầ ẩ ơ Ch p hành s phân công công tác c a ng i có th m quy n khi đ n v s nghi p có nhu c u.
ề ề ứ Đi u 4. Quy n và nghĩa v c a ụ ủ ng i ườ đ ng đ u đ n v s ng ầ ơ ị ự hi pệ
1. Quy nề :
ụ ủ ụ ự ứ ệ ể ệ ệ ệ ố B trí, phân công nhi m v , ki m tra vi c th c hi n nhi m v c a viên ch c.
ỷ ậ ố ớ ứ ợ ứ ủ ệ ậ ấ ồ ị Ch m d t H p đ ng làm vi c, k lu t đ i v i viên ch c theo quy đ nh c a pháp lu t.
2. Nghĩa v :ụ
ự ệ ệ ả ả ầ ữ ề ế ệ ồ B o đ m vi c làm và th c hi n đ y đ ủ nh ng đi u đã cam k t trong H ợp đ ng làm vi c.
ế ộ ủ ủ ầ ế ợ ồ ứ ã cam k t trong H p đ ng làm ờ ạ Thanh toán đ y đ , đúng th i h n các ch đ c a viên ch c đ vi c.ệ
ề ả ề Đi u 5. Đi u kho n th i hành
ệ ự ừ ợ ồ ệ H p đ ng làm vi c này có hi u l c t ngày .... tháng .... năm ...........
ữ ề ợ ủ ấ ồ ợ trong H p đ ng ề ề ự ứ ệ ệ ị Nh ng v n đ v quy n l làm vi c này th c hi n theo quy đ nh ệ ụ i, nghĩa v và trách nhi m c a hai bên không ghi ậ ề ủ c a pháp lu t v viên ch c.
ợ ị ự ữ ệ ơ ợ ồ ị ữ ợ ợ ả ồng gi c ký h p đ ợ ứ ượ ụ ụ ồ ủ ả ủ ợ 02 ụ ụ 01 b n. Khi hai bên ký ph l c H p đ ng làm vi c thì ồng ộ ị ư ồng làm vi c cệ ũng có giá tr nh các n i dung c a b n H p đ ồ H p đ ng này làm thành 03 b n có giá tr ngang nhau, đ n v s nghi p ký h p đ ng gi ệ ả ả b n, viên ch c đ ộ n i dung c a ph l c H p đ ệ làm vi c này.
ợ ồ H p đ ng này làm t ạ .................................. ngày .... tháng .... năm .............. i
ườ ứ ự ệ Ng i đ ng đ u đ n ầ ơ v ị s nghi p
Viên ch cứ (Ký tên) ọ Ghi rõ h và tên (Ký tên, đóng dấu) ọ Ghi rõ h và tên
ƯỚ Ợ Ồ Ờ Ạ Ẫ Ẫ Ệ Ị H NG D N GHI M U H P Đ NG LÀM VI C KHÔNG XÁC Đ NH TH I H N
ụ ể ị ự ệ ơ 1. Ghi c th tên đ n v s nghi p.
ườ ệ ậ ị ỉ ộ ỉ ố ố ph ng (thôn, xã), qu n (huy n, th xã), t nh, thà nh ph thu c t nh ặ ụ ể ố 2. Ghi c th s nhà, ph , ngươ . ho c Trung
ệ ầ ủ ị ệ ượ ụ ể ải đ m nhi m theo y êu c u c a v trí vi c làm đ c tuy n d ng và ệ ụ ệ ươ ứ 3. Ghi c th nhi m v ph ả b n mô t ụ ể ả công vi c t ả ng ng.
ụ ể ố ờ ệ ệ ặ ầ ặ ờ 4. Ghi c th s gi làm vi c trong ngày, ho c trong tu n, ho c làm vi c theo gi hành chính.
ươ ị ả ứ ự ệ ệ ặ ơ 5. Ghi ph ệ ng ti n đi l àm vi c do đ n v đ m nhi m ho c viên ch c t lo.
ụ ấ ư ự ế ượ ộ ạ % các ph c p (n u có) nh : Khu v c, tr t giá, đ c h i, thu hút, thâm niên, l ụ ể ỷ ệ ệ 6. Ghi c th t trách nhi m ...
ề ợ ề ả ể ể ả ộ ế ợ ấ i v b o hi m xã h i, b o hi m y t và tr c p khác mà viên ch c đ ứ ượ c ụ ể 7. Ghi c th quy n l ưở h ng.
ụ ể ứ ượ ưở ợ 8. Ghi c th viên ch c đ c h ng quy ền l i nào đã nêu trong m c n ụ ày.
ỏ ườ ủ ặ ấ ớ ỏ ữ ự ng ủ ơ ữ ị ự ắ ậ ể ớ ậ ệ ệ ặ ị
ậ là nh ng th a thu n g n v i tính ch t, đ c đi m c a ngành, 9. Nh ng th a thu n khác th ủ ư ề ông l p nh ng không trái v i quy đ nh c a lĩnh v c và đi n ki n đ c thù c a đ n v s nghi p c pháp lu t.ậ