Upload
Nâng cấp VIP
Trang chủ » Tiếng Anh - Ngoại Ngữ » Kỹ năng đọc tiếng Anh
7 trang
24 lượt xem
1
0

Using tongue twister technique to improve first year non-English major students pronunciation

The study investigates the application of tongue twister as a technique to improve first-year non-English major students through a seven-stage action research process. Quantitative data were collected through pre- and post-pronunciation tests, measuring students' improvement over the course while qualitative insights were drawn from students' reflective reports to capture their personal experiences and perspectives on the technique.

Tags:

viyuhi

Tongue twister

Aaction research

Pronunciation test

Reflective reports

Post-pronunciation tests

Engaging strategy

Share
/
7

Có thể bạn quan tâm

Using tongue twister technique to improve first year non-English major students  pronunciation

Using tongue twister technique to improve first year non-English major students pronunciation

7 trang

Tài liêu mới

Dạy học ngôn ngữ theo nhiệm vụ ở các lớp kỹ năng nói của sinh viên chuyên ngữ trường Đại học Nha Trang

Dạy học ngôn ngữ theo nhiệm vụ ở các lớp kỹ năng nói của sinh viên chuyên ngữ trường Đại học Nha Trang

7 trang
Enhancing students' speaking and listening skills through team games: A creative approach to language learning

Enhancing students' speaking and listening skills through team games: A creative approach to language learning

9 trang
Implementing the scaffolding strategy to teach English speaking to first-year English majors at Dong Nai Technology University

Implementing the scaffolding strategy to teach English speaking to first-year English majors at Dong Nai Technology University

8 trang
The effect of the reciprocal teaching model on English majors  reading comprehension abilities

The effect of the reciprocal teaching model on English majors reading comprehension abilities

9 trang
Teachers' code-switching in classroom talk:  A case study at an Ecenter

Teachers' code-switching in classroom talk: A case study at an Ecenter

8 trang
Exploring communicative competence development in EOP classrooms: A case study from a Vietnamese University

Exploring communicative competence development in EOP classrooms: A case study from a Vietnamese University

9 trang
Enhancing non-English major students’ speaking skills: The role of ai tools in self-learning at a university in Hanoi

Enhancing non-English major students’ speaking skills: The role of ai tools in self-learning at a university in Hanoi

7 trang
An investigation into classroom interaction in English speaking classes at a high school

An investigation into classroom interaction in English speaking classes at a high school

9 trang
Dùng flipgrid cải thiện kỹ năng nói của sinh viên không chuyên trường Đại học Nha Trang

Dùng flipgrid cải thiện kỹ năng nói của sinh viên không chuyên trường Đại học Nha Trang

7 trang
The sociolinguistics of gendered naming in English-speaking societies

The sociolinguistics of gendered naming in English-speaking societies

9 trang
Effectiveness of the extensive reading method in enhancing reading skills among the first-year students in English education at a university in Vietnam

Effectiveness of the extensive reading method in enhancing reading skills among the first-year students in English education at a university in Vietnam

7 trang
Communicativeness of activities in primary English classrooms amid curriculum reform in Vietnam

Communicativeness of activities in primary English classrooms amid curriculum reform in Vietnam

8 trang
English-majors’ perceptions of teacher creativity in teaching English speaking skills

English-majors’ perceptions of teacher creativity in teaching English speaking skills

8 trang
English majors' perceptions of difficulties in English speaking at Nam Can Tho University

English majors' perceptions of difficulties in English speaking at Nam Can Tho University

16 trang
Exploring the relationship between vocabulary knowledge and reading comprehension in EFL learners: Strategies and implications

Exploring the relationship between vocabulary knowledge and reading comprehension in EFL learners: Strategies and implications

11 trang

AI tóm tắt

- Giúp bạn nắm bắt nội dung tài liệu nhanh chóng!

Giới thiệu tài liệu

Tài liệu này là một báo cáo nghiên cứu về tối ưu hóa tiến thuyết lòng ngữ cho các sinh viên để tăng khả năng phát âm. Nghiên cứu được thực hiện bởi Trần Thị Hoàng Yến và Nguyễn Văn Toàn tại Khoa Tiếng Ngoại và Du Lịch, Trường Công Nghệ Hà Nội. Tài liệu cho thấy rằng tiến thuyết lòng ngữ có thể làm tăng khả năng phát âm của sinh viên, gồm các yếu tố như tách biệt tiếng, đọc nhanh hơn và giảm số lần ngừ hiểm trong thời gian nói chuyện.

Đối tượng sử dụng

Người đọc của tài liệu là những nhà nghiên cứu, giảng viên và sinh viên ngành tiếng Anh.

Từ khoá chính

tối ưu hóa tiến thuyết lòng ngữkhả năng phát âmsinh viêntiếng Anh

Nội dung tóm tắt

Nghiên cứu 'Tối ưu hóa tiến thuyết lòng ngữ cho các sinh viên để tăng khả năng phát âm' của Trần Thị Hoàng Yến và Nguyễn Văn Toàn giới thiệu cho một công nghệ được sử dụng để tối ưu hóa khả năng phát âm của sinh viên trong học tiếng Anh. Nghiên cứu đã thực hiện với một số sinh viên ngành tiếng Anh lần đầu tại Trường Công Nghệ Hà Nội và cho thấy rằng tiến thuyết lòng ngữ có thể góp phần nhiều để tăng khả năng phát âm của sinh viên, bao gồm tách biệt tiếng, đọc nhanh hơn và giảm số lần ngừ hiểm trong thời gian nói chuyện. Nghiên cứu cũng cho thấy rằng sinh viên có tính đánh dập với tiến thuyết lòng ngữ và họ thích kẻ đội mạo hát. Nghiên cứu đề nghị sử dụng tiến thuyết lòng ngữ kết hợp với các phương pháp học khác để tăng khả năng phát âm của sinh viên. Nghiên cứu cũng ghi nhận rằng nó chứa một danh sách tham khảo kết quả trong văn bản, bao gồm các báo cáo khoa học, tài liệu chương, và cuốn sách học.

Giới thiệu

Về chúng tôi

Việc làm

Quảng cáo

Liên hệ

Chính sách

Thoả thuận sử dụng

Chính sách bảo mật

Chính sách hoàn tiền

DMCA

Hỗ trợ

Hướng dẫn sử dụng

Đăng ký tài khoản VIP

Zalo/Tel:

093 303 0098

Email:

support@tailieu.vn

Phương thức thanh toán

Layer 1

Theo dõi chúng tôi

Facebook

Youtube

TikTok

Chịu trách nhiệm nội dung: Nguyễn Công Hà. ©2025 Công ty TNHH Tài Liệu trực tuyến Vi Na.
Địa chỉ: 54A Nơ Trang Long, P. Bình Thạnh, TP.HCM - Điện thoại: 0283 5102 888 - Email: info@tailieu.vn
Giấy phép Mạng Xã Hội số: 670/GP-BTTTT cấp ngày 30/11/2015