Lesson plan: THE WEB­Vocabulary: E­commerce

Teacher: Nguyen Thanh Quynh

GIÁO ÁN LÝ THUY TẾ

Môn h c:ọ TI NG ANH CHUYÊN NGÀNH QU N TR KINH DOANH Ả Ế Ị

Tên bài h c:ọ Unit 4 – THE WEB Vocabulary: E-commerce

Th i gian : 45 phút ờ

27/03/2012 Ngày d y: ạ

QTKDTHK4/2 L p:ớ

A. M C TIÊU BÀI H C: ọ ọ Ọ Sau bài h c này h c sinh có th : ể c t m quan tr ng c a Internet cũng nh nh ng ti n ích c a th ệ ọ ư ữ ủ ủ ươ ạ ng m i ể ượ ầ

c m t s t ộ ố ừ ự ự ế ố ủ ỹ ả ượ ệ ỹ ế v ng then ch t c a quy trình mua – bán hàng tr c tuy n. ọ NG PHÁP:

NG TI N D Y H C: ể ặ Ệ Ạ

ế ế ả ả ấ Ụ - Hi u đ đi n t . ệ ử - N m đ ắ - Rèn luy n k năng đ c hi u văn b n, k năng giao ti p. ể B. PH ƯƠ i - Di n gi ả ễ - Phát v nấ - Ho t đ ng: cá th , c p, nhóm ạ ộ C. PH Ọ ƯƠ - Giáo trình Market Leader - Thi t k bài gi ng - Máy tính, projector, handouts (b ng, ph n) D.TI N TRÌNH LÊN L P: Ớ Ế Ớ N Đ NH L P: (1 phút) (42 phút) Ổ Ị I. II. BÀI M I:Ớ

Ạ Ộ

N I DUNG GI NG D Y Ộ Ả Ạ TH IỜ GIAN

• Starting up THI TẾ BỊ GI NGẢ D YẠ Máy tính, projector ể

8 phút -Tham gia ch i game, ơ .ừ đoán t - Nghe , trả i phát v n l ấ ờ

10 phút

17 phút Di n gi ễ Máy tính, projector Máy tính, projector, HO T Đ NG C A GIÁO Ủ VIÊN VÀ H C SINH Ọ GIÁO VIÊN H C SINH Ọ - Cho 3hs tiêu bi u ch i ơ game: “The Big Wheel” -Phát v n, cho ấ xem video clip i thi u và - Gi ệ nêu m c tiêu ụ bài h c m i ớ ọ ả Di n gi i, ễ phát v n, ấ ả i, phát v n ấ Nghe + trả l i phát v n ấ ờ Nghe + trả i phát v n l ấ ờ

Page 1

I. Pre – teaching: Vocabulary & pronunciation II. While - teaching: 1. Matching the words to their equivalents 2. Completing the e-commerce transaction diagram with the given words

Lesson plan: THE WEB­Vocabulary: E­commerce

Teacher: Nguyen Thanh Quynh

Post - teaching: ả i, Máy tính, projector III. Game: Horse Race Central

7 phút Nghe + th oả lu n nhóm ậ iả ờ và tr l phát v nấ

- Di n gi ễ phát v nấ - Chia nhóm, ng d n t h ẫ ổ ướ ch c ho t ạ ứ đ ngộ

Nghe + chép Máy tính, ả i, projector Di n gi ễ phát v nấ

2 phút

IV. HOMEWORK: - Write a paragraph (about 150 words) with given topic: What are the advantages and disadvantages of E- commerce? - Prepare for listening: Effective websites.

III. BÀI T P V NHÀ: ( Ậ Ề ọ nêu ra nh ng ti n l ữ ệ ợ ừ ả i và b t ti n c a th ấ ệ ủ ươ ng

ẩ ớ ị ướ ể ự ế ệ ả ọ ơ ượ ộ c n i 2 phút)  D n dò h c sinh h c bài cũ. ọ ặ - Vi t m t đo n văn kho ng 200 t ạ ộ ế . m i đi n t ệ ử ạ  H ng d n h c sinh chu n b bài m i. ẫ ọ - Tìm hi u m t s website bán hàng tr c tuy n hi u qu và phát h a s l ộ ố dung c a website đó. ủ

ệ ả Tài li u tham kh o: - E-Business & E-Commerce for Managers (Edward Morgan Forster – 2009). - Electronic Payment Systems For E-Commerce (http://en.wikipedia.org/wiki/E-

- Th dành cho doanh nghi p ( commerce_payment_system). ệ ử ng m i đi n t ạ ươ ệ www.vitanco.com)

IV. RÚT KINH NGHI M SAU TI T D Y: Ạ Ế Ệ

Tam Kỳ, ngày 20 tháng 5 năm 2012

…................................................................................................................................ …................................................................................................................................ …................................................................................................................................ …................................................................................................................................ …................................................................................................................................ …................................................................................................................................

B MÔN NGO I NG

GIÁO VIÊN

Nguy n Th Thanh Hà

Nguy n Thanh Quỳnh

Page 2

Lesson plan: THE WEB­Vocabulary: E­commerce

Teacher: Nguyen Thanh Quynh

Đ C

NG BÀI GI NG

Ề ƯƠ

UNIT 4:

THE WEB Vocabulary: E-commerce

A. OBJECTIVES: By the end of the lesson, students will be able to:

- Know the importance of the Internet and the advantages of e-commerce. - Master some key words of the buying and selling online procedure. - Improve reading and communication skills.

B. TEACHING MATERIALS: Textbook, laptop, projector, board, chalk… C. METHODS: Integrated, mainly communicative approach. D. PROCEDUCE:

- Stabilization: Greeting & checking students’ attendance. - New lesson: • STARTING UP: 1. Play the game: “THE BIG WHEEL” Clue: It is designed for a social effect – to help people work together

Key: INTERNET

(8 letters)

The Big Wheel

- Ask questions: What do people use the Internet for? How about you?

2. Present a video clip and ask : What does this woman use the Internet for? (Possible answers: do the shopping, buy something, .....) - Lead to the new lesson.

I. PRESENTATION: * Vocabulary – Pronunciation:

transaction (n)[træn'zæk∫n] :s giao d ch browse (v) website (n) cart (n) display (v):

Page 3

[brauz] [websait] [kɑ:t] [dis'plei] [ki:] [‘verifai] ự tướ : l : trang thông tin m ngạ : xe đ yẩ : hi n th , tr ng bày ị ư ể : chèn thông tin : xác nh nậ key (v) verify (v)

Lesson plan: THE WEB­Vocabulary: E­commerce

Teacher: Nguyen Thanh Quynh

[di'nai] [ful'fil] ['debit] ['kredit] : ch p nh n ậ ấ : t ch i ừ ố : hoàn thành : ghi nợ : ghi có approve (v) [ə'pru:v] deny (v) fulfill (v) debit (v) credit (v)

(1)transaction

(2)browse

(3)website

(4)cart

(5)displays (6)key

III. PRACTICE:  Activity 1: Match the words in red to their equivalents

(8)approved (9)denied

(10)fulfill

(11)debits (12)credits

(7)verifies

a) takes money out of b) shows c) rejected d) pays money into e) look for information f) enter g) checks h) carry out i) accepted j) trolley k) a place on the internet containing information l) business deal Key: 1-l; 2-e; 3-k; 4-j; 5-b; 6-f; 7-g; 8-i; 9-c; 10-h; 11-a; 12-d.

 Activity 2: Complete the e-commerce transaction diagram with the given words

key

credit

shopping...(3).....

....(4).....on screen

....(1)... through a ....(2).....

website

...(11).....

denied

debit

account

Bank

...(12).....

...(5)...credit card

verify

...(10).....

transaction

display

It can be....(7)....or ....(8)

approved

...(6)....the details

....(9)....the order

fulfill

browse

cart

Page 4

(2)website (3)cart(4)display (5)key (6)verify Key: (1)browse (7) approve (8)denied (9)fulfill (10)credit (11)debit (12)transaction

Lesson plan: THE WEB­Vocabulary: E­commerce

Teacher: Nguyen Thanh Quynh

III. PRODUCTION: Game: Hourse Race Central

44

55

3322

11

1010

88

99

B l u e

77

66

R e d

R &B

Blue  horse

Re d horse

Question 1:............. and credit are the two aspects of every financial transaction.

"I'll ............ your account."

Question 4: Items which are for sale are ................... in range on screen.

number to it.

to exchange an asset for payment

Question 2: When you deposit money in the bank, the cashier will tell you: Question 3: Most products can be found easily on the ....................of the seller. Question 5: After you log in, you can ................... your account by adding a mobile Question 6: A ........................is an agreement between a buyer and a seller Question 7: What is this? Question 8: This verb has the same meaning as “surf” Question 9: When your transaction is ..................., your will receive an e-mail of confirmation. Question 10: When your transaction is ..................., you have to check your information again.

(Key: 1-debit, 2-credit, 3-website, 4-verify, 5-displayed, 6-transaction, 7-cart, 8-browse, 9- approved, 10-denied).

IV. HOMEWORK:

Page 5

- Write a paragraph (about 150 words) with given topic: What are the advantages and disadvantages of E-commerce? - Prepare for listening: Effective websites.