Mạng xã hội chia sẻ tài liệu
Danh mục
Giáo dục phổ thông
Tài liệu chuyên môn
Bộ tài liệu cao cấp
Văn bản – Biểu mẫu
Luận Văn - Báo Cáo
Trắc nghiệm Online
Trang chủ
Khoa Học Tự Nhiên
Toán học - Thống kê
Tài liệu Phương pháp dạy học toán
Quản lý hoạt động dạy học môn Toán theo hướng phân hóa học sinh ở các trường trung học cơ sở quận Bắc Từ Liêm, Hà Nội
Nghiên cứu quản lý dạy học Toán theo hướng phân hóa ở THCS Bắc Từ Liêm, Hà Nội, tập trung vào đổi mới phương pháp, nâng cao chất lượng dạy và học.
9 trang
265 lượt xem
0 lượt tải
Design of game for building fundamental calculus skills in math 3
In this paper, we will introduce on idea; story of game; how to design Sprites, objects for animation; how to code for players interacting and controlling objects. The contents of game also are set up base on the problems in the 3th grade math.
7 trang
222 lượt xem
0 lượt tải
Thực trạng học lập trình Python của học sinh lớp 10: Trường hợp nghiên cứu tại một số trường trung học phổ thông trên địa bàn tỉnh Thái Nguyên
Nghiên cứu này nhằm đánh giá thực trạng học tập môn lập trình Python của học sinh lớp 10 ở một số trường trung học phổ thông trên địa bàn tỉnh Thái Nguyên. Đây là đối tượng mới được tiếp cận với lập trình Python và cần được hỗ trợ ngay từ đầu để việc học lập trình trở nên dễ dàng hơn, giúp các em có thêm nguồn cảm hứng, động lực trong quá trình học tập.
8 trang
290 lượt xem
2 lượt tải
Tổng quan nghiên cứu về dạy học toán gắn với bối cảnh thực
Bài viết trình bày tổng quan các hướng nghiên cứu về dạy học Toán gắn với bối cảnh thực ở trên thế giới, Việt Nam và Cộng hòa Dân chủ Nhân dân Lào. Nhóm tác giả sử dụng phương pháp nghiên cứu lí luận để thu thập phân tích những nghiên cứu về bối cảnh, bối cảnh thực, dạy học theo bối cảnh thực và dạy học toán gắn với bối cảnh thực ở trên thế giới, ở Việt Nam và ở Cộng hòa Dân chủ Nhân dân Lào.
10 trang
219 lượt xem
1 lượt tải
Tạp chí Toán học và tuổi trẻ - Số 558
Tạp chí Toán học và tuổi trẻ - Số 558 là ấn phẩm chuyên đề dành cho học sinh yêu thích Toán học ở các cấp học. Đây là tạp chí toán học tuổi trẻ hàng đầu tại Việt Nam. Cuốn sách này tổng hợp các đề thi môn Toán từ cấp THCS cho tới THPT. Có cả lời giải chi tiết để tham khảo thêm. Toán học tuổi trẻ luôn đồng hành cùng với các bạn học sinh trên con đường tìm kiếm kiến thức. Mời các bạn học sinh cùng tham khảo tạp chí Toán học và tuổi trẻ - Số 558 để trau dồi kỹ năng giải toán và mở rộng tư duy Toán học.
52 trang
197 lượt xem
2 lượt tải
Applying technology to online mathematics education in the digital era
In the context of technological and educational advancement, the integration of technology and online platforms has yielded significant impacts on online pedagogical methodologies. This report presents the application of the online teaching software Classin, which has elicited positive and innovative changes in Mathlish’s online math classes.
11 trang
90 lượt xem
1 lượt tải
Integrating mathematics and economics with the support of geogebra software in teaching the system of first-order inequalities with two unknowns at the high school level
The research has identified two approaches for exploiting, providing the teaching process as well as outlining methods to organize interdisciplinary teaching of mathematics and economics through economics problems about the system of first-order inequalities with two unknowns. The research focus of the article represents a significant contribution to enhancing the quality of teaching and learning.
10 trang
207 lượt xem
0 lượt tải
Một số biện pháp tạo động lực học tập cho học sinh trong dạy học nội dung “số nguyên” ở môn Toán lớp 6
Bài viết này nghiên cứu các quan niệm về tạo động lực học tập và phân loại động lực học tập cũng như một số biện pháp tạo động lực học tập của các tác giả khác. Từ đó bài báo đề xuất quan niệm về tạo động lực học tập môn Toán và một số biện pháp sư phạm tạo động lực học tập cho học sinh trong dạy học nội dung “Số nguyên” ở môn Toán lớp 6.
14 trang
146 lượt xem
1 lượt tải
Three phases of technology in Singapore mathematics education
This paper discusses the changes in classroom instructions due to technology over the years in mathematics education, and how these changes have impacted mathematics learning and teaching. The impact on learning can be seen over a few phases in Singapore: The use of scientific and graphing calculators has allowed the focus on the developing of higher-order thinking skills, while at the same time de-emphasizing routine computation.
17 trang
76 lượt xem
1 lượt tải
Landmarks and orientations in teaching and learning school mathematics
This talk explores the interconnected and critical issues of competencies, applications, and assessments in the teaching and learning of school mathematics. We examine the dual roles of competencies as both helpful and questionable, the limits and significance of applications, and the unintended consequences of assessments.
9 trang
72 lượt xem
1 lượt tải
Harnessing smart E-learning materials in mathematical education in general schools
This article explores practical research on the application of SEC in mathematics education both globally and in Vietnam. It examines the perspectives and characteristics of SEC in mathematics education, as well as SEC integrated with AI.
17 trang
58 lượt xem
1 lượt tải
Using geogebra in teaching cones to develop the competency using mathematical aids and tools for grade 9 students
This article, based on theoretical and practical research on applying GeoGebra software in teaching cones, aims to highlight the current situation related to teaching cones. This is based on a survey involving 34 mathematics teachers and 63 ninth-grade students.
12 trang
97 lượt xem
0 lượt tải
Teaching process of a right prism in grade 7 to develop mathematical communication competence for students
In the 2018 Mathematics General Curriculum, the content of mathematics is integrated into three branches of knowledge: numbers, algebra, and elements of analysis; geometry and measurement; and statistics and probability. This article introduces a method for developing students' mathematical communication competence through lessons on triangular and quadrilateral right prisms in grade 7.
10 trang
71 lượt xem
1 lượt tải
Organizing activities for primary students to effectively learn mathematical vocabulary
This article presents, based on basic mathematical language activities, a number of teaching organizing measures in which teachers support students to comprehend and use vocabulary effectively in learning and in practice.
13 trang
58 lượt xem
1 lượt tải
The geogebra software as a tool to facilitate the construction of knowledge about the center of symmetry of a shape at the 6th-grade
This article presents a teaching design for the concept of shapes with a center of symmetry, the center of symmetry of a figure with the support of GeoGebra software. The "dynamic" features of the GeoGebra software have facilitated students in the process of acquiring knowledge and simultaneously created opportunities for students to form and develop mathematical competencies.
8 trang
111 lượt xem
1 lượt tải
Using geogebra for teaching problems on fixed points of families of lines and circles in secondary school geometry
This paper explores the application of GeoGebra software to assist teachers and students in lessons on fixed points of families of lines and circles, a relatively complex topic in secondary school geometry that requires logical reasoning and advanced proof skills. GeoGebra, as a visual modeling tool, enables the discovery and proof of fixed points in problems involving families of lines and circles.
7 trang
114 lượt xem
1 lượt tải
Application of python for designing visual aids and integration of artificial intelligence (AI) to teaching mathematics at high schools
This research investigates the effective integration of Python programming and visual aids in teaching mathematics at high schools in the Mekong Delta region. Recognizing the transformational power of technology in education, the study utilizes Python's capabilities to design interactive and engaging visual tools for mathematics instruction.
12 trang
107 lượt xem
0 lượt tải
Quan điểm của giáo viên mầm non về quy trình học tập qua trải nghiệm của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong hoạt động làm quen với toán
Nghiên cứu khảo sát ý kiến của 435 giáo viên mầm non ở một số tỉnh/thành phố về học tập qua trải nghiệm của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong hoạt động làm quen với toán. Nghiên cứu cũng đề xuất một số gợi ý về bổ sung cơ sở vật chất, bồi dưỡng giáo viên nhằm tăng cường hiệu quả tổ chức cho trẻ trải nghiệm trong các hoạt động giáo dục ở trường mầm non.
11 trang
90 lượt xem
1 lượt tải
Chủ đề liên quan
Phương pháp dạy học toán
Bài giảng Phương pháp dạy học toán
13
Bài tập Phương pháp dạy học toán
1
Đề cương ôn tập Phương pháp dạy học toán
2
Đề thi Phương pháp dạy học toán
9
Giáo trình Phương pháp dạy học toán
1
Tài liệu Phương pháp dạy học toán
92
Xem thêm