
MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING
HUE UNIVERSITY
UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGES
LE THANH NGUYET ANH
EFL TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEPTIONS AND
PRACTICES REGARDING LEARNER AUTONOMY:
AN EXPLORATORY STUDY AT A VIETNAMESE
UNIVERSITY IN THE MEKONG DELTA
DOCTOR OF PHILOSOPHY THESIS IN THEORY AND
METHODOLOGY OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING
HUE, 2019

MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING
HUE UNIVERSITY
UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGES
LE THANH NGUYET ANH
EFL TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEPTIONS AND
PRACTICES REGARDING LEARNER AUTONOMY:
AN EXPLORATORY STUDY AT A VIETNAMESE
UNIVERSITY IN THE MEKONG DELTA
DOCTOR OF PHILOSOPHY THESIS IN THEORY AND
METHODOLOGY OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING
CODE: 62140111
SUPERVISORS:
1. Dr. TRUONG BACH LE
2. Assoc. Prof. Dr. DO MINH HUNG
HUE, 2019

BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
ĐẠI HỌC HUẾ
TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ
LÊ THANH NGUYỆT ANH
NGHIÊN CỨU THĂM DÒ Ý KIẾN TỪ GIẢNG VIÊN VÀ
SINH VIÊN TIẾNG ANH VỀ NHẬN THỨC VÀ THỰC HIỆN
DẠY HỌC TỰ CHỦ ĐỐI VỚI SINH VIÊN CHUYÊN NGÀNH
TIẾNG ANH TẠI MỘT TRƯỜNG ĐẠI HỌC Ở ĐỒNG BẰNG
SÔNG CỬU LONG
LUẬN ÁN TIẾN SĨ
LÝ LUẬN VÀ PHƯƠNG PHÁP DẠY HỌC BỘ MÔN TIẾNG ANH
HUẾ, NĂM 2019

BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
ĐẠI HỌC HUẾ
TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ
LÊ THANH NGUYỆT ANH
NGHIÊN CỨU THĂM DÒ Ý KIẾN TỪ GIẢNG VIÊN VÀ
SINH VIÊN TIẾNG ANH VỀ NHẬN THỨC VÀ THỰC HIỆN
DẠY HỌC TỰ CHỦ ĐỐI VỚI SINH VIÊN CHUYÊN NGÀNH
TIẾNG ANH TẠI MỘT TRƯỜNG ĐẠI HỌC Ở ĐỒNG BẰNG
SÔNG CỬU LONG
LUẬN ÁN TIẾN SĨ
LÝ LUẬN VÀ PHƯƠNG PHÁP DẠY HỌC BỘ MÔN TIẾNG ANH
MÃ SỐ: 62140111
NGƯỜI HƯỚNG DẪN KHOA HỌC:
1. TS. TRƯƠNG BẠCH LÊ
2. PGS.TS. ĐỖ MINH HÙNG
HUẾ, NĂM 2019

i
ACKNOWLEDGEMENTS
I have learnt, and experienced to become an autonomous learner throughout
my PhD course. I believe that this precious experience will help me with my
teaching process. Without my supervisors’, lecturers’, colleagues’, students’,
friends’ and family’s help, encouragements, and suggestions, the present thesis
would not have succeeded.
First of all, I would like to express my deeply sincere gratitude to my two
supervisors: Dr. Trương Bạch Lê and Assoc. Prof. Dr. Đỗ Minh Hùng for their early
suggestion of the topic, invaluable guidance, support and sincere advice throughout
my PhD journey. Both of them have supplied a large amount of their expert
knowledge to me and have helped me to change track completely to finish my thesis.
I am also heavily in debt to the staff of Hue University of Foreign
Languages: Assoc. Prof. Dr. Trần Văn Phước, Dr. Bảo Khâm, Assoc. Prof. Dr.
Phạm Thị Hồng Nhung, Assoc. Prof. Dr. Trương Viên, Assoc. Prof. Dr. Lê Phạm
Hoài Hương, Dr. Tôn Nữ Như Hương who provided me with critical, useful
feedback to help me conduct my thesis better. I would also like to thank Assoc.
Prof. Dr. Lê Văn Canh for his early advice and early suggestion of the title.
I also gratefully acknowledge my colleagues as well as my students in the
Faculty of Foreign Language Education at Dong Thap University who assisted,
understood, and supported me through my thesis.
My special thanks to my Mum, my husband, my brothers’ family, and my
friends for their love, encouragement, and being with me along my PhD course.