intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Marketing công nghiệp ( Đinh Tiên Minh ) - Chương 2

Chia sẻ: Lê Thị Chị | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:9

204
lượt xem
12
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Tìm hiểu thị trường công nghiệp. Hiểu khách hàng công nghiệp là ai. Biết cách phân loại sản phẩm công nghiệp. Nắm rõ định hướng mua hàng và các cách mua hàng của khách hàng công nghiệp. Hiểu các yếu tố môi trường ảnh hưởng đến nhu cầu thị trường công nghiệp.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Marketing công nghiệp ( Đinh Tiên Minh ) - Chương 2

  1. 29/08/2012 Chương 2 Tìm hiểu thị trường công nghiệp www.dinhtienminh.net Th.S Đinh Tiên Minh Trường ĐHKT TPHCM Khoa Thương Mại – Du Lịch – Marketing Mục tiêu Hiểu khách hàng công nghiệp là ai. Biết cách phân loại sản phẩm công nghiệp. Nắm rõ định hướng mua hàng và các cách mua hàng của khách hàng công nghiệp. Hiểu các yếu tố môi trường ảnh hưởng đến nhu cầu thị trường công nghiệp. 2 Th.S Đinh Tiên Minh 1
  2. 29/08/2012 Nội dung 2.1 Phân loại khách hàng công nghiệp 2.2 Phân loại sản phẩm công nghiệp 2.3 Định hướng mua hàng của KHCN 2.4 Các tình huống mua hàng của KHCN 2.5 Môi trường của thị trường công nghiệp 3 Th.S Đinh Tiên Minh 2.1. Types of Business Customers Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p16. 4 Th.S Đinh Tiên Minh 2
  3. 29/08/2012 2.1. Types of Business Customers (cont’) Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p16. 5 Th.S Đinh Tiên Minh 2.2. Classification of Industrial Product Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p18. 6 Th.S Đinh Tiên Minh 3
  4. 29/08/2012 2.2. Classification of Industrial Product Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p18. 7 Th.S Đinh Tiên Minh 2.2. Classification of Industrial Product Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p18. 8 Th.S Đinh Tiên Minh 4
  5. 29/08/2012 2.3. Business Customer’s Purchasing orientation Purchasing Orientation of Industrial Customers Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p21. 9 Th.S Đinh Tiên Minh 2.3. Business Customer’s Purchasing orientation (cont’) 1. Buying orientation:  Lowest Price.  Gain Power over the suppliers by using commodification & multisourcing. 10 Th.S Đinh Tiên Minh 5
  6. 29/08/2012 2.3. Business Customer’s Purchasing orientation (cont’) 2. Procurement orientation:  Collaborative relationship with major suppliers.  Working closely with other functional areas. 11 Th.S Đinh Tiên Minh 2.3. Business Customer’s Purchasing orientation (cont’) 3. Supply Chain Management Orientation:  Deliver Value to End-Users.  Outsource Non-core Activities.  Support Collaborative relationship with major Suppliers. 12 Th.S Đinh Tiên Minh 6
  7. 29/08/2012 2.4. Purchasing Practices 1. Purchasing in Commercial Enterprises  The purchasing practices depend on the nature of business and the size of the commercial entreprise as well as the volume, variety, and technical complexity of the products purchased.  The purchase decisions involve persons from departments such as production, material, finace, engineering... 13 Th.S Đinh Tiên Minh 2.4. Purchasing Practices (con’t) 1. Purchasing in Commercial Enterprises  The major tasks in purchasing process are: • Identifying potential suppliers. • Negotiating and selecting suppliers. • Ensuring right quality and quantity of material at the right time. • A long-business relationship with the suppliers. 14 Th.S Đinh Tiên Minh 7
  8. 29/08/2012 2.4. Purchasing Practices (con’t) 2. Purchasing in Governement Units  The suppliers must fulfill a set of standard terms and conditions issued by procurement Dept.  There are several methods of purchasing: • Closed/ Sealed Bidding. • Open Bidding/ Open Tender. • Reverse Bidding (Buyers set the highest possible bidding price that they accept). • Government contracts (Fixed-price contract, Cost- reimbursement contract). 15 Th.S Đinh Tiên Minh 2.4. Purchasing Practices (con’t) 3. Institutional Purchasing  Institutional buyers are either the government or the private organisations. Thus, they follow the government purchase procedures or commercial enterprise’s one. 16 Th.S Đinh Tiên Minh 8
  9. 29/08/2012 2.5. Environmental analysis in B.M Types of Environment Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p28. 17 Th.S Đinh Tiên Minh www.dinhtienminh.net 9
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
21=>0