
INTERNATIONAL CONFERENCE FOR YOUNG RESEARCHERS IN ECONOMICS & BUSINESS 2019
ICYREB 2019
NGHIÊN CỨU HÀNH VI VÀ SỰ HÀI LÒNG SAU KHI MUA CỦA KHÁCH
HÀNG ĐỐI VỚI DỊCH VỤ TRUYỀN HÌNH FPT PLAY HD TẠI CÔNG TY CỔ
PHẦN VIỄN THÔNG FPT CHI NHÁNH HUẾ
STUDY ON CUSTOMERS’ POST-PURCHASE BEHAVIOUR AND CUSTOMER
SATISFACTION TOWARDS FPT PLAY HD TELEVISION SERVICE AT FPT
TELECOMMUNICATION JOINT STOCK COMPANY – HUE BRANCH
Nguyễn Như Phương Anh, Nguyễn Thị Trà
Trường Đại học Kinh tế, Đại học Huế
nguyennhuphuonganh@hce.edu.vn
TÓM TẮT
Th rường r y n h nh r i n n i h ng r y n h nh gi h in rn I TV n i ri ng ng gi i ạn
ạnh r nh h i , ng y ng nhi nh ng h gi n h i n y h ng h ri ng 3 i n F T,
V T, Vi D , ng i i h ri n h h n, hiế nh h rường, i gi h n h h h ng hi n ại
n n rọng i i F T hi nh nh H ế n i ri ng ng như F T T n i h ng ghi n n y ập
r ng h n í h h nh i hi ủ h h h ng b gồm h nh i ử dụng i dùng n phẩm củ h h
h ng, nh gi ộ h i òng ủ h h h ng nh gi òng r ng h nh ủ h h h ng i v i d ch vụ
truy n h nh F T y HD ại C ng y ổ ph n Viễn h ng F T hi nh nh H ế. Kết qu nghi n u cho th y nh n
t D h ụ h h h ng nh hư ng nhi u nh , 33 D h ụ gi ng nh hư ng í nh
,139 ến Sự h i òng ủ h h h ng ghi n ng h h y 91 h h h ng r ng ổng s 12 h h
h ng ượ i u tra, ư ng ng 78,4% cho biết sẽ tiếp tục sử dụng d ch r y n h nh HD ủ F T hi
nh nh H ế r ng ư ng i Đ y ột tỷ l l n th hi n sự in ư ng củ h h h ng i v i d ch vụ d nh
nghi p cung c ồng thời ng ực l n i v i doanh nghi Đi n y b b ộ F T hi nh nh H ế c n
nh ng hính h hù hợ gi h n ượng h h h ng r ng h nh ghi n ng ã ư ột s h ý
hính h F T T hi nh nh H ế h n ng h ượng d ch vụ truy n h nh F T y HD ng
th ph n r n h rường h nh h Huế n i ri ng nh Thừ Thi n H ế n i h ng
Từ khóa: Hành vi sau khi mua, sự hài lòng, dịch vụ truyền hình, khách hàng, thành phố Huế.
ABSTRACT
The pay television market in general and internet protocol (IPTV) in particular are in fierce competition, more
and more providers are participating in this playground, not only FPT, VNPT, nd Vi … Th r f r , in
addition to developing market share and dominating the market, retaining existing customers is an important
issue for FPT Hue Branch in particular and FPT Telecom in general. This study focused on analyzing r ’
post-purchase behaviour including h nd n i n f r ’ r d , ing r
satisfaction and customer loyalty towards FPT Play HD television services at the FPT Telecommunication Hue
Br n h Th r r h r h w d h C r S r i f r h h inf n d , 33 nd V
dd d r i h h i ,139) on customer satisfaction. The study also showed that 91
customers out of 120 customers surveyed, or 78.4%, said they would continue to use FPT Play HD Television
service of FPT telecom Hue branch in the future. This is a large proportion of customers trusting in the services
that businesses provide and is also a great pressure on businesses. This requires FPT Telecom Hue branch needs
to have appropriate policies to retain loyal customers. The study also gave some policy implications for FPT
Telecom in Hue branch to improve the quality of FPT Play HD television service and increase market share in
Hue City in particular and Thua Thien Hue Province in general.
Keywords: post-purchase behaviour, satisfaction, television service, customer, Hue City.
1. Giới thiệu
Công nghệ thông tin ngày càng phát triển kéo theo đó là sự phát triển của công nghệ truyền hình.
Trong những năm gần đây, thị trường truyền hình ghi nhận sự tham gia sôi động của các nhà cung cấp
934