Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Áp dụng phương pháp chỉnh sửa tài liệu vào bài 3 - Tiếng Anh 10 hệ 10 năm
lượt xem 4
download
Mục đích nghiên cứu của đề tài nhằm giúp học sinh chuyển từ hình thức học thụ động sang hình thức học chủ động có định hướng. Giáo viên điều chỉnh tài liệu để phù hợp với trình độ phát triển ngôn ngữ của học sinh, giải quyết điểm yếu của sách giáo khoa.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Áp dụng phương pháp chỉnh sửa tài liệu vào bài 3 - Tiếng Anh 10 hệ 10 năm
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ MỤC LỤC STT Nội dung Trang 1 Lời giới thiệu 2 2 Tên sáng kiến 2 3 Tác giả sáng kiến 2 4 Lĩnh vực áp dụng sáng kiến 3 5 Ngày sáng kiến được áp dụng lần đầu hoặc áp dụng thử 3 6 Mô tả bản chất của sáng kiến 3 7 Những thông tin cần được bảo mật 28 8 Các điều kiện cần thiết để áp dụng sáng kiến 28 9 Đánh giá lợi ích thu được hoặc dự kiến có thể thu được do áp 29 dụng sáng kiến 10 Đánh giá lợi ích thu được hoặc dự kiến có thể thu được do áp 29 dụng sáng kiến theo ý kiến của tác giả 11 Danh sách những tổ chức/cá nhân đã tham gia áp dụng thử hoặc 30 áp dụng sáng kiến lần đầu 12 Tài liệu tham khảo 32 1
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ BÁO CÁO KẾT QUẢ NGHIÊN CỨU, ỨNG DỤNG SÁNG KIẾN 1. Lời giới thiệu Tiếng Anh là một trong những môn học được học sinh đánh giá là khó nhất trong những môn học ở trường THPT. Chương trình tiếng anh hệ 7 năm, học sinh cần học chắc phần ngữ pháp và từ vựng là chủ yếu. Nhưng đến bây giờ - với chương trình mới hệ 10 năm - theo hệ đổi mới, các em học sinh không chỉ nắm được các cấu trúc ngữ pháp mà còn phát triển các kỹ năng nghe – nói – đọc – viết kết hợp với những kiến thức xã hội, văn hóa trong nước và các nước trên thế giới theo từng chủ đề bài học trong sách giáo khoa. Trong quá trình giảng dạy tôi nhận thấy học sinh lớp 10 nhiều em có lực học trung bình và yếu nên rất ngại học tiếng anh. Bên cạnh đó, nội dung bài học theo chương trình sách tiếng Anh mới - hệ 10 năm – có nhiều dạng bài tập rất khó với các em. Vậy làm thế nào để các em có thể nắm được nội dung bài học và các em có hứng thú học với tiết học tiếng Anh? Qua quá trình tham gia bồi dưỡng “Phương pháp đánh giá và phát triển tài liệu dạy học” do Sở GD& ĐT tổ chức, tôi đã viết SKKN này để góp phần giúp các em học sinh tiếp thu bài học một cách dễ dàng và nắm chắc từ vựng, cấu trúc tiếng Anh hơn nhằm nâng cao chất lượng dạy, học bộ môn tiếng Anh trong trường trung học phổ thông nói chung và đối với học sinh lớp tôi dạy nói riêng. 2. Tên sáng kiến: ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3 - TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM 3. Tác giả sáng kiến: - Họ và tên: Dương Thị Hồng Loan - Địa chỉ tác giả sáng kiến: Trường THPT Nguyễn Viết Xuân – Đại Đồng – Vĩnh Tường – Vĩnh Phúc - Số điện thoại: 0916414558 - E_mail: duongthihongloan.gvnguyenvietxuan@vinhphuc.edu.vn 2
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ 4. Lĩnh vực áp dụng sáng kiến: Sáng kiến này có thể được áp dụng trong giảng dạy ở những bài dài có các dạng bài tập, nhiệm vụ khó, hoặc tương đối giống nhau ở sách Tiếng Anh 10, 11, 12 chương trình thí điểm. 5. Ngày sáng kiến được áp dụng lần đầu hoặc áp dụng thử: Sáng kiến được thực hiện với học sinh 10A4, 10D2 tại trường THPT Nguyễn Viết Xuân từ ngày 22 tháng 10 năm 2019 đến ngày 9 tháng 11 năm 2019. 6. Mô tả bản chất của sáng kiến: - Về nội dung của sáng kiến: Sáng kiến này được thực hiện ở một số tiết dạy trong bài 3 - sách tiếng Anh 10 chương trình thí điểm với các bước như sau: Bước 1: Nghiên cứu bài học, đánh giá tài liệu theo các lĩnh vực sau: - Chủ đề: xem có liên quan đến kinh nghiệm của học sinh không; có thật sự hứng thú với học sinh không; có phù hợp với văn hóa không. - Lời đẫn cho các bài tập, nhiệm vụ: kiểm tra lời đẫn, chỉ dẫn cho các bài tập có đủ rõ ràng, hữu ích cho học sinh hay không. - Mục đích: có liên quan đến nhu cầu của học sinh hay không; có quá nhiều mục tiêu phải đạt được trong một bài học hay không; mục tiêu có đủ thách thức với học sinh hay không. - Hoạt động: có đủ số lượng các hoạt động không; các hoạt động có giúp để đạt được mục tiêu bài học không; lời chỉ dẫn có đủ rõ ràng cho các bài tập không. - Nội dung của bài học, tiết học: có liên quan đến mục đích của bài học hay không; độ khó có phù hợp với học sinh không; có nhiều ngôn ngữ thực tế không; có phù hợp độ dài của bài học hay không; có hứng thú cho học sinh không. - Phương pháp: bài học được thiết kế cho việc dạy hay kiểm tra; bài học được thiết kế cho người dạy làm trung tâm hay người học làm trung tâm; bài học trú trọng đến độ chính xác hay độ trôi chảy. - Nội dung và sự cân bằng: phần ngữ pháp, từ vựng và ngữ âm có cân bằng về lời chỉ dẫn và luyện tập hay không; có cân bằng với bốn kỹ năng hay không; nội dung ngôn ngữ và các kỹ năng có được tích hợp với nhau không. 3
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Bước 2: Thiết kế bài học, chỉnh sửa tài liệu cho phù hợp với đối tượng học sinh. Giáo viên có thể áp dụng các phương pháp chỉnh sửa tài liệu như sau: - Rút gọn tài liệu (Shorten the material) - Sắp xếp lại tài liệu (Reorder the material) - Bổ xung tài liệu (Add a text) - Đơn giản hóa tài liệu (Simplify the material) - Thay đổi dạng, kiểu bài tập (Change the form of the task) - Thay bài tập bằng các dạng bài tập khó hơn.(Replace them with more difficult tasks) - Kết hợp với tài liệu (Combine the material) Bước 3: Thực hiện dự án. + Giáo viên nghiên cứu bài học và lên kế hoạch cụ thể cho từng dạng bài để phù hợp với đối tượng học sinh. + Giáo viên chia học sinh thành các cặp/ nhóm thảo luận và thực hiện theo các hoạt động được xây dựng trong bài học. Bước 4: Đánh giá sản phẩm Giáo viên và học sinh đánh giá kết quả bài học và rút kinh nghiệm dưới hình thức trao đổi, bổ sung, góp ý. Dưới đây là các bước tiến hành và giáo án của bài giảng có sử dụng phương pháp điều chỉnh tài liệu vào bài 3: Music chương trình tiếng anh lớp 10 Qua nghiên cứu bài 3: Music tôi nhận thấy một số tiết học cần phải điều chỉnh tài liệu dạy học cho phù hợp với đối tượng học sinh của tôi như sau: 1. Unit 3: Language Đánh giá Có quá nhiều nhiệm vụ ở cả 3 phần từ vựng, phát âm và ngữ pháp Biện pháp: Dùng phương pháp kết hợp tài liệu. 4
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Date of preparation: September 10, 2019 §20– Unit 3: MUSIC Period 2: LANGUAGE I. AIMS/OBJECTIVES OF THE LESSON 1. Language focus Sts will be able to: - To help learners get started with some language items in Unit 3. - For vocabulary, that is words and phrases related to music. - For pronunciation, that is how to pronounce /est, ənt, eit/. - For grammar, that is compound sentences and infinitives with to. 2. Skills - To promote Ss to develop the skill of working in pairs and groups 3. Attitudes - To encourage Ss to work harder - To provide Ss some motivation 4. Ability Development Orientation - Promote active and proactive parts for Ss - Limit Teacher’s talking time, apply student-centered method. - Anticipated problems and possible solutions: There are too many activities so sts may not finish the lesson in the limited time so the teacher need adapt some activities to fit the students’s ability II. PREPARATION 1. Teacher - Teaching aids: textbook, lesson plan - Teaching method: Communicative language teaching 2. Students - Read through Unit 3 - language at home III. PROCEDURE 1. Class organization (1 minute) - Greeting 5
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ - Checking the attendance: Class 10A4 10 D2 Teaching date 25.10.2019 24.10.2019 Attendance Vo Vo 2. Checking the previous lesson (4 minutes) - Ask some Ss to write some new words and do the tasks again 3. New lesson Teacher’s and students’ activities Contents Activity 1: WARM – UP ( 3 minutes) - Teaching method : Communicative - Interaction form : T Ss, Ss Ss (individual work) - Show the video - Watch the video and answer the questions: - Ask sts to watch the video and answer 1.Micheal Jackson the questions. 2. Yes,I am 1. Who is he? 3. Pop music 2. Are you his fan? 3. What kind of music does he usually sing? Activity 2: Vocabulary (10 minutes) - Teaching method : Communicative - Interaction form : T Ss, Ss Ss (individual/pair work/group work) 1. Task 1: Match the each of the words 1. Task 1: Match each of these words with the with the appropriate meaning or definition. appropriate meaning or definition. - Provides 6 words : fan, post, idol, contest, release and talent and give sts Work in pairs, do the task and compare the result handout 1 - Explain new words if necessary Handout 1: Matching - Ask sts to match the words with the A B 6
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ definitions/ meangings and compare the 1. fan a. to make a song or album result with their partner. available to the public (Adaptation by combining Task 1 and 2. contest b. an exceptional ability Task 2; obmission task 3) 3. idol c. to display on the Internet 4. talent d. one that is adored, often blindly or exessively 5. post e. an enthusiast; an ardent devotee 6. release f. a competition, especially one in which entrants are rated by judges 1. e 2. f 3. d 4. b 5. c 6. a 2. Task 4: Expand vocabulary 2. Task 4: Expand your vocabulary. - Divides the class into groups of 4 to - Work in groups to give as many as words or write the words related to Music and phrases related to the topic Contest. The winner is the group with Suggested answers: most words Music: concert, solo, show, single, video clip, band, singer, rhythm, musician, debut ….. Contest: audience, judge, contestant, score, performance…. Activity 3: Pronunciation (7 minutes) - Teaching method : Communicative - Interaction form : T Ss, Ss Ss (individual/pair work/group work) 1. Read again the conversation in GETTING STARTED. Circle the words that have the - Tell them to listen to the teacher's ending sounds /est/, /ənt/ or /eit/. pronunciation once, then listen to the CDs - /est/ in best, /ənt/ in ardent, /eit/ in statement and repeat. Suggested answer: contest, talent - Call some Ss to stand up and pronounce. - Give them a feedback. 2. Listen and repeat. 7
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ passionate best talent different guest date test achievement parent Activity 3: Grammar (20 minutes) - Teaching method : Communicative - Interaction form : T Ss, Ss Ss (individual/pair work/group work) Compound sentences. 1. Compound sentences. - Ask Ss to tell the class the conjunctions they know. Exercise 1: Match the conjunctions AND, OR, - Tell the difference between "and, but, or, BUT and SO with their meanings. so" and "when, if, because…" to narrow 1. d 2. c 3. a 4. b the lesson. - Check the answer with the whole class. Exercise 2: Match each heading with the correct end. - Ask some Ss to read aloud all the 1. c 2. e 3. a completed sentences 4. b 5. F 6. d Infinitives 2.Infinitives: Use the infinitive to complete the following - Focus Sts’ attention on the Watch out! sentences Box individually. - Read the “watch out! Box” - Check which verbs are followed by “to” - Do the task individually and which ones are not. Suggested answer: - Check with the whole class 1. to sing 2. to make 3. to do 4. sleep 5. ride 6. to buy 4. Consolidation and Further Instruction (2 minutes) 4.1. Consolidation - Summarize the main points 4.2. Further Instruction - Information about the young pop star mentioned in the conversation 8
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ - Practice the conversation - Do the task again - Read Unit 3 - Reading at home V. NOTE – EXPERIENCE ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ 2. Unit 3: Speaking Đánh giá Có lời chỉ dẫn không rõ ràng Có ít nhiệm vụ Biện pháp: Thêm tài liệu Đơn giản hóa tài liệu Thay đổi hình thức bài tập, nhiệm vụ 9
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Date of preparation:September 11, 2019 §22 – Unit 3: MUSIC Period 4: SPEAKING I. AIMS/OBJECTIVES OF THE LESSON 1. Language focus - To provide learners some vocabulary related to TV show in imagination. - To provide learners different expressions of like and dislike. 2. Skills - To promote Ss to develop their speaking skills - To help Ss develop the skill of working in pairs and groups - At the end of the lesson Ss will be able to present a plan of their TV show in imagination. 3. Attitudes - To encourage Ss to work harder - To provide Ss some motivation 4. Ability Development Orientation - Promote active and proactive parts for Ss - Limit Teacher’s talking time, apply student-centered method. II. PREPARATION 1. Teacher - Teaching aids: textbook, lesson plan - Teaching method: Communicative language teaching 2. Students - Read through Unit 3 - Speaking at home III. PROCEDURE 1. Class organization (1 minute) - Greeting - Checking the attendance: Class 10A4 10 D2 Teaching date 29.10.2019 30.10.2019 Attendance Vo Vo 10
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ 2. Checking the previous lesson (4 minutes) - Ask some Ss to talk about a TV show. 3. New lesson T & Ss’ ACTIVITIES CONTENT I. Warm up (5 mins) - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (individual/pair-work/group-work) - T shows some pictures and clips about TV shows and asks students to give their - Answer: names + picture 1: Who wants to be a millionaire - Students looks on the screen and discuss + picture 2: Chase images and catch letters in pairs + picture 3: Little but special + picture 4: Vietnam’s next top model + clip 1: Vietnam Idol + clip 2: Road to Mount Olympia II. Pre-speaking - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (individual/pair-work/group-work) 1. Activity 1: Read the two TV blurbs Hand out: and complete the table with the details Items Details from each show. 1. Show Vietnam Who wants to - T asks students to read the two TV name Idol be a millionaire blurbs and complete the table with the 2. Show Music Quiz show details from each show. type show about general knowledge - Students work in pairs and do the task 3. Purpose - T calls on two students to write down 4. Rule their answers on the board. 5. Prize 11
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ - T asks other students to give comment. - Answer: Items Details 1. Show -Vietnam -Who wants to name Idol be a millionaire 2. Show - Music - Quiz show type show about general knowledge 3. - To find a - To find a Purpose pop star winner who will get a big sum of money 4. Rule - The - The winner winner will will answer a be chosen series of general by a knowledge celebrity questions panel and home viewers 5.Prize - The - The amount of winner will prize-money get a increases with recording the number of contract questions with VNR Records 2. Activity 2: Read the brief Handout 1 information about “Road to Mount Activity 2. Complete the table with details Olympia” and complete the details about TV shows about it 12
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Items Details - T asks students to read the TV blurb 1. Show about “Road to Mount Olympia” and name complete the table with some details of 2. Show type each item of the TV show. 3. Purpose - Students work in pairs and do the task 4. Rule 5. Prize - Answer: Items details 1.Show - Road to Mount Olympia name 2.Show - Quiz show type 3.Purpose - To find the champion 4.Rule - The participants will answer a series of questions of different fields in a limited time. - They might win valuable prize in weekly, monthly, quarterly rounds. - The four best winners in four quarter-finals will take part in the final competition. 5.Prize - A scholarship for studying abroad III. While-speaking (10 mins) - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (group-work) 13
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Activity 3: Practice speaking in groups Handout - T asks students to work in groups of 3 Activity 3: Note down the details or 4 and talk about one of the three TV + Good morning everyone. shows mentioned above - Students works in groups and practice + We will talk about a TV show speaking called_____________________________. - T gives useful expressions and guide + It is a ________________________show. them how to do this task + The purpose of the show - Noting down useful expressions is____________________. -T goes around and offer help to students + Its rule is that______________________________. + Winning the show, the winner will receive____________________________. 4. Consolidation and Further Instruction (2 minutes) 4.1. Consolidation - Summarize the main points 4.2. Further Instruction - Vocabulary related to a TV show. - Reading skills: skimming, scanning, guessing the meaning of new words/phrases through context - Do the task again - Read Unit 3 - Listening ex 3 at home V. NOTE – EXPERIENCE ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ 14
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ 3. Unit 3: Listening Đánh giá Nhiệm vụ, bài tập khó Biện pháp: Kết hợp tài liệu Đơn giản hóa tài liệu Thay đổi hình thức tài liệu Date of preparation: September 11, 2019 §23– Unit 3: MUSIC Period 5: LISTENING – INSPIRATIONAL MUSIC I. AIMS/OBJECTIVES OF THE LESSON 1. Language focus - At the end of the lesson Ss will be able to catch some specific information to answer the questions - To provide learners some vocabulary related to inspirational music 2. Skills 15
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ - To promote Ss to develop their listening skills - To help Ss develop the skill of working in pairs and groups 3. Attitudes - To encourage Ss to work harder - To provide Ss some motivation 4. Ability Development Orientation - Promote active and proactive parts for Ss - Limit Teacher’s talking time, apply student-centered method. II. PREPARATION 1. Teacher - Teaching aids: textbook, lesson plan - Teaching method: Communicative language teaching 2. Students - Read through Unit 2 - Listening at home III. PROCEDURE 1. Class organization (1 minute) - Greeting - Checking the attendance: Class 10A4 10 D2 Teaching date 01.11.2019 31.10.2019 Attendance Vo Vo 2. Checking the previous lesson (4 minutes) - Ask some Ss to talk about a TV show. 16
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ 3. New lesson T & Ss’ ACTIVITIES CONTENT I. Warm up (5 mins) - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (individual/pair-work/group-work) Activity 1: Let’s choose a number and listen to the song and guess the song’s name and its - Teacher: Asks students to discuss in composer groups to choose a number and listen to the songs and guess: Suggested answer: 1. What is the name of the song? 2. Who is the composer of the song? 1. Lên Đàng – Lưu Hữu Phươc. 2. We are the world – Michael Jackson. 3. Nối vòng tay lớn – Trịnh Công Sơn 4. Hello Việt Nam – Phạm Quỳnh Anh II. Pre-listening - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (individual/pair-work/group-work) Activity 2: Listen to the conversation between Anna and Nam. What are the speakers talking - Teacher: Delivers the handouts of about? Circle the best answer listening tapescripts for students to scan. - Students: In pairs, Scan the listening Handout: Audio Script: tapescripts and then find out the new words Anna: What are you listening to, Nam? New words: Sam: 'I Have a Dream' by ABBA. Expert /ˈeksɜːpt/ (n) Inspirational / /ɪnspəˈreɪʃənl/ (adj) Anna: Can you sing the song? Patriotism / pætriətɪzəm/ (n) Sam: Sure. Most Vietnamese teenagers can sing 17
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ Charity /ˈtʃærəti/ (n) it. Anna: Really? How nice! What is your - Teacher: Asks students to highlight or favourite kind of music, Nam? underline the key words and new words. - Teacher: Asks students to recollect the Sam: Inspirational. handouts. Anna: Could you give me the names of some - Students: Submit the handouts of inspirational songs you like? listening tapescripts for teacher and then Nam: 'Tien Quan Ca' by Van Cao, 'Noi Vong answer the questions Tay Lon" by Trinh Cong Son, ‘Circle of Life'by Elton John and Tim Rice, and ‘We Are the - Teacher: Ask students to listen to the World' by Michael Jackson and Lionel Richie. recording and follow the listening tapescript at the same time and answer Anna: Why do you like these songs? Task 3. Nam: Because they inspire me, and I can learn lessons about things such as patriotism, charity, hope, and love. Anna: Incredible! It seems you know a lot of English songs. Key for Task 3: C III. While-listening - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (individual-work) Activity 3: ( Multiple choice) Listen to the recording again. And choose the correct answer for each question - Teacher: Asks students to listen to the tape and then choose the best answer. Handout - Students: Work individually, listen to the 1.What song is Nam listening to? tape and then answer the questions. A. I have a Dream” by ABBA. B. “We are the world” by Michael Jackson. 18
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ C. “Circle of life” by Elton John 2. What is his favourite kind of music? A. folk songs B. Lyrical songs C. Inspirational songs 3. Nam’s favourite songs _____ . A. inspire him B. from which he can learn lessons C. Both A and B 4. What is Anna’s favourite kind of song? A. Rock ‘n’ roll B. Rap or hip-hop C. Pop ballad Keys: 1.A 2C 3C 4B IV. Post-listening - Teaching method : Communicative - Interaction Form : T Ss, Ss Ss (pair-work) Activity 4: Work in pairs to talk about the favourite music and song according to the template - Teacher: Asks students to work in pairs to: Handout 1. Discuss about the favourite music The following template: 2. Give the reasons for it What kind of music do you like ? 3. I like....... (pop/ rock/ folk/ jazz/ inspirational/ - Students: Work in pairs and the talk classical music) about the favourite music of each other Why do you like it? according the template Because it’s ........ (interesting/ easy to listen/ relaxing/ excited/....) 19
- ÁP DỤNG PHƯƠNG PHÁP CHỈNH SỬA TÀI TIỆU VÀO BÀI 3- TIẾNG ANH 10 HỆ 10 NĂM _____________________________________________________________________________________________ What is your favourite song ? I like the song .......... (“look what you make me do” by Taylor Swift When do you listen to music? I listen to them....... (in my free time/ all the time/ when I feel stress .......... Suggested answer: I really enjoy pop music because it’s very interesting and makes me relaxed. My favourite song is “ Behind a man” of Mỹ Tâm. I often listen to it three times a week. 4. Consolidation and Further Instruction (2 minutes) 4.1. Consolidation - Summarize the main points 4.2. Further Instruction - Vocabulary related to the topic of Inspirational music - Talk about your favorite music - Listening skills - Do the task again - Read Unit 3 - Writing at home V. NOTE – EXPERIENCE ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ 20
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Một số hình thức tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong đọc hiểu văn bản Chí Phèo (Nam Cao)
24 p | 139 | 11
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Vận dụng dạy học STEM trong bài Cacbon của chương trình Hóa học lớp 11 THPT
19 p | 138 | 10
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Rèn kỹ năng cảm thụ văn xuôi Việt Nam hiện đại trong chương trình Ngữ văn 12
27 p | 38 | 9
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Hướng dẫn học sinh lớp 12 trường THPT Yên Định 3 giải nhanh bài toán trắc nghiệm cực trị của hàm số
29 p | 34 | 9
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Một số giải pháp nâng cao chất lượng tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo môn Ngữ văn trong nhà trường THPT
100 p | 28 | 7
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Vận dụng mô hình học tập Blended Learning trong dạy học chủ đề 9 Tin học 11 tại Trường THPT Lê Lợi nhằm nâng cao hiệu quả học tập
16 p | 22 | 7
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Các dạng câu hỏi của bài đọc điền từ thi THPT Quốc gia
73 p | 30 | 7
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Sử dụng sơ đồ tư duy giúp học sinh lớp 12 trường THPT Trần Đại Nghĩa làm bài kiểm tra đạt hiệu quả cao
41 p | 56 | 7
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Hướng dẫn học sinh lớp 12 một số kĩ năng học và làm bài thi trắc nghiệm khách quan môn Vật lí trong kì thi Trung học phổ thông quốc gia
14 p | 29 | 6
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Hệ thống bài tập Hóa học rèn kĩ năng vận dụng kiến thức vào thực tiễn trong chương trình Hóa học THPT
47 p | 15 | 6
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Các biện pháp nâng cao hiệu quả làm bài phần Đọc - hiểu trong đề thi tốt nghiệp môn Ngữ văn THPT
36 p | 25 | 6
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Phân loại và phương pháp giải bài tập chương andehit-xeton-axit cacboxylic lớp 11 THPT
53 p | 27 | 6
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Hướng dẫn học sinh lớp 12 ôn tập môn Lịch Sử theo định hướng 5 bước 1 vấn đề, đáp ứng yêu cầu mới của kỳ thi THPT Quốc gia
29 p | 34 | 5
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Lồng ghép giáo dục ý thức chống rác thải nhựa qua dạy học môn GDCD 11 trường THPT Nông Sơn
33 p | 19 | 5
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Kinh nghiệm tổ chức dạy học trực tuyến tại trường THPT Trần Đại Nghĩa giai đoạn 2020-2022
23 p | 22 | 5
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Một số kinh nghiệm rèn kĩ năng viết đoạn văn nghị luận xã hội cho học sinh lớp 12 ở trường THPT Vĩnh Linh
20 p | 15 | 5
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Phân loại và cách giải bài toán tìm giới hạn hàm số trong chương trình Toán lớp 11 THPT
27 p | 53 | 5
-
Sáng kiến kinh nghiệm THPT: Một số biện pháp nhằm nâng cao nhận thức và kĩ năng sử dụng tiếng Việt của học sinh trường THPT Nguyễn Thị Giang
21 p | 48 | 4
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn