MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA 1 TIẾT (BÀI SỐ 1) - LỚP 12<br />
NĂM HỌC 2016-2017<br />
Môn: Tiếng Anh _ Chương trình: Chuẩn<br />
KiẾN THỨC<br />
NĂNG<br />
LỰC/KỸ<br />
NĂNG<br />
<br />
CÂU<br />
SỐ<br />
1<br />
2<br />
3<br />
4<br />
<br />
LISTENING<br />
Số câu: 10<br />
Số điểm:<br />
2,5<br />
Tỉ lệ %: 25<br />
<br />
5<br />
6<br />
7<br />
8<br />
9<br />
10<br />
<br />
LANGUAGE<br />
FOCUS/<br />
KTNN I:<br />
NGỮ ÂM<br />
Số câu: 3<br />
Số điểm:<br />
0,75<br />
Tỉ lệ %: 7,5<br />
LANGUAGE<br />
FOCUS/<br />
KTNN II:<br />
TỪ VỰNG<br />
Số câu: 2<br />
Số điểm:<br />
0,5<br />
Tỉ lệ %: 5<br />
LANGUAGE<br />
FOCUS/<br />
KTNN III:<br />
NGỮ PHÁP<br />
Số câu: 5<br />
<br />
11<br />
12<br />
<br />
MỨC ĐỘ<br />
NHẬN<br />
THỨC<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Vận<br />
dụng<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
<br />
13<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
14<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
15<br />
<br />
CHUẨN KTKN<br />
Nghe tìm thông<br />
tin chi tiết, tìm<br />
thông tin cụ thể,<br />
tổng hợp thông<br />
tin và suy luận<br />
các bài có nội<br />
dung trong các<br />
Units 1,2 và 3<br />
<br />
17<br />
18<br />
<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
Thông<br />
<br />
L&C<br />
L&C<br />
L&C<br />
L&C<br />
L&C<br />
<br />
Nghe tìm ý<br />
chính, tìm thông<br />
tin chi tiết, tìm<br />
thông tin cụ thể,<br />
tổng hợp thông<br />
tin và suy luận<br />
các bài có nội<br />
dung trong các<br />
Units 1,2 và 3<br />
<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
<br />
NĂNG LỰC<br />
NGÔN NGỮ<br />
CẦN ĐẠT<br />
Có khả năng<br />
hiểu được Tiếng<br />
Anh nói, hiểu<br />
được ý chính,<br />
thông tin chi<br />
tiết, từ và ngữ<br />
theo ngữ cảnh<br />
có trong các<br />
tình huống giao<br />
tiếp qua các bài<br />
hội thoại, độc<br />
thoại có độ dài<br />
khoảng 200 220 từ để lấy<br />
các thông tin<br />
cần thiết.<br />
<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
<br />
Trọng âm, và<br />
phụ âm của từ<br />
có nội dung<br />
trong các units<br />
1,2 và 3<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
16<br />
<br />
DẠNG CÂU<br />
HỎI<br />
<br />
Từ vựng trong<br />
các Units 1,2 và<br />
3<br />
<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
<br />
MCQs<br />
<br />
Thì, và các mẫu<br />
câu Reported<br />
speech có nội<br />
dung trong các<br />
units 1,2 và 3<br />
<br />
S.C<br />
S.C<br />
S.C<br />
<br />
Nhận biết và<br />
nắm được cách<br />
dùng trọng âm,<br />
và phụ âm của<br />
từ<br />
Nhận biết và<br />
nắm được cách<br />
dùng từ vựng<br />
trong nội dung<br />
của các Units<br />
1,2 và 3<br />
Nhận biết và<br />
nắm được cách<br />
dùng thì của<br />
động từ và câu<br />
Reported<br />
<br />
NĂNG LỰC GIAO TiẾP<br />
<br />
*Describing physical characteristi<br />
* Discussing personalities<br />
* Role-playing: Talking about a fa<br />
* Talking about past experiences<br />
affected one's life<br />
* Talking about parties and how t<br />
<br />
Số điểm:<br />
1,25<br />
Tỉ lệ %: 12,5<br />
<br />
speech<br />
<br />
hiểu<br />
19<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
S.C<br />
<br />
20<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
S.C<br />
<br />
21<br />
22<br />
LANGUAGE<br />
IN USE SỬ<br />
DỤNG<br />
NGÔN<br />
NGỮ<br />
CLOZE<br />
READING<br />
Số câu: 5;<br />
Số điểm:<br />
1,25<br />
Tỉ lệ %: 12,5<br />
<br />
23<br />
24<br />
<br />
25<br />
<br />
26<br />
27<br />
READING<br />
Số câu: 5<br />
Số điểm: 1,25<br />
Tỉ lệ %: 12,5<br />
<br />
28<br />
29<br />
30<br />
31<br />
<br />
WRITING<br />
Số câu: 5<br />
Số điểm: 2,5<br />
Tỉ lệ %: 25<br />
<br />
32<br />
33<br />
34<br />
<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
Sử dụng kiến thức<br />
ngôn ngữ có<br />
trong nội dung<br />
của các Units 1,2<br />
và 3 vào ngữ cảnh<br />
phù hợp<br />
<br />
Vận<br />
dụng<br />
<br />
R&C<br />
<br />
R&C<br />
<br />
Đọc tìm ý chính,<br />
tìm thông tin chi<br />
tiết, tìm thông tin<br />
cụ thể, tổng hợp<br />
thông tin và đọc<br />
suy luận các bài<br />
có nội dung trong<br />
các Units 1,2 và 3<br />
<br />
Vận<br />
dụng<br />
Vận<br />
dụng<br />
Vận<br />
dụng<br />
Vận<br />
dụng<br />
<br />
R&C<br />
<br />
R&C<br />
<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
Nhận<br />
biết<br />
Nhận<br />
biết<br />
Thông<br />
hiểu<br />
Thông<br />
hiểu<br />
<br />
R&C<br />
<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
MCQs<br />
<br />
Viết lại câu từ câu<br />
cho trước có nội<br />
dung trong phần<br />
language focus<br />
của các Units<br />
1,2,3 sao cho<br />
nghĩa của câu viết<br />
lại không thay đổi<br />
<br />
viết lại câu<br />
viết lại câu<br />
viết lại câu<br />
<br />
viết lại câu<br />
<br />
Nhận biết và sử<br />
dụng được từ,<br />
ngữ và cấu trúc<br />
đúng ở ngữ<br />
cảnh phù hợp<br />
trong một đoạn<br />
văn. Nắm được<br />
bố cục, cấu trúc,<br />
cách phương<br />
pháp tu từ, kỹ<br />
thuật kết nối<br />
văn bản của bài<br />
đọc có độ dài<br />
khoảng 150 đến<br />
200 từ để lấy<br />
các thông tin<br />
cần thiết.<br />
Nắm được bố<br />
cục, cấu trúc,<br />
các phương<br />
pháp tu từ, kỹ<br />
thuật kết nối<br />
văn bản của bài<br />
đọc có độ dài<br />
khoảng 200 đến<br />
250 từ để lấy<br />
các thông tin<br />
cần thiết.<br />
Sử dụng kiến<br />
thức, kỹ năng<br />
ngôn ngữ để<br />
diễn đạt ý bằng<br />
nhiều cách khác<br />
nhau<br />
<br />
35<br />
<br />
Vận<br />
dụng và<br />
vận dụng<br />
cao<br />
<br />
Viết đoạn văn<br />
khoảng 120 từ<br />
về một trong các<br />
chủ đề có trong<br />
các Units 1,2 và 3<br />
<br />
Viết đoạn văn<br />
<br />
Sử dụng kiến<br />
thức, kỹ năng<br />
đã học để thể<br />
hiện năng lực<br />
tái tạo và sử<br />
dụng ngôn ngữ<br />
trong một đoạn<br />
văn ngắn.<br />
<br />
Note: * L & C: Listen and complete<br />
* R & C: Read and Complete<br />
* S.C: Sentence completion<br />
<br />
SỞ GD-ĐT NINH THUẬN<br />
TRƯỜNG THPT TRƯỜNG CHINH<br />
Name:……………………………………<br />
Class:.......................<br />
<br />
ĐỀ KIỂM TRA 1 TIẾT (BÀI SỐ 1) LỚP 12<br />
NĂM HỌC: 2016 – 2017<br />
Môn: Tiếng Anh – Chương trình: Chuẩn<br />
Thời gian làm bài: 35 phút<br />
(Không kể thời gian phát đề)<br />
Đề: 001<br />
<br />
I. Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part is<br />
pronounced differently from that of the rest in each of the following questions.<br />
ploughed<br />
Question 1: A.<br />
B. coughed<br />
C. weighed<br />
D. caused<br />
likes<br />
Question 2: A.<br />
B. serves<br />
C. hopes<br />
D. writes<br />
II. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the rest in the<br />
position of the main stress in the following questions.<br />
Question 3: A.<br />
remind<br />
B. maintain<br />
C. polite<br />
D. focus<br />
III Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the<br />
following questions.<br />
Some people think it is …………………. to ask someone’s age?<br />
Question 4:<br />
A. impatient<br />
B. impractical<br />
C. impolite<br />
D. impossible<br />
Question 5:<br />
Body language includes our ______, facial expressions, and gestures.<br />
A. mature<br />
B. posture<br />
C. body<br />
D. picture<br />
Mr Chi: “What a pretty dress! I’ve never seen such a perfect thing on you.”<br />
Question 6:<br />
Ms No: “Thank you. __________________ ”<br />
<br />
A. Never mind<br />
B. Help yourself<br />
Please say it again<br />
C.<br />
D. That’s a nice compliment<br />
Question 7:<br />
“When was the timetable changed?” - I asked the man when ____________ .<br />
A. the timetable had been changed<br />
B. the timetable was changed<br />
C. had the timetable been changed<br />
D. was the timetable changed<br />
Question 8:<br />
Choose the underlined word or phrase A, B, C or D that needs correcting.<br />
Tommy asked Peter who had he been to the cinema with.<br />
A. been to<br />
B. who<br />
C. had he<br />
D. with<br />
By the time you get back, we………………….<br />
Question 9:<br />
A. had left<br />
B. will leave<br />
C. left<br />
D. will have left<br />
Question 10:<br />
Nga began playing the piano when she was ten.<br />
A. Nga has played the piano since she was ten B. Nga played the piano since she has been ten<br />
C. Nga has played the piano for she was ten<br />
D. Nga has played the piano since she has been<br />
ten<br />
IV. Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct<br />
answer to each of the questions from 11 to 15. (1,25pts)<br />
The family in the Western world has changed greatly during the last two centuries. Social scientists say that<br />
this change in the family is one of the important changes from a traditional society to a modern one. Before the 19th<br />
century, families usually arranged marriages for their children. Young people did not decide who they wanted to<br />
marry. After they got married, they usually had a lot of children.<br />
By the 19th century, most young people could choose the person they wanted to marry. A marriage joined<br />
two people and not two families. Two people could get married because they loved each other, not just because<br />
their families wanted them to marry. At the same time, parents began to realize that they had to take very good care<br />
of their children. They had to take care of their health and try to give them an education was necessary for a good<br />
life.<br />
Many parents decided that they should have fewer children so that they could give each one a good life.<br />
More fathers worked outside the home for money. Mothers stayed at home and had greater control of the children<br />
and the home than the fathers did. Family life is changing even faster in the United States today.<br />
Each year there is almost one divorce for every ten marriages. Many children grow up in a home with one<br />
parent, and the mothers have to work outside the home to support the family, too. Some social scientists think that<br />
soon there will be no family life in the United States as we know it today. They do not know how people will live.<br />
Others think that society needs families, and we will always have them.<br />
Question 11: The change in the Western family in the last centuries is ……………….<br />
A. rather small.<br />
B. the most important change.<br />
C. one from a traditional to a modern society.<br />
D. not the most important change in the modern society.<br />
th<br />
Question 12: Before the 19 century, families ………………………………<br />
A. allowed their children to arrange their own marriage.<br />
B. were very large.<br />
C. did not decide their children’s marriage.<br />
D. had few children.<br />
Question 13: After 1800, people usually got married………………….<br />
A. because they loved each other.<br />
B. to join the two families.<br />
C. to join the parents from the two families.<br />
D. because their families wanted them to.<br />
Question 14: Many parents decided to have fewer children……………………………<br />
A. all are correct.<br />
B. to give them an education.<br />
C. to give them a better life.<br />
D. to take care of their children’s health better.<br />
Question 15: It can be inferred about family life in the United States today that…………………<br />
A. there are almost ten divorce each year.<br />
B. many children don’t have fathers.<br />
<br />
C. the mothers have to stay home to take care of the family.<br />
<br />
D. there are more divorces.<br />
<br />
V. Read the text below and choose the correct word for each space. (1,25pts)<br />
We can (16) __________other people in many different ways. We can talk and write, and we can send messages<br />
with our hands and faces. There is also the phone (including the mobile!), the fax, and e-mail. Television, film,<br />
painting, and photography can also communicate ideas. Animals have ways of (17) __________ information, too.<br />
Bees dance and tell other bees where to find food. Elephants make sounds that humans can’t hear. Whales sing<br />
songs. Monkeys use their faces to show anger and love. But this is nothing (18) __________ to what people can<br />
do. We have language – about 6,000 languages, in fact. We can write poetry, tell jokes, make promises, explain,<br />
persuade, tell the truth, or tell lies. And we have a sense of past and future, not just present.. Radio, film, and<br />
television (19)_________a huge influence on society in the last hundred years. And now we have the Internet,<br />
which is infinite. But what is this doing to this? We can give and get a lot of information very quickly. But there is<br />
(20) __________ information that it is difficult to know what is important and what isn’t. Modern media is<br />
changing our world every minute of every day.<br />
Question 16: A. tell to<br />
Question 17: A. changing<br />
Question 18: A. compare<br />
Question 19: A. have<br />
Question 20: A. so much<br />
<br />
B. tell with<br />
B. transferring<br />
B. comparing<br />
B. have had<br />
B. such much<br />
<br />
C. communicate to<br />
C. exchanging<br />
C. is compared<br />
C. are having<br />
C. so many<br />
<br />
D. communicate with<br />
D. giving<br />
D. compared<br />
D. had<br />
D. too much<br />
<br />
VI. WRITING: (2,5 pts)<br />
A. Finish each of the following sentence with the words given in such a way that it is as similar in meaning<br />
as possible to the original sentence : ( 1,0 pt )<br />
Question 21: I have not been to the museum for a year.<br />
The last time ......................................................................................................................<br />
Question 22: “You stole the money, Joe, didn’t you?” said the inspector.<br />
The inspector accused........................................................................................................<br />
Question 23: When you phoned me, it was my lunch time.<br />
When you ..........................................................................................................................<br />
Question 24: (Use the given words to make a meaningful sentence)<br />
Body language/ form/ non – verbal/ communication.<br />
............................................................................................................................................<br />
B. Write a letter of about 100 to 120 words to your pen pal, telling her/him about your family.<br />
You may follow the suggestions below:<br />
- Give the number of your family members, their names, ages, and jobs.<br />
- How do they share the housework?<br />
- How do they behave?<br />
- What are their hobbies?<br />
- What do you think about each of them? Give as many ideas as possible .<br />
- ……………………………………......?<br />
………………………………………………………………………………………………………………………<br />
<br />