intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Vocabulary advertising (Phần 2)

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:6

10
lượt xem
3
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Với tài liệu "Vocabulary advertising" sau đây, việc học từ vựng tiếng Anh sẽ trở nên dễ dàng hơn, hi vọng với tài liệu này, việc học từ vựng tiếng Anh của bạn sẽ không còn khó khăn như trước nữa. Nhanh tay tải về các bài thơ dưới đây để cùng học tiếng Anh thôi nào!

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Vocabulary advertising (Phần 2)

  1. VOCABULARY SET 2:  ADVERTISING (P.2) Vocabulary: 1. censor (v/n) ­ censorship (n): kiểm duyệt/người kiểm duyệt, công tác kiểm duyệt 2. dual (adj/n): đôi, kép 3. exaggerate (v): phóng đại 4. extract (n): đoạn trích 5. fall victim to (collocation): trở thành nạn nhân của việc gì đó 6. fierce (adj): dữ dội, khốc liệt 7. gain an edge over (collocation): làm tốt hơn một chút, có lợi thế hơn ai đó một chút 8. identical (adj): giống hệt nhau 9. impulsive (adj): bốc đồng, hấp tấp 10. in an attempt to (collocation): với mục đích làm việc gì 11. manipulate (v): điều khiển, lôi kéo 12. overstate (v): nói quá 13. predecessor (n): người đi trước / tiền nhiệm, sản phẩm đời trước 14. processor (n): bộ vi xử lý 15. proliferate (v): tăng nhanh, sinh sôi nảy nở 16. rational (adj): hợp lý, có lý lẽ 17. rival (n): đối thủ 18. vet (v): tìm hiểu, xem xét, hiệu đính Exercises: Task 1: Write sentences from given cues. Make changes to the cues when needed. 1. airline / admit / involve / dirty tricks / campaign / win / customer / their rival. 2. scientist / theory / base / rational evidence / been / prove / laboratory / experiment. 3. opposition / leader / accuse / government minister / manipulate / statistic / suit themselves 4. impact / new legislation / been / great / overstate. 5. fierce / wind / blow / threaten / capsize / our boat.
  2. Task 2: Translate from Vietnamese to English 1. Mong rằng vị tổng thống mới sẽ nối bước người tiền nhiệm và tiếp tục giúp đất nước  được thịnh vượng về mặt tài chính.
  3. 2. Bởi trẻ con thường trở nên bốc đồng, hấp tấp, người giám hộ của chúng đưa ra các quyết định  (thay chúng) cho đến khi chúng đủ tuổi chịu trách nhiệm trước pháp luật. 3. Một số đài truyền hình được yêu cầu kiểm duyệt các từ nói tục bằng hiệu ứng hình ảnh và âm  thanh. 4. Mặc dù là đồ giả, bản sao chép giống y hệt đã được bán với giá gần như bằng bức tranh gốc. 5. Sau trận mưa gió mùa, mọi loại côn trùng bắt đầu sinh sôi nảy nở, và bạn có thể thấy mọi người  liên tục xua, đập tay trong vào không khí. Task 3: Fill in the blanks with suitable words/phrases Consumers are faced with increasing numbers of advertisements from competing companies. To what   extent do you think are consumers influenced by advertisements? What measures can be taken to   protect them? Recently,   commercial   advertisements  have   1                            in a variety of television channels, newspapers,  magazines  and  websites,  as  a  result  of  2                               competition in the market. I would  contend   that   these   advertisements   may   have   a   negative   impact   on   their   audience   as   people   start   to  purchase unnecessary products. To prevent this from happening, I believe the authorities should take  some definite actions, such as exercising stricter 3                           on all forms of advertising. I  agree  that  customers  often  4                               companies'   advertising   campaigns.   This   is   primarily  because  large  companies often  5                           the usefulness of a few small features of their products  when advertising. This advertising technique can be seen in the case of the latest Apple Phone 7 Plus  smartphone,     which     is    nearly     6                                to       its     7                            ,   except   for    the     new  8                           system and a slightly  faster 9                                    . 10                           gain a competitive advantage
  4. over their 11                           Samsung's Galaxy S7, Apple's marketers used emotional appeal to encourage 12                           rather than 13 spending. Censorship,  from  my  perspective,  is  the  key  to  addressing  the  problem.  This  can  be  done  by establishing an authority specialising  in 14 all new advertisements. The censorship  process should be stringent enough so that all  the 15                               that contain any form of exaggeration are taken  out before these advertisements are published. This exclusion of exaggerated content ensures that no  companies can use advertising   to 16                            their customers, and consumers may stop buying  the  goods they do not truly need. In  brief,  many  businesses  use  advertising to  17                           their   competitors   rather   than   to  fulfil  customers' needs, which results in people buying unnecessary goods. The best remedy for this issue, in  my opinion, is censoring all new advertisements before airing them, in order to safeguard consumers  against 18                            information. 291 words, written by Tu Pham
  5. Key: Task 1: 1. The airline admitted being involved in a dirty tricks campaign to win customers from their rival. 2. The scientist's theory was based on rational evidence that had been proven in laboratory experiments. 3. The opposition leader accused government ministers of manipulating the statistics to suit themselves. 4. The impact of the new legislation has been greatly overstated. 5. Fierce winds were blowing, threatening to capsize our boat. Task 2: Answers may vary 1. Hopefully the new president will follow in the footsteps of his predecessor and continue to help the  country flourish financially. 2. Because children tend to be impulsive, their guardians make decisions for them until they come of legal  age. 3. Some television networks are required to censor swear words with symbols and bleeps. 4. Although it was a fake, the identical copy of the painting was sold for almost as much as the original. 5. After the monsoon rains, insects of all kinds begin to proliferate and you see people constantly swatting  and slapping at the air. Task 3: Consumers are faced with increasing numbers of advertisements from competing companies. To   what extent do you think are consumers influenced by advertisements? What measures can be taken to   protect them? Recently,   commercial   advertisements   have   (1)  proliferated  in   a   variety   of   television   channels,  newspapers, magazines and websites, as a result of (2) fierce competition in the market. I would contend  that  these   advertisements  may   have  a   negative  impact   on  their   audience   as   people   start  to   purchase  unnecessary products. To prevent this from happening, I believe the authorities should take some definite  actions, such as exercising stricter (3) censorship on all forms of advertising. I agree that customers often (4)  fall victim to  companies' advertising campaigns. This is primarily  because large companies often (5)  exaggerate  the usefulness of a few small features of their products  when advertising. This advertising technique can be seen in the case of the latest Apple Phone 7 Plus  smartphone, which is nearly (6)  identical  to its (7)  predecessor, except for the new (8)  dual­camera  system and a slightly faster (9) processor. (10) In an attempt to gain a competitive advantage over their (11) rival Samsung's Galaxy S7, Apple's marketers used emotional appeal to encourage (12) impulsive rather than (13) rational spending. Censorship,   from   my   perspective,   is   the   key   to   addressing   the   problem.   This   can   be   done   by  establishing an  authority  specialising in  (14)  vetting  all new  advertisements. The censorship  process  should be stringent enough so that all the (15) extracts that contain any form of exaggeration are taken  out before these advertisements are published. This exclusion of exaggerated content ensures that no  companies can use advertising to (16) manipulate their customers, and consumers may stop buying the  goods they do not truly need. In brief, many businesses use advertising to (17)  gain an edge  over their competitors rather than to  fulfil customers' needs, which results in people buying unnecessary goods. The best remedy for this issue, 
  6. in my opinion, is censoring all new advertisements before airing them, in order to safeguard consumers  against (18) overstated information. 291 words, written by Tu Pham
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
3=>0