intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng Marketing thủy sản: Chương 1 - Giới thiệu về Marketing

Chia sẻ: Lavie Lavie | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:8

114
lượt xem
7
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Bài giảng Marketing thủy sản: Chương 1 - Giới thiệu về Marketing cung cấp cho các bạn những kiến thức về khái niệm tiếp thị, các nội dung trong hỗn hợp Marketing (Marketing mix) và quy trình, vai trò của Marketing, vai trò của Marketing trong kinh doanh.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng Marketing thủy sản: Chương 1 - Giới thiệu về Marketing

Introduction to Marketing<br /> MARKETING TH Y S N<br /> Chương 1: Gi i thi u v marketing<br /> <br /> N i dung chương<br /> Hi u các khái ni m v ti p th<br /> khá<br /> Tìm hi u các n i dung trong h n h p<br /> marketing (Marketing mix) và qui trình<br /> trì<br /> marketing<br /> 3. Th o lu n v vai trò c a marketing<br /> trong kinh doanh<br /> 1.<br /> 2.<br /> <br /> TS. Nguy n Minh Đ c<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Costs<br /> About 50% of total<br /> product costs are<br /> marketing costs<br /> <br /> T i sao ph i h c<br /> marketing?<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Careers<br /> About 25 to 33% of<br /> the work force hold<br /> marketing positions.<br /> <br /> Why Study<br /> Marketing ?<br /> <br /> Contributions to<br /> Individual Organizations<br /> Critical to the success<br /> of a firm<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Contributions to Society<br /> Marketing decisions affect<br /> the lives of individual<br /> consumers and society as<br /> a whole<br /> <br /> 1<br /> <br /> T i sao ph i h c Marketing?<br /> <br /> What do Marketers Think About?<br /> <br /> l<br /> <br /> Marketing đóng vai trò quan tr ng trong xã h i<br /> <br /> Ex: Open a Book shop On Campus<br /> <br /> l<br /> <br /> S ng còn đ i v i doanh nghi p<br /> <br /> C<br /> <br /> Is there a need?<br /> <br /> l<br /> <br /> T o ra nhi u cơ h i vi c làm<br /> <br /> C<br /> <br /> Who is my target market?<br /> <br /> C<br /> <br /> What is my product?<br /> <br /> C<br /> <br /> How can I produce and deliver a “product” better<br /> than my competitors?<br /> <br /> C<br /> <br /> How will I promote my product?<br /> <br /> C<br /> <br /> How can I insure customer loyalty?<br /> <br /> l<br /> <br /> nh hư ng đ n cu c s ng chúng ta m i ngày<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Marketing is....<br /> getting the right products<br /> to the right people<br /> at the right price<br /> and at the right place and time<br /> with the right promotion<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Marketing là gì?<br /> Có r t nhi u đ nh nghĩa v marketing, trong đó,<br /> Philip Kotler, cha đ c a marketing hi n đ i đã<br /> đ nh nghĩa:<br /> l<br /> <br /> l<br /> <br /> “Marketing is a social and managerial process by<br /> which individuals and groups obtain what they<br /> need and want through creating and exchanging<br /> products and value with others”<br /> others”<br /> Marketing là m t quá trình qu n lý mang tính xã<br /> quá trì<br /> h i. V i quá trình đó, các cá nhân và t ch c đ t<br /> quá trì<br /> đư c nh ng gì h c n và h mu n thông qua vi c<br /> t o ra và trao đ i các s n ph m và giá tr v i nhau.<br /> giá<br /> nhau.<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> 2<br /> <br /> Marketing là gì?<br /> l<br /> <br /> l<br /> <br /> Marketing là m t quá trình ra quy t đ nh liên<br /> t c, năng đ ng và mang tính chi n lư c<br /> Quá trình ho ch đ nh chi n lư c c a m t<br /> doanh nghi p s t n d ng s c m nh và ngu n<br /> l c c a nó đ n m b t các cơ h i ti m năng<br /> luôn t n t i trong môi trư ng kinh doanh.<br /> <br /> Marketing là m t tri t lý kinh doanh<br /> B n tri t lý kinh doanh (Business philisophies):<br /> 1.<br /> <br /> Đ nh hư ng s n ph m (Product Orientation)<br /> l<br /> <br /> 2.<br /> <br /> Đ nh hư ng bán hàng (Sales Orientation)<br /> l<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Marketing là m t tri t lý kinh doanh<br /> 3.<br /> <br /> Promotes the business philosophy of “selling<br /> what we make”<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> H th ng ti p th đơn gi n<br /> <br /> Đ nh hư ng th trư ng (Market Orientation)<br /> 1. Customer focus<br /> 2. Coordinated marketing effort<br /> 3. Long-term success<br /> <br /> 4.<br /> <br /> Focus on making products widely available,<br /> affordable, and require little selling effort<br /> <br /> Đ nh hư ng marketing trên quan h<br /> (Relationship Marketing Orientation)<br /> Create and sustain mutually satisfying long-term<br /> relationships with not only its customers but with<br /> other key players such as employees, suppliers,<br /> distributors, retailers, community, and society as<br /> a whole.<br /> <br /> l<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> 3<br /> <br /> Marketing là m t quá trình trao đ i<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> <br /> Buying<br /> Selling<br /> Transporting<br /> Storing<br /> Financing<br /> Risk taking<br /> Standardization and grading<br /> Information acquisition and provision<br /> <br /> Marketing Mix<br /> l<br /> <br /> Product<br /> <br /> l<br /> <br /> Place (Distribution)<br /> <br /> l<br /> <br /> Promotion<br /> <br /> l<br /> <br /> Price<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Marketing Mix<br /> <br /> l<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Marketing Mix<br /> <br /> Product: Refers to goods, services,<br /> people, places and ideas<br /> Household consumers<br /> Business-to-business customers<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Place (Distribution)<br /> <br /> l<br /> <br /> l<br /> <br /> Marketing channel is the network of<br /> organizations that create time, place and<br /> ownership utilities for household<br /> consumers and business customers<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> 4<br /> <br /> Marketing Mix<br /> <br /> Marketing Mix<br /> <br /> Promotion<br /> <br /> l<br /> v<br /> <br /> l<br /> <br /> Integrated Marketing Communication<br /> (IMC): System of management and integration<br /> <br /> l<br /> <br /> of marketing communication elements<br /> l<br /> Advertising<br /> l<br /> PR<br /> l<br /> sales promotion<br /> l<br /> personal selling<br /> l<br /> sponsorship marketing<br /> l<br /> point-of-purchase communications<br /> <br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Qui trình marketing<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> l<br /> <br /> Nghiên c u và phân tích th trư ng<br /> Ch n th trư ng m c tiêu<br /> Xây d ng và đ nh v thương hi u<br /> Đ nh giá<br /> Qu ng bá<br /> Phân ph i<br /> D ch v h u mãi<br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Price - Pricing decisions are complex and are<br /> driven by a variety of considerations including:<br /> Customer demand<br /> costs<br /> information availability<br /> competition<br /> profit motives<br /> product considerations<br /> legal considerations<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> Tác đ ng c a Marketing đ i v i xã h i<br /> l<br /> <br /> l<br /> <br /> Khái ni m marketing xã h i (Societal<br /> marketing concept)<br /> Marketing là quá trình th a mãn nhu<br /> c u và mong mu n c a khách hàng<br /> theo cách mà c khách hàng và xã h i<br /> đ t đư c nhi u l i ích nh t<br /> <br /> Prepared by NMDuc 2009<br /> <br /> 5<br /> <br />
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2