Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - TS. Nguyễn Đức Trí
lượt xem 10
download
Chương 4 Thương mại điện tử trên võng mạng toàn cầu WWW, nội dung trình bày trong chương này gồm: Năm (5)P cũ và mới, chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P cũ, chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P mới, thiết lập một website thương mại, xây dựng cộng đồng thương mại điện tử.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - TS. Nguyễn Đức Trí
- Chương 4 Thương mại điện tử trên võng mạng toàn cầu WWW Trình bày TS Nguyễn Đức Trí Chủ nhiệm Bộ môn Du lịch Khoa Thương mại – Du lịch, ĐHKT TP. HCM tri@triduc.net
- Nội dung trình bày Năm (5) P cũ và mới Chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P cũ Chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P mới Thiết lập một website thương mại Xây dựng cộng đồng TMĐT 2 22/9/04
- Năm (5) P Năm (5) P cũ Năm (5) P mới Sản phẩm Đối lập (Product) (paradox) Giá Quan điểm (Price) (Perspective) Nơi chốn Mô hình (Paradigm) (Place) Thuyết phục Chiêu thị và con người (Persuasion) (Promotion & People) Đóng gói Tận tâm (Passion) (Packaging) 3 22/9/04
- Chiến lược XD website dựa theo 5 P cũ Sản phẩm Xác định xem có thể trình bày SP một cách thân thiện trên Internet Có cách thức mới nào để tiếp thị SP trên Internet Ví dụ Dell Tổ chức logistic về SP cho khách hàng Đưa ra cấu hình dự kiến Nhận đặt hàng Mua linh kiện và lắp ráp Phân phối cho khách hàng 4 22/9/04
- 5 22/9/04
- 5 P cũ: Giá Thiết lập Catalog trên mạng có thể khá tốn kém. Tuy nhiên nó có thể giúp cắt giảm các chi phí khác: Tồn kho Phân phối trên qui mô lớn Chi phí đi lại của khách hàng 6 22/9/04
- 5 P cũ: nơi chốn (phân phối) Số lượng người bán (số website có chứa thông tin và bán cùng SP Có cung cấp các dịch vụ khác không 7 22/9/04
- Chiêu thị và Con người URL, email trên phương tiện quảng cáo 8 22/9/04
- Starting a New Online Business Creating a New Company or Adding an Online Project Step 1: Identify a consumer or business need in the marketplace Step 2: Investigate the opportunity Step 3: Determine the business owner’s ability to meet the need 9 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Starting a New Online Business Online Business Planning business plan A written document that identifies a company’s goals and outlines how the company intends to achieve the goals and at what cost business case A document that is used to justify the investment of internal, organizational resources in a specific application or project 10 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Starting a New Online Business Initial Funding of a New Online Business angel investor A wealthy individual who contributes personal funds and possibly expertise at the earliest stage of business development incubator A company, university, or nonprofit organization that supports businesses in their initial stages of development 11 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Starting a New Online Business Secondary Funding a New Online Business venture capital (VC) Money invested in a business by an individual or a group of individuals (venture capitalists) in exchange for equity in the business Additional Funding: A Large Partner The IPO 12 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Adding EC Initiatives and Transforming to an E-Business Adding EC Initiatives to an Existing Business A storefront A portal E-procurement Auctions and reverse auctions Other initiatives 13 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Adding EC Initiatives and Transforming to an E-Business Transformation to an E-Business What is organizational transformation? How an organization can be transformed into an e-business Software tools for facilitating transformation to e-business 14 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Exhibit 16.1 Roadmap to Becoming an E-Business 15 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Building or Acquiring a Web Site Classification of Web Sites informational Web site A Web site that does little more than provide information about the business and its products and services interactive Web site A Web site that provides opportunities for the customers and the business to communicate and share information 16 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Building or Acquiring a Web Site Classification of Web Sites attractors Web site features that attract and interact with visitors in the target stakeholder group transactional Web site A Web site that sells products and services collaborative Web site A site that allows business partners to collaborate 17 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Building or Acquiring a Web Site Building a Web Site Step 1—Select a Web host Step 2—Register a domain name Step 3—Create and manage content Step 4—Design the Web site Step 5—Construct the Web site and test Step 6—Market and promote the Web site 18 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Web Site Hosting and Obtaining a Domain Name Web Hosting Options storebuilder service A hosting service that provides disk space and services to help small and micro businesses build a Web site quickly and cheaply ISP hosting service A hosting service that provides an independent, stand-alone Web site for small and medium- sized businesses 19 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
- Web Site Hosting and Obtaining a Domain Name A Pure Hosting Service Web hosting service A dedicated Web site hosting company that offers a wide range of hosting services and functionality to businesses of all sizes 20 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 3 - Lê Văn Huy
42 p | 19 | 4
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 1 - Lê Văn Huy
47 p | 17 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
38 p | 10 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 3 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
26 p | 10 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 1 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
15 p | 6 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 6 - Lê Văn Huy
59 p | 18 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 5 - Lê Văn Huy
39 p | 13 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 4 - Lê Văn Huy
48 p | 13 | 3
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 5 - Nguyễn Đình Thuân
74 p | 10 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - Nguyễn Đình Thuân
74 p | 11 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 3 - Nguyễn Đình Thuân
52 p | 7 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 2 - Nguyễn Đình Thuân
84 p | 11 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 1 - Nguyễn Đình Thuân
70 p | 5 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 6 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
35 p | 8 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử cách tiếp cận quản lý: Chương 2 - Lê Văn Huy
26 p | 11 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 2 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
16 p | 12 | 2
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 5 - ThS. Nguyễn Thị Trần Lộc
18 p | 16 | 1
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 6 - Nguyễn Đình Thuân
52 p | 5 | 1
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn