intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - TS. Nguyễn Đức Trí

Chia sẻ: Kha Nguyên | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:53

96
lượt xem
10
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Chương 4 Thương mại điện tử trên võng mạng toàn cầu WWW, nội dung trình bày trong chương này gồm: Năm (5)P cũ và mới, chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P cũ, chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P mới, thiết lập một website thương mại, xây dựng cộng đồng thương mại điện tử.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - TS. Nguyễn Đức Trí

  1. Chương 4 Thương mại điện tử trên võng mạng toàn cầu WWW Trình bày TS Nguyễn Đức Trí Chủ nhiệm Bộ môn Du lịch Khoa Thương mại – Du lịch, ĐHKT TP. HCM tri@triduc.net
  2. Nội dung trình bày  Năm (5) P cũ và mới  Chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P cũ  Chiến lược thiết lập website dựa trên 5 P mới  Thiết lập một website thương mại  Xây dựng cộng đồng TMĐT 2 22/9/04
  3. Năm (5) P Năm (5) P cũ Năm (5) P mới  Sản phẩm  Đối lập (Product) (paradox)  Giá  Quan điểm (Price) (Perspective)  Nơi chốn  Mô hình (Paradigm) (Place)  Thuyết phục  Chiêu thị và con người (Persuasion) (Promotion & People)  Đóng gói  Tận tâm (Passion) (Packaging) 3 22/9/04
  4. Chiến lược XD website dựa theo 5 P cũ  Sản phẩm  Xác định xem có thể trình bày SP một cách thân thiện trên Internet  Có cách thức mới nào để tiếp thị SP trên Internet  Ví dụ Dell  Tổ chức logistic về SP cho khách hàng  Đưa ra cấu hình dự kiến  Nhận đặt hàng  Mua linh kiện và lắp ráp  Phân phối cho khách hàng 4 22/9/04
  5. 5 22/9/04
  6. 5 P cũ: Giá  Thiết lập Catalog trên mạng có thể khá tốn kém. Tuy nhiên nó có thể giúp cắt giảm các chi phí khác:  Tồn kho  Phân phối trên qui mô lớn  Chi phí đi lại của khách hàng 6 22/9/04
  7. 5 P cũ: nơi chốn (phân phối)  Số lượng người bán (số website có chứa thông tin và bán cùng SP  Có cung cấp các dịch vụ khác không 7 22/9/04
  8. Chiêu thị và Con người  URL, email trên phương tiện quảng cáo 8 22/9/04
  9. Starting a New Online Business  Creating a New Company or Adding an Online Project  Step 1: Identify a consumer or business need in the marketplace  Step 2: Investigate the opportunity  Step 3: Determine the business owner’s ability to meet the need 9 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  10. Starting a New Online Business  Online Business Planning business plan A written document that identifies a company’s goals and outlines how the company intends to achieve the goals and at what cost business case A document that is used to justify the investment of internal, organizational resources in a specific application or project 10 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  11. Starting a New Online Business  Initial Funding of a New Online Business angel investor A wealthy individual who contributes personal funds and possibly expertise at the earliest stage of business development incubator A company, university, or nonprofit organization that supports businesses in their initial stages of development 11 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  12. Starting a New Online Business  Secondary Funding a New Online Business venture capital (VC) Money invested in a business by an individual or a group of individuals (venture capitalists) in exchange for equity in the business  Additional Funding: A Large Partner  The IPO 12 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  13. Adding EC Initiatives and Transforming to an E-Business  Adding EC Initiatives to an Existing Business  A storefront  A portal  E-procurement  Auctions and reverse auctions  Other initiatives 13 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  14. Adding EC Initiatives and Transforming to an E-Business  Transformation to an E-Business  What is organizational transformation?  How an organization can be transformed into an e-business  Software tools for facilitating transformation to e-business 14 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  15. Exhibit 16.1 Roadmap to Becoming an E-Business 15 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  16. Building or Acquiring a Web Site  Classification of Web Sites informational Web site A Web site that does little more than provide information about the business and its products and services interactive Web site A Web site that provides opportunities for the customers and the business to communicate and share information 16 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  17. Building or Acquiring a Web Site  Classification of Web Sites attractors Web site features that attract and interact with visitors in the target stakeholder group transactional Web site A Web site that sells products and services collaborative Web site A site that allows business partners to collaborate 17 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  18. Building or Acquiring a Web Site  Building a Web Site  Step 1—Select a Web host  Step 2—Register a domain name  Step 3—Create and manage content  Step 4—Design the Web site  Step 5—Construct the Web site and test  Step 6—Market and promote the Web site 18 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  19. Web Site Hosting and Obtaining a Domain Name  Web Hosting Options storebuilder service A hosting service that provides disk space and services to help small and micro businesses build a Web site quickly and cheaply ISP hosting service A hosting service that provides an independent, stand-alone Web site for small and medium- sized businesses 19 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
  20. Web Site Hosting and Obtaining a Domain Name  A Pure Hosting Service Web hosting service A dedicated Web site hosting company that offers a wide range of hosting services and functionality to businesses of all sizes 20 Electronic Commerce Prentice Hall © 2006
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2