intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Interview organizer

Chia sẻ: Blue Pearl | Ngày: | Loại File: DOC | Số trang:2

56
lượt xem
6
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Tài liệu Interview organizer đưa ra một số mẫu câu hỏi phỏng vấn đối với cơ quan, tổ chức cơ bản như mục tiêu ngắn hạn và dài hạn của công ty, chiến lược phát triển doanh nghiệp, khách hàng mục tiêu,... Mời các bạn tham khảo tài liệu để bổ sung thêm kiến thức về kỹ năng phỏng vấn của mình.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Interview organizer

  1. Ms. Connie Pet ­ Connie’s Pet Stores, Inc. ­  INTERVIEW ORGANIZER OPENING STATEMENT: Thank you for taking time to speak with us today.  Corporately, Procter &  Gamble is investigating the potential of expanding our customer base beyond the retailing  channels with which we have traditionally done business.  We think this idea might have  merit due to the explosion of our business in retail channels outside the grocery industry  within the last 10 years.  Ten years ago 97% of our business was done with traditional  grocery retailers; now less than 50% is.  With the increasing trend toward one­stop  shopping convenience, we believe there might be an opportunity to replicate this business  trend elsewhere.  As part of the initial fact­finding stage of our project, we are meeting  with key leaders in what P&G considers to be a variety of "non­traditional" retailing  channels.  We realize that your company is a leader in the pet supply industry, so we'd  like your input before we move forward with the development of an industry plan.   What we'd like to do today is ask you a few questions.  Whatever you say will be  held in the strictest confidence and will only be used internally.  I will be taking notes to  be sure I capture everything you have to say. 1.  What are your short term goals (1­2 years) as a corporation? ­  Growth ­ financing? ­  Barriers to reaching your short term goals? ­  How will you get there? ­  How will  you measure success? ­  How does that translate to how you measure performance of employees? 2.  What are your long term goals (3­5 years) as a corporation? ­  Barriers to reaching your long term goals? ­  How will you get there? 3.  How are you leveraging technology to drive your business?
  2. 4.  Who is your target customer? ­  What plans do you have to attract him/her? ­  Plans to attract the female customer? Older customer?   Ethnic? 5.  Who do you feel your biggest competition is?   What are your plans to combat that? Do you anticipate your competition changing in the future? 6.  What do you see are the key issues for the Pet Supply industry in the next 3 ­ 5 years? 7.  How do you measure store performance? 8.  What type of distribution system do you use? ­  How do you receive product? ­  # DC”s: ­  How do you distribute product to the stores? 9.  Who is your preferred vendor and why? ­  Does the preferred vendor differ when it comes to distribution systems? 10.  What are the 1­2 big things P&G could do that would build AutoZone’s business? CLOSING STATEMENT: I believe that there are a few potential business opportunities between our two  companies based on what you’ve told me.  I'd like to get more detail about what you’ve  told me in addition to scheduling a follow­up meeting to pursue those options.  We’d like  to speak to ________________________.  Can you let those people know that I will be  contacting them?   OR Based on what you’ve told me it appears that our companies are focused on very  different things at this point in time.  I appreciate the time you’ve given me and will plan  to contact you in a year to see if anything has changed with either of our two  organizations.
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
5=>2