Đề thi kết thúc học phần Anh văn chuyên ngành Công nghệ thông tin (Trường trung cấp Tây Nguyên)
lượt xem 56
download
Đề thi kết thúc học phần Anh văn chuyên ngành Công nghệ thông tin (Trường trung cấp Tây Nguyên) tập hợp các câu hỏi trắc nghiệm về Tiếng Anh chuyên ngành Công nghệ thông tin. Tài liệu này sẽ là nguồn tham khảo bổ ích cho các bạn đang chuẩn bi thi học phần này cũng như các bạn đang theo học.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Đề thi kết thúc học phần Anh văn chuyên ngành Công nghệ thông tin (Trường trung cấp Tây Nguyên)
- TRƯỜNG TRUNG CẤP TÂY NGUYÊN KHOA KỸ THUẬT ĐỀ THI KẾT THÚC HỌC PHẦN Tên học phần: Anh văn chuyên ngành Mã học phần: Chuyên ngành đào tạo: Công nghệ thông tin I/ CHOOSE THE BEST ANSWER: 1.The nerve centre of a microcomputer is…………………… A. CPU B. main memory C. storage devices D.peripherals 2. The peripherals are ……………………………………….……… A. storage devices B. input devices C. output devices D. a,b,c are right 3. When switched off, the information in the……………………..is lost. A. CD disk B. Rom C. Ram D. all of them 4. The results produced by a computer. A. input B. output C. floppy D. periperals 5. Information in the …………………….... is permanent and can not be deleted. A. Rom C. secondary storage B. Ram D. a,b,c are right 6. The “PC” stands for……………………………………….……. A. peripheral component C. picture element B. program counter D. personal computers 7. 1s and 0s are grouped of eight digit codes called……………….……………… A. a bit B. a byte C. a megabyte D. a gigabyte 8. High level languages are………………………………………………. A. FORTRAN B. COBOL C. BASIC D. All of them 9. One kilobyte is equavelent to………………………………………….…… A. 1024 B B. 1024 KB C. 1024 GB D. a,b,c are wrong 10. There are …………………………………………steps in problem solving A.four B. five C.six D. seven 11. The buttons on the mouse are used to………………….. ……………..items. A. select and move B. select and put C. select and press D. select and save 12. A long key at the bottom of the keyboard. Each time it is pressed it produces a blank space. It is…………………. A. arrow key B. back space C.enter D. space bar 13. It produces upper case character but it doesn’t affect numbers and symbols. It
- is………. A. Shift B. alt C. capslock D. escape 14. It moves the cursor to the beginning of a new line. It is also used to confirm commands. It is …… A. enter B. back space C. escape D. space bar 15. It stops a program without losing the information from the main memory. Sometimes its use depends on the applications. It is …………………. A. caplock B. escape C. return D. alt 16. It works in combination with other keys to produce special characters or specific actions A. caplock B. escape C. return D. alt 17. It removes the character on the left of the cursor or any selected text. It is…. A. arrow key B. back space C.escape D. space bar 18. It produces UPPER CASE characters A. shift B. tab C.escape D. space bar 19. ALGOL was first introduced in...................... A. 1954 B.1959 C.1960 D. 1964 20. It moves the cursor horizontally to the right for a fixed number of space. It is …. A. shift B. tab C. escape D. space bar 21. They are used to move the cursor, as an alternative to the mouse. It is …. A. shift B. arrow keys C. caplock D. space bar 22. The mouse is designed to…………………………….... around on your desktop. A. grab B. slide C. drag D. click 23. What we see on the screen is created and stored in the area of……………………. A. disks B. Rom C. Ram D. a,b,c are wrong 24. The fast moving…………………” refresh rate” eliminates this annoying flickering. A. 50 Hz B. 60 Hz C. 70 Hz D. 75 Hz 25. On colour displays, there are……….. electron guns at the back of the monitor’s tube. A. three B. four C. five D. six 26. When you open a file, the operating system look for its entry in the…….. on the disk. A. track B. sector C. directory D. a,b,c are right 27. When switched off, the information in the………………………..is lost. A. Ram B. Rom C. CD disk D. all of them 28. A hard disk can hold avast amounts of information, from…. up to several gigabytes. A.400 MB B. 500 MB C. 600 MB D. 700 MB 29. There are…………….basic steps are involved in the process the data. A. one B. two C. three D. four 30. The programmer must translate the algorithm or flowchart into a computer program is the ............ step.
- A. third B. fourth C. fifth D. sixth 31. The brain of the computer is….. A. A. CPU B. main memory C. storage devices D. peripherals 32. Physical parts that make up a computer system A. software B. hardware C. port D. floppy 33. Programs which can be used on a particular computer system A. software B. hardware C. port D. floppy 34. Hardware equipment attached to the CPU A. CPU C. peripheral devices B. Ram D. Rom 35. Visual display unit A. input B. output C. floppy D. monitor 36. Any socket or channel in a computer system into which an input/output device may be connected A. port B. input C. output D.peripheral divices 37. Fortran is used for solving..................problem. A. scientific B. mathematical C. commercial D. a& b 38. Which statement best expresses the main idea of the text “ computer capabilities and limitations A.The most elaborate of computers must C.A computer is useless without a be programmed in order to be useful programmer to tell it what to do B.It is important to know what a computer D. A, B, C are true can and cannot do 39. Which statement best expresses the main idea of the text “programs and programming languages. A. Without sofware packages, it would be C. Sour programs written in highlevel difficult to use the computer in solving languages have to be changed to machine problems such as payroll code before the computer can operate on them B. Compliers are indispensable to a D. A, B, C are true computer 40. Which statement best expresses the main idea of the text “Steps in problem solving” A. Constructing an algorithm is the basic C. The computer does what the step in solving a problem programmer tells it to do B.Solving problems becomes easier if D. A, B, C are true certain steps are followed. II/ THE STATEMENTS BELOW ARE TRUE (T) OR FAULT (F):
- 1. Computers are electronic machines that process information. 2. The Ram capacity can’t be expanded by adding extra chips. 3. The Ram capacity can be expanded by adding extra chips. 4. All information stored in the Ram is temporary. 5. All information stored in the Ram is permanent. 6. A CPU contains thousands of electronic circuits connected by switches. 7. We use KB, MB, GB to describe the Ram memory, the storage capacity of disk… 8. We can put information into Rom. 9. We cannot put information into Rom. 10. Information is processed and stored in computer as electrical signals. 11. Sometimes, computers are use three or four digits instead of two digits. 12. If we don’t want to use this information later on, we don’t have to save it and store it on a disk. 13. If we want to use this information later on, we don’t have to save it and store it on a disk. 14. Ram, Rom and secondary storage are the components of the main memory. 15. Information can not be processed by the microprocessor if it is not loaded into the main memory 16. The speed of the microprocessor is measured in megahertz. One MHz is equivalent to one million cycles per second. 17. “Seek time” refers to the average time required for the recording heads to move and access data. 18. The cathode ray tube of monitor isn’t similar to that of a TV set. 19. A mouse is smaller than a pack of cards but its function is powerful. 20. The high resolution gives us a sharp image. 21. The disks must be initialized or formatted before information can be recorded onto it. 22. Information in the Rom can be changed and are erased when the power is turned off. 23. Information in the Rom cannot be changed and are erased when the power is turned off. 24. Mice can’t do difficult thing in graphic applications. 25. Lap top use a flat liquid crystal display instead of a picture tube. 26. If you use multimedia applications, you need the same storage capacity as required for word processors. 27. A computer cannot do anything until it has been programmed. 28. A computer is a useless machine if its capabilities and limitations are unknown 29. A computer can think and solve problems by itself.
- 30. A computer usually solves problems by doing some mathematical and decision making operations. 31. Computers donot usually make mistakes unless they break down. 32. BASIC was developed to help students 33. All high level programs must be translated to machine code before the computer can execute them. 34. An operating system program controls input and output operations. 35. Different high level languages suit different problems. 36. The most important part of problem solving is defining the problem clearly. 37. A computer is very intelligent. It is capable of thinking. 38. An algorithm is a sequence of instructions used to solve a problem 39. The computer is a great help to people because it solves their problems. 40. All problems are equally difficult to solve. III. TRANSLATE THESE SENTENCES INTO VIETNAMES 1. A standard computer system consists of three main sections: the central processing unit (CPU), the main memory and the peripherals. 2. The function of CPU is to execute program instructions and coordinate the activities of all other units. it is the “brain” of the computer. 3. The nerve centre of a microcomputer is the central processing unit or CPU. This unit is built into a single microproceesor chip an intergrated circuit which executes program instructions and supervises the computer’s overall operation. 4. Information is processed and stored in computers as electrical signals. A computer contains thousands of electronic circuits connected by switches. 5. 1s and 0s are grouped into eight digit codes that typically represent characters ( letters, numbers and symbols). Eight bits together are called a byte. 6. In order to avoid astronomical figures and sums in the calculation of bytes, we use units such as kilobytes, megabytes and gigabytes. One kilobyte is 1,024 bytes . One megabyte is equivalent to 1,024 KB, and one gigabyte is 1,024 MB.We use these units (KB, MB, GB) to describe the RAM memory, the storage capacity to disks and the size of any application or document. 7. Ram (random access memory) is temporary i.e. Its information is lost when the computer is turned off. However, the Rom section ( read only memory) is permanent and contains instructions needed by the processor. 8. The size of RAM is very important if we want to increase the performance of a computer when several applications are open at the same time or when a document is very complex. 9. Information stored on magnetic disk can retrieved faster than if that same information were on tape. 10. A program written in one of the high level languages is called a source program. 11. The extension of internal storage in order to increase the capacity of primary memory is called virtual storage.
- 12.The surface of a floppy disk is divided into concentric circles or “tracks”, which are then divided into “ sectors”. 13.“Access time” is the time it takes your read/ write head to find any particular record and “data transfer rate” is the average speed required to transmit data from a disk system to the Ram. 14. The total number of pixels in which the display is ivided both horizontally and vertically is known as the resolution. 15. If you work in an office with a large number of computers, don’t sit too close to the sides or backs of the monitors. 16. The nerver centre of a microcomputer is the centre processing unit or CPU. The unit consits of three main parts: The control unit The arithmetic logic unit The registers 17.Software is information in the form of data and programs, hardware is the electronic and mechanical parts that make up a computer system 18. The registers, which are high speed units of memory used to store and control information. There are two registers. They are program counter (PC) and instruction register (IR) . Program counter which keeps track of the next instruction to be performed in the main memory, instruction register (IR) which keeps the instruction that is being executed. 19.According to the writer, The importance of “pixel resolution” decides the quality of image. 20.When you save a file, the operating system moves the read/ write heads of the disk drive towards empty sectors, records the data and writes an entry for the directory. 21. When you open the file, the operating system looks for its entry in the directory on the disk, moves the read/ write heads to the correct sectors, and reads the file into the RAM area. 22.If you only use word processing programs, you will need less storage capacity than if you use CAD. 23.Microcomputers make use of two types of main memory: RAM and ROM, both contained in electronic chips connected to the mainboard of the computer. 24.RAM is the working area of the computer, that is the basic location where the microprocessor stores the required information. 25.We use these units (KB, MB, GB) to describe the RAM memory, the storage capacity of disks and the size of any application or dorcument. 26. the advantages of the computer mouse over the keyboard are it is very quick way to move around on a screen The mouse also issues instructions to the computer very quickly Mice are so widely used in graphics applications.
- 27 . Source programs written in high level languages have to be changed to machine code before the computer can operate on them. 28. Can a computer solve problems? Definitely not. It is a machine that carries out the procedures which the programmer gives it. It is the programmer then who solves the problems. 29. There are six steps to solve a problem. Step 1: The programmer must be define the problem clearly. Step 2: The programmer must formulate an algorithm. Step 3: The programmer must translate the algorithm into a computer program. Step 4: The programmer must then keypunch the program or give the coding sheets to the keypunch operator to do it. Step 5: The program must then be tested. Step 6: Add the data to the program and run the job completely. 30. Constructing an algorithm is the basic step in solving a problem. 31. Punched cards are the only way of transferring the program to the computer memory. 32. If the data is not added to the program, the computer cannot perform calculation. 33. An algorithm is a sequence of instructions used to solve a problem. 34. All high level programs must be translated to machine code before the computer can execute them. 35. Different high level languages suit different problems. 36. It is a must for a programmer to be helped to understand machine code. 37. A computer is a useless machine if its capabilities and limitations are unknown. 38. A computer usually solves problems by doing some mathematical and decision making operations 39. Computers do not usually make mistakes unless they break down. 40. A computer is useless without a programmer to tell it what to do. IV/ ANSWER THE QUESTION BELOW 1. What’s computer? 2. How many steps are there in a process? What are they? 3. What’s software? 4. What’s hardware? 5. How many sections are there in a standard computer system? What are they? 6. What’s the function of CPU? 7. What’s the function of main memory? 8. What are peripherals?
- 9. How many parts in peripherals? What are they? 10. How many parts are there in a CPU? What are they? 11. What’s the function of control unit? 12. What are registers? 13. How many registers are there? What are they? 14. How many types of main memory? What are they? 15. What does “RAM” stand for? 16. What memory section is also known as “firm ware” ? 17. What information is lost when the computer is switched off? 18. What is the typical unit used to measure RAM memory and storage memory? 19. How many digits does a binary system use? What is bit? 20. What’s a collection of eight bits called? 21. How is the mouse connected to the computer? 22. What does the mouse pointer look like on the screen? 23. What are the functions of the mouse button? 24. What are the advantages of a computer mouse over the key board? 25. What’s the importance of “pixel resolution” ? 26. Which unit of frequency is used to measure the refresh rate of a monitor? 27. What substance is hit by electrons in a monitor? 28. What is the standard display system for many personal computer? 29. What does “LCD” stand for? What type of computers use LCD displays? 30. What’s access time/ seek time? 31. What’s data transfer rate? 32. What are the advantages of hard disks over floppies? 33. What’s the main function of a hard disk? 34. Which units is used to measure hard disk capacity? 35. What does “CD ROM” stand for? 36. What is the main idea of the text “Computer capabilities and limitations” ? 37. What is the main idea of the text “ Steps in problem solving” ? 38. How many steps are there in problem solving? 39. What’s the basic step in solving a problem? 40. What is source program? QUY TRÌNH TỔ HỢP ĐỀ THI TỰ LUẬN (Đề thì học phần này không được sử dụng tài liệu) Đề thi kết thúc học phần có thời gian thi là 90 phút; gồm 40câu trong đó:
- 10 câu phần I/ Choose the best answer. (Chọn câu trả lời đúng nhất trong 4 đáp án, Mỗi câu 02,5 điểm) 10 câu phần II/ The statements below are true (t) or fault (f). (Xác định xem câu mẫu đúng hay sai, Mỗi câu 02,5 điểm) 10 câu phần III/ Translate these sentences into vietnames. (Dịch sang Tiếng việt, Mỗi câu 02,5 điểm) 10 câu phần IV/ Answer the question below. ( Trả lời câu hỏi, Mỗi câu 02,5 điểm) Buôn Ma Thuột, ngày 20 tháng 3 năm 2014 GIÁO VIÊN RA ĐỀ THI BỘ MÔN ............ TRƯỞNG KHOA ĐÁP ÁN ĐỀ THI TỰ LUẬN I/ CHOOSE THE BEST ANSWER. 1. A 11. A 21. B 31. A 2. D 12. D 22. B 32. B 3. C 13. C 23. C 33. A 4. B 14. A 24. D 34. C 5. A 15. B 25. A 35. D 6. B 16. D 26. C 36. A 7. B 17. B 27. A 37. D 8. D 18. A 28. B 38. B 9. A 19. C 29. C 39. C 10. C 20. B 30. A 40. C II/ THE STATEMENTS BELOW ARE TRUE (T) OR FAULT (F):
- Answer Correct 1. T 2. F The Ram capacity can be expanded by adding extra chips. 3. T 4. T 5. F All information stored in the Ram is temporary 6. F A computer contains thousands of electronic circuits connected by switches. 7. T 8. F We cannot put information into Rom. 9. T 10. T 11. F we have to use binary notation because this is the only way computers can understand anything. 12. T 13. F If we want to use this information later on, we have to save it and store it on a disk. 14. F Ram, Rom are the components of the main memory.( secondary storage aren’t the components of the main memory). 15. T 16. T 17. T 18. F The cathode ray tube of monitor is similar to that of a TV set. 19. T 20. T 21. T 22. F Information in the Rom cannot be changed and are erased when the power is turned off. 23. T 24. F Mice can do difficult thing in graphic applications.
- III/ TRANSLATE THESE SENTENCES INTO VIETNAMES. 1. Một hệ thống máy tính chuẩn bao gồm 3 phần chính: đơn vị xử lí trung tâm, bộ nhớ chính và các thiết bị ngoại vi. 2. Chức năng của CPU là thực hiện các lệnh chương trình và phối hợp các hoạt động của các bộ phận khác. Nó được gọi là bộ não của máy tính. 3. Trung tâm điều hành của máy vi tính là đơn vị xử lí trung tâm hay CPU. Bộ phận này được tạo nên bởi một con chip vi xử lí đơn một mạch tích hợp cái mà thực hiện các lệnh chương trình và giám sát toàn bộ hoạt động của máy tính 4. Thông tin được xử lí và lưu trữ trong máy tính là các tín hiệu điện. Một máy tính bao gồm hàng ngàn mạch điện được nối với nhau bởi các công tắc. 5. Những số 1 và những số 0 tạo thành một nhóm 8 mã số thì đại diện cho một ký tự ( là các chữ cái, con số, biểu tượng). 8 bit hợp lại thì được gọi là 1 byte. 6. Để tránh con số quá lớn và tổng các phép tính của byte . Chúng ta sử dụng các đơn vị như kilobyte, megabytes and gigabytes. Một kilobyte thì bằng 1024 byte, một megabyte bằng 1024 kilobyte, một gigabyte bằng 1024 megabyte. Chúng ta sử dụng các đơn vị như KB, MB, GB để đo bộ nhớ Ram, dun g lượng lưu trữ của đĩa và kích cỡ của các ứng dụng 7. Ram(bộ nhớ truy cập ngẫu nhiên) là tạm thời nghĩa là thông tin bị mất khi máy tính bị tắt, tuy nhiên Rom ( bộ nhớ chỉ đọc) thì cố định và chứa các lệnh cần thiết cho quá trình xử lí. 8. Dung lượng của Ram rất quan trọng nếu chúng ta muốn tăng sự thực hiện của máy tính khi một vài ứng dụng mở ra cùng một thời điểm hay khi tài lệu phức tạp. 9. Thông tin được lưu trữ trong đĩa từ có thể truy lục nhanh hơn thông tin được lưu trữ trong băng từ. 10. Một chương trình được viết bằng một trong các ngôn ngữ lập trình bậc cao thì được gọi là chương trình nguồn. 11. Phần mở rộng của bộ nhớ trong nhằm tăng dung lượng bộ nhớ chính ta gọi là bộ nhớ ảo 12. Bề mặt đĩa mềm được chia thành các vòng tròn đồng tâm hay còn gọi là rãnh. Sau đó được chia thành các cung. 13. Thời gian truy cập là thời gian mà đầu đọc ghi tìm bản ghi, tốc độ truyền dữ liệu là tốc độ trung bình chuyển dữ liệu từ đĩa hệ thống đến Ram. 14. Tổng số đơn vị hình ảnh được chia thành hàng ngang và cột dọc thì được gọi là độ phân giải. 15. Nếu bạn làm việc trong một văn phòng với số lượng máy tính lớn thì không nên ngồi quá gần phía bên cạnh hoặc đằng sau màn hình.
- 16. Trung tâm điều hành của máy vi tính là bộ xử lí trung tâm hay CPU. Bộ phận này gồm 3 phần chính: Bộ phận điều khiển Đơn vị số học logic Các thanh ghi 17. Phần mềm là những thông tin ở dạng dữ liệu và chương trình. Phần cứng là phần điện và phần máy cái mà tạo nên hệ thống máy tính. 18. Thanh ghi là các bộ phận của bộ nhớ dùng để lưu trữ và điều khiển thông tin với tôc độ cao. Có 2 thanh ghi là thanh ghi đếm chương trình và thanh ghi lệnh. Thanh ghi đếm chương trình nắm giữ những lệnh đã được thực hiện, thanh ghi lệnh nắm giữ những lệnh sẽ được thực hiện 19. Theo tác giả tầm quan trọng của độ phân giải hình ảnh quyết định chất lượng hình ảnh. 20. Khi bạn lưu trữ một tập tin, hệ điều hành di chuyển đầu đọc/ ghi của ổ đĩa đến cung rỗng rồi viết ra bảng danh mục. 21. Khi bạn mở một tập tin, hệ điều hành tìm kiếm nó trong bảng danh mục rồi di chuyển đầu đọc/ ghi tới cung chứa nó rồi đọc tập tin ra vùng Ram. 22. Nếu bạn chỉ sử dụng chương trình xử lý văn bản, bạn cần ít dung lượng hơn nếu bạn sử dụng chương trình vẽ và thiết kế bằng máy tính. 23. Máy vi tính có 2 bộ nhớ chính: RAM và ROM, cả hai bộ nhớ đều chứa các chip điện tử kết nối với bo mạch chính của máy tính. 24. Ram là vùng hiện hành của máy tính, là vị trí cơ bản nơi mà bộ vi xử lý lưu trữ những thông tin được yêu cầu. 25. Chúng ta sử dụng các đơn vị KB, MB, GB để mô tả bộ nhớ Ram, dung lượng của đĩa và kích cỡ của ứng dụng, tài liệu. 26. Thuận lợi của chuột hơn bàn phím là: Di chuyển nhanh trên màn hình Phát lệnh nhanh tới máy tính. Sử dụng rộng rãi trong các ứng dụng đồ họa. 27. Chương trình nguồn được viết bằng các ngôn ngữ lập trình bậc cao phải được chuyển thành mã máy trước khi máy tính có thể xử lý. 28. Máy tính có thể giải quyết được mọi vấn đề không? Hoàn toàn không. Máy chỉ thực hiện những thủ tục do lập trình viên đưa vào và chính lập trình viên mới là người giải quyết mọi vấn đề. 29. Có sáu bước để xử lý một vấn đề: Bước 1: Lập trình viên phải xác định rõ vấn đề Bước 2: Lập trình viên phải thiết lập thuật giải Bước 3: Lập trình viên phải biên dịch thuật giải hay lưu đồ thành chương trình của máy. Bước 4: Lập trình viên phải nhập lệnh chương trình hay đưa trang mã cho người nhập liệu thực hiện
- Bước 5: Sau đó, phải thử nghiệm chương trình Bước 6: Đưa dữ liệu vào chương trình và chạy chương trình một cách hoàn hảo 30. Xây dựng thuật toán là bước cơ bản nhất trong việc giải quyết một vấn đề. 31. Punched card là cách duy nhất để chuyển chương trình đến bộ nhớ của máy tính 32. Nếu dữ liệu không được đưa vào chương trình thì máy tính không thể thực hiện được các phép tính 33. Thuật toán là một chuỗi các lệnh được sử dụng để giải quyết một vấn đề. 34. Tất cả các ngôn ngữ lập trình bậc cao phải được dịch sang mã máy trước khi máy tính có thể xử lý chúng. 35. Những ngôn ngữ lập trình khác nhau phù hợp với những vấn đề khác nhau. 36. Một lập trình viên phải được sự trợ giúp để hiểu mã máy 37. Một máy tính là vô dụng nếu ta không biết được khả năng và hạn chế của nó. 38. Một máy tính thường giải quyết vấn đề bằng cách thực hiện một số phép tính toán học và đưa ra quyết định hoạt động. 39. Máy tính không thường xuyên bị lỗi trừ khi chúng bị hỏng. 40. Một máy tính là vô dụng nếu không được lập trình viên lập trình. IV/ ANSWER THE QUESTION BELOW 1. Computers are electronic machines which can accept data in a certain form, process the data and give the results. 2. There are three basic steps are involved in the process. First step is fed into the computer’s memory, second step is , when the program is run, the computer performs a set of instructions and processes the data, finally step is we can see the results on the screen or in printed form. 3. Software is Information in the form of data and programs. 4. Hardware is the electronic and mechanical parts that make up a computer system. 5. There are three sections. They are CPU, main memory and peripherals. 6. The function of CPU is to execute program instructions and coordinate the activities of all other units. 7. the function of main memory holds the instructions and data which are being processed by the CPU. 8. peripherals are the physical units attached to the computer. 9. There are three parts in peripherals.They are storage devices, input devices and output devices. 10. There are three parts. They are control unit, arithmetic logic unit, registers.
- 11. The function of control unit are: examines the instructions in the user’s program, interprets each instruction and causes the circuits and the rest of the components 12. The registers are high speed units of memory used to store and control information 13. There are two registers. They are program counter and instruction register. 14. There are two main memory. They are Ram and Rom. 15. RAM stands for Random access memory. 16. The ROM section is also known as “firm ware” 17. Information in the RAM is lost when the computer is switched off. 18. They are KB, MB,GB. 19. There are two digits. Bit is a basic units of memory. 20. A collection of eight bits is called a byte 21. A “tail” or wire extends from the mouse to a connection on the back of the computer 22. The pointer usually looks like an arrow or I bar 23. the functions of the mouse buttons are movement, selection 24. The advantages of the computer mouse over the keyboard are it is very quick way to move around on a screen The mouse also issues instructions to the computer very quickly Mice are so widely used in graphics applications. 25. The importance of resolution decides quality of image. 26. It’s Hz. 27. They are phosphors. 28. VGA (Video graphic array) is the standard display system for PCs. 29. LCD stands for liquid crystal display. The portable computer or Lap top use LCD display 30. “Access time” or “seek time” is the time it takes your read/ write heads to find any particular record. 31. “Data transfer rate” is the average speed required to transmit data from a disk system to the RAM. 32. The advantages of hard disks over floppies are: Hard disks work faster than floppy disks. They have a longer data life. They can store huge amounts of information. 33. The main function of a hard disk is provide permanent storage for both data and programs. 34. They are KB, MB, GB. 35. “CD ROM” stand for compact disk read only memory. 36. The main idea of the text “Computer capabilities and limitations” is It is important to know what a computer can and cannot do.
- 37. The main idea of the text “ Steps in problem solving” is The computer does what the programmer tells it to do. 38. There are six steps in problem solving. 39. Constructing an algorithm is the basic step in solving a problem. 40. A program written in one of the high level languages is called a source program. GIÁO VIÊN RA ĐỀ THI BỘ MÔN ............ TRƯỞNG KHOA…
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Đề thi kết thúc học phần Phân tích thiết kế hệ thống thông tin - IT3120
1 p | 746 | 66
-
Đề thi kết thúc học phần Phân tích thiết kế hệ thống thông tin - IT3620
1 p | 412 | 53
-
Đề thi kết thúc học phần môn Hệ phân tán học kì I (năm 2014-2015): Đề số 01A - Đại học Duy Tân
1 p | 406 | 16
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Kiến trúc máy tính và hợp ngữ năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
3 p | 53 | 10
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Cơ sở dữ liệu năm 2021-2022 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 54 | 9
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Kiến trúc máy tính và hợp ngữ năm 2021-2022 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
4 p | 115 | 8
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Hệ điều hành năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 62 | 7
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 1 môn Khai phá dữ liệu năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
3 p | 27 | 6
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Lập trình căn bản năm 2021-2022 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 64 | 6
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Hệ cơ sở tri thức năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
3 p | 46 | 6
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Lập trình căn bản năm 2019-2020 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 42 | 6
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Lập trình căn bản năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
4 p | 39 | 5
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Lý thuyết đồ thị năm 2021-2022 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
3 p | 58 | 5
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Nhập môn Internet vạn vật-IoT năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
4 p | 36 | 4
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Phương pháp dạy học Tin học ở các trường phổ thông năm 2021-2022 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 37 | 4
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 1 môn Bảo mật thông tin năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
2 p | 26 | 4
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 2 môn Kỹ thuật số năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
5 p | 38 | 3
-
Đề thi kết thúc học phần học kì 1 môn Công nghệ phần mềm năm 2020-2021 có đáp án - Trường ĐH Đồng Tháp
3 p | 20 | 2
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn