Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Tiếng Anh năm 2025 - Trường THCS Yên Mỹ, Yên Mô
lượt xem 1
download
Nhằm giúp các bạn có thêm tài liệu ôn tập, củng cố lại kiến thức đã học và rèn luyện kỹ năng làm bài tập, mời các bạn cùng tham khảo ‘Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Tiếng Anh năm 2025 - Trường THCS Yên Mỹ, Yên Mô’ dưới đây. Hy vọng sẽ giúp các bạn tự tin hơn trong kỳ thi sắp tới.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Tiếng Anh năm 2025 - Trường THCS Yên Mỹ, Yên Mô
- Tổng Nhận Thông Vận Vận biết hiểu dụng dụng cao TT Nội dung Thời Thời Thời Thời Thời Tỉ lệ (%) gian Tỉ lệ (%) gian Tỉ lệ (%) gian Tỉ lệ (%) gian Tỉ lệ (%) gian (phút) (phút) (phút) (phút) (phút) 1 Phonetics 6 3 4 2 10 5 2 Lexico 0 0 8 4 8 5 4 3 20 12 3 Gramma 6 3 6 3 6 3 2 1 20 10 r 4.1 Cloze- 4 2 4 2 2 1 10 5 test 4.2 Reading compreh 4 2 6 4 6 5 4 4 20 15 ension 5 Writing 0 0 2 1 8 5 10 7 20 13 Tổng 20 10 30 16 30 19 20 15 100 60 Tỉ lệ (%) 20 30 30 20 Tỉ lệ chung (%) 50 MA TRẬN ĐỀ THI BẢNG MÔ TẢ KĨ THUẬT ĐỀ THI TUYỂN SINH LỚP 10 THPT - NĂM HỌC 2025 MÔN: TIẾNG ANH – THỜI GIAN LÀM BÀI: 60 PHÚT TT Kĩ năng Đơn vị Mức độ Số câu Tổng Số CH kiến kiến hỏi theo thức/kỹ thức, kĩ mức độ năng năng nhận
- cần thức kiểm Vận Nhận Thông Vận tra, dụng biết hiểu dụng đánh cao giá TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL Pronun Nhận ciation biết: - Phát Nhận âm đuôi: biết các s/es âm - Phát thông 3 3 âm qua các nguyên từ vựng âm: đôi/ theo chủ đơn: /ʊ/ đề đã - Phát học. PHON A. âm phụ ETICS âm: Thông /ch/ hiểu: Stress - Phân - Trọng biệt âm từ có được 2 2 2 âm tiết trọng - Trọng âm của âm từ có từ có 2,3 từ 3 âm âm tiết tiết trở lên Vocabul Nhận ary biết: Từ vựng theo các Thông 4 4 B. LEXIC chủ hiểu: AL điểm đã - Hiểu
- học: và phân + biệt Career được choices các từ + vựng Vietna theo chủ mese đề đã lifestyle học. : Then - Nắm and được now các mối + liên kết Planet và kết Earth hợp của + từ trong Touris bối cảnh m và ngữ + Our cảnh experie tương nces ứng. + Phrasal verb + Colloca tion Vận 4 2 6 dụng: - Hiểu và vận dụng được từ vựng đã học
- trong văn cảnh (danh từ, động từ, tính từ và trạng từ, cụm từ cố định…) + Word form + Vocabul ary in context C. GRAM Các chủ Nhận MAR điểm biết: ngữ Nhận ra pháp đã được học các kiến thức 3 3 + Past continuo ngữ us pháp đã + học. Gerunds + modal Thông 3 3 verbs in hiểu: first Hiểu và conditio phân nal biệt các sentence chủ điểm
- ngữ pháp đã học. Vận dụng: Nắm được các mối liên kết s và kết + hợp của 3 1 4 Relative từ trong s bối cảnh pronoun và ngữ s cảnh + tương Adverbi ứng. al clause of concessi on D. READI + Cloze 1. Nhận 2 2 NG test biết: Hiểu Nhận ra được được thông các báo có thành tố độ dài ngôn khoảng ngữ và 70 từ về liên kết các chủ về mặt
- điểm đã văn bản. học. + Articles + Preposit ions Thông hiểu: Phân biệt được các đặc trưng, đặc điểm các 2 2 thành tố ngôn ngữ và liên kết về mặt văn bản. + Colloca tion Vận 1 1 dụng: - Sử dụng được kiến thức kĩ năng trong
- các tình huống mới. + signs languag e 2. Nhận Readin biết: g - Thông compre tin chi hension tiết. (Low + level) Specific 2 2 Hiểu informa được tion nội dung + chính và Specific nội dung informa chi tiết tion đoạn văn bản Thông 2 2 có độ hiểu: dài - Hiểu ý khoảng chính 180 của bài -200 từ, đọc. xoay + quanh Overvie các chủ w điểm có questio trong n (main chương idea/bes trình t title) (tiêu đề, +
- từ quy Unstate chiếu, từ d đồng questio nghĩa, 1 n thông Vận tin chi dụng: tiết có - Đoán trong nghĩa bài) của từ trong văn cảnh. + Synony m 1 1 - Hiều, phân tích, tổng hợp ý chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp. 3. Nhận Readin biết: g - Thông compre tin chi hension tiết. (high + level) Specific Hiểu informa
- được tion nội dung + chính và Specific nội dung informa chi tiết tion đoạn Thông văn bản hiểu: có độ - Hiểu ý dài chính khoảng của bài 200 - đọc. 220 từ, + xoay Overvie quanh w 1 1 các chủ questio điểm có n (main trong idea/bes chương t title) trình + (tiêu đề, Unstate từ quy d chiếu, từ questio đồng n nghĩa, 1 Vận 2 2 4 thông dụng: tin chi - Đoán tiết có nghĩa trong của từ bài) trong văn cảnh. + Synony m
- - Hiều, phân tích, tổng hợp ý chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp. E. WRITI Rewriti Thông NG ng hiểu: sentenc - Hiểu es câu gốc, xác định được 1 1 câu có nghĩa gần nhất với câu gốc + Wish Vận 1 2 3 dụng: - Viết lại câu sử dụng từ gợi ý, vận dụng các cấu trúc ngữ pháp đã
- học. + Reporte d speech + Conditi onal sentenc es + The past simple – The present perfect tense. Vận dụng - Sử Combin dụng ing cấu trúc sentenc và từ es vựng đã Sử dụng học để 2 2 4 từ/ cụm viết ở từ gợi ý mức độ để viết cao. câu + Structu res + words Arrangi Vận 1 1 2
- dụng - Identify the ng logical order of letter and paragrap h. Tổng 10 15 10 50 PHÒNG GD&ĐT YÊN MÔ ĐỀ THI TUYỂN SINH LỚP 10 THPT TRƯỜNG THCS YÊN MỸ Năm học 2025 Môn: TIẾNG ANH Thời gian làm bài: 60 phút (không kể thời gian phát đề) (Đề thi gồm 05 phần, trong 07 trang) PART A: PHONETICS Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions. Question 1. A. sports B. streets C. sells D. oasis Question 2. A. humor B. bulb C. dump D. adult Question 3. A. machine B. scholar C. mechanic D. toothache Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. Question 4. A. suburb B. tourist C. village D. police
- Question 5. A. generation B. Taiwanese C. community D. electrician PART B: VOCABU LARY Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. Question 6. . It was an incredible story, quite ______ A. believe B. unbelievable C. believable D. belief Question 7. The Internet is one of the most wonderful ______ of modem life. A. invent B. invented C. invention D. inventor Question 8. I love animals and I’m determined to ______ my dream of becoming a vet. A. have B. pursue C. do D. depend on Question 9. Housework has ______been regarded as women’s work. A. appropriately B. traditionally C. already D. usually Question 10. When Earth’s average temperature increases, we face ______ . A. ecological balance B. global warming C. pollution D. protection Question 11. Many ______ buildings have become UNESCO World Heritage Sites. A. modern B. domestic C. ruinous D. international Question 12. ______ is all the animals living in an area or in a period of history. A. Species B. Nature C. Flora D. Fauna Question 13. I think I am coming ______ flu. A. for B. with C. about D. at Question 14. He hasn’t ______ any decisions A. pay B. gone C. worked D. made Question 15. I love our new neighborhood because we ______ with the people there. A. get up B. get through C. get over D. get on PART C: GRAMMAR Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. Question 16. I ______ dinner when I suddenly heard a loud bang. A. had B. was having C. have D. were having
- Question 17. They intend ______ an apartment in the city Centre. A. to renting B. rent C. to rent D. renting Question 18. If you don’t want to get in an accident, you ______ these safety instruction. A. must follow B. should follow C. can follow D. will follow Question 19. He stops working ______ heavy raining. A. in spite of B. although C. because D. because of Question 20. Yen Mo district is much ______ it was 35 years ago. A. more developed B. more developed than C. more and more developed D. developed than Question 21. She said she _________ collect it for me after work. A. would B. did C. will D. had Question 22. The local ________ arranged a homestay in Ninh Binh for us also let us hire his car to get around. A. what B. who C. whose D. which Question 23. I wish I ___________there to have a discussion with you about the project now. A. am B. have been C. would be D. were Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the option that best completes each of the following exchanges. Question 24. Nam: “I apologize for hurting your sentiments, my buddy. Please forgive me for not wanting it.” Hoa: “____________________” A. No, thanks B. No harm done. C. That sounds nice D. Thank you too! Question 25. When someone says “Would you like me to give you a ride home?” you respond: A. You can say that again. B. Yes, I’d love to. C. Thank you. That’s so kind of you. D. Why should I? PART D: READING Read the following announcements and circle the letter A, B, C or D to indicate the correct option that best fits each gap.
- School Announcement: Field Trip to Cuc Phuong National Park We are excited to announce a field trip to Cuc Phuong National Park. Please note (26) __________ following details: • Date: Next Friday, February 12th • Departure: School bus leaves at 8:00 AM • Bring: Packed lunch, water bottle, (27) _________ comfortable shoes. • Explore: Nature trails, wildlife, and learn (28) _________ conservation efforts. Don't miss out on this educational adventure! Question 26. A. no article B. a C. an D. the Question 27. A.so B. or C. and D. but Question 28. A. with B. to C. about D. at Look at the sign or the notice. Choose the best answer (A, B, C, or D) for each of the following questions. Question 29. What does the sign say? Choose the best option. A. Road workers are in or near the roadway. B. Pedestrian crossing ahead. C. Snow removal ahead. D. Road construction flagger ahead . Question 30. What does the sign say? Choose the best option. A. Tickets are sold outside. B. There are no tickets left. C. Please go out to buy tickets D. You can sell tickets here. Read the passage and circle the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the following questions. The environment is the natural world dial surrounds US, consisting of the air we breathe, the water we drink, the land we live on, and the ecosystems dial support life. It is essential for the well-being of all living beings on Earth.
- One of the issues concerning the environment is climate change. Human activities, such as burning fossil fuels and deforestation, contribute to the release of greenhouse gases, leading to global warming and the change of ecosystems. Climate change has serious consequences, including extreme weather events, sea-level rise, and the loss of biodiversity. Another important aspect of die environment is pollution. Industrial activities, and the use of harmful chemicals contaminate die air, whaler, and soil. Pollution has negative effects on human health, wildlife, and the overall balance of ecosystems. Preserving and protecting the environment requires collective actions. Conservation efforts, such as sustainable resource management and afforestation, play a crucial role in reducing environmental damage. Besides, individual actions, such as reducing waste, and adopting eco-friendly practices, contribute to a more sustainable future. It is essential to raise awareness and educate the public about environmental issues. By this way. individuals can make informed choices and lake steps to minimize their ecological footprint. Question 31. Which of the following can be the best title for the passage? A. The Importance of Environmental Preservation B. Pollution and Its Impact on the Environment C. Climate Change: A Global Crisis D. Raising Awareness for a Sustainable Future Question 32. The word “It” in the first paragraph refers to _____________. A. the air B. the environment C. life D. the land Question 33. According to paragraph 2, which of the following is NOT mentioned as the consequences of climate change? A. extreme weather events B. sea-level rise C. reducing temperature D. the loss of biodiversity Question 34. The word “contaminate” is closest in meaning to _____________. A. protect B. pollute C. destroy D. improve Question 35. According to the passage, pollution _____________. A. contaminates the environment B. does not affect the air C. has no effect on human health D. does not change ecosystems Read the passage and circle the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the following questions. Many children have music classes when they attend school. So how exactly can children benefit from studying music? According to some studies, musical training can develop the part of children's brain that is involved with languages, so they can understand their own language better. It could also help with learning a second language. What’s more, children who have studied music also seem to score better in other areas. For example, reading music includes learning about quarter and half notes, which are basically fractions, like in mathematics. And when children are learning about rhythm, they are counting the notes in a piece of music. So these school subjects seem to be connected.
- Music can also let children explore new ideas, think in a creative way. and gam confidence. If they are learning the guitar, it can be really exciting when they can invent their own pieces of music Moreover, when they do that, they are also practicing their listening skills because they have to listen carefully to the music they are making. This is particularly important when they perform with other people. One of the biggest benefits, of course, is that listening to music helps children to be less stressed. And creating music can make them feel the same way. And who knows? Maybe their musical knowledge will open up a great career path for them in the future. Question 36: According to the passage, which of the following statements IB NOT true? A. Studying can help children learn languages better B. Creating music helps improve children s listening skill C. Children with musical knowledge are certain to have a great career path. D. There may be some links between music reading and maths. Question 37: The word “it” in paragraph 2 refers to _____________. A. musical training B. their own language C. children's brain D. a second language Question 38: The word “stressed” in paragraph 4 is closest in meaning to __________. A. excited B. pleased C. satisfied D. worried Question 39: What are children learning about when counting the notes in a piece of music? A. another language B. fractions C. their mother tongue D. rhythm Question 40: What is the main topic of the passage? A. The influence of music on babies B. The link between music and Maths C. The benefits of learning music for children D. Career paths in music for children PART E: WRITING Choose the sentence that is closest in meaning to each of the sentences given. Question 41. "Is it possible to develop Artificial Intelligence?" My classmate asked me
- A. My classmate asked me if it was possible to develop Artificial Intelligence. B. My classmate asked that it was possible to develop Artificial Intelligence. C. My classmate asked me whether it is possible to develop Artificial Intelligence. D. My classmate asked me it was possible to develop Artificial Intelligence or not.
- Question 42. You must study hard or you may fail the exam. A. If you not study hard, you may fail the exam. B. If you study hard, you may fail the exam. C. Unless you not study hard, you may fail the exam. D. If you do not study hard, you may fail the exam. Question 43. I’m so sad that I’m not tall enough to join the basketball team. A. I wish I am taller. B. I wish I will be taller. C. I wish I were taller. D. I wish I would be taller. Question 44. Mary began driving car five years ago. A. Mary drove car five years ago. B. Mary has driven car for five years. C. Mary was driving car five years ago. D. Mary drove car in five years. PART E: WRITING Choose the sentence that best combines each given pair of sentences. Question 45. I was talking to a businessman. He works with my father. A. I was talking to a businessman which works with my father. B. I was talking to a businessman whom works with my father. C. I was talking to a businessman whose works with my father. D. I was talking to a businessman who works with my father. Question 46. The price of urban houses is high. Many people cannot afford one. A. The price of urban houses is so high that many people cannot afford one. B. The price of urban houses is high because many people cannot afford one. C. The price of urban houses is high so that many people cannot afford one. D. Many people cannot afford one, so the price of urban houses is high. Question 47. She let them dry in some minutes. Then she painted on their surface. A. Before she let them dry, she painted on their surface. B. Before she let them dry, she had painted on their surface. C. After she let them dry, she painted on their surface. D. After she had let them dry, she painted on their surface. Question 48. Nam is not as tall as Hung. A. Hung is taller than Nam. B. Hung is as tall as Nam. C. Hung is shorter than Nam. D. Hung is as short as Nam. Mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct arrangement of the sentences to make a meaningful paragraph/email in each of the following questions. Question 49: a. Besides, I must get up sooner so that I can have breakfast before going to the train station. b. Dear sister , I hope you are OK and will succeed in your job c. Also, life is hard , which remains me the day in Vietnam when you prepared everything for me d. Lots of love. e. Firstly, I’m sorry that I wake you up at 6 AM because it is 4 AM in Japan now.
- A. a-b-c-d-e B. e-d-c-b-a C. b-e-a-c-d D. d-c-a-e-b Question 50: a.Last but not least ,we can keep in touch with our friends or relatives through browsing web, Facebook or yahoo b. Firstly, the internet provides us plenty of information. Only with a click , we can know what are happening all over the world or update the weather information c. Therefore, the internet is one of the best way to make our life better d. Nowadays, Internet is more and more popular in the world because it has a lot of advantages e. Secondly, the internet helps us to relax after hard working and studying .We can play games online, read books or chat with friends, which get rid or stress and to gain strength and spirit to continue working and studying A. c-b-d-a-e B. d-b-e-a- c C. e-c-b-a-d D. b-e-d-c-a ___THE END___
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Bộ đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án
66 p | 1866 | 112
-
Bộ đề thi tuyển sinh vào lớp 10 năm 2019-2020 có đáp án
146 p | 570 | 46
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 năm 2015-2016 môn tiếng Anh - Sở GD&ĐT Kiên Giang
6 p | 331 | 41
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Bắc Giang
4 p | 851 | 28
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Bắc Ninh
4 p | 485 | 25
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 THPT năm 2019-2020 môn Tiếng Anh có đáp án - Sở GD&ĐT Phú Thọ
8 p | 288 | 20
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Bắc Kạn
6 p | 550 | 18
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 - Sở GD&ĐT Hà Nội
1 p | 214 | 14
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Toán năm 2015-2016 - Sở GD&ĐT Bà rịa, Vũng Tàu
1 p | 287 | 14
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Cao Bằng
3 p | 208 | 13
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2017-2018 có đáp án - Sở GD&ĐT TP Hồ Chí Minh
5 p | 157 | 11
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 năm 2016-2017 môn Toán - Sở GD&ĐT Kiên Giang
5 p | 96 | 10
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Bình Định
3 p | 316 | 9
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 THPT năm 2019-2020 môn Toán có đáp án - Sở GD&ĐT Hưng Yên (Đề chung)
5 p | 87 | 5
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2018-2019 có đáp án - Sở GD&ĐT Ninh Bình
4 p | 146 | 4
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 THPT năm 2019-2020 môn Toán có đáp án - Sở GD&ĐT Hà Nam
5 p | 79 | 3
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 THPT năm 2019-2020 môn Toán có đáp án - Sở GD&ĐT Hà Nội
5 p | 67 | 3
-
Đề thi tuyển sinh vào lớp 10 THPT năm 2019-2020 môn Toán có đáp án - Sở GD&ĐT Quảng Ngãi
6 p | 60 | 3
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn