intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Presentation: The Audio - Lingual Method

Chia sẻ: Nguyễn Thị Hy | Ngày: | Loại File: PPT | Số trang:13

107
lượt xem
12
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Listen and read paragraph, vocabulary, grammar, answer the question,... As the main contents of the presentation "The Audio - Lingual Method". Invite you to consult the text book for more documents serving the academic needs and research.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Presentation: The Audio - Lingual Method

  1.                  Pham Van Dong University Department: Foreign Language Class:CSA14A                        Gro up 2 1. Hồ Thị Ánh Hằng 2. Nguyễn Thị Thanh Phương 3. Nguyễn Thị Hồng Nhật 4. Nguyễn Thị Hy 5. Huỳnh Thị Oanh 6. Nguyễn Thị Phượng 7. Nguyễn Thị Tú Yên 8. Bùi Thị Kim Đào 9. Nguyễn Thị Hiền
  2. The Audio –  Lingual Method 
  3. CONTENT 1. Listen and read paragraph  2. Vocabulary  3. Grammar  4. Answer the question
  4. 1. Listen and read paragraph THE AUDIO LINGUAL METHOD
  5. The Audio­Lingual method was popular in the West in  the 1960’s and in Asian in the 1970’s. “ Audio” means listening and “Lingual” means speaking,  so this method aimed at teaching speaking through  listening. It was also based on the idea of Behaviourism.  This was a theory that students learn through repetition  to form habits – so the Audio­Lingual method  concentrated on learning a language through repetition  and memorisation. The students had to listen again and  again to sentence patterns ( of grammar) or dialogues and  then repeat them. The most common technique was to use  drills. Often these drills were on audio cassette tapes and  it was because of this method that the language  laboratory became so popular.  
  6. 2. VOCABULARY ­ Method (n): phương pháp, cách thức ­ Aimed(n):sự nhắm ­ base on(n):tần số cơ bản ­  Behaviourism(n):chủ nghĩa hành vi ­ Theory(n):học thuyết; lý thuyết ­ Repetition(n):điều nhắc lại, điều được nhắc lại ­  habit(n):thói quen, tập quán ­ Concentrate(v):tập trung (sự chú ý, cố gắng.....) ­ Memorisation(n):sự học thuộc lòng; sự ghi nhớ ­ Patterns(n):gương mẫu, mẫu mực ­ Dialogue(n):cuộc đối thoại ­ Common(adj):thuộc về, được chia sẻ bởi ­ Technique(n):ỹ thuật, phương pháp kỹ thuật ­ Drill(n):sự tập luyện ­ Tape(n):dây, dải (để gói, buộc, viền) ­ Laboratory(n):phòng thí nghiệm; phòng pha chế
  7. 3. Grammar THE SIMPLE PAST(Thì quá khứ đơn)  *Cấu trúc:         I/You/We/She/It/We/They    +   verb (past tense) Subject   +   did not/didn’t   +   verb  Did  +  subject   +  verb (bare – inf.)  ? *Cách dùng Thì quá khứ đơn (The simple past) được dùng thường xuyên để  diễn tả : ­ Sự việc diễn ra trong một thời gian cụ thể trong quá khứ và đã  kết thúc ở hiện tại ­ Sự việc diễn ra trong một khoảng thời gian trong quá khứ và đã  kết thúc ở hiện tại * Các cụm từ thường dùng với thì quá khứ đơn: yesterday, two  days ago, three weeks ago, last, in, from,…..
  8.      4.Answer the question Question 1: What was this method popular? The Audio­Lingual  method was popular in  the west in the 1960's and  in Asia in 1970's
  9. Question 2 : With this method, what was taught in terms of systems and skills? This method aimed at  taught spoken  through listened
  10. Question 3 : Which techniques were used? The techniques was to  use drills. Often these  drills were on audio  cassette tapes   Thêm mô tả  Thêm mô tả
  11. Question 4 : Is this method used in Vietnam today? Where? Yes, this is. This method  used in primary school,  high school, universities  and the language center  Thêm mô tả  Thêm mô tả
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2