intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

The presentation Unit 10: Managing people

Chia sẻ: Dũng Alex | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:4

178
lượt xem
10
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Dưới đây là tài liệu trình bày bài thuyết trình Anh văn chuyên ngành Kinh tế thương mại Unit 10 Managing people từ các câu hỏi trong tài liệu. Hi vọng đây là tài liệu hữu ích cho các bạn khi cần. Mời các bạn cùng tham khảo.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: The presentation Unit 10: Managing people

  1. The presentation Managing people Teacher:  Class: 
  2. MANAGING PEOPLE Vocabulary: Ambitious: tham vọng Assumptions: những giả định Aware: nhận thức, nhận thấy Brilliant: rực rỡ Clique: bọn, bè lũ Coalition: sự liên kết, hợp tác Creative: sáng tạo Credibility: sự tín nhiệm Draw on: tận dụng Enthusiastic: hăng hái, nhiệt tình Entirely: hoàn toàn Favouritism: thiên vị Fit into: phù hợp với Individual: cá nhân, mang tính cá nhân Judge: đánh giá Lack of: thiếu..., yếu kém về... Majority: phần lớn, đa số Make suggestions: góp ý kiến Mentor: người cố vấn dày dặn kinh nghiệm Motivating: động cơ Obviously: rõ ràng Over­confident: quá tự tin Over­deliver: hơn thế nữa Persuasive: thuyết phục Promptly: kịp thời Reflect: suy ngẫm Satisfaction: sựu thỏa mãn Stand back: đứng lại Superficial: không sâu sắc Sympathetically: thông cảm Tactics: chiến thuật Unique: độc nhất 2
  3. MANAGING PEOPLE STARTING UP A. The six most important from the list for “To be a good manager you need to”: 2, Enjoy working with others: You will get plenty of experience, improve your abilities,.... 4, Listen to people: to comprehend your staffs, your colleagues or everyone,... 6, Judge people’s abilities: will help your company increase effective,... 7, Plan ahead: to give you what will be do first, how to do , time, place, quatity... 9, Make good presentations: (with your customer, employer) to make impresssive,... 10, Be persuasive: make people do your ideas or what you say,... B. If you are managing people from different cultures, what other qualities and skills do you need ? Confident, creation Good forgeign languages Understand cutures where you work Asking questions and Listening people READING A. Discuss these question 1. In your culture, how usual is it to see young people in management positions? What do people  generally think of them ? ­ The young people in management positions is rare and people generally think them haven’t enough  experience, weak abilities,... 2. What challenges do young managers face, compared to older ones ? ­ Seem like question 1, young manage face thier weakness, example: lack of experience, under lots of  pressure, hard to win support from others,... But older ones almost have all of it. 3. What maybe advantages of being relatively young managers ? ­ They have enthusiastic of teen­age, armed with big creative ideas, motivating for thier success,... B. Answer these question 1. Why is it important for young managers to make key people believe in them and trust them? ­ Because executive come back from business school armed with big ideas. 3
  4. MANAGING PEOPLE ­ The Biggest challenge is of basic lack of experience. This will affect how other people see you and  need to build credibility with your stakeholders on a one­to­one basic in order to show that you are up  to the job. ­ Have got to have confidence in your ability to do the job. 2.  What should  young managers do about their weakness? ­ Young managers need to reconise their weakness and then do something about them. ­ Be need a good mentor straight man to give you support and plenty of good advice. C. Find word 1. Favourtism: when one person or group is treated better than others in an infair way 2. Clique: a small group of people who seem unfriendly to others 3. Coalition: a group of people who agree to work together to reach the same objective 4. Crack: to lose control of yourself because of stress 5. Over­confident: when you think better or more important than other people 6. Over­deliver: to work more oe than better than other people expect you to 7. Motivating: that makes people feel enthusiastic and excited D. Discuss and agree on the three most important pieces of advice: ­  Keep a cool head, even when you are under a lot of pressure. Some colleagues will expect you crack => Do not give them the satisfaction. Stress make you tired, this affects to effective job. ­ Show respect to older colleagues. They may be on a slower (of different) carrer path, just because   that is where they want to be. They have seen many young ambitions people come and go. Draw on  their experience. => The older people have plenty of experience .They may be face defeat so they know path right. We  need to learn from them. ­ Under ­ promise and over – deliver. => Because make so much promise, finally you maybe not do it. That will affect how others see you.  So just do your best the job. 4
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2