intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng về Headhunting

Chia sẻ: Nguyễn Thị Kim Yến | Ngày: | Loại File: PPT | Số trang:11

83
lượt xem
4
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Headhunter là cụm từ chỉ những người làm trong nhóm ngành Nhân Sự chuyên đi săn chất xám, nhân tài theo các đơn đặt hàng từ các công ty khách hàng. Xuất hiện không quá lâu nhưng cụm từ headhunter ngày càng quen thuộc, và người lao động trở thành nguồn vốn hữu hình trong mọi hoạt động, không mơ hồ chung chung như trước, đặc biệt là nhu cầu tìm đúng người đúng việc ngày càng trở nên bức thiết. Hiểu được điều đó, TaiLieu.VN xin chia sẻ tới các bạn "Bài giảng về Headhunting" để hiểu rõ hơn về nó nhé. Để xem thêm nhiều tài liệu, bài giảng hay về lĩnh vực Nhân sự, mời các bạn ghé xem tại Bộ tài liệu Hướng dẫn Đào tạo nội bộ Doanh nghiệp.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng về Headhunting

  1. Headhuntin g
  2. Why Headhunting? •Passive job seekers constitute the largest percentage of  best talent in the industry. •40­45% of the workforce in the industry comprises of  passive job seekers. •Quality not quantity is the name of the game.
  3. Portals Headhunting Networking • Finance •Functional Head • HR • Sales • Niche Skills • EA • Service • Any position which  • Sales & Marketing • Production has been         open for  long • Supply Chain • Any position for  • Marketing niche industry • R&D  •Any position for  •CA which all the other  •CS methods have been  tried 
  4. Headhunting Methodology •Mapping Talent •Name gathering •Getting past the gate keeper •Identifying candidate motivators •Call and subsequent conversation •Selling the benefits to the candidate •The client pitch •Objection / Concern handling •Managing the process •Managing resignation
  5. What is Talent Mapping? Who is where”                      – The  Human Capital “Who knows what”                    ­  Talent/Competencies “Who joined whom (client)”       – Talent Tracking Talent Mapping Process Step1­ Detail research about the client company Step2­ Detail understanding of the JD Step 3­ Identifying target sectors or target companies
  6. Methods of Name gathering •Linked in •Job Portals  • Google •Client •Target companies website
  7. Getting past the gatekeepers 1) Just ASK­    Call up the receptionist and ask “can I speak with the X  Manager.” There being " are so many thing in the world you could fear more than the  fear of judged" by others. SO MOST IMPORTANT and the BEST WAY ­  JUST ASK 2)  Interview:­Become a candidate 3) Business Seminar­ Want names for sending the information about a  conference. 4) Become a prospective customer 5) Proposing to sell a product or service for which the decision maker would  be a person whom you are trying to headhunt.
  8. Identifying the motivators • Challenging job • Salary • Brand image of the client company • Better career path in the clients company.
  9. Do you want to spend the rest of your life selling  sugared water or do you want a chance to change  the world?                                                           ­ Steve Jobs
  10. Benefits of Headhunting over other  recruitment methods • Exclusive database for the position • Database for future • Best candidates as compared to other consultants • It justifies the high rates which Mafoi charges as  compared to other consultants.
  11. Thank you
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2