intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Đề cương ôn tập HK2 môn Tiếng Anh 6 năm 2019-2020 - Trường THCS Nguyễn Đức Cảnh (Chương trình thí điểm)

Chia sẻ: Wangjunkaii Wangjunkaii | Ngày: | Loại File: DOC | Số trang:15

58
lượt xem
4
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Mời các bạn học sinh cùng tham khảo tài liệu Đề cương ôn tập HK2 môn Tiếng Anh 6 năm 2019-2020 - Trường THCS Nguyễn Đức Cảnh (Chương trình thí điểm) để nắm chi tiết nội dung đề cương nhằm ôn tập, kiểm tra kiến thức chuẩn bị cho bài thi sắp tới đạt kết quả cao.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Đề cương ôn tập HK2 môn Tiếng Anh 6 năm 2019-2020 - Trường THCS Nguyễn Đức Cảnh (Chương trình thí điểm)

  1. TRƯỜNG THCS NGUY ỄN ĐỨC CẢNH ĐỀ CƯƠNG ÔN TẬP HỌC KÌ II­ MÔN ANH LỚP 6 THÍ ĐIỂM NĂM HỌC 2019­2020 UNIT 7 1. WH­QUESTIONS (Câu hỏi có từ hỏi) Câu hỏi có từ hỏi bắt đầu bằng các từ when, why, what, who, which, how .... a. Nguyên tắc đặt câu hỏi: a. Nếu chưa có trợ động từ thì phải mượn trợ động từ: do / does / did b. Nếu trợ động từ sẵn có (am / is / are / can / will / shall / could / would/  have/ has/ had…) thì đảo chúng ra trước chủ ngữ, không mượn do / does / did nữa. b. Một số từ hỏi: ­ When?               Khi nào (thời gian) ­ Where?              Ở đâu (nơi chốn) ­ Who?                 Ai (con người ­ chủ ngữ) ­ Why?                 Tại sao (lý do) ­ What?                Cái gì / gì (vật, ý kiến, hành động) ­ Which?              Cái nào (sự chọn lựa) ­ Whose?             Của ai (sự sở hữu) ­ Whom?              Ai (người ­ tân ngữ) ­ How?                 Như thế nào (cách thức) ­ How far?             Bao xa (khoảng cách) ­ How long?          Bao lâu (khoảng thời gian) ­ How often?         Bao lâu một lần (sự thường xuyên) ­ How many?        Bao nhiêu (số lượng – danh từ đếm được) ­ How much?        Bao nhiêu (giá cả, số lượng – danh từ không đếm được) ­ How old?            Bao nhiêu tuổi 2. CONJUNCTIONS:  and, or and but ( Liên từ nối ) The most important among the coordinating conjunctions are and, but and or.  a.And: The conjunction and is used to suggest:
  2. a) That one action follows another in the chronological order. Eg : Jane sent in her applications and waited for a call from the HR office. b) That one idea is the result of another Eg : Rain began to fall and the creek rose rapidly. And can also be used to suggest a kind of comment on something mentioned in the  first clause. Eg : James became addicted to drugs – and that was hardly surprising. b. But: The conjunction but is used to suggest a contrast. Eg :  It was a sunny day, but the wind was cold. (Here the second clause suggests a  contrast that is unexpected in the light of the first clause.) The stick was thin but it was strong. He was ill but he went to work. She is poor but honest. But can be used with the meaning of ‘with the exception of’. Eg : Everybody but James turned up. c. Or: The conjunction or is used to suggest that only one possibility can be realized. Eg :  You can have tea or coffee. You can work hard or you can fail. UNIT 8 1. PAST SIMPLE.  a. Định nghĩa thì quá khứ đơn Thì quá khứ đơn (Past simple) dùng để diễn tả hành động sự vật xác định trong  quá khứ hoặc vừa mới kết thúc. b. Cách dùng thì quá khứ đơn Diễn đạt một hành động xảy ra một, một vài lần hoặc chưa bao giờ xảy ra trong  quá khứ Diễn đạt các hành động xảy ra liên tiếp trong quá khứ
  3. Diễn đạt một hành động xen vào một hành động đang diễn ra trong quá khứ Dùng trong câu điều kiện loại II c. Công thức thì quá khứ đơn Thể Động từ “tobe” Động từ “thường” Khẳng định S + was/ were S + V­ed Phủ định S + was/were not S + did not + V (nguyên thể) Nghi vấn Was/Were+ S? Did + S + V(nguyên thể)? d. Dấu hiệu nhận biết thì quá khứ đơn Trong câu có các trạng từ chỉ thời gian trong quá khứ: – yesterday (hôm qua) – last night/ last week/ last month/ last year: tối qua/ tuần trước/ tháng trước/ năm  ngoái – ago: Cách đây. (two hours ago: cách đây 2 giờ/ two weeks ago: cách đây 2 ngày  …) – when: khi (trong câu kể).  2. IMPERATIVES: GIVING INSTRUCTIONS .  Eg:  Pass the salt. Move out of my way! Shut the front door. Find my leather jacket Giving instructions You often see the imperative form in instruction manuals or when someone tells  you how to do something. There are often "sequencing" words to show the steps in  the process.  For example, "firstly", "secondly" and "finally". Eg :  Simple instructions to replace a light bulb Firstly, turn off the electricity. Secondly, remove the light bulb. Then, screw in the new light bulb. Finally, turn the electricity on and switch on the light. You can also say "after that" instead of "then" and "first" / "second" instead of  "firstly" and "secondly". 3. Adverbs of frequency ­ Trạng từ tần suất + Trạng từ tần suất (Adverbs of frequency) 1 – Ý nghĩa của trạng từ tần suất  Các trạng từ tần suất được dùng để trả lời cho câu hỏi về tần suất:
  4. How often + do/ does + chủ ngữ + động từ?  Các trạng từ chỉ tần suất phổ biến: Always (luôn luôn ), Usually (thường  xuyên ), Often (thường), Sometimes (thỉnh thoảng), Seldom (hiếm khi), Never  (không bao giờ) Lưu ý: các trạng từ trên được sắp xếp theo thứ tự mức độ thường xuyên giảm  dần.  Eg :  He always gets up early. (Bạn ấy luôn luôn dậy sớm.) He often goes to the park. (Cậu ấy thường đi công viên.) He sometimes eats out. (Cậu ấy thỉnh thoảng đi ăn bên ngoài.) He seldom goes camping. (Cậu ấy hiếm khi đi cắm trại.) He never plays tennis. (Cậu ấy không bao giờ chơi tennis.) + Vị trí các trạng từ tần suất  a/ Đứng sau động từ “to be”  Eg:  ­ I am never late for school. (Tớ chẳng bao giờ muộn học.) ­ My cat is  always hungry. (Con mèo của tớ lúc nào cũng đói.) b/ Đứng sau chủ ngữ và đứng trước động từ chính trong câu  Eg:   ­ He sometimes flies his kite. (Cậu ấy thỉnh thoảng thả diều.) ­ They usually  go fishing. (Họ thường xuyên đi câu cá.) c/ Đứng ở đầu câu. Vị trí này chỉ dành cho những trạng từ: usually, often và  sometimes. Eg: ­ Usually he eats noodles. (Anh ấy thường xuyên ăn mỳ.) ­  Sometimes my father drinks coffee. (Ba tớ thi thoảng uống cà phê.) UNIT 9 I. The present perfect.  1. Định nghĩa thì hiện tại hoàn thành Thì hiện tại hoàn thành (the present perfect tense) dùng để diễn tả về một  hành động đã hoàn thành cho tới thời điểm hiện tại mà không bàn về thời gian  diễn ra nó 2. Cách dùng thì hiện tại hoàn thành Hành động đã hoàn thành cho tới thời điểm hiện tại mà không đề cập tới nó xảy ra  khi nào.
  5. Hành động bắt đầu ở quá khứ và đang tiếp tục ở hiện tại Hành động đã từng làm trước đây và bây giờ vẫn còn làm Một kinh nghiệm cho tới thời điểm hiện tại (thường dùng trạng từ ever ) Về một hành động trong quá khứ nhưng quan trọng tại thời điểm nói 3. Công thức thì hiện hoàn thành Câu khẳng định Câu phủ định Câu nghi vấn S + have/ has + VpII S + haven’t/ hasn’t  + VpII Have/ Has + S + VpII ?  4. Dấu hiện nhận biết thì hiện tại hoàn thành just, recently,  for + N – quãng thời gian: trong khoảng (for a year,  lately: gần đây, vừa  for a long time, …) mớ i since + N – mốc/điểm thời gian: từ khi (since 1992,  already: rồi since June, …) before: trước đây yet: chưa (dùng trong câu phủ định và câu hỏi) ever: đã từng so far = until now = up to now = up to the present: cho  never: chưa từng,  đến bây giờ không bao giờ II. Superlative (So sánh nhất) Short adj:S + V + the + adj + est + N/pronoun Long adj:S + V + the most + adj + N/pronoun. Ex: She is the tallest girl in the village. He is the most gellant boy in class. Dạng khác:S + V + the least + adj + N/pronoun(ít nhất) Các tính từ so sánh đặc biệt  good/better/the best bad/worse/the worst many(much)/more/the most little/less/the least far/farther(further)/the farthest(the furthest) UNIT 10 I.Simple future tense (Thì tương lai đơn) 1. Định nghĩa thì tương lai đơn Thì tương lai đơn trong tiếng anh (Simple future  tense) được dùng khi không có kế hoạch hay quyết định làm gì nào trước khi  chúng ta nói. Chúng ta ra quyết định tự phát tại thời điểm nói. Thường sử dụng  thì tương lai đơn với động từ to think trước nó.
  6. 2. Cách dùng thì tương lai đơn Diễn đạt một quyết định tại thời điểm nói Đưa ra lời yêu cầu, đề nghị, lời mời Diễn đạt dự đoán không có căn cứ 3. Công thức thì tương lai đơn Câu khẳng định Câu phủ định Câu nghi vấn Will + S + V(nguyên thể) S + will +  V(nguyên  S + will not + V(nguyên  Trả lời: Yes, S + will./ thể) thể)  No, S + won’t. 4. Dấu hiệu nhận biết thì tương lai đơn Trong câu có các trạng từ chỉ thời gian trong tương lai: – in + thời gian: trong … nữa (in 2 minutes: trong 2 phút nữa) – tomorrow: ngày mai – Next day: ngày hôm tới – Next week/ next month/ next year: Tuần tới/ tháng tới/ năm tới Trong câu có những động từ chỉ quan điểm như: –  think/ believe/ suppose/ …: nghĩ/ tin/ cho là II.Will and might for future.  Both "will" and "might" are modal auxiliary verbs.  This means that they are followed by the infinitive of the verb without "to": Eg :  "It will rain later/ "It might rain later." We use "will" when we are sure that something will happen. "It will be sunny later." (100% probability) We use "might" when something is less sure. "It might rain later. Take an umbrella with you." (50% probability) The negative forms are: "It won't..." "It won't snow until December." "It might not..." "It might not be sunny at the beach."
  7. UNIT 11 1.If – clause : Type 1 (Câu điều kiện loại 1) Câu điều kiện loại 1 còn được gọi là câu điều kiện có thực ở hiện tại. Điều  kiện có thể xảy ra ở hiện tại hoặc tương lai. Diễn tả sự việc có thể xảy  ra trong hiện tại hoặc tương lai. 2. Cấu trúc – công thức If + S + V (hiện tại), S + will + V (nguyên mẫu) Trong mệnh đề điều kiện, động từ (V) chia ở thì hiện tại. Trong mệnh đề  chính, động từ (V) chia ở dạng nguyên thể. => Nói cách khác, ở câu điều kiện loại 1, mệnh đề IF dùng thì hiện tại  đơn. Mệnh đề chính dùng thi tương lai đơn. Eg :  If I tell her everything, she will know how much I love her.  => Trong mệnh đề điều kiện, động từ tell chia ở hiện tại, còn ở mệnh đề chính,  động từ know chia ở dạng nguyên mẫu. If it rains, we will not go to the cinema.  => Trong mệnh đề điều kiện, động từ rains chia ở thì hiện tại, còn ở mệnh đề  chính, động từ go được để ở dạng nguyên mẫu. 3. Cách dùng câu điều kiện loại 1 a. Chỉ sự việc có thể xảy ra ở hiện tại hoặc tương lai: Eg:  If I get up early in the morning, I will go to school on time.  b. Có thể sử dụng để đề nghị và gợi ý: Eg:  If you need a ticket, I can get you one.  c. Dùng để cảnh báo hoặc đe dọa: Eg:  If you come in, he will kill you.
  8. 4. Một số trường hợp đặc biệt a. Đôi khi có thể sử dụng thì hiện tại đơn trong cả hai mệnh đề.   Cách dùng này có nghĩa là sự việc này luôn tự động xảy ra theo sau sự việc  khác. Eg:  If David has any money, he spends it.  b. Có thể sử dụng “will” trong mệnh đề IF khi chúng ta đưa ra yêu cầu Eg:  If you’ll wait a moment, I’ll find someone to help you. (= Please wait a  moment) c. Có thể sử dụng thì hiện tại tiếp diễn (chẳng hạn như “are doing”) hoặc hiện  tại hoàn thành ( chẳng hạn như “have done”) trong mệnh đề IF Eg:  If we’re expecting a lot of visitors, the museum will need a good clean.  UNIT 12 1. MODAL VERBS: Can/Could : Động từ tình thái can (có thể) được dùng để nói  lên khả năng có thể thực hiện được điều gì đó hoặc biểu thị sự cho phép. Sử  dụng yêu cầu thường dùng could lịch sự hơn can.   Thể khẳng  S + can/could + verb (inf. without to) định: Thể phủ định: S + cannot/ could not+ Vinf.  [viết tắt: cannot = can’t / could not = couldn’t] Thể nghi vấn: Can/Could + S + verb…? Ex:
  9. I can swim. (Tôi có thể bơi.) He can speak English. (Anh ấy có thể nói Tiếng Anh.) I can’t go ahead. (Tôi không thể đi về phía trước.) Can I help you? (Tôi có thể giúp bà không?.) Can you swim? (Bạn có thể bơi không?) No, I can’t. (Không, Tôi không thể) – Yes, I can. (Có, tôi có thể) I couldn’t see anything. (Tôi không thể nhìn thấy gì.) It could rain tomorrow. (Ngày mai trời có thể mưa.) 2. Will be able to a.Cách dùng của "will be able to" Chúng ta sẽ sử dụng cụm động từ will be able to để nói về khả năng trong  tương lai. Eg :  The baby will be able to speak next month.    You will be able to communicate in English after finishing the course.   b.Cấu trúc câu với "will be able to" Dạng khẳng định  S + will be able to + V Dạng phủ định  S + will not be able to + V Dạng nghi vấn  Will + S + not be able to + V ? Cấu trúc này để nói về bản thân hoặc ai đó có / không có hoặc hỏi về khả  năng làm việc gì đó trong tương lai. Eg:  He will be able to get to the top of the mountain.    Tom will not  be able to finish his work tomorrow.    EXERCISES * Do all exercises from unit 7 to unit 12 in exercise book and test yourself 3,4.
  10. Một số dạng bài luyện. PART A : LISTENING  I. Mi and Nam are talking about what they will do if they become the president  of the 3Rs club. Listen and fill one word in each gap to complete the table for  their ideas.  Put a recycling bin in every (1) .………………………..……… Mi’s ideas (2) ………………………..…… energy ­ saving lights. (3)…………………….………..students to go to school by bus. Nam’s ideas Set up a gardening (4) ……………………………. II. Listen again and write True (T) or False (F).  Statements T  ­ F 1. Mi is from class 6A and Nam is from class 6E. 1. …………. 2. Mi thinks, she will organize a few book fairs. 2. …………. 3. At book fairs, students can swap their new books. 3. …………. 4. Students can grow vegetables in the school garden. 4. …………. PART B :LANGUAGE FOCUS  I. Choose the best answer A, B, C or D to complete the sentences : 1.  My sister likes going to the cinema_____________I like watching TV at home A. and B. but C.  because D.  or 2.  We can play a ____________ of  volleyball or badminton at break time. A.  match B. sport C.  game D.  activities 3.  I first ___________HCM City in 2014. A.  go B. went C.  visited D.  been to 4.  “__________films have you seen this week? “      “­ Only one”  A.  What B. Which C. Who D.  How many
  11. 5. I’ d like some chicken and some rice _________lunch.     A.for              B.to               C.at                D.in 6. The Nile River is the ___________river in the world.     A. long                     B. longer             C. longest           D. the  longest 7. If we cut down more forests, there _________more flood.     A.are             B.were             C. have been                   D.will  be      8. Playing computer games___________ is not good for you.     A. too much              B. a little            C. a few                  D.so  many  9. Lan doesn’t like watching TV. She__________ watches TV.     A. always             B. usually                C. never                 D.  often 10. “I’ve just receiveda scholarship!”– “_____________.”        A. Really             B.Thank you     C. Congratulations           D.  Well  II. Supply the corect tense or form of the verb in parentheses : 1. Vinh usually (go) ____________ to school. 2. Look! The girls ( skip) ____________ in the schoolyard. 3. My aunt and uncle ( visit)___________ Tokyo last Sunday. 4. ___________you ever (be)________to Paris? 5. If it rains tonight, I (not go) __________for walk.
  12. PART C : READING  I. Read the following passage and put a word in the box in each of the  numbered blanks : wherever in kings London fly Prince William was born in (1)…………….on June 21, 1982. He was the  first future king of England to be born (2)…………a hospital and the first to go to  nursery school. However, his life is not typical. He has bodyguards wherever he  goes.   He   can’t   (3)………   in   the   same   airplane   as   his   father,   Prince   Charles,  because an accident might take the lives of two future (4)………….. In many ways, he is just like other people his age. He enjoys action films and  watches MTV (5)………… he can. He enjoys painting, playing video games,  drawing, and playing soccer. Some people say that he doesn’t want to become  king, but Prince William will probably be King William someday. 1____________2____________3____________4____________5____________ II. Choose the correct word A, B, C or D for each  gap to complete the  following passage :  This new home robot  has three programmes: it can (1)_______ the house, it can  clean(2)________  floor and it can interact (3)________people. Kitty 2012 is fast  and intelligent. When we’re away, it can listen for certain noises and send signals  to our mobile phone if there’s trouble (4)________ danger. It can move around the  house and climb steps to find dirty places and clean them. It has cameras in its eyes  so (5)_________ can watch people and react to them. 1. A. guard                 B. look                 C. wake                    D. prevent
  13. 2. A. the                     B. a                       C. an                        D. any 3. A. to                       B. on                    C. at                          D. with 4. A. but                     B. so                     C. or                         D. as 5. A. they                   B. it                      C. we                        D. she III. Read the following  passage and do the tasks below :  in Prague, Czech  Republi Last summer, Nga spent her holiday in Prague, Czech Republic with her family. They  had a great time there.  They went there by plane and stayed in a hotel in an old  town. First they went to see a castle and a brewery in the town. Next, they visited  the main square. It was really beautiful with an old clock tower and buildings then  they went for a walk in the old park in Malta Strana area. It was fantastic. They  took a lot of photos in the park. There were many nice restaurants near the hotel.  They often had dinner in some of them. After the holiday, they were tired but very happy. Next summer they are going to  visit this place again. A. True (T) or False (F): Statement T F 1 They had a great time in Prague, Czech Republic . 2 There were some nice restaurants near the hotel. . B. Answer the questions: 1. Where did Nga spend holiday? 2. What was the main square like?
  14. 3. Are they going to visit that place again next summer? PART D. WRITING I. Rearrange the sentences using the following words : 1. The/ has been/ lovely./ weather/ 2. is/ most/ Tea/ in/ the/ London./ popular/ 3. you/ What time/ gym/ go/ yesterday?/ to/ did/ the/ 4. will/ robots/ house/ There/ some/ in/ the/ be/ 5. throw/ the street./ We/ rubbish/ shouldn’t/ on/ II. Complete the second sentence so that it means the same as the sentence  before : 1. My brother can run very fast. =>  My brother is  _________________________________________________________ 2. She is interested in watching television. => She likes  ______________________________________________________________ 3. The Nile is the largest river in the world. => No river  ______________________________________________________________ 4. We make the air dirty because we use the car all time. => If we  use______________________________________________________________ 5. We will probably go to the Moon in 2050. => We might  _____________________________________________________________
  15. III. Make sentences using the words and phrases given : 1. Although/ the film/ be/ late/ I /see/ it. 2.  We/ going/ clean/ lake’s/ bank/ weekend. 3. Hollywood/ full/ movie studios/ movie stars. 4. What/ you/ do/ if/ become/president? 5. My father/ play/ volleyball/ when/ he/ young.
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2