intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Đề thi học sinh giỏi môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Ninh An

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: DOC | Số trang:20

17
lượt xem
3
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Nhằm phục vụ quá trình học tập cũng như chuẩn bị cho kì thi sắp đến. TaiLieu.VN gửi đến các bạn tài liệu ‘Đề thi học sinh giỏi môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Ninh An’. Đây sẽ là tài liệu ôn tập hữu ích, giúp các bạn hệ thống lại kiến thức đã học đồng thời rèn luyện kỹ năng giải đề. Mời các bạn cùng tham khảo.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Đề thi học sinh giỏi môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Ninh An

  1. MA TRẬN ĐỀ THI HSG MÔN: TIẾNG ANH 6 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 150 PHÚT Mức độ nhận thức Tổng Vận dụng cao TT Kĩ năng Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Tỉ lệ Thời gian Thời gian Thời gian Tỉ lệ Thời gian Tỉ lệ Thời gian Tỉ lệ (%) Tỉ lệ (%) (%) (phút) (phút) (phút) (%) (phút) (%) (phút) 1 Nghe 5 5-7 10 5-6 10 10 - 12 25 20- 25 2 Ngôn ngữ 8 4-5 12 16- 20 20 20 - 25 3 Đọc 7 7-10 13 27 - 30 10 6-10 30 40 - 50 4 Viết 25 45-50 25 45 - 50 Tổng 20 16-22 35 48-56 20 16-22 25 45-50 100 125 - 150 Tỉ lệ (% ) 20 35 20 25 100 Tỉ lệ chung (%) 55 45 100 Lưu ý: - Thời gian mang tính đề xuất, cán bộ ra đề tham khảo để lựa chọn số câu hỏi cho phù hợp với thời gian ấn định của bài kiểm tra. - Tỉ lệ mức độ nhận thức mang tính đề xuất. - Tỉ lệ giữa các kỹ năng và kiến thức ngôn ngữ có thể điều chỉnh trong khoảng 5%. - Tỉ lệ được tính dựa trên điểm số, không tính trên số lượng câu hỏi. - Tỉ lệ giữa câu trắc nghiệm khách quan và câu tự luận là tương đối, có thể điều chỉnh theo điều kiện thực tế.
  2. 2 BẢNG ĐẶC TẢ KĨ THUẬT ĐỀ THI HỌC SINH GIỎI MÔN: TIẾNG ANH 6 – THỜI GIAN LÀM BÀI: 150 PHÚT Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Tổng Số Mức độ kiến thức, kĩ năng Nhận Thông Vận Vận CH TT Kĩ năng Đơn vị kiến thức/kỹ năng biết hiểu dụng dụng cao cần kiểm tra, đánh giá T TL T TL T TL T TL TN TL N N N N I. LISTENING 1. Nghe 7 đoạn hội Nhận biết: thoại/độc thoại ngắn - Nghe lấy thông tin chi tiết về khoảng 150 từ trong các chủ điểm đã học. khoảng 7-9 phút liên quan Thông hiểu: đến các chủ đề đã học. - Hiểu nội dung chính của các 6 6 Choose the correct picture đoạn hội thoại để tìm câu trả lời đúng. Vận dụng: - Nắm được ý chính của bài nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. 1 1 - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về 8 8 các chủ điểm đã học. Thông hiểu: 2. Nghe một đoạn độc thoại khoảng 150 từ trong - Hiểu nội dung chính của đoạn 2 2 độc thoại để tìm câu trả lời đúng. khoảng 2-3 phút liên quan Vận dụng: đến các chủ đề đã học. - Nắm được ý chính của bài nghe Gap filling để đưa ra câu trả lời phù hợp. - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng.
  3. 3 Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết về 2 2 các chủ điểm đã học. Thông hiểu: 3. Nghe một đoạn hội thoại - Hiểu nội dung chính của đoạn 3 3 khoảng 150 từ trong hội thoại để tìm câu trả lời đúng. khoảng 3-4 phút liên quan Vận dụng: đến các chủ đề đã học. - Nắm được ý chính của bài nghe Multiple choice questions để đưa ra câu trả lời phù hợp. 3 3 - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. II. LANGUAGE Nhận biết: - Nhận ra/nhớ lại/liệt kê được các 6 6 từ vựng theo chủ đề đã học. Thông hiểu: 1.Vocabulary and - Hiểu, phân biệt được các từ loại Grammar theo chủ đề đã học. 4 4 Các từ vựng đã học theo chủ - Nắm được các mối liên kết của điểm. từ trong ngữ cảnh, bối cảnh tương ứng. Vận dụng: - Hiểu và vận dụng được từ vựng đã học. 2. Wordform Nhận biết: Các chủ điểm ngữ pháp đã - Nhận ra các chủ điểm ngữ pháp học. đã học. Thông hiểu: 10 10 - Hiểu và phân biệt các chủ điểm ngữ pháp.
  4. 4 Vận dụng: - Vận dụng những điểm ngữ pháp đã học vào bài viết / nói / nghe / đọc. III. READING 1. Cloze test Nhận biết: Hiểu được bài đọc có độ dài - Nhận ra các thành tố ngôn ngữ 5 5 khoảng 100 từ về các chủ và liên kết về mặt văn bản. điểm đã học. Thông hiểu: (Từ vựng, lượng từ, liên từ, - Phân biệt được các đặc điểm, 5 5 giới từ… ) đặc trưng của các thành tố ngôn ngữ và liên kết về mặt văn bản, Vận dụng: - Sử dụng các kiến thức ngôn ngữ và kỹ năng trong các tình huống mới. Nhận biết: 3 3 - Thông tin chi tiết. 2. Reading comprehension Thông hiểu: Hiểu được nội dung chính - Hiểu ý chính của bài đọc và và nội dung chi tiết đoạn chọn câu trả lời phù hợp. văn bản có độ dài khoảng - Hiểu được nghĩa tham chiếu. 7 7 150 - 180 từ, xoay quanh - Loại trừ các chi tiết để đưa ra các chủ điểm có trong câu trả lời phù hợp chương trình ( Tiêu đề, từ quy chiếu, tù đồng nghĩa/ trái nghĩa, Vận dụng: thông tin chi tiết có trong - Đoán nghĩa của từ trong văn bài) cảnh. - Hiều, phân tích, tổng hợp ý chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp.
  5. 5 Nhận biết: - Thông tin chi tiết. 3. T/F/NG Hiểu được nội dung chính Thông hiểu: và nội dung chi tiết đoạn - Hiểu ý chính của bài đọc và văn bản có độ dài khoảng chọn câu trả lời phù hợp. 150 - 180 từ, xoay quanh - Hiểu được nghĩa tham chiếu. 8 8 các chủ điểm có trong - Loại trừ các chi tiết để đưa ra chương trình câu trả lời phù hợp (Điền True/false/ Not given…) Vận dụng: - Đoán nghĩa của từ trong văn cảnh. - Hiều, phân tích, tổng hợp ý 2 2 chính của bài để chọn câu trả lời phù hợp. IV. WRITING 1. Write an email Viết thư điện tử Thông hiểu: Vận dụng: - Viết thư vận dụng các cấu trúc, từ vựng, ngữ pháp đã học. Vận dụng cao: 1 1 bài – Viết (có hướng dẫn) thư điện tử bài khoảng 80 –100 về một chủ đề đã học.
  6. 6 Thông hiểu: Vận dụng: - Viết đoạn văn vận dụng các cấu trúc, ngữ pháp, từ vựng đã học. Vận dụng cao: 2. Write a paragraph – Viết (có hướng dẫn) một đoạn Viết đoạn văn văn ngắn khoảng 80 –100 về một 1 chủ đề đã học, hoặc một vấn đề 1 bài bài liên quan đến các chủ đề đã học trong chương trình. Tổng 16 8 29 16 6 2 bài 75 2 bài
  7. TRƯỜNG THCS NINH AN ĐỀ THI CHỌN HỌC SINH GIỎI LỚP 6 Môn: TIẾNG ANH Thời gian làm bài:150 phút (không kể thời gian giao đề) Đề thi gồm 04 phần trong 08 trang PART A: LISTENING (5.0 POINTS) Section I: Listen to the short conversations and choose the correct picture (A, B, or C).Write your answer in the corresponding numbered box. (1,4 points) 1. What regular exercise does Daviddo at the moment? 2. What should Suzie take too Emma’s house? 3. Which kind of T- shirt did the boy shoose?
  8. 8 4. what frightened the man? 5. Where is the man calling from? 6. How did the woman spend her last holiday? 7. Where is the girl’s purse?
  9. 9 Write your answers here: 1. ___________ 2. ___________ 3. ___________ 4. ___________ 5. ___________ 6. ___________ 7. ___________ 8. ___________ 9. ___________ 10. __________ Section II: You will hear two people discussing an extramural course. Fill in the information you hear on the application form below. DEPARTMENT OF EXTRAMURAL STUDIES CENTRAL COURSE APPLICATION FORM Course No (1) ………………….. Course title: Drama & Theatre Studies If there is an examination involved, do you intend sitting it? Yes / No Surname: (2) ………………………. First name: Jenny Address: (3) ……………………..., Longford! Telephone No: daytime: No evening (4) …………… Occupation: (5) …………………… Age: (6) ……………… Educational qualifications: Degree in (7) ………………………….. Diploma in (8) …………………………. Previous extramural courses attended: (9) ………………………… Fee enclosed (10)…………………………. Write your answers here: 1. 2. 3. 4. 5. ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ 6. 7. 8. 9. 10. ___________ ___________ ___________ ___________ __________
  10. 10 Section III You will hear an interview with a singer called Nick Parker who plays in a band called Krispy with his sister Mel. For each question, choose the correct answer A. B or C. 1. Which musical instrument does Nick’s sister play? A. guitar B. piano C. violin 2. When Nick and Mel were younger, A. they studied music at school B. their father took them to live concerts C. their mother encouraged them to play music 3. When did Nick start writing music? A. nine B. ten C. eleven 4. When Nick and Mel started writing music together, they A. disagreed about the style they music together B. didn't want to be the same as other bands C. were influenced by different kinds of music 5. The band Krispy was started after A. Nick began studying at music school B. two other musicians heard Nick and Mel playing C. Nick and Mel advertised for the band members 6. In the band's first year together, A. concert audiences liked their music B. they signed a recording contract C. their national tour was very successful 7. What does Nick say about life in the band today? A. The older members look after him and Mel. B. He's pleased to have the chance to travel. C. There's no opportunity for them to relax together. 8. What disappointment has the band had? A. They haven't yet had a number one single. B. Their first album sold under a million copies. C health problem delayed their album recording. Write your answers here: 1. 2. 3. 4. 5.
  11. 11 ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ 6. 7. 8. 9. 10. ___________ ___________ ___________ ___________ __________ PART B: VOCABULARY AND GRAMMAR (4.0 POINTS) Section I. Choose the best option (A, B, C or D) to complete each sentence. Write your answers in the corresponding numbered box. (2,0 points) 1. “-……….. films have you seen this week?” – “ Only one” A. How many B. What C. Which D. Who 2. There aren’t …………..good films on TV at the moment A. Some B. any C. much D. a lot 3. In the future, we won’t go on holiday to the beach, we………go on holiday to the moon. A. must B. can’t C. minght D. won’t 4. What about ………… a cup of coffee? A. having B. have C. you have D. do you have 5. Uncle Ho was born……………….. A. in 1980, in May B in May, 1891 C. 1890, at May D. in May, 1890 6. Mai and Thao often do aerobics in………..free time A. they B. them C. their D. theirs 7. Would you like to play tennis, Nam?................... A. I’d like to, but I can’t B. Yes, I’d like to C. N, thanks D. I’d like to go 8. Mexico City is the ________ city in the world. A. big B. bigger C. biggest D. very big 9. Mr. Tri often ________ to many places in the world. A. runs B. travels C. visits D. come 10. Tokyo is the ________ of Japan. A. town B. capital city C. country D. village Write your answers here: 1. 2. 3. 4. 5. ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ 6. 7. 8. 9. 10. ___________ ___________ ___________ ___________ __________ Section II. Use the correct form of the word given in each sentence. Write your answers in the corresponding numbered box. (2,0 points) 1. Mary likes attending the English ________ contests. (SPEAK)
  12. 12 2. My neighborhood is ________ for good and cheap (FAME) restaurants. 3. I like the city life because there are many kinds of ________ (ENTERTAIN) 4. Lan's classroom is on the ________ floor. (TWO) 5. These children like ________ weather. (SUN) 6. Lan speaks English ________ than me. (WELL) 7. The Great Wall of China is the world's ________ structure. (LONG) 8. What's Mary's ________? - She's British. (NATION) 9. We should not waste ________ and water. (ELECTRIC) 10. Let him do it ________ (HE) Write your answers here: 1. ___________ 2. ___________ 3. ___________ 4. ___________ 5. ___________ 6. ___________ 7. ___________ 8. ___________ 9. ___________ 10. __________ PART C: READING (6.0 POINTS) Section I. Read and choose the best option to complete the passage. Write your answers in the corresponding numbered box.(2,0 points) Lindsay Lewis (1) ________ with four children. In 1969, he (2) ________ to Cambridge University and (3) ________ a degree in Economics. From 1872 to 1978, he taught (4) ________ Jordan, India and Japan. He returns to England (5) ________ research at Bristol University. He has lived for six years in Fairfield and he is now principal of the technical college in nearby Princeton. He (6) ________ chairman of Fairfield Education Committee in 1985. He was also a member of the Public health Council for two years. In 1978, he (7) ________ an article about technical colleges. The article won the Howard Hall prize for the (8) ________ essay on education. He wants (9) ________ education and government health services. His hobbies are swimming, chess and (10) ________ foreign coins. 1. A. marries B. is married C. is marrying D. married 2. A. goes B. is going C. went D. gone 3. A. take B. takes C. taken D. took 4. A. in B. at C. on D. of 5. A. do B. doing C. to do D. did 6. A. is B. was C. has D. were 7. A. writes B. writing C. was written D. wrote 8. A. good B. better C. best D. well 9. A. improve B. to improve C. improving D. for improving 10. A. collect B. collector C. collection D. collecting Write your answers here:
  13. 13 1. ___________ 2. ___________ 3. ___________ 4. ___________ 5. ___________ 6. ___________ 7. ___________ 8. ___________ 9. ___________ 10. __________ Section II. Read the following passage and choose the best option to answer or complete each sentence. Write your answer in the corresponding numbered box. (2,0 points) Reading to oneself is a modern activity which was almost unknown to the scholars of the classical and medieval worlds, while during the fifteenth century the term “reading” undoubtedly meant reading aloud. Only during the nineteenth century did silent reading become commonplace. One should be wary, however, of assuming that silent reading came about simply because reading aloud was a distraction to others. Examinations of factors related to the historical development of silent reading have revealed that it became the usual mode of reading for most adults mainly because the tasks themselves changed in character. The last century saw a steady gradual increase in literacy and thus in the number of readers. As the number of readers increased, the number of potential listeners declined and thus there was some education in the need to read aloud. As reading for the benefit of listeners grew less common, so came the flourishing of reading as a private activity in such public places as libraries, railway carriages and offices, where reading aloud would cause distraction to other readers. Towards the end of the century, there was still considerable argument over whether books should be used for information or treated respectfully and over whether the reading of materials such as newspapers was in some way mentally weakening. Indeed, this argument remains with us still in education. However, whatever its virtues, the old shared literacy culture had gone and was replaced by the printed mass media on the one hand and by books and periodicals for a specialized readership on the other. By the end of the twentieth century, students were being recommended to adopt attitudes to books and to use reading skills which were inappropriate, if not impossible, for the oral reader. The social, cultural and technological changes in the century had greatly altered what the term “reading” implied. 1. Reading aloud was more common in the medieval world because_______. A. there were few places available for private reading B. people relied on reading for entertainment C. few people could read to themselves D. silent reading had not been discovered 2. The word “commonplace” in the first paragraph mostly means “ _______”. A. most preferable B. widely used C. for everybody’s use D. attracting attention 3. The development of silent reading during the last century indicated_______. A. an increase in the number of books B. a change in the nature of reading
  14. 14 C. a change in the status of literate people D. an increase in the average age of readers 4. Silent reading, especially in public places, flourished mainly because of_______. A. the decreasing number of listeners B. the decreasing need to read aloud C. the development of libraries D. the increase in literacy 5. It can be inferred that the emergence of the mass media and specialized reading materials was an indication of_______. A. a change in the readers’ interest B. a decline of standards of literacy C. an improvement of printing techniques D. an alteration in educationalists’ attitudes 6. The phrase “a specialized readership” in paragraph 4 mostly means “_______”. A. a limited number of readers in a particular area of knowledge B. a reading volume for particular professionals C. a status for readers specialized in mass media D. a requirement for readers in a particular area of knowledge 7. The phrase “oral reader” in the last paragraph mostly means “a person who_______” A. is good at public speaking B. practices reading to an audience C. takes part in an audition D. is interested in spoken language 8. All of the following might be the factors that affected the continuation of the old shared literacy culture EXCEPT_______. A. the printed mass media B. the diversity of reading materials C. the specialized readership D. the inappropriate reading skills 9. Which of the following statements is NOT TRUE according to the passage? A. Reading aloud was more common in the past than it is today. B. The change in reading habits was partly due to the social, cultural and technological changes. C. The decline of reading aloud was wholly due to its distracting effect. D. Not all printed mass media was appropriate for reading about. 10. The writer of this passage is attempting to_______. A. encourage the growth of reading B. explain how reading habits have developed C. show how reading methods have improved D. change people’s attitudes Write your answers here: 1. ___________ 2. ___________ 3. ___________ 4. ___________ 5. ___________ 6. ___________ 7. ___________ 8. ___________ 9. ___________ 10. __________ Section III. Read the text and decide if sentences 1–10 are True (T), False (F) or Not given (NG). Put T, F, NG in the corresponding numbered box (2,0 points) It was Christmas Eve 1971. A film director called Werner Herzog was at the airport in Lima, Peru. He needed to take a plane into the jungle, but the flight was full.
  15. 15 Herzog waited for the next flight and the plane took off without him. A few minutes later, it crashed into the jungle. There was only a survivor – a seventeen-year-old German girl called Juliane Koepke. The other 96 people on the plane all died in the accident. When the plane crashed, Juliane fell through the trees and landed on the ground. She woke up 24 hours later. Her head and her arm hurt, but she was alive. She knew that she needed to get out of the jungle. Juliane didn’t have the right clothes for a journey like this – she had a miniskrit! – but she knew a lot about the jungle. Her parents were scientists. The studied the jungle in Peru, and the jungle was Juliane’s home when she was a young child. So she knew that the important thing was to find fresh water. When she found water, she followed it and soon came to a river. She knew that there were often villages near a river, But the trip wasn’t easy for her. She walked for ten days with no food. She often had to walk or swim through dangerous water. People flew over in small planes to look for survivors from the accident. But after ten days, they decided that everybody was dead, so they stopped looking for people. Two days later, Juliane Koepke walked out of the jungle, very hungry and tired, but alive! Fifteen years later, Werner Herzog went back to Peru and made a film about her amazing jurney. 1. Werner Herzog, whose flight crashed into the jungle in 1971, was a film director. 2. There were 96 people on the flight. 3. Juliane, who was one of the accident victims, was born in 1954. 4. She was wearing a miniskrit when the accident occurred. 5. She knew a lot about the jungle because her parents’d taught her about jungles at home. 6. Juliane thought that the important thing was to find food. 7. The journey out of the jungle was very easy to Juliane because she lived in the jungle when she was young. 8. She never had to walk or swim through dangerous water. 9. People used small planes to find survivors and they succeeded in finding Juliane. 10. Juliane’s amazing journey was made into a movie fifteen years after the accident. Write your answers here: 1. 2. 3. 4. 5. ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ 6. 7. 8. 9. 10. ___________ ___________ ___________ ___________ __________
  16. 16 PART D: WRITING(5.0 POINTS) Section I. Email writing (2,0 points) Write an email about 60- 80 words to your friend, tell him/ her about your dream house. You must NOT write your own name and address. Begin and finish your email as: Dear Alice, ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………. With love, Linh Section II. Write a paragraph (about 80 – 100 words ) to tell about a person you love or admire (10 points) ………………………………………………………………………………………… ….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… …………………………………………… THE END
  17. 17 TRƯỜNG THCS NINH AN HƯỚNG DẪN CHẤM ĐỀ THI CHỌN HỌC SINH GIỎI LỚP 6 (Hướng dẫn chấm này gồm 03 trang) - Total mark: 20,0 The mark given is based on the following scheme. Phần Đáp án Điểm I. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,4 điểm. 1. B 0,2 2. C 0,2 3. C 0,2 4. A 0,2 5. C 0,2 6.B 0,2 7.C 0,2 II. (1,0 điểm) - Mỗi từ đúng cho 0,2 điểm. 1. 60202 0,2 2. McPherson 0,2 1. 3. 6West way 0,2 2. 4. 6054829 0,2 PART A: 3. 5. teacher 0,2 LISTENING 4. 6. 32 0,2 (5,0 points) 5. 7. English Literature 0,2 6. 8. Media Studies 0,2 7. 9. No 0,2 8. 10. 25 pounds 0,2 III. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. 1. A 0,2 2. B 0,2 3. B 0,2 4. C 0,2 5. B 0,2 6.A 0,2 7.A 0,2 8.C PART B: I. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. GRAMMAR AND 1. A 0,2 VOCABULARY 2. B 0,2 (4,0 points) 3. C 0,2 4. A 0,2 5. D 0,2 6. C 0,2 7. B 0,2 8. C 0,2 9. B 0,2
  18. 18 10.B 0,2 II. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. 1. speaking 0,2 2.famous 0,2 3. intertainment 0,2 4. second 0,2 5. sunny 0,2 6. better 0,2 7. longest 0,2 8. nationality 0,2 9. electricity 0,2 10. himself 0,2 PART C: I. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. READING (5.0 1. B 0,2 points) 2. C 0,2 3. D 0,2 4. A 0,2 5. C 0,2 6. B 0,2 7. D 0,2 8. C 0,2 9. B 0,2 10.D 0,2 II. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. 1. C 0,2 2. B 0,2 3. B 0,2 4. D 0,2 5. A 0,2 6. A 0,2 7. B 0,2 8. D 0,2 9. D 0,2 10.B 0,2 III. (2,0 điểm) - Mỗi ý đúng cho 0,2 điểm. 1. F 0,2 2. F 0,2 3. T 0,2 4. T 0,2 5. T 0,2 6. F 0,2 7. F 0,2 8. F 0,2 9. F 0,2 10. T 0,2 I. Email writing (2,0 điểm)
  19. 19 1. Bố cục: 3 phần: mở đầu, nội dung,kết luận. 0.5 điểm (đúng form của mail). Bố cục rõ ràng, mạch lạc, chuyển giữa các ý và các đoạn hợp lý 2. Nội dung: Cụ thể như sau: 1,0 điểm 3. Mỗi ý được 0.2 điểm bao gồm: Topic sentence, supporting sentence and details. 4. Từ vựng, cấu trúc ngữ pháp: 0.5 điểm + Sử dụng từ vựng và ngữ pháp chính xác, phù hợp. + Vốn từ vựng, ngữ pháp phong phú (có sử dụng các từ nối, liên từ, đại từ quan hệ……….) 5. Chú ý: + Nếu sai 01 lỗi chính tả trừ 0.1 điểm. + Nếu sai 01 lỗi ngữ pháp trừ 0.1 điểm. 6. + Nếu sai định dạng của một bức thư: trừ 0.5 7. II. Writeparagraph (3,0 điểm) 1. Organization: (0.75 - Topic sentence điểm) - Body - Concluding sentence 2. Content: (1,5 Ideas are presented clearly and logically in điểm) formal style. 3. Language use: (0.75 - A variety of vocabulary items and grammatical điểm) structures - Appropriate uses of linking words - Correct grammar and spellings 8. Chú ý: + Nếu sai 01 lỗi chính tả trừ 0.1 điểm. + Nếu sai 01 lỗi ngữ pháp trừ 0.1 điểm. ---THE END---
  20. 20 PHẦN KÝ XÁC NHẬN: TÊN FILE ĐỀ THI: MÃ ĐỀ THI (DO PHÒNG GD&ĐT GHI):………………………………………….. TỔNG SỐ TRANG (GỒM MA TRẬN ĐẶC TẢ ĐỀ THI VÀ HƯỚNG DẪN CHẤM) LÀ: 20 TRANG NGƯỜI RA ĐỀ THI NGƯỜI THẨM ĐỊNH XÁC NHẬN CỦA BGH (Họ và tên, chữ ký) CỦA TRƯỜNG (Họ và tên, chữ ký, đóng dấu) (Họ và tên, chữ ký) Đinh Hồng Thanh Vũ Thị Hằng
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2