intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Tự học tiếng Anh dùng trong dịch vụ ẩm thực và khách sạn: Phần 1

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:60

30
lượt xem
13
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Cuốn sách "Tự học tiếng Anh dùng trong dịch vụ ẩm thực và khách sạn" được biên soạn nhằm cải thiện kiến thức của người đọc về lĩnh vực khách sạn và dịch vụ ẩm thực cũng như các thuật ngữ có liên quan. Phần 1 cuốn giới thiệu các thuật ngữ và khái niệm tổng quát về lĩnh vực khách sạn. Mời các bạn cùng tham khảo nội dung chi tiết.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Tự học tiếng Anh dùng trong dịch vụ ẩm thực và khách sạn: Phần 1

  1. N h ó m F ir s tB o o k Đ Mai Lan Phương - Nguyễn Thanh Yến 428 M 103 Ph TIẾNG ANH Nâng cao từ vựhg tiếng Business E n g lish Hotel and Catering Anh qua các bài kiểm tra Có đáp án - HNHAXUẤTBANHÙNBĐtlC
  2. Nhóm FỉrstBook Mai Lan Phương - Nguyễn Thanh Yến TIENG AẠIH chuyên ngành khách sạn & dịch vụ ẩm thực Business English Hotel and Catering • Nâng cao từ vựhg tiếng Anh qua các bai kiểm tra • Có đáp án N H ì X uJÍ ĩ BẨN HóNG Bức
  3. Jdời n ỗ i đầu. Từ vựng là một nguồn thiết yếu để giao tiếp hiệu quả. Bạn biết càng nhiều từ bạn có thể diễn tả càng nhiều ý nghĩa. Quyển sách “T iế n g A nh ch u y ên n gàn h k h ách sạ n & dịch vụ ẩm th ự c” này sẽ cải thiện kiến thức của bạn về lĩnh vực khách sạn và dịch vụ ẩm thực cũng như các thuật ngữ có liên quan. Bạn có thể kiếm tra kiến thức của mình về các khái niệm cơ bản về khách sạn và dịch vụ ẩm thực, các từ quan trọng và các từ ngữ thiết yếu để có thể giao tiếp hiệu quả và tự tin trong công việc cũng như cho việc học tập của mình. Sách gồm có tám phần. Ba đầu tiên giới thiệu các thuật ngữ và khái niệm tổng quát về lĩnh vực khách sạn. Phần 4 và 5 giới thiệu về lĩnh vực ẩm thực. Phần 6 nói về các trách nhiệm. Hai phần cuối cùng nói về công việc quản lý và các nghiệp vụ tài chính. Bạn có thể làm các bài kiểm tra từ đầu đến cuối sách hoặc chọn các chương theo sở thích và nhu cầu của bạn. Sách bao gồm nhiều loại bài kiểu tra khác nhau như biến đổi câu, điền vào chỗ trống, các họ từ, trắc nghiệm, trò chơi ô chữ và các bài đọc ngắn. Cuối sách là phần đáp án để bạn có thể kiểm tra các câu trả lời của mình. Chúng tôi hy vọng rằng qua quyển sách này, bạn đọc sẽ học được những khái niệm mới và các từ mới để giao tiếp tiếng Anh thành công. QĩhẩmbiỀnmạn
  4. Section 1: THE FRONT OFFICE Lost property O m v • _ ? _1 • ____ ạ/ , Tài sán bị m ât These items have been left behind by customers. Write the number of each item next to the correct word or words. (See example): Các vật dụng đã bị các khách hàng bỏ quên. Hãy viết số của m ỗi vật dụng k ế bên từ hoặc các từ thích hợp. (Xem ví-dụ.) binoculars ..M cap ...... carrier bag ...... compact ...... doll g lasse s glove ...... . keys ...... lipstick ...... pocket diary ....... purse ....... ski stick ........ tie ....... toilet bagumbrella ........ 5
  5. * * ^ 6
  6. Guest relations O Các mối quan hệ của khách What does the receptiọnist say to the hotel guests? Write the letter of each phrase in the speech bubble of the correct picture. (See example): Nhân viên tiếp tân nổi gì với các vị khách của khách sạn? Hãy viết chữ cái của m ỗi cụm từ trong khung thoại của hình thích hợp. (Xem ví dụ): a) ‘Could you spell that, please?’ b) ‘Good evening, sir. May I help you?’ c) ‘Im aíraid your room isn’t quite ready yet. Would you mind taking a Seat in the lounge for a few minutes?’ d) T m sorry you’ve had to wait, madam. How can I help you?’ e) ‘Of course, sir. r il call you when it comes.’ f) ‘I’m terribly sorry that you’re not happy with your room.’ g) ‘Could I possibly ask you to park your car round the back?’ h) ‘One moment, please madam, and work out the tctal.’ i) ‘Can I suggest you try our evening entertainment. It’s always very popular.’ j) T m so glad you’ve enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back again in the íuture.’ 7
  7. Reception Sự tiếp đón Choose the word which best completes each sentence. Chọn từ thích hợp nhất đ ể hoàn thành mỗi câu. 1 Guests entering the hotel will íìnd the reception desk in t h e ................... a) scullery b) foyer c) back oíĩlce d) corridor 2 One of the jobs of a receptionist is to................complaints. a) manage b) deal with c) organize d) regret 3 People who use the same hotel on several o:;casions are called a) normals b) returners c) regulars d) usuals 4 Customers with valuable items should use t h e ................... provision. a) safe deposit b) secure c) savings d) lock up 5 The people who use a particular hotel are known as the a) guest list b) long stays c) clientele d) usuals 6 When guests arrive the receptionist usually asks them to sign t h e .................. a) register b) bookings form c) ledger d) guest bill 7 Each day t h e ................list shows the names of the guests expected. a) stop-go b) records c) arrivals d) room 9
  8. 8 I f guests lose th eir room keys, a member oí' sta ff can open th eir room door w ith a .................key. a) m ain b) passage c) pass d) card 9 M essages for guests who are out should be placed in the appropriate.................. at reception. a) pigeon hole b) key hole c) bird box d) key hook 10 H otels m ay manage to fĩll vacant rooms w ith ................bookings. a) opportunity b) chance c) early d) provisional 11 People who have booked but don’t arrive are known a s ................ a) delays b) no corners c) íailures d) no show s 12 In order to be successful, a hotel m ust try to m axim ize room.................. a) availability b) turnover c) status d) occupancy * * * 10
  9. Reservations Sự • đột • chỗ trước The foIlowing extracts are from two different letters, a letter rnaking a reservation and a letter o f conílrmation, but they have got mixed up. Put them in the right order to produce two correct letters. Các đoạn trích sau đây được lấy từ hai bức thư, một bức thư đặt chỗ trước và m ột thư xác nhận, nhưng chúng đã bị xáo trộn. Hãy đặt chúng theo thứ tự đúng đ ể tạo ra hai bức thư đúng. 7 ỉ Y oun faithfuUy The iDoms ỉhould be booked Su&an Peacock in the names o f John Brown, Secretary Mary Black, Bill Franks and Ann Jones. 2 I look forward to receỉving yourconãm ation. Couid yov please inform me o f your rates and whether you 3 offer dũcounts for company I would like to reserve four bookings. single rooms from I9th to 24th November I9-forfou r ofour managers. I wouỉd like to conârm your rcservatior for tbur (ingie loom s for tbeae dates. We are happy to We look forward to rcceiving be abie to ofier you our corpor- our guests. ale rates, wbicb you will find in the endond leaBet. 5 Dear Sir/Madam 10 Yours sincerely Thank you for your letter o f Peter Black 16th Septcmber 19-. W carevery Reservations Clerk pleued that yoo have chosen to use our hotel for your lỉ Dear Ms Peacock four managers wbo will be in Anyton from Ỉ9th to 24th November 19-. lettar of Raonratioo letter of conBnntlon □ □ □ □ □ □ □ □ □ □ □ 11
  10. Word building 1 X ây dựng từ 1 Th e word in capitals at the end of each sentence can be used to torm a word that tits suitably in the blank space. (Se e exam ple): Từ viết hoa ở cuối m ỗi câu có th ể được dùng đ ể thành lập m ột từ p h ù hợp chỗ trống. (Xem ví dụ): Customers usually make a phone call or send a fax to make a .....teSẹM .ỌỊỊ.................... RESERVE 1 1’m not sure o f the exact dates yet so I’d lik e to make a ...................... booking for the 24th to 28th. PROVISION 2 They made a booking for tw enty people but it isn ’t a ........................booking yet. CONFIRMATION 3 There are more guests than rooms. I’m aíraid the hotel i s ....... ............. .......... BOOKING 4 I’m sorry, but there is no........................... for the honeymoon suite for the period you require. AVAILABLE 5 The records m ust have accurate iníbrmation so the s ta íĩ should............................... them regularly. DATE 6 The customer has been taken ill so w e’ve had a .................................... of th e booking. CANCEL 7 There’s no one in room 507 at th e m om ent and room 508 is also.............................................. OCCUPY 8 H otels oíten đon’t .............. ........................... speciíìc rooms to speciíìc guests until th ey arrive. ALLOCATION 9 One o f the íĩrst jobs to be done each day is to deal w ith t h e ............................................. CORRESPOND ị. 10 W hen íìllin g in the reservations form, please m ake sure th a t th e ..............................are w ritten clearly. ENTER 12
  11. Checking out O Trả buồng khách sạn Fill in the missing vvords in the sentences below. Choose from the following. Use each verb once only and remember to put it into the correct form. (See example): Điền các từ bị thiếu vào các câu dưới đây. Chọn từ khung sau đây. Dùng m ỗi động từ chỉ m ột lần và nhớ đặt nó ở dạng thích hợp. (Xem ví dụ): calculate incur liaise settle check out issue overcharge sign for dispute itemize return vacate At the end of their stay guests..QẦeAk.mt... . at reception. 1 During their stay at a hotel, guests w ill..................charges for the Services which they use in the hotel. 2 When a hotel guest eats in the hotel restaurant he/she w ill be asked to.................. the meal before leaving. 3 Some h otels.................. a luggage pass to show that payment has been received and the guest is free to leave, 4 Guests usually wish to see exactly what they are paying for, so the hotel should.................. the bill to show each item separately. 5 Most hotels ask guests who arc leaving to..................their rooms before lunchtime. 6 A Computer also makes it much easier to.................. any discount. 7 The receptionist will ask the guests to..................their bills beíore leaving the hotel. 13
  12. 8 T he recep tion ist w ill...................any valuables w hich have been deposited for safe keeping. 9 G uests m ay....................a charge i f th ey dỉsagree w ith it. 10 In order to avoid problem s th e receptionist shouỉd................... w ith th e other departm ents in th e hotel. 11 G uests w ill be very unhappy if th e h otel................... th em and a sk s th em to pay more. * * * 14
  13. Two-word nouns Các danh từ gồm có hai từ Use the clues to till in the missing letters in the two-word nouns below. There is one three-vvord noun! Dùng các manh m ối đ ể điền các mẫu tự bị thiếu vào các danh từ gồm có hai từ dưới đây. Có m ột danh từ gồm có ba từ! 1 R T«c D 2 E G eI E 3 1 G nH E N Y 4 L E s l 0 u c R V EW]T •s ■ A G E R 6 s c E g G E T R H c H E Q u E s 8 c I b 9 L G rH c c T MM s s I r 11 N 0 s 1 e.g. Barclaycard. Visa or Access. 2 The number of German Marks for American Dollars varies because of this 3 N otes and coins from another country. 4 You sign th is when you pay by 1 above. 5 Tourists who book through an agent will use this as a form of payment. 6 O ílen 10% or 15% added to the restaurant bill. 7 These cheques are oíten used by overseas customers. 8 The m ost modern System for preparing customers’ bills. 9 Customers who regularly use the hotel may pay this monthly. 10 The level of administrative charges for ehanging money made by the hotel ’0r bank. 11 Paper money. 15
  14. Section 2: H O TEL S E R V IC E S Hotel tacilities O Những tiện nghi của khách sạn Th e tollovving gu e sts have different w ishes. In which section of the room intormation sheet should they look? Write the number of each guest next to the correct section. (S e e exam ple): Các vị khách sau đ â y có những m ong m uốn khác nhau. Họ nên tìm trong phần nào của trang thông tin về phòng? H ãy viết con sô' của m ỗ i vị khách k ế bên p h ầ n thích hợp. (Xem ví dụ): 1 M rs Braun would like to have her blouse cleaned. 2 Mr Murphy w ants to know about buses to the airport. 3 The M cN eills would like breakfast in th eir room. 4 C hristine Moore is íeelin g unwell. 5 Bob Dixon needs clean shoes for the morning. 6 Mrs Peterson has to be sure she gets up early tomorrow morning. 7 Fiona Frelim o w ants to call her íriend in Barcelona. 8 Tom M oshi would like a soft drink in h is room. 9 Tim M orrison would like tea in h is room before going for breakfast. 10 Mary Redman w ants to know where to leave her car. 11 Eric and Jack wonder w hat they can do th is evening. 12 David B lanđe w ants to know the prices for d iíĩerent rooms. 16
  15. INFORMATION Room Service .......... Tariffs Telephone ......... Entrainment. Mini"bar ........ Shoe-cleaning Service Transport ......... Wake-up calls Laundry - - 1.... Garaging Medical help ......... Early morning teas 17
  16. Hotel accom m odation O Phồng ở khách sạn A Match the plan on the left with its description on the right. K ết hợp sơ đồ ở bên trái với m iêu tả của nó ở bên phải. Am erican Plan bed only Dem i-pension bed and breaktast European Plan b e d , b re a k ta s t a n d lu n ch or dinner Continental Plan bed, breakíast, lunch and dinner B Write the number of each room type on the correct picture. H ãy viết số của m ỗ i phòng lên đúng. 1 single 2 double 3 twin 4 adjoining 5 double en suite 18
  17. 19
  18. Out and about Đ i đ â y đi đó Pỉll in the mỉssing words in the sentences below. Choose from the following. Use each worcl once only, although there are more words than you need. Read the whole text íirst betore trying to fill the gaps. Điền các từ bị thiếu vào các câu dưới đây. Chọn từ khung dưới đây. Dùng m ỗi từ ch ĩ m ột lần, m ặc dù có nhiều từ hơn bạn cần. Trước tiên h ãy đọc toàn bộ đoạn văn trước khi c ố gắng điền vào chỗ trống. attractions destination íestivals nature conveniences displayed galleries reaort countryside escorted guides ruins couttesy events itinerary scenery cruise excursions locality souvenirs daily terries museums V isitors arriving a t the hotel w ill be interested to know w hat is on offer. M any hotels w ill arrange (1) ..................tours by coach, or on foot to v isit local (2) ..................T hese m ay ỉnclude historic (3 )................... art (4) .................. or (5 )..................w here objects from th e past can be seen. Many peopỉe prefer to spend tim e out o f doors and lik e to traveỉ into th e (6) ..................w here th ey can enjoy and photograph th e (7) ..................... T he h otel can arrange half-day or íiill-day (8) .................... and a detailed (9) ..................w ill ỉnform th e guests o f the exact route w hich w ill be taken. Guests are norm ally given som e tim e to v is it shops w here th ey often buy (1 0 ).................. to r e m in d th e m o f t h e ir h o lid a y w h e n t h e y r e tu r n h o m e . A ỉtem atively, th ey m ay enjoy a (ll)..................o n a boat on a river or canal. 20
  19. During the year there are many (12).................. taking place in the local area. Iníormation about the time and place of these should be ( 1 3 ) ....................in the hotel so that guests are aware of what is going on. The hotel can expect to be very busy when national or local ( 1 4 ) ................... are taking place. Some of these are íamous all over the world and attract many visitors. 21
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2