
26
Tạp chí Khoa học & Đào tạo Ngân hàng
Số 245- Tháng 10. 2022
© Học viện Ngân hàng
ISSN 1859 - 011X
Các yếu tố tác động đến lòng trung thành đối
với trang thương mại điện tử của khách hàng
mua trực tuyến tại Thành phố Hồ Chí Minh-
Nghiên cứu trường hợp trang Shopee
Nguyễn Phan Thu Hằng
Khoa Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Sài Gòn
Nguyễn Lê Ngọc Như
Vinda Malaysia SDN BHD
Ngày nhận: 24/05/2022
Ngày nhận bản sửa: 14/07/2022
Ngày duyệt đăng: 22/08/2022
Tóm tắt: Nghiên cứu nhằm xác định và đo lường mức độ tác động trực tiếp và
gián tiếp của các yếu tố Chất lượng dịch vụ, Sự hài lòng điện tử, Niềm tin điện
tử đối với Lòng trung thành điện tử của các khách hàng đang sinh sống hoặc
làm việc tại thành phố Hồ Chí Minh khi mua sắm trực tuyến, nghiên cứu đối với
Factors affecting customers’e-loyalty for buying online in Ho Chi Minh city- the case study of
Shopee
Abstract: The study aims to determine and measure the direct and indirect impacts of the factors of Service
Quality, E-Satisfaction and E-Trust on the E-loyalty of the customers who are living or working in Ho Chi
Minh City when shopping online, research for Shopee E-commerce platform in March and April, 2022.
The study used a combination of qualitative and quantitative research methods. Through a pre-structured
questionnaire, the research sample size was 398 elements. Data were processed and analyzed by using
SPSS and AMOS software. The research results show that the factors of Service Quality, E-Satisfaction and
E-Trust have a positive impact on E-loyalty. From there, the author proposes managerial implications to help
business managers on the E-commerce have appropriate development and operation strategies to build and
maintain customer E-Loyalty when shopping online.
Keywords: E-commerce, E-Loyalty, E-Satisfaction, E-Trust, Service quality, Shopee platform.
Nguyen, Phan Thu Hang
Email: npthang@sgu.edu.vn
Business Administration Department, Saigon University
Nguyen, Le Ngoc Nhu
Vinda Malaysia SDN BHD