intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Bài giảng Phân tích kinh doanh: Chương 6 - Nguyễn Duy Thanh

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: PPTX | Số trang:71

3
lượt xem
0
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Chương 6 "Chiến lược phân tích" này giới thiệu cách xây dựng chiến lược phân tích kinh doanh nhằm định hướng toàn bộ quá trình phân tích. Nội dung bao gồm: xác định nhu cầu thay đổi của tổ chức, đánh giá năng lực hiện tại, xác định giải pháp tiềm năng, lựa chọn phương pháp tiếp cận phân tích phù hợp và lập kế hoạch triển khai giải pháp.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Bài giảng Phân tích kinh doanh: Chương 6 - Nguyễn Duy Thanh

  1. PHÂN TÍCH KINH DOANH (BA) Chương 6 CHIẾN LƯỢC PHÂN TÍCH (Strategy Analysis) 27/03/2025 Nguyễn Duy Thanh (thanhnd@buh.edu.vn)
  2. AGENDA § Introduction § Core Concept Model in SA § Analyze Current State § Define Future State § Assess Risks § Define Change Strategy
  3. Knowledge Area Relationships
  4. Overview of SA [4] 1. Analyze Current State 2. Define Future State 3. Assess Risks 4. Define Change Strategy
  5. Business Analysis Value Spectrum
  6. Core Concept Model in SA
  7. 6.1 - ANALYZE CURRENT STATE
  8. ANALYZE CURRENT STATE • Analyze Current State is about understanding the business need and how it relates to the way the enterprise functions today; It sets a baseline and context for change • Purpose: Understand the reasons why an enterprise needs to change some aspect of how it operates and what would be directly or indirectly affected by the change • Description: The starting point for any change is an understanding of why the change is needed; Potential change is triggered by problems or opportunities that cannot be addressed without altering the current state.
  9. INPUT [2] • Needs • Elicitation Results (confirmed)
  10. ELEMENTS [8] • Business Needs • Organizational Structure & Culture • Capabilities & Processes • Technology & Infrastructure • Policies • Business Architecture • Internal Assets • External Influencers
  11. GUIDELINES & TOOLS [7] • Business Analysis Approach • Enterprise Limitation • Organizational Strategy • Solution Limitation • Solution Performance Goals • Solution Performance Measures • Stakeholder Analysis Results
  12. TECHNIQUES [25] 1. Benchmarking & Market 14. Metrics & Key Performance Analysis Indicators 2. Business Capability Analysis 15. Mind Mapping 3. Business Model Canvas 16. Observation 4. Business Cases 17. Organizational Modelling 5. Concept Modelling 18. Process Analysis 6. Data Mining 19. Process Modelling 7. Document Analysis 20. Risk Analysis & Management 8. Financial Analysis 21. Root Cause Analysis 9. Focus Groups 22. Scope Modelling 10. Functional Decomposition 23. Survey or Questionnaire 11. Interviews 24. SWOT Analysis 12. Item Tracking 25. Vendor Assessment 13. Lessons Learned
  13. (1) Benchmarking & Market Analysis
  14. Elements • Benchmarking • Market Analysis
  15. (3) Business Model Canvas (p. 236)
  16. Elements • Key Partnerships • Key Activities • Key Resources • Value Proposition • Customer Relationships • Channels • Customer Segments • Cost Structure • Revenue Streams.
  17. Business Model Canvas
  18. STAKEHOLDERS [10] • Customer • Domain SME • End User • Implementation SME • Operational Support • Project Manager • Regulator • Sponsor • Supplier • Tester
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
116=>2