Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm học 2016-2017 môn tiếng Anh - Phòng GD&ĐT huyện Gia Lộc
lượt xem 2
download
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm học 2016-2017 môn tiếng Anh - Phòng GD&ĐT huyện Gia Lộc phục vụ cho các bạn học sinh tham khảo nhằm củng cố kiến thức môn tiếng Anh trung học phổ thông, luyện thi tốt nghiệp trung học phổ thông và giúp các thầy cô giáo trau dồi kinh nghiệm ôn tập cho kỳ thi này. Hy vọng đề thi phục vụ hữu ích cho các bạn.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm học 2016-2017 môn tiếng Anh - Phòng GD&ĐT huyện Gia Lộc
- VnDoc - Tải tài liệu, văn bản pháp luật, biểu mẫu miễn phí PHÒNG GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO ĐỀ THI THỬ VÀO LỚP 10 THPT HUYỆN GIA LỘC Năm học 20162017 -------------- Môn: Tiếng Anh ĐỀ CHÍNH THỨC Thời gian làm bài 60 phút (Đề gồm 05 câu 2 trang) Ngày thi: 13/5/2016 (Thí sinh không được sử dụng bất kỳ tài liệu gì.) Thí sinh làm bài vào tờ giấy thi. Phần trắc nghiệm: Chỉ cần viết chữ cái A hoặc B, C, D…. Phần tự luận: Viết đầy đủ theo yêu cầu của bài. I. Choose the word that has underlined part is pronounced differently from the others. (1.0 p) 1. A. think B. therefore C. throughout D. thanks 2. A. cleaned B. played C. used D. hoped 3. A. sky B. fly C. energy D. my 4. A. teacher B. machine C. change D. choice II. Choose the best answer from the four options given (A, B, C, or D) to complete each sentence. (4.0 p) 1. Maths and Literature are ….................subjects at school. A. compulsory B. chosen C. optional D. free 2. The man ……………………is sitting at that desk is my form teacher. A. whom B. who C. which D. where 3. What shall we do tonight ? I suggest…………….to the movies. A. go B. to go C. going D. went 4. If we ............ much pesticide on vegetables, the vegetables will become poisonous and inedible. A. use B. used C. are using D. have used 5. He wishes he…………………a doctor now. A. is B. was C. were D. would be
- VnDoc - Tải tài liệu, văn bản pháp luật, biểu mẫu miễn phí 6. He is tired now……...….. he stayed up late watching TV. A. so B. because C. but D. and 7. We have learnt English ………………. 2001. A. in B. during C. for D. since 8. “Pass me that pen, please!” ~ “________”. A. Yes, please B. No, it isn’t C. Here you are D. It doesn’t matter 9. Let’s go swimming,…………………..? A. won’t we B. don’t we C. do we D. shall we 10. He................with friends in an apartment in HCM city for two weeks. A. living B. lived C. has lived D. live 11. Jack asked me ........................ A. where do you come from? B. where I came from C. where I am from D. where did I come from? 12. Remember .......................John a present. Today is his birthday. A. send B. to send C. sent D. sending 13. Her brother ………….. watching detective films. A. used to B. uses to C. is use to D. is used to 14. They planned to have the trip ……… July. A. on B. in C. for D. at 15. Mai: “well done, Bill” – Bill: “…………” A. Thanks B. You’re welcome C. Not at all D. All right 16. An abrupt shift underwater movement of the Earth causes a…………………… A. tidal wave B. tornado C. earthquake D. snowstorm III. Read the passage then answers the questions below. (2.5 p) LEARNING ENGLISH It is not easy for adult students of English to improve their accent. Unlike children, who are flexible, adults often find it hard to change the way they speak. This is why even the top, or smartest adult students have difficulty with pronunciation. There are several things that an international students can do to improve his or her pronunciation.
- VnDoc - Tải tài liệu, văn bản pháp luật, biểu mẫu miễn phí One method is to sign up for a pronunciation class. Studying pronunciation can help students to understand the rules of English, but in order to practice speaking, students often need to be exposed to English outside the classroom as well. This is why many students say that studying in an Englishspeaking country greatly affects their English. Living with native speakers can help students to learn new vocabulary as well as improve their accents. International students can also learn important cultural information. This can help to prevent misunderstandings that can occur when people from different cultures live together. 1. Is it easy for adult students of English to improve their accent? 2. Who often find it hard to change the way they speak? 3. What can help students understand the rules of English? 4. Can students learn new vocabulary as well as improve their accents by living with native speakers? 5. How should students do to avoid misunderstandings about cultures? IV. Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one. (1.5 p) 1. They have just sent an ambulance to the school. > An ambulance.............................................................................................................. 2. It’s a pity I can’t visit my grandparents on the weekend. > I wish .................................................................................................... 3. “How do you go to school every day” said Miss Hoa to me. > Miss Hoa asked .................................................................................. 4. I last saw Miss Lan was five years ago. > I haven’t ......................................................................................................... 5. Mr Tuan doesn't have a car, so he can't drive to work > If................................................................................................................... V. Write a paragraph of 100 words to talk about what you often do to save energy at home. You may follow some suggestions below. (10 p) What kind(s) of energy do you often save at home? How do you do that? What can you and your family get from saving energy? What can you suggest for people who want to save energy?
- VnDoc - Tải tài liệu, văn bản pháp luật, biểu mẫu miễn phí The end Họ và tên thí sinh: …………………..........……………........Số báo danh: ..………....................... Chữ ký của giám thị 1 ………....………..........Chữ ký của giám thị 2………....……................... PHÒNG GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO HƯỚNG DẪN CHẤM HUYỆN GIA LỘC ĐỀ THI THỬ VÀO LỚP 10 THPT NĂM HỌC 2016 2017 MÔN: Tiếng Anh (Hướng dẫn chấm gồm 02 trang) I. Choose the word whose underlined part is pronounced differently from the others. (1.0 p) 0.25 p for each correct answer. 1. B 2. D 3. C 4. B II . Choose the best answer from the four options given (A, B,C, or D) to complete each sentence. (4.0 p) 0.25 p for each correct answer. 1. A 2. B 3.C 4. A 5. C 6. B 7. D 8. C 9. D 10. C 11. B 12. B 13. D 14. B 15. A 16. A III. Read the passage then answer the questions (2.5 p) 0.5 p for each correct answer. 1. No, it isn't. 2. Adults often find it hard to change the way they speak. 3. Studying pronunciation can help students to understand the rules of English. 4. Yes, they can. 5. They should learn important cultural information. IV. Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first one (2.5 p) 0.5 p for each correct answer. 1. An ambulance has just been sent to school. 2. I wish I could visit my grandparents on the weekend. 3. Miss Hoa asked me how I went to school everyday.
- VnDoc - Tải tài liệu, văn bản pháp luật, biểu mẫu miễn phí 4. I haven't seen Miss Lan for five years. 5. If Mr Tuan had a car, he could drive to work V. Write a paragraph of 100 words to talk about what you often do to save energy at home. You may follow some suggestions below. (10 p) 1. Form: A paragraph (1p) 2. Content and organi z ation (4p): Answer briefly and obviously the suggested questions: Question Example of answer What kind(s) of energy do you often save save water, gas or electricity, etc. at home? How do you do that? prepare the food carefully before turning on the stove, turn off the light/ the faucet when not using, keep the refrigerator door closed, have the separate waste basket for waste paper, etc. What can you and your family get from Save money, keep the environment clean, etc. saving energy? What can you suggest for people who Follow the writers’ rules, raise people’s awareness of want to save energy? energy saving, etc. 3. Language (5p) + Appropriate and enough amount of vocabulary (2p) + Correct grammar (2p) + Spelling and punctuating (1p) Chú ý: Học sinh có cách làm khác nhưng đúng vẫn cho điểm.
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm 2018-2019 môn Toán - THCS Mạc Đĩnh Chi
8 p | 954 | 51
-
43 đề thi thử vào lớp 10 môn Toán năm 2021-2022
109 p | 248 | 21
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm 2018-2019 môn Toán - Phòng GD&ĐT Hải Hậu
5 p | 419 | 20
-
Bộ 16 đề thi thử vào lớp 10 THPT lần 2 môn Tiếng Anh năm 2020
46 p | 136 | 19
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm 2018-2019 môn Toán - THCS Nhân Chính
7 p | 313 | 19
-
Bộ 15 đề thi thử vào lớp 10 THPT lần 2 môn Ngữ văn năm 2020
17 p | 182 | 16
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm 2018-2019 môn Toán - THCS&THPT Lương Thế Vinh
1 p | 598 | 15
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT năm 2018 môn Toán - THCS Sơn Tây
7 p | 280 | 14
-
Bộ 20 đề thi thử vào lớp 10 THPT lần 2 môn Toán năm 2020
21 p | 147 | 14
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2017-2018 có đáp án - Phòng GD&ĐT Yên Lạc (Lần 2)
7 p | 356 | 6
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn tổ hợp năm 2020 có đáp án - Phòng GD&ĐT Yên Lạc (Lần 1)
5 p | 111 | 5
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT môn Toán năm 2014
4 p | 100 | 5
-
36 đề thi thử vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2020-2021
161 p | 76 | 4
-
Đề thi thử vào lớp 10 THPT môn Toán năm 2020-2021 - Phòng GD&ĐT huyện Gia Lâm
1 p | 83 | 3
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn Ngữ văn năm 2017-2018 có đáp án - Trường THCS Ngĩa Đức
4 p | 178 | 3
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn tổ hợp năm 2020 có đáp án - Phòng GD&ĐT Yên Lạc (Lần 2)
5 p | 97 | 3
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn tổ hợp năm 2020 có đáp án - Phòng GD&ĐT Yên Lạc (Lần 3)
5 p | 70 | 3
-
Đề thi thử vào lớp 10 môn tổ hợp năm 2020 có đáp án - Phòng GD&ĐT Yên Lạc (Lần 4)
5 p | 82 | 3
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn