Giáo trình Tiếng Anh cơ bản (Trình độ: Cao đẳng) - Cao đẳng Cộng đồng Lào Cai
lượt xem 18
download
Giáo trình tiếng Anh trong chương trình đào tạo trình độ cao đẳng bao gồm 12 đơn vị bài học. Nội dung cuốn giáo trình cung cấp cho học sinh kiến thức Tiếng Anh cơ bản. Giáo trình tiếng Anh giúp người học thực hành các kỹ năng nghe, nói, đọc, viết, sử dụng tiếng Anh cơ bản trong đời sống, học tập và hoạt động nghề nghiệp phù hợp với trình độ được đào tạo.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Giáo trình Tiếng Anh cơ bản (Trình độ: Cao đẳng) - Cao đẳng Cộng đồng Lào Cai
- UỶ BAN NHÂN DÂN TỈNH LÀO CAI TRƯỜNG CAO ĐẲNG LÀO CAI GIÁO TRÌNH MÔN HỌC: TIẾNG ANH CƠ BẢN TRÌNH ĐỘ: CAO ĐẲNG Lào Cai, năm 2020
- 2 TUYÊN BỐ BẢN QUYỀN Tài liệu này thuộc loại sách giáo trình nội bộ nên các nguồn thông tin có thể được phép dùng nguyên bản hoặc trích dùng cho các mục đích về đào tạo và tham khảo. Mọi mục đích khác mang tính lệch lạc hoặc sử dụng với mục đích kinh doanh thiếu lành mạnh sẽ bị nghiêm cấm.
- 3 LỜI GIỚI THIỆU Giáo trình tiếng Anh trong chương trình đào tạo trình độ cao đẳng bao gồm 12 đơn vị bài học. Nội dung cuốn giáo trình cung cấp cho học sinh kiến thức Tiếng Anh cơ bản. Giáo trình tiếng Anh giúp người học thực hành các kỹ năng nghe, nói, đọc, viết, sử dụng tiếng Anh cơ bản trong đời sống, học tập và hoạt động nghề nghiệp phù hợp với trình độ được đào tạo. Bố cục của giáo trình gồm có: Unit 1: FAMILY AND FRIENDS Unit 2: LEISURE TIME Unit 3: PLACES Unit 4: FOOD AND DRINK Unit 5: SPECIAL OCCASIONS Unit 6: VACATION Unit 7: ACTIVITIES Unit 8: HOBBIES AND INTERESTS Unit 9: FUTURE PLANS Unit 10: APPERANCE AND PERSONALITY Unit 11: TECHNOLOGY Unit 12: SHOPPING Trong quá trình biên soạn, chúng tôi đã tham khảo tài liệu dạy học môn Tiếng Anh của Tổng cục giáo dục nghề nghiêp, các giáo trình, tài liệu tham khảo của các tác giả có chuyên môn sâu về những lĩnh vực có liên quan. Tuy có nhiều cố gắng nhưng không tránh khỏi những thiếu xót, rất mong muốn nhận được những ý kiến tham gia, đóng góp để hoàn thiện giáo trình. Xin chân thành cảm ơn! Lào Cai, ngày….. tháng….. năm 2020 Nhóm biên soạn CN Hoàng Thị Thu Hương
- 4 MỤC LỤC TUYÊN BỐ BẢN QUYỀN ...................................................................................... 2 LỜI GIỚI THIỆU ...................................................................................................... 3 UNIT 1: FAMILY AND FRIENDS ....................................................................... 13 1. WARM-UP ...................................................................................................... 13 2. VOCABULARY 1: FAMILY ......................................................................... 13 3. VOCABULARY 2: JOBS ............................................................................... 14 4. VOCABULARY 3: COMMON VERBS, ACTIVITIES ................................. 15 5. GRAMMAR FOCUS 1: BE, POSSESSIVES AND PRONOUNS ................. 16 6. GRAMMAR FOCUS 2: PRESENT SIMPLE .................................................. 19 7. LISTENING..................................................................................................... 21 8. SPEAKING ...................................................................................................... 22 9. READING ....................................................................................................... 24 10. WRITING ...................................................................................................... 25 UNIT 2: LEISURE TIME ....................................................................................... 27 1. WARM-UP ...................................................................................................... 27 2. VOCABULARY 1: SPORT AND ACTIVITY ............................................... 28 3. VOCABULARY 2: FREE-TIME ACTIVITIES ............................................. 29 4. GRAMMAR FOCUS 1: ADVERBS OF FREQUENCY .................................. 30 5. GRAMMAR FOCUS 2: CAN / CAN’T ............................................................ 32 6. LISTENING..................................................................................................... 32 7. SPEAKING ...................................................................................................... 33 8. READING ....................................................................................................... 35 9. WRITING ........................................................................................................ 37 UNIT 3: PLACES ................................................................................................... 38 1. WARM-UP ...................................................................................................... 38 2. VOCABULARY 1: PLACES IN A CITY & COMMON ADJECTIVES ....... 39 3. VOCABULARY 2: THINGS IN A HOUSE ................................................... 40 4. GRAMMAR FOCUS: THERE IS/ THERE ARE AND PREPOSITIONS OF PLACES ............................................................................................................... 41 5. LISTENING..................................................................................................... 45 6. SPEAKING ...................................................................................................... 46 7. READING ....................................................................................................... 48 8. WRITING ........................................................................................................ 49
- 5 UNIT 4: FOOD AND DRINK ................................................................................ 51 1.WARM-UP ....................................................................................................... 51 2. VOCABULARY: FOOD AND DRINK .......................................................... 51 3. GRAMMAR FOCUS 1: COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS....... 53 4. GRAMMAR FOCUS 2: SHOULD / SHOULDN’T ......................................... 54 5. GRAMMAR FOCUS 3: WOULD LIKE .......................................................... 56 6. LISTENING..................................................................................................... 56 7. SPEAKING ...................................................................................................... 57 8. READING ....................................................................................................... 59 9. WRITING ........................................................................................................ 60 UNITS 1 - 4 ............................................................................................................. 61 1. WRITE AM, IS OR ARE ......................................................................................... 61 2. WRITE COMPLETE SENTENCES. USE IS/ ISN’T/ ARE/ AREN’T. ............................... 61 3. MAKE QUESTIONS FOR SENTENCES IN EXERCISE B. .......................................... 62 4. WRITE TRUE SENTENCES, USING AM/ AM NOT/ IS/ ISN’T/ ARE/ AREN’T. ................. 62 5. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE PRESENT SIMPLE AFFIRMATIVE FORM OF THE VERBS BELOW. ............................................................................................... 62 6. WRITE SENTENCES FROM THESE WORDS USING THE PRESENT SIMPLE. .............. 63 7. WRITE NEGATIVE SENTENCES USING THE PRESENT SIMPLE. .............................. 63 8. COMPLETE THE SENTENCES USING NEGATIVE FORM OF THE VERBS BELOW. ...... 64 9. MAKE QUESTIONS WITH DO…? AND DOES…? .................................................. 64 10. PUT THE WORDS IN THE CORRECT ORDERS TO MAKE SENTENCES. ................... 65 11. CHOOSE THERE IS OR THERE ARE TO COMPLETE THE SENTENCES. .................. 65 12. WRITE ABOUT YOUR HOMETOWN USING THERE IS… OR THERE ARE... ............. 65 13.. COMPLETE THE SENTENCES WITH SOME OR ANY.............................................. 66 14. MAKE THE SENTENCES NEGATIVE. BE CAREFUL WITH SOME AND ANY. ............ 66 15. PUT THE WORDS IN THE CORRECT ORDER TO MAKE QUESTIONS AND WRITE SHORT ANSWERS. .................................................................................................. 66 16.. COMPLETE THE SENTENCES WITH MUCH OR MANY. ......................................... 67 17. COMPLETE THE QUESTIONS WITH HOW MUCH AND HOW MANY, AND THERE IS AND THERE ARE. .................................................................................................... 67 UNIT 5: SPECIAL OCCASIONS .......................................................................... 68 1. WARM-UP ...................................................................................................... 68 2. VOCABULARY 2: APPEARANCE............................................................... 68 3. VOCABULARY 3: CLOTHES AND COLOUR ............................................ 69 4. GRAMMAR FOCUS 1: PRESENT CONTINUOUS ....................................... 71
- 6 5. GRAMMAR FOCUS 2: PRESENT SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS .................................................................................................... 72 6. GRAMMAR FOCUS 3: PREPOSITIONS OF TIME ...................................... 74 7. LISTENING..................................................................................................... 74 8. SPEAKING ...................................................................................................... 75 9. READING ....................................................................................................... 76 10. WRITING ...................................................................................................... 78 UNIT 6: VACATION ............................................................................................. 79 1. WARM-UP ...................................................................................................... 79 2. VOCABULARY 1: VACATION ACTIVITIES ............................................. 80 3. VOCABULARY 2: VACATION ITEMS ....................................................... 81 4. VOCABULARY 3: ADJECTIVES TO DESCRIBE FEELINGS ................... 82 5. GRAMMAR FOCUS 1: PAST SIMPLE OF BE AND CAN ............................. 82 6. GRAMMAR FOCUS 2: PAST SIMPLE – REGULAR VERBS & IRREGULAR VERBS ........................................................................................... 85 7. LISTENING..................................................................................................... 87 8. SPEAKING ...................................................................................................... 88 9. READING ....................................................................................................... 89 10. WRITING ...................................................................................................... 90 UNIT 7: ACTIVITIES ............................................................................................ 91 1. WARM-UP ...................................................................................................... 91 2. VOCABULARY 1: DAILY ACTIVITIES ..................................................... 92 3. VOCABULARY 2: PERSONALITY ADJECTIVES ..................................... 94 4. GRAMMAR FOCUS 1: PRESENT SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS .................................................................................................... 94 5. GRAMMAR FOCUS 2: VERB + INFINITIVE OR –ING FORM (GERUND) 95 6. LISTENING..................................................................................................... 96 7. SPEAKING ...................................................................................................... 97 8. READING ....................................................................................................... 98 9. WRITING ........................................................................................................ 99 UNIT 8: HOBBIES AND INTERESTS ............................................................... 100 1.WARM-UP ..................................................................................................... 100 2. VOCABULARY 1: HOBBIES AND INTERESTS ...................................... 101 3. VOCABULARY 2: PLAY/GO/DO + SPORT .............................................. 102 4. GRAMMAR FOCUS: PAST SIMPLE AND PAST CONTINUOUS .............. 103 5. LISTENING................................................................................................... 104
- 7 6. SPEAKING .................................................................................................... 105 7. READING ..................................................................................................... 106 8. WRITING ...................................................................................................... 107 UNITS 5 - 8 ........................................................................................................... 108 1.. PUT THE WORDS IN THE CORRECT ORDER TO MAKE SENTENCES IN PRESENT CONTINUOUS. ...................................................................................................... 108 2. MAKE THE SENTENCES IN EXERCISE A NEGATIVE. .......................................... 109 3. COMPLETE THE QUESTIONS USING THE PRESENT CONTINUOUS FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. THEN WRITE TRUE ANSWERS. ............................................ 109 4. COMPLETE THE EMAIL. USE THE PRESENT CONTINUOUS FORM (AFFIRMATIVE, NEGATIVE OR INTERROGATIVE) OF THE VERBS IN BRACKETS. ............................. 109 5. COMPLETE THE EMAIL. USE THE PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS FORMS OF THE VERBS IN BRACKETS. ................................................................... 110 6. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE CORRECT FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. USE THE PRESENT............................................................................. 110 6. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE VERBS BELOW. USE THE AFFIRMATIVE OR NEGATIVE FORM OF THE PRESENT SIMPLE OR THE PRESENT CONTINUOUS. .... 110 7. THERE ARE MISTAKES IN FIVE OF THESE SENTENCES. FIND THE MISTAKES AND WRITE THE FIVE SENTENCES CORRECTLY. ........................................................... 110 8. COMPLETE THE PAST SIMPLE SENTENCES. USE THE WORDS IN BRACKETS....... 111 9. COMPLETE THE SENTENCES WITH YOU OWN IDEAS USING THE PAST SIMPLE. .. 111 10. UNDERLINE ONE MISTAKE IN EACH SENTENCE. WRITE THE SENTENCES CORRECTLY......................................................................................................... 112 11. IN SOME OF THESE SENTENCES, THE PAST SIMPLE FORM IS INCORRECT. UNDERLINE THE INCORRECT VERBS AND WRITE THE SENTENCE CORRECTLY. TICK THE CORRECT SENTENCES. ......................................................................... 112 12. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE PAST SIMPLE AFFIRMATIVE FORM OF THE VERBS BELOW. ALL THE VERBS ARE IRREGULAR. ......................................... 113 13. WRITE SENTENCES IN THE PAST SIMPLE AFFIRMATIVE. SOME VERBS ARE REGULAR AND SOME ARE IRREGULAR. ................................................................ 113 14. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE PAST CONTINUOUS FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. ........................................................................................... 114 15. COMPLETE THE TEXT WITH THE PAST CONTINUOUS FORM OF THE VERBS BELOW. ............................................................................................................... 114 16. CHOOSE THE CORRECT TENSE TO COMPLETE THE SENTENCES. ...................... 114 17. COMPLETE THE SENTENCES. USE THE PAST SIMPLE FORM OF ONE VERB AND THE PAST CONTINUOUS FORM OF THE OTHER. ..................................................... 115
- 8 18. COMPLETE THE TEXT WITH THE PAST SIMPLE OR PAST CONTINUOUS FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. .................................................................................... 115 19. CIRCLE THE CORRECT VERB FORM IN THESE SENTENCES. TICK THE BOX IF BOTH FORMS ARE CORRECT. ................................................................................ 116 20. COMPLETE THE TEXT WITH THE INFINITIVE OR –ING FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. SOMETIMES BOTH ARE CORRECT. ..................................................... 116 UNIT 9: FUTURE PLANS ................................................................................... 117 1. WARM-UP .................................................................................................... 117 2. VOCABULARY 1: CELEBRATIONS AND FESTIVALS ......................... 118 3. VOCABULARY 2: ADJECTIVES TO DESCRIBE PLACES ..................... 119 4. GRAMMAR FOCUS 1: WILL AND GOING TO .......................................... 120 6. GRAMMAR FOCUS 2: A LITTLE, A FEW , MANY , MUCH AND A LOT OF ...................................................................................................................... 121 6. LISTENING................................................................................................... 122 7. SPEAKING ................................................................................................... 123 8. READING ..................................................................................................... 123 9. WRITING ...................................................................................................... 125 UNIT 10: APPEARANCE AND PERSONALITY .............................................. 126 1. WARM-UP .................................................................................................... 126 2. VOCABULARY 1: PERSONALITY ........................................................... 127 3. VOCABULARY 2: ADJECTIVES TO DESCRIBE PEOPLE ..................... 128 4. GRAMMAR FOCUS 1: COMPARATIVES AND SUPERLATIVES ............. 128 5. GRAMMAR FOCUS 2: AS + ADJECTIVE + AS.......................................... 130 6. LISTENING................................................................................................... 131 7. SPEAKING ................................................................................................... 131 8. READING ..................................................................................................... 132 9. WRITING ...................................................................................................... 133 UNIT 11: TECHNOLOGY ................................................................................... 134 1. WARM-UP .................................................................................................... 134 2. VOCABULARY 1: TECHNOLOGICAL DEVICES ................................... 134 3. VOCABULARY 2: TECHNOLOGY ........................................................... 136 4. GRAMMAR FOCUS 1: PRESENT PERFECT ............................................. 136 5. LISTENING .................................................................................................. 138 6. SPEAKING .................................................................................................... 138 7. READING ..................................................................................................... 139 8. WRITING ...................................................................................................... 139
- 9 UNIT 12: SHOPPING ........................................................................................... 141 1. WARM-UP .................................................................................................... 141 2. VOCABULARY 1: QUANTIFIERS............................................................. 141 3. VOCABULARY 2: FOOD ............................................................................ 142 4. GRAMMAR FOCUS: PRESENT PERFECT AND PAST SIMPLE .............. 143 5. LISTENING................................................................................................... 145 6. SPEAKING .................................................................................................... 145 7. READING ..................................................................................................... 146 8. WRITING ...................................................................................................... 147 UNITS 9 - 12 ......................................................................................................... 148 1. COMPLETE THE SENTENCES WITH WILL/WON’T AND THE VERBS BELOW. .......... 148 2. WRITE QUESTIONS WITH WILL. THEN WRITE TRUE ANSWERS. .......................... 149 3. WRITE 5 PREDICTIONS WITH WILL ABOUT THE NEXT FIFTEEN YEARS. .............. 149 4. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE AFFIRMATIVE FORM OF GOING TO AND ONE OF THE VERBS BELOW. ................................................................................. 150 5. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE AFFIRMATIVE OR NEGATIVE FORM OF GOING TO AND THE VERBS IN BRACKETS. ............................................................ 150 6. LOOK AT THE TABLE ABOUT FOUR PEOPLE’S PLANS FOR THE WEEKEND. COMPLETE THE QUESTIONS AND WRITE SHORT ANSWERS. .................................. 150 7. WRITE ABOUT YOUR OWN PLANS. USE THE AFFIRMATIVE OR NEGATIVE FORM OF GOING TO. ....................................................................................................... 151 8. COMPLETE THE SENTENCES. USE A LITTLE OR A FEW........................................ 152 9. COMPLETE THE TEXT BELOW. USE THE COMPARATIVE FORM OF THE ADJECTIVES IN BRACKETS. .................................................................................. 152 10. COMPLETE THE FACTS WITH THE COMPARATIVE FORM OF THE ADJECTIVES IN BRACKETS. USE THE CORRECT FORM OF BE, AFFIRMATIVE OR NEGATIVE, TO MAKE THE FACTS TRUE. ...................................................................................... 152 11. WRITE TRUE SENTENCES COMPARING YOURSELF WITH A FRIEND OR A FAMILY MEMBER. USE THE ADJECTIVES IN BRACKETS. ....................................... 153 12. WRITE THE SUPERLATIVE FORM OF THE ADJECTIVES..................................... 153 13. COMPLETE THE SENTENCES. USE THE SUPERLATIVE FORM OF THE ADJECTIVES IN BRACKETS. .................................................................................. 153 14. LOOK AT THE TABLE. WRITE SENTENCES WITH COMPARATIVE AND SUPERLATIVE ADJECTIVES................................................................................... 153 16. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE VERBS IN BRACKETS. USE THE PRESENT PERFECT. .............................................................................................. 154
- 10 17. COMPLETE THE SENTENCES WITH FOR OR SINCE. ........................................... 155 18. WRITE QUESTIONS WITH HOW LONG? AND GIVE ANSWERS WITH FOR OR SINCE................................................................................................................... 155 19. COMPLETE THE EMAIL. USE THE PRESENT PERFECT OR PAST SIMPLE FORM OF THE VERBS IN BRACKETS. .................................................................................... 156 MỘT SỐ BÀI ĐỌC THAM KHẢO ..................................................................... 157 TÀI LIỆU THAM KHẢO ..................................................................................... 168
- 11 GIÁO TRÌNH MÔN HỌC Tên môn học: Tiếng Anh Mã môn học: MH:06 Vị trí, tính chất, ý nghĩa và vai trò của môn học: - Vị trí: Môn học Tiếng Anh là một trong các môn học ngoại ngữ bắt buộc thuộc khối các môn học chung trong chương trình đào tạo trình độ cao đẳng. - Tính chất: Chương trình môn học Tiếng Anh bao gồm các kiến thức, kỹ năng sử dụng tiếng Anh cơ bản trong đời sống, học tập và hoạt động nghề nghiệp phù hợp với trình độ được đào tạo. - Ý nghĩa và vai trò của môn học/mô đun: Môn học sẽ giúp người học có thêm những hiểu biết về văn hóa, lễ hội, công nghệ thông tin,….Ngoài ra, khi học xong, người học đạt được trình độ năng lực ngoại ngữ Bậc 2 theo Khung năng lực ngoại ngữ 6 bậc dùng cho Việt Nam. Mục tiêu môn học - Về kiến thức Nhận biết và giải thích được các cấu trúc ngữ pháp cơ bản về thành phần của câu, cách sử dụng thì hiện tại đơn, tiếp diễn và hoàn thành, thì quá khứ đơn, tiếp diễn, thì tương lai, phân loại danh từ, đại từ và tính từ; phân biệt và giải thích được các từ vựng về những chủ đề quen thuộc như giới thiệu bản thân và người khác, các hoạt động hàng ngày, sở thích, địa điểm, thực phẩm và đồ uống, các sự kiện đặc biệt, kỳ nghỉ, các kế hoạch trong tương lai, ngoại hình và tính cách, sự phát triển của công nghệ và thói quen mua sắm. - Về kỹ năng + Kỹ năng nghe: Nghe và hiểu được những cụm từ và cách diễn đạt liên quan tới nhu cầu thiết yếu hằng ngày khi được diễn đạt chậm và rõ ràng về các chủ đề liên quan đến các thành viên gia đình, các hoạt động giải trí trong thời gian rảnh rỗi, vị trí đồ đạc trong nhà, các loại thức ăn và đồ uống phổ biến, các hoạt động trong các dịp lễ hoặc sự kiện đặc biệt, du lịch, các hoạt động hàng ngày, sở thích, kế hoạch trong tương lai, ngoại hình, tính cách và mua sắm; hiểu được ý chính trong các giao dịch quen thuộc hằng ngày khi được diễn đạt chậm và rõ ràng. + Kỹ năng nói: Giao tiếp một cách đơn giản và trực tiếp về các chủ đề quen thuộc hằng ngày liên quan tới tự giới thiệu bản thân, gia đình, nghề nghiệp, sở thích; chỉ đường đến những địa điểm thông thường; đặt được câu hỏi về số
- 12 lượng; giới thiệu được những ngày lễ, sự kiện đặc biệt, hoạt động du lịch, các kế hoạch cho các ngày lễ và sự kiện đặc biệt; mô tả tính cách và ngoại hình của bản thân và người khác; giới thiệu các sản phẩm công nghệ và công dụng; mô tả thói quen mua sắm; truyền đạt quan điểm, nhận định của mình trong các tình huống xã giao đơn giản, ngắn gọn. + Kỹ năng đọc: Đọc và phân tích được các đoạn văn bản ngắn và đơn giản về các vấn đề quen thuộc và cụ thể; đọc hiểu đại ý và thông tin chi tiết thông qua các bài đọc có liên quan đến giới thiệu bạn bè, các hoạt động trong thời gian rảnh rỗi, nơi chốn, các thức ăn và đồ uống phổ biến, các ngày lễ đặc biệt và kỳ nghỉ, các hoạt động hàng ngày và các sở thích, cách chào đón năm mới ở các quốc gia, sự phát triển của công nghệ và thói quen mua sắm. + Kỹ năng viết: Viết được các mệnh đề, câu đơn giản và kết nối với nhau bằng các liên từ cơ bản; viết đoạn văn ngắn về các chủ đề có liên quan đến bản thân, sở thích và các hoạt động trong thời gian rảnh rỗi, mô tả nhà ở, thức ăn và đồ uống, các lễ hội và dịp đặc biệt, các kỳ nghỉ và các sở thích, kế hoạch và dự định cho việc chào đón năm mới, thiết bị công nghệ và thói quen mua sắm. - Về năng lực tự chủ và trách nhiệm - Nhận thức được tầm quan trọng của ngoại ngữ nói chung và Tiếng Anh nói riêng, có trách nhiệm trong việc sử dụng tiếng Anh trong đời sống, học tập và nghề nghiệp; - Có thể làm việc độc lập hoặc theo nhóm trong việc áp dụng tiếng Anh vào học tập, lao động và các hoạt động khác.
- 13 UNIT 1: FAMILY AND FRIENDS Giới thiệu: Bài 1 Giới thiệu với người học những từ vựng về chủ đề gia đình và bạn bè, thì hiện tại đơn, tính từ sở hữu, đại từ và đại từ chỉ định, … Mục tiêu: - Nhận biết các động từ thông dụng và từ vựng về gia đình; - Nhận biết và sử dụng được thì hiện tại đơn, tính từ sở hữu, đại từ và đại từ chỉ định; - Nghe và trả lời câu hỏi về đề tài gia đình; - Nói về bản thân và gia đình; - Đọc hiểu bài đọc và trả lời câu hỏi về gia đình; - Viết đoạn văn giới thiệu bản thân và gia đình. Nội dung chính: 1. WARM-UP Work in pairs. Introduce yourself to your classmates. A: Hi. I’m John. What’s your name? B: My name is Susan. Nice to meet you. A: Nice to meet you, too. 2. VOCABULARY 1: FAMILY A. Look at the family tree
- 14 B. Talk to a partner. brothers and sisters cousins How many aunts and uncles do you have? grandparents nieced and nephews 3. VOCABULARY 2: JOBS A. Match each job with the appropriate picture. 1. _____ a teacher 2. _____ a singer 3. _____ a doctor 4. _____ a taxi driver 5. _____ a shop assistant 6. _____ a worker
- 15 (a) (b) (c) (d) (e) (f) B. Ask and answer questions with a partner using the jobs in exercise A. A: Are you a teacher? B: No, I’m not. I’m a worker. 4. VOCABULARY 3: COMMON VERBS, ACTIVITIES A. Put each verb in the correct place. go have play study do eat work 1. _____ chocolate, meat, beefsteak 2. _____ video games, the guitar, football 3. _____ camping, swimming, to school 4. _____ homework, karate, an exercise 5. _____ English, hard, mathematics 6. _____ for a company, part-time, late 7. _____ a sister, freedom, a big house
- 16 5. GRAMMAR FOCUS 1: BE, POSSESSIVES AND PRONOUNS A. Read the following text and underline the correct answer about Trinh. 1. Trinh is from Dong Nai province/ Ho Chi Minh city. 2. She’s 20 / 19 years old. 3. Her sister is a teacher / a shop assistant. My name’s Trinh. I’m 20 years old. My college is in Ho Chi Minh city. But I’m not from this city – I’m from Dong Nai province. This is a photo of me and my two sisters. Their names are Thanh and Uyen. Thanh is 19 years old. We’re at the same college, but we aren’t in the same class. Uyen isn’t at our college. She is a shop assistant. B. Complete the table with the affirmative and negative forms of the verb be. Refer to the text in exercise A. Be Affirmative Negative I1 ________ … I4 ________ … He/She/It2 ________ … He/She/It5 ________ … You/We/They3 ________ … You/We/They6 ________ … Interrogative Short answers Am I …? Yes, I am. / No, I’m not. Is he/she/it…? Yes, he/she/it is. No, he/she/it isn’t. Are you/we/they…? Yes, you/we/they are. No, you/we/they aren’t. C. Complete the sentences with both the affirmative and negative forms of the verb be. 1. My name is _____ Tom. My name is Tom. / My name isn’t Tom. 2. Our mother _____ in the kitchen. 3. I _____ hungry.
- 17 4. We _____ in class now. 5. My motorbike _____ new. 6. My parents _____ from Manchester. 7. I _____ 23 years old. 8. It _____ very cold today. D. Make questions using the interrogative form of be. 1. Taylor Swift / your favourite singer? Is Taylor Swift your favourite singer? 2. they / from Malaysia? ____________________________________. 3. your parents / at home? ____________________________________. 4. our school / very new? ____________________________________. 5. your brother / tall? ____________________________________. 6. you / 19 years old? ____________________________________. 7. you / thirsty? ____________________________________. 8. your house / near here? ____________________________________. E. Work in pairs. Ask and answer the questions in exercise D. Is Taylor Swift your Yes, she is. / favourite singer? No, she isn’t.
- 18 F. Circle three possessive adjectives in the text in exercise A and then complete the table below. Pronouns Possessive Pronouns Possessive adjectives adjectives 1 I _____ it its 2 you your we _____ he his you your 3 she her they _____ Demonstrative pronouns Grammar point Singular: this that Plural: these those This and these are used for things that are near us (‘here’). That and those are used for things that are farther away (‘there’). G. Make sentences and then match them with the appropriate pictures. 1. this / your pencil? Is this your pencil? Picture C 2. that / not my bike ____________________________________. 3. these / not his shoes ____________________________________. 4. these / your books? ____________________________________. 5. this / not my cell phone ____________________________________. 6. that / her handbag? ____________________________________. 7. those / their helmets ____________________________________. 8. this / not my computer
- 19 ____________________________________. (a) (b) (c) (d) (e) (f) (g) (h) 6. GRAMMAR FOCUS 2: PRESENT SIMPLE Present simple Grammar point The Present simple is used to describe 1. something that always or regularly happens. 2. a fact that is always true. Present simple Affirmative I like fast food. We like fast food. You like fast food. You like fast food. He/She/It likes fast food. They like fast food *Note: - Add -es to verbs ending with -o, -sh, -ch, -x, -z, -ss - Add -s to verbs ending with “consonant + y” (Change -y to -ie and add -s)
- 20 A. Complete the sentences with the Present simple affirmative form of the verbs below. Go have play study do work watch live 1. We _watch_ cartoon films every day. 2. My brother _____ English at a language center. 3. My aunt _____ in a big house in the country. 4. I _____ to school by bike. 5. My uncle _____ for a small company. 6. My family _____ four members. 7. My father _____ badminton every morning. 8. My friends _____ homework every night. Present simple Negative I don’t like fast food. We don’t like fast food. You don’t like fast food. You don’t like fast food. He/she/it doesn’t like fast food. They don’t like fast food B. Rewrite the sentences in exercise A using the Present simple negative form of the verbs. Example: We _don’t watch_ cartoon films every day. Present simple Interrogative We form present simple questions with do or does + base form of the verbs. Do I/you/we/they watch TV? Does he/she/it like chocolate? C. Complete the questions with Do or Does. 1. _____ you speak English? 2. _____ Cristiano Ronaldo play football?
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Ngữ pháp tiếng Anh cơ bản nhất - Nguyễn Đặng Hoàng Duy
53 p | 16318 | 8379
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành kỹ thuật phục vụ nhà hàng
348 p | 1835 | 804
-
Giáo trình tiếng anh chuyên ngành kỹ thuật phục vụ nhà hàng part 1
35 p | 1398 | 399
-
Giáo trình Tiếng Anh thư tín thương mại - English for Commerical Correspondences (Dùng cho các trường THCN): Phần 2 - Nguyễn Bích Ngọc, Đào Thị Hương
58 p | 482 | 188
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành thương mại - English for Commerc (Dùng cho các trường THCN): Phần 1 - Nguyễn Thị Vân
125 p | 379 | 147
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành thương mại - English for Commerc (Dùng cho các trường THCN): Phần 2 - Nguyễn Thị Vân
131 p | 259 | 119
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành Công nghệ thông tin
47 p | 414 | 108
-
10000 câu đàm thoại giao tiếp tiếng anh cơ bản nhất: phần 1
99 p | 272 | 83
-
English for distance education (Giáo trình tiếng Anh dùng cho hệ đào tạo từ xa): Phần 2
78 p | 100 | 22
-
Đề cương chi tiết học phần Tiếng Anh cơ bản 1
24 p | 117 | 15
-
Giáo trình Tiếng Anh sinh học - English in biology: Phần 2
288 p | 27 | 11
-
Đề cương chi tiết học phần Tiếng Anh cơ bản 3
23 p | 54 | 10
-
Giáo trình Tiếng Anh cơ bản (Trình độ: Trung cấp) - Cao đẳng Cộng đồng Lào Cai
215 p | 48 | 10
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành Công nghệ may, May thời trang và thiết kế thời trang (Nghề: Công nghệ may, May thời trang và thiết kế thời trang - CĐ/TC) - Trường Cao đẳng Công nghệ TP HCM
52 p | 22 | 10
-
Giáo trình Tiếng Anh chuyên ngành Công nghệ thông tin (English for IT & computer users): Phần 1
128 p | 15 | 8
-
Đánh giá giáo trình “Life”, bộ giáo trình tiếng Anh cơ bản dành cho sinh viên không chuyên ngữ tại trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế
14 p | 99 | 7
-
Đánh giá và lựa chọn giáo trình tiếng Anh cơ bản “Solutions” cho sinh viên năm thứ nhất tại trường Đại học Công nghiệp Quảng Ninh
4 p | 9 | 5
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn