Marketing công nghiệp ( Đinh Tiên Minh ) - Chương 1
lượt xem 15
download
Hiểu rõ thị trường công nghiệp và Marketing công nghiệp là gì. Phân biệt được những điểm khác nhau giữa B2B và B2C.Hiểu được những loại hình nhu cầu của thị trường công nghiệp. Tất cả các tổ chức mua hàng hóa và dịch vụ để sử dụng cho việc tạo ra hàng hoá và dịch vụ của chính họ.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Marketing công nghiệp ( Đinh Tiên Minh ) - Chương 1
- 29/08/2012 Chương 1 Giới thiệu Marketing Công nghiệp www.dinhtienminh.net Th.S Đinh Tiên Minh Trường ĐHKT TPHCM Khoa Thương Mại – Du Lịch – Marketing Mục tiêu Hiểu rõ thị trường công nghiệp và Marketing công nghiệp là gì. Phân biệt được những điểm khác nhau giữa B2B và B2C. Hiểu được những loại hình nhu cầu của thị trường công nghiệp. 2 Th.S Đinh Tiên Minh 1
- 29/08/2012 Nội dung 1.1 Khái niệm thị trường công nghiệp 1.2 Khái niệm Marketing công nghiệp 1.3 Nhu cầu thị trường công nghiệp 3 Th.S Đinh Tiên Minh 1.1. Khái niệm thị trường công nghiệp Thị trường công nghiệp là gì? Tất cả các tổ chức mua hàng hóa và dịch vụ để sử dụng cho việc tạo ra hàng hoá và dịch vụ của chính họ. Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p1. 4 Th.S Đinh Tiên Minh 2
- 29/08/2012 1.1. Concepts of Business Market (cont’) Business organizations include: Commercial market. Trade industries. Government. Public and private institutions. 5 Th.S Đinh Tiên Minh 1.1. Concepts of Business Market (cont’) Characteristics of Industrial Market: Geographic market concentration Sizes and number of buyers The purchase decision process Buyer-seller relationships Evaluating international business markets 6 Th.S Đinh Tiên Minh 3
- 29/08/2012 1.1. Concepts of Business Market (cont’) Customer value in Business Markets: The economic, technical, service and social benefits received by a customer firm in exchange for the price paid for the product or service offering. Anderson and Narus, Business Market Management, Pearson Education, 2nd edition, p5-9. A ratio between what the customer gets (functional and emotional benefits) and what he gives (monetary, time, energy cost). Philip Kotler, Marketing Management, Prentice Hall India, 11th edition, p11-12. 7 Th.S Đinh Tiên Minh 1.2. Concepts of Business Marketing What is Business Marketing? R S.T.P MM I C 8 Th.S Đinh Tiên Minh 4
- 29/08/2012 1.2. Concepts of Business Marketing (cont’) What is Business Marketing? (cont’) Organizational sales and purchases of goods and services to support production of other products, to facilitate daily company operations, or for resale. Companies also buy services, such as legal, accounting, office-cleaning, and other services. Lau Geok Theng (2007), Business Marketing – An Asian Perspective, McGraw Hill, p3. 9 Th.S Đinh Tiên Minh 1.2. Concepts of Business Marketing (cont’) Differences between B2B & B2C Marketing: 10 Th.S Đinh Tiên Minh 5
- 29/08/2012 1.2. Concepts of Business Marketing (cont’) Differences between B2B & B2C Marketing: Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p5. 11 Th.S Đinh Tiên Minh 1.2. Concepts of Business Marketing (cont’) Differences between B2B & B2C distribution channels: Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p7. 12 Th.S Đinh Tiên Minh 6
- 29/08/2012 1.2. Concepts of Business Marketing (cont’) Differences between B2B & B2C distribution channels (cont’): Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p7. 13 Th.S Đinh Tiên Minh 1.3. Demands of Business Market The demand for industrial products and services does not exist by itself, but it may be: Krishna K Havaldar (2010), Business Marketing, McGraw Hill, 3rd edition, p9. 14 Th.S Đinh Tiên Minh 7
- 29/08/2012 1.3. Demands of Business Market (cont’) Derived demand Example: Demand for computer microprocessor chips is derived from demand for personal computers. 15 Th.S Đinh Tiên Minh 1.3. Demands of Business Market (cont’) Volatile demand Example: Demand for gasoline pumps may be reduced if demand for gasoline slows. 16 Th.S Đinh Tiên Minh 8
- 29/08/2012 1.3. Demands of Business Market (cont’) Joint demand Example: If lumber supply falls, then decrease in construction will affect concrete market. 17 Th.S Đinh Tiên Minh 1.3. Demands of Business Market (cont’) Inelastic demand Example: Construction firms will not necessarily buy more lumber if prices fall unless overall housing demand also increases. 18 Th.S Đinh Tiên Minh 9
- 29/08/2012 1.3. Demands of Business Market (cont’) Inventory adjustments Just-In-Time (JIT) inventory policies boost efficiency by cutting inventory and requiring vendors to deliver inputs as they are needed. Inventory adjustments are also vital to wholesalers and retailers. 19 Th.S Đinh Tiên Minh www.dinhtienminh.net 10
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Kiến thức Nhập môn Quản trị marketing - Th.S Dinh Tien Minh
10 p | 159 | 19
-
PHÂN TÍCH LỰC LƯỢNG CHỦ YẾU CỦA MÔI TRƯỜNG MARKETING 5
6 p | 138 | 18
-
Bài 3 Môi trường Marketing - Th.S Đinh Tiến Minh
13 p | 155 | 18
-
Marketing công nghiệp ( Đinh Tiên Minh ) - Chương 2
9 p | 203 | 12
-
Marketing căn bản - Đinh Tiên Minh ( bài 10)
8 p | 98 | 8
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chương 3 - ThS. Trần Thị Ý Nhi
17 p | 49 | 6
-
Bài giảng Marketing cơ bản: Chương 5 - Nguyễn Tiến Dũng
12 p | 91 | 6
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 1 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
10 p | 64 | 5
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Giới thiệu môn học - Ph.D. Đinh Tiến Minh
6 p | 106 | 4
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 4 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
12 p | 83 | 4
-
MARKETING TRỰC TUYẾN – NGHỀ KHÔNG CHỈ DÀNH RIÊNG CHO “DÂN MARKETING”
5 p | 109 | 4
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 2 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
12 p | 131 | 3
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 3 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
9 p | 72 | 3
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 5 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
14 p | 57 | 3
-
Bài giảng Marketing công nghiệp: Chapter 9 - Ph.D. Đinh Tiến Minh
7 p | 77 | 3
-
Bài giảng Quản trị marketing: Bài 9 - TS. Đinh Tiến Minh
18 p | 51 | 3
-
Bài giảng Marketing căn bản: Chương 10 - Quyết định về xúc tiến và truyền thông
12 p | 7 | 3
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn