Marketing nghiên cứu thị trường phần 7
lượt xem 13
download
Tham khảo tài liệu 'marketing nghiên cứu thị trường phần 7', kinh doanh - tiếp thị, quản trị kinh doanh phục vụ nhu cầu học tập, nghiên cứu và làm việc hiệu quả
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Marketing nghiên cứu thị trường phần 7
- The Marketing Research Process Research Design Research Master plan for research Master Identifies the need for primary versus secondary data versus
- The Marketing Research Process Research Design Research Primary Data Secondary Data Information or statistics collected for the first time during a Previously published marketing research data data study study
- The Marketing Research Process Sources of Primary Data Sources Observation Survey Method Method Observational studies Telephone interviews Telephone are conducted by Mail surveys Mail actually viewing Personal interviews Personal objects, events, Focus group and/or a person’s and/or interviews interviews behavior behavior
- The Marketing Research Process Sources of Primary Data Sources Experimental Method In experiments the researcher manipulates one or more of the marketing mix variables and compares the effect on the experimental group to a control group that did not receive the manipulation receive
- The Marketing Research Process Sources of Secondary Data Sources Internal Data Government Data Census of Population Census Includes sales Census of Housing Census analysis reports, Census of Business Census financial performance Census of reports, cost analysis, Manufacturers Manufacturers product profit/loss Census of Agriculture Census statements, etc. statements, Census of Minerals Census Census of Governments Governments
- The Marketing Research Process Sources of Secondary Data Sources Research Firm Data Many private organizations Many provide information for the marketing executive e.g. trade associations, advertising agencies, “Survey of Buying Power.”
- The Marketing Research Process The Define the problem Define Research design Research Feedback Data collection Data Analysis, interpretation and presentation and
- The Marketing Research Process Sampling Techniques Sampling Population Census Collection of data Collection Total group that the Total from all possible researcher wants to sources in a study population or universe
- The Marketing Research Process Sampling Techniques Sampling Probability Sample Sampling techniques where respondents have a known (nonzero) chance of being chosen being
- The Marketing Research Process Sampling Techniques Sampling Probability Sample Probability sample Simple Random Simple where researchers Sample Sample choose respondents from a complete list of the population of
- The Marketing Research Process Sampling Techniques Sampling Probability Sample Probability sample where researchers Simple Random Simple divide the complete Sample Sample population list into groups and then use Stratified Sample single random sampling techniques on the subgroups on
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Giáo trình Marketing quốc tế - PGS. TS. Vũ Trí Dũng, GS. Trần Minh Đạo
46 p | 1886 | 418
-
Nghiên cứu marketing - Chương 7: Chuẩn bị dữ liệu và xử lí dữ liệu
33 p | 515 | 294
-
Bài giảng Marketing căn bản - GV.Phạm Thị Minh Lan
198 p | 486 | 129
-
Nghiên cứu marketing phần 7
19 p | 177 | 86
-
Bài giảng Chiến lược Marketing - Chương 7: Phân đoạn thị trường, lựa chọn thị trường mục tiêu và định vị
38 p | 320 | 65
-
GIÁO TRÌNH NGHIÊN CỨU MARKETING - CHƯƠNG 7 XỬ LÝ DỮ LIỆUỨNG DỤNG PHẦN MỀM SPSS
20 p | 193 | 59
-
Phần 7 – Marketing
16 p | 170 | 48
-
nghiên cứu marketing phần 7
20 p | 125 | 28
-
Tập bài giảng Marketing căn bản
209 p | 63 | 21
-
Bài giảng chương 7: Chiến lược phân phối
19 p | 163 | 16
-
COO - Nhân vật số 2 và những hiểu lầm không đáng có (Phần 2)
7 p | 86 | 13
-
Bài giảng Marketing căn bản - ThS. Trần Thị Trương Nhung
135 p | 52 | 12
-
Bài giảng Marketing căn bản - Trần Thị Trường Nhung
135 p | 81 | 11
-
Bài giảng Marketing manager - Chương 7: Nghiên cứu và lựa chọn thị trường mục tiêu
32 p | 75 | 10
-
Bài giảng Marketing cơ bản - Chương 7: Nghiên cứu và lựa chọn thị trường mục tiêu
32 p | 85 | 7
-
Bài giảng Marketing dược (354 trang)
354 p | 2 | 1
-
Bài giảng Marketing căn bản (Basic Marketing) - Phạm Văn Chiến
58 p | 0 | 0
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn