intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Đề thi giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Đăk Rve, Kon Rẫy

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: PDF | Số trang:14

6
lượt xem
1
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Nhằm giúp các bạn học sinh có tài liệu ôn tập những kiến thức cơ bản, kỹ năng giải các bài tập nhanh nhất và chuẩn bị cho kì thi sắp tới được tốt hơn. Hãy tham khảo "Đề thi giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Đăk Rve, Kon Rẫy" để có thêm tài liệu ôn tập. Chúc các em đạt kết quả cao trong học tập nhé!

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Đề thi giữa học kì 1 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2022-2023 có đáp án - Trường THCS Đăk Rve, Kon Rẫy

  1. MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA GIỮA KỲ 1 – TIẾNG ANH 6 Mức độ nhận thức Tổng TT Kĩ năng Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao Thời Thời Thời Thời Thời Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ Tỉ lệ (%)/ gian gian gian gian gian (%)/câu (%)/câu (%)/câu (%)/câu câu (phút) (phút) (phút) (phút) (phút) 12,5 5 10 5 2,5 2 25 1 LISTENING 12 5 câu 4 câu 1 câu 10 câu 12,5 5 7,5 5 5 3 25 13 2 LANGUAGE 5 câu 3 câu 2 câu 10 câu 10 6 12,5 10 2,5 2 25 18 3 READING 4 câu 5 câu 1 câu 10 câu 5 4 10 8 10 5 25 17 4 WRITING 2 4 câu a 6 câu + 1 câu para para 100% 40% 30% 20 % 10% Tổng 20 20 15 5 36 câu + 1 60 16 câu 12 câu 8 câu 1 para para Tỉ lệ % 40 30 20 10 100 Tỉ lệ chung (%) 70.00 30 100 Số câu: Nhận biết 16 Thông hiểu 12 Vận dụng 8 Vận dụng cao: 1 paragraph
  2. BẢNG MÔ TẢ KĨ THUẬT ĐỀ KIỂM TRA GIỮA KỲ - TIẾNG ANH 6 NĂM HỌC: 2022 - 2023 Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Nhận Thông Vận Vận dụng Tổng Số CH TT Kĩ năng Đơn vị kiến thức/kỹ năng biết hiểu dụng cao TN TL TN TL TN TL TN TL TN TL I. LISTENING Nghe 3 3 1. Học sinh nghe 1 đoạn hội thoại và 2 2 chọn A,B hoặc C (5 câu - 1.25 điểm) 3 3 2. Nghe 1 đoạn hội thoại và nối các 2 2 thông tin (5 câu - 1.25 điểm) Pronunciation 1 1 II. LANGUAGE - sounds /s/ and /z/ - stress word 1 1 Vocabulary 1 1 Từ vựng đã học theo chủ đề. - My New School (boarding school) 1 1 - My house (country house) - My friends (clever) 1 1 Grammar • Multiple choice (3 câu) + 2 2 Put the correct form of the verb (2 câu) - Present simple - Present continuous - Possessive case 1 2 3 - Preposition
  3. III. READING 1. Cloze test 2 2 Hiểu được bài đọc có độ dài khoảng 100-120 từ về chủ điểm: - My friends ( Điền từ cho sẵn vào 3 3 chỗ trống) 2. Reading comprehension 2 2 Hiểu được nội dung chính và nội dung chi tiết đoạn văn bản có độ dài 2 khoảng 100-120 từ, đọc và quyết 2 định câu đúng, sai - My friends 1 1 IV. WRITING Sentence building Sử dụng các từ đã để sắp xếp thành 2 2 câu hoàn chỉnh Sentence transformation 4 4 Viết câu tương đương Write a paragraph Viết 1 đoạn văn sử dụng câu hỏi gợi 1 para 1 para ý với chủ đề: My friends 28 8 + 1 para Tổng 15 10 3 2 6 (70%) (30%) Tổng toàn bài 36 câu + 1 para
  4. Duyệt của CM trường Duyệt của tổ chuyên môn Người lập Lương Tấn Thanh Lương Thị Mai Hiên Đặng Thị Thanh Thanh
  5. PHÒNG GD&ĐT KON RẪY ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KÌ I TRƯỜNG THCS ĐĂKRVE Năm học: 2022 - 2023 Môn: Tiếng Anh (GLOBAL SUCCESS) Lớp: 6… Thời gian: 60 phút (không kể thời gian phát đề) Họ và tên:……………………………………… MÃ ĐỀ 601 Scores Teacher’s comments (Đề gồm 4 trang) A. LISTENING (2.5 points) I. Listen and tick () the picture you hear. (1.25 points) 1. What must Harry do first? 2. What will Harry make for lunch? 3. Where should Harry go to buy eggs? 4. What should Harry put on the table?
  6. 5. What was the weather like yesterday? A B C II. Listen and match the following parts to have correct information. (1.25 points) 1. Nga's new house a. is next to the kitchen 2. One of the two bathrooms b. in Nga’s bedroom 3. Nga's kitchen c. is big and cute 4. There isn't much furniture d. in the living room 5. Nga's dad is e. is big B. USE OF ENGLISH (2.5 points) I. Circle the best answer (A, B, C or D) to complete the sentences. (1.5 points) 1. Mark the letter A, B, C or D to indicate the words or phrases that is OPPOSITE in meaning to the underlined part in each of the following sentence. I live in a city house and it's near the high school. A. flat B. villa C. country house D. stilt house 2. Students live and study in a ________ school. They only go home at weekends. A. secondary B. international C. boarding D. private 3. Listen! They ______ in the classroom. A. are sing B. are singing C. sing D. sings 4. We have English ______ Monday and Thursday. A. in B. on C. of D. at 5. Where is ____________ school? - It’s in the country. A. Nams’ B. Nam C. the Nam’s D. Nam’s 6. Choose the word whose underlined part is pronounced differently. A. chopsticks B. bowls C. clocks D. caps 7. Choose the word which has a different stress pattern from that of the others. A. enjoy B. island C. repeat D. invite 8. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the words or phrases that is CLOSEST in meaning to the underlined part in each of the following sentence. This is my new friend, Phong. He is very kind and smart. A. clever B. stupid C. intelligent D. active II. Put the correct form of the verb. (0.5 points) 1. She __________ (play) with her friends in the park now. 2. I always __________ (do) my homework after school. C. READING (2.5 points) II. Choose the letter A, B, C or D to complete the passage below. (1.25 points) This is Peter. He is twelve years old. He is a student. He __________ (1) in a big villa in the suburb of the city. There __________ (2) 4 people in his family. They are his parents, his younger sister and him. His father is an engineer. His mother is a teacher. And his younger
  7. sister is a pupil. There are 5 rooms __________ (3) his house. There is a living room, a kitchen, a bathroom, a bedroom and a toilet. The living room is his __________ (4) place __________ (5) he can sit on the armchair and watch television with his family. 1. A. lives B. live C. living D. lived 2. A. is B. be C. being D. are 3. A. at B. in C. of D. to 4. A. favourite B. boring C. messy D. noisy 5. A. because B. but C. so D. however I. Read the passage, and write T (True) or F (False) next to the sentences. (1.25 points) Hi, my name is Mai. I'm 12 years old. I’m in class 6A at Binh Minh Lower Secondary School. And this is my new classmate, Linda. She is the same age as me and she comes from England. She has long curly hair and she is very tall. Her face is very beautiful and her smile is so nice. She is very kind and friendly to me. She knows how to care and help others. Linda is a thoughtful girl. She cooks very well. In her free time, she would make snacks for me and my friends to eat together. She is a good listener. When things are sad, I tell her. Talking with her I felt very comfortable. I am very happy to make friends with her. STATEMENT T/F 1. Linda is Mai's cousin. 2. Linda is from France. 3. Linda has long curly hair and a nice smile 4. Linda isn't friendly to Mai. 5. Mai is very happy to make friends with Linda. D. WRITING (2.5 points) I. Put the words or phrases below to make sentences. (0.5 points) 1. six windows/ are/ in/ classroom/ There/ my. . 2. my teacher/ mother/ Mai’s/ is/ of /English. . II. Rewrite the following sentences so that their meaning stays the same. Use the given words. (1.0 point) 1. The dog is in front of the microwave. → The microwave . 2. We have a sink, a fridge, a cooker and a cupboard in our kitchen. → There . 3. My favourite room in the house is my bedroom. → I like . 4. Thoa’s hair is long and black. → Thoa has . III. Write a paragraph (about 40-60 words) to describe your best friend the following ideas may help you. (1,0 point) - What’s his/ her name. - How old is he/ she? - Where does he/ she live? - What’s he/she look like? - What’s he/ she like? - Why do you like him/ her?
  8. -----------THE END-----------
  9. PHÒNG GD&ĐT KON RẪY ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HỌC KÌ I TRƯỜNG THCS ĐĂKRVE Năm học: 2022 - 2023 Môn: Tiếng Anh (GLOBAL SUCCESS) Lớp: 6… Thời gian: 60 phút (không kể thời gian phát đề) Họ và tên:……………………………………… MÃ ĐỀ 602 Scores Teacher’s comments (Đề gồm 4 trang) A. LISTENING (2.5 points) I. Listen and tick () the picture you hear. (1.25 pointS) 1. What must Harry do first? 2. What will Harry make for lunch? 3. Where should Harry go to buy eggs? 4. What should Harry put on the table?
  10. 5. What was the weather like yesterday? A B C II. Listen and match the following parts to have correct information. (1.25 points) 1. Nga's new house a. is next to the kitchen 2. One of the two bathrooms b. in Nga’s bedroom 3. Nga's kitchen c. is big and cute 4. There isn't much furniture d. in the living room 5. Nga's dad is e. is big B. USE OF ENGLISH (2.5 points) I. Put the correct form of the verb. (0.5 points) 1. She __________ (play) with her friends in the park now. 2. I always __________ (do) my homework after school. II. Circle the best answer (A, B, C or D) to complete the sentences . (1.5 points) 1. Where is ____________ school? - It’s in the country. A. Nams’ B. Nam C. the Nam’s D. Nam’s 2. Choose the word whose underlined part is pronounced differently. A. chopsticks B. bowls C. clocks D. caps 3. Choose the word which has a different stress pattern from that of the others. A. enjoy B. island C. repeat D. invite 4. Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the words or phrases that is CLOSEST in meaning to the underlined part in each of the following sentence. This is my new friend, Phong. He is very kind and smart. A. clever B. stupid C. intelligent D. active 5. Mark the letter A, B, C or D to indicate the words or phrases that is OPPOSITE in meaning to the underlined part in each of the following sentence. I live in a city house and it's near the high school. A. flat B. villa C. country house D. stilt house 6. Students live and study in a ________ school. They only go home at weekends. A. secondary B. international C. boarding D. private 7. Listen! They ______ in the classroom. A. are sing B. are singing C. sing D. sings 8. We have English ______ Monday and Thursday. A. in B. on C. of D. at C. READING (2.5 points) I. Read the passage, and write T (True) or F (False) next to the sentences. (1.25 points) Hi, my name is Mai. I'm 12 years old. I’m in class 6A at Binh Minh Lower Secondary School. And this is my new classmate, Linda. She is the same age as me and she comes from England. She has long curly hair and she is very tall. Her face is very beautiful and her smile
  11. is so nice. She is very kind and friendly to me. She knows how to care and help others. Linda is a thoughtful girl. She cooks very well. In her free time, she would make snacks for me and my friends to eat together. She is a good listener. When things are sad, I tell her. Talking with her I felt very comfortable. I am very happy to make friends with her. STATEMENT T/F 1. Linda is Mai's cousin. 2. Linda is from France. 3. Linda has long curly hair and a nice smile 4. Linda isn't friendly to Mai. 5. Mai is very happy to make friends with Linda. II. Choose the letter A, B, C or D to complete the passage below. (1.25 points) This is Peter. He is twelve years old. He is a student. He __________ (1) in a big villa in the suburb of the city. There __________ (2) 4 people in his family. They are his parents, his younger sister and him. His father is an engineer. His mother is a teacher. And his younger sister is a pupil. There are 5 rooms __________ (3) his house. There is a living room, a kitchen, a bathroom, a bedroom and a toilet. The living room is his __________ (4) place __________ (5) he can sit on the armchair and watch television with his family. 1. A. lives B. live C. living D. lived 2. A. is B. be C. being D. are 3. A. at B. in C. of D. to 4. A. favorite B. boring C. messy D. noisy 5. A. because B. but C. so D. however D. WRITING (2.5 points) I. Rewrite the following sentences so that their meaning stays the same. Use the given words. (1.0 point) 1. The dog is in front of the microwave. → The microwave . 2. We have a sink, a fridge, a cooker and a cupboard in our kitchen. → There . 3. My favourite room in the house is my bedroom. → I like . 4. Thoa’s hair is long and black. → Thoa has . II. Put the words or phrases below to make sentences. (0.5 points) 1. my teacher/ mother/ Mai’s/ is/ of /English. . 2. six windows/ are/ in/ classroom/ There/ my. . III. Write a paragraph (about 40-60 words) to describe your best friend the following ideas may help you. (1,0 point) - What’s his/ her name. - How old is he/ she? - Where does he/ she live? - What’s he/she look like? - What’s he/ she like? - Why do you like him/ her?
  12. -----------THE END-----------
  13. PHÒNG GD&ĐT KON RẪY ĐÁP ÁN ĐỀ KIỂM TRA GIỮA HKI TRƯỜNG THCS ĐĂKRVE Năm học: 2022 - 2023 Môn: Tiếng Anh (GLOBAL SUCCESS) Lớp: 6 ĐỀ 601 A. LISTENING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. A 2. B 3. A 4. C 5. B II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. c 2. a 3. e 4. b 5. d B. USE OF ENGLISH (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 2 điểm 1. B 2. B 3. A 4. C 5. C 6. B 7. B 8. D II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 0.5 điểm 1. is playing 2. do C. READING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. A 2. D 3. B 4. A 5. A II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. F 2. F 3. T 4. F 5. T D. WRITING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 0.5 điểm 1. There are six windows in my classroom. 2. Mai’s mother is my teacher of English. II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1 điểm 1. The microwave is behind the dog. 2. There is a sink, a fridge, a cooker and a cupboard in our kitchen. 3. I like my bedroom best in the house. 4. Thoa has long black hair. III. Tổng điểm 1 điểm 1. Cohesion: Thể hiện khả năng viết mạch lạc, chặt chẽ; kết nối câu. (0.3đ) 2. Accuracy: Có sự chính xác trong việc sử dụng cấu trúc câu, ngữ phát, từ vựng. (0.3đ) 3. Ideas: Ý hay, phong phú, biểu đạt nội dung liên quan, chặt chẽ với chủ đề. (0.2đ) 4. Length: Đảm bảo số lượng từ quy định không quá dài hoặc quá ngắn. (0.2đ) ĐỀ 602 A. LISTENING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. A 2. B 3. A 4. C 5. B II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. c 2. a 3. e 4. b 5. d B. USE OF ENGLISH (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 0.5 điểm 1. is playing 2. do II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 2 điểm 1. C 2. B 3. C 4. D 5. B 6. B 7. A 8. C C. READING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. F 2. F 3. T 4. F 5. T
  14. II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1.25 điểm 1. A 2. D 3. B 4. A 5. A D. WRITING (2.5 ĐIỂM) I. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 1 điểm 1. The microwave is behind the dog. 2. There is a sink, a fridge, a cooker and a cupboard in our kitchen. 3. I like my bedroom best in the house. 4. Thoa has long black hair. II. Mỗi câu đúng 0.25 điểm. Tổng điểm 0.5 điểm 1. Mai’s mother is my teacher of English. 2. There are six windows in my classroom. III. Tổng điểm 1 điểm 1. Cohesion: Thể hiện khả năng viết mạch lạc, chặt chẽ; kết nối câu. (0.3đ) 2. Accuracy: Có sự chính xác trong việc sử dụng cấu trúc câu, ngữ phát, từ vựng. (0.3đ) 3. Ideas: Ý hay, phong phú, biểu đạt nội dung liên quan, chặt chẽ với chủ đề. (0.2đ) 4. Length: Đảm bảo số lượng từ quy định không quá dài hoặc quá ngắn. (0.2đ) Duyệt của tổ chuyên môn Người lập Mai Lệ Duyên Đặng Thị Thanh Thanh
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2