intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

MA TRẬN ĐỀ THI HỌC KỲ 2 – MÔN TIẾNG ANH KHỐI 11 – NĂM HỌC: 2011 - 2012 (CHƯƠNG TRÌNH CHUẨN VÀ NÂNG CAO )

Chia sẻ: Văn Trung Nguyễn | Ngày: | Loại File: DOC | Số trang:8

545
lượt xem
101
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

I. Mục đích của đề kiểm tra: - Kiểm tra chuẩn kiến thức nội dung đã học trong chương trình học kỳ 2.- Kiểm tra kiến thức học sinh đã tiếp thu được trong chương trình học kỳ 2. II. Kĩ năng ngôn ngữ: 1. Đọc và trả lời câu hỏi: - Đọc và trả lời câu hỏi về nội dung bài đọc ở mức độ nhận biết.- Đọc và suy luận để trả lời.- Đọc và tìm ý có sẵn trong bài để trả lời câu hỏi ở mức độ thông hiểu. 2. Đọc và điền vào chỗ trống: - Đọc và sử...

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: MA TRẬN ĐỀ THI HỌC KỲ 2 – MÔN TIẾNG ANH KHỐI 11 – NĂM HỌC: 2011 - 2012 (CHƯƠNG TRÌNH CHUẨN VÀ NÂNG CAO )

  1. SỞ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO NINH THUẬN TRƯỜNG THPT CHUYÊN LÊ QUÝ ĐÔN MA TRẬN ĐỀ THI HỌC KỲ 2 – MÔN TIẾNG ANH KHỐI 11 – NĂM HỌC: 2011 - 2012 (CHƯƠNG TRÌNH CHUẨN VÀ NÂNG CAO ) I. Mục đích của đề kiểm tra: - Kiểm tra chuẩn kiến thức nội dung đã học trong chương trình học kỳ 2. - Kiểm tra kiến thức học sinh đã tiếp thu được trong chương trình học kỳ 2. II. Kĩ năng ngôn ngữ: 1. Đọc và trả lời câu hỏi: - Đọc và trả lời câu hỏi về nội dung bài đọc ở mức độ nhận biết. - Đọc và suy luận để trả lời. - Đọc và tìm ý có sẵn trong bài để trả lời câu hỏi ở mức độ thông hiểu. 2. Đọc và điền vào chỗ trống: - Đọc và sử dụng kiến thức ngữ pháp đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 đ ể chọn phương án đúng. - Đọc và sử dụng kiến thức về từ vựng đã học, từ vựng dùng trong ngữ cảnh trong nội dung chương trình học kỳ 2 để chọn phương án đúng. 3. Nói: - Nhận dạng loại câu hỏi và trả lời theo ngữ cảnh. - Hỏi – đáp về các nội dung đã học trong chương trình học kỳ 2. 4. Viết: - Nhận dạng các điểm ngữ pháp đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 đ ể tìm l ỗi sai trong câu được cho. - Vận dụng các điểm ngữ pháp đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 đ ể tìm ra phương án phù hợp. 5. Từ vựng và ngữ pháp: - Hiểu và sử dụng đúng các dạng từ và nghĩa của từ trong câu. - Nhận dạng và ứng dụng các điểm ngữ pháp đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 để tìm ra phương án đúng. (Defining relative clauses, non - defining relative clauses, relative pronouns with prepositions, relative clauses replaced by participles and to infinitives, omission of relative pronouns, cleft sentences) 6. Ngữ âm: - Nhận biết các âm đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 để tìm ra từ có cách phát âm khác với các từ còn lại. - Biết phát âm một số từ quen thuộc đã học trong nội dung chương trình học kỳ 2 đ ể tìm ra từ có trọng âm chính khác với các từ còn lại. III. Hình thức kiểm tra: trắc nghiệm khách quan (100%) IV. Khung ma trận: (Xem trang tiếp theo) THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 1/8
  2. KHUNG MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA Tên Chủ đề Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Cộng Cấp độ thấp Cấp độ cao Chủ đề 1 Sounds: Stress: Sounds & Sounds learnt On the first, stress in the second second, third, semester and fourth syllable Số câu: 6 Số câu: 3 Số câu: 3 Số câu: 6 Số điểm: 1.5 Số điểm: 0.75 Số điểm: 0.75 Số điểm: 1.5 Tỉ lệ: 15 % Tỉ lệ: 7,5 % Tỉ lệ: 7,5 % Tỉ lệ: 15 % Chủ đề 2 - Prepositions - Word form - Defining - Relative Vocabulary and - Article 1/ danger relative clauses clauses Grammar (Words learnt 2/ destroy - Non - replaced by in the second 3/ pollute defining participles semester) 4/ extinct relative clauses and to 5/ protect - Relative infinitives 6/ survive pronouns with - Cleft 7/ compete prepositions sentences 8/ attract 9/ enthusiasm 10/ collect - Word choice Words learnt in the second semester Số câu: 12 Số câu: 2 Số câu: 2 Số câu: 4 Số câu: 4 Số câu: 12 Số điểm: 3 Số điểm: 0.5 Số điểm: 0,5 Số điểm: 1 Số điểm: 1 Số điểm: 3 Tỉ lệ: 30 % Tỉ lệ: 5 % Tỉ lệ: 5 % Tỉ lệ: 10 % Tỉ lệ: 10 % Tỉ lệ: 30 % Chủ đề 3 Speaking Số câu: 2 Số câu: 2 Số câu: 2 Số điểm: 0.5 Số điểm: 0.5 Số điểm: 0.5 Tỉ lệ 5 % Tỉ lệ 5 % Tỉ lệ 5 % Chủ đề 4 Reading Cloze test 1 2 1 1 Reading 1 2 1 1 comprehension Số câu: 10 Số câu: 2 Số câu: 4 Số câu: 2 Số câu: 2 Số câu: 10 Số điểm: 2.5 Số điểm: 0.5 Số điểm: 1 Số điểm: 0.5 Số điểm: 0.5 Số điểm: 2.5 Tỉ lệ: 25 % Tỉ lệ: 5 % Tỉ lệ: 10 % Tỉ lệ: 5 % Tỉ lệ: 5 % Tỉ lệ 25 % THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 2/8
  3. Chủ đề 5 Error Sentence Writing recognition transformation - Defining - Defining relative clauses relative clauses - Non - defining - Non - defining relative clauses relative clauses - Relative - Relative pronouns with pronouns with prepositions prepositions - Relative - Relative clauses replaced clauses replaced by participles by participles and to and to infinitives infinitives - Cleft sentences - Cleft sentences Số câu: 10 Số câu: 5 Số câu: 5 Số câu: 10 Số điểm: 2,5 Số điểm: 1,25 Số điểm: 1,25 Số điểm: 2,5 Tỉ lệ: 25 % Tỉ lệ: 12,5 % Tỉ lệ: 12,5 % Tỉ lệ: 25 % Tổng số câu: Số câu: 7 Số câu: 14 Số câu: 13 Số câu: 6 Tổng số câu: 40 Số điểm: 1,75 Số điểm: 3,5 Số điểm: 3,25 Số điểm: 1,5 Tổng số điểm: 40 Tổng số Tỉ lệ: 17,5 % Tỉ lệ: 35 % Tỉ lệ: 32,5 % Tỉ lệ: 15 % 10 điểm:10 Tỉ lệ: 100 % Tỉ lệ: 100 % Phan Rang, 05/04/2012 Duyệt của Tổ chuyên môn THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 3/8
  4. SỞ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO NINH THUẬN ĐỀ THI HỌC KỲ 2 TRƯỜNG THPT CHUYÊN LÊ QUÝ ĐÔN Năm học: 2011 – 2012 Môn: Tiếng Anh. Lớp:11 (Chương trình chuẩn và nâng cao) (Đề thi gồm 03 trang) Thời gian làm bài: 45 phút Mã đề: 132 Họ và tên học sinh: ………………………… Lớp: ………. Choose the word whose underlined part is pronounced differently from the rest Câu 1: A. travelled B. robbed C. arrived D. stepped Câu 2: A. aquatic B. attract C. spacious D. added Câu 3: A. transfer B. thousand C. forest D. exist Choose A, B, C, or D that best completes each unfinished sentence Câu 4: If people’s interference …………………… the environment decreases, more species will survive and produce offspring. A. by B. with C. in D. of Câu 5: People are destroying …………………… air by adding pollutants to it. A. no article B. a C. an D. the Câu 6: Our post office offers a very …………………… rate for parcels under 15 kg. A. competed B. competition C. competitive D. competitor Câu 7: Vietnam …………………… second only to China for growth in the number of telephone subscribers. A. puts B. classifies C. ranks D. hires Câu 8: Monday is the day ……………………… . A. which I am the busiest B. when I am the busiest on C. that I am the busiest in D. on which I am the busiest Câu 9: Regina, ……………………… you have never met before, is a genius in painting. A. that B. which C. whom D. whose Câu 10: Marie Curie, ……………………… discovered radium, was the first woman in France to be a university professor. A. whose B. which C. who D. that Câu 11: What was the name of the inventor ……………………… invention of the telephone made him famous? A. whose B. who C. that D. which Câu 12: Celine Dion ……………………… “My Heart Will Go On”, a love song from “Titanic”, is a well-known singer all over the world A. sang B. sung C. be sung D. singing Câu 13: Neil Armstrong was the first man ……………………… on the Moon. A. walking B. to be walked C. walk D. to walk Câu 14: It is “Tom Sawyer” and “Huckleberry Finn” ……………………… are considered Twain’s best works. A. what B. that C. whose D. whom Câu 15: It is the young ……………………… are in tune with modern life very fast, not the old. A. that B. where C. which D. whom Choose the word whose stress pattern is different from that of the others Câu 16: A. extinction B. solidarity C. athletics D. performance Câu 17: A. accomplished B. competition C. collection D. equipment Câu 18: A. exist B. endanger C. pleasant D. pollution THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 4/8
  5. Choose the one answer A, B, C, or D which best fits the space Câu 19: Mai: I think that our students today are passive because they all like indoor activities such as surfing the internet, playing video games. Nga: …………………………… A. That’s a good idea. B. I quite agree with you. C. Really? D. Yes. Let’s do that Câu 20: Nga: Let’s go camping in the countryside this weekend. Nam: …………………………… because we have to hire a coach, which costs a lot of money. A. I don’t think that’s a good idea B. Great! I’d love to C. That’s a good idea. D. I totally agree with you Choose the most suitable option to complete the passage Every ten minutes, one kind of animal, plant or insect dies (21) …………………… for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today will have become extinct twenty years from now. The seas are in (22) …………………… . They are being filled with poison: industrial and nuclear (23) ……………………, chemical fertilizers and pesticides, sewage. The Mediterranean is already nearly dead; the North Sea is following. If nothing is done about it, one day soon nothing will be able to live in the seas. The tropical rain forests, which are the (24) …………………… of half the earth’s living things (including many rare animals and plants), are being destroyed. If nothing is done about it, they will have disappeared in twenty years. The (25) …………………… on the world’s climate - and on our agriculture and food supplies - will be disastrous. Câu 21: A. over B. out C. off D. on Câu 22: A. debt B. despair C. death D. danger Câu 23: A. essence B. waste C. mixture D. rubbish Câu 24: A. container B. house C. origin D. home Câu 25: A. result B. motivation C. impression D. effect Choose the underlined part among A, B, C or D that needs correcting Câu 26: It is almost impossible to find two persons who their opinions are the same. A B C D Câu 27: The flight I wanted to travel on it was fully booked. A B C D Câu 28: Roberto comes from Chile, that is a Spanish-speaking country A BC D Câu 29: Are you sure Tereshkova was the first woman travelling in space? A B C D Câu 30: It was in this school where I studied when I was a little girl. A B C D Choose the correct sentence among A, B, C or D which has the same meaning as the given one Câu 31: The first person …………………………………… A. who has arrived at the meeting was the secretary B. who arrives at the meeting was the secretary C. to arrive at the meeting was the secretary D. arrived at the meeting was the secretary Câu 32: Mr. Brown is a farmer. I bought his land. A. Mr. Brown, who I bought his land, is a farmer. B. Mr. Brown, who is a farmer, bought his land. C. Mr. Brown, whose land I bought, is a farmer. D. Mr. Brown, who is a farmer, whose land I bought. THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 5/8
  6. Câu 33: Nam is talking about his cruel stepmother. A. Nam’s stepmother, about whom he is talking, is cruel. B. Nam’s stepmother, he is talking about her, is cruel. C. Nam’s stepmother, about who he is talking, is cruel. D. Nam’s stepmother, that he is talking about, is cruel. Câu 34: The man killed the lion in the local forest. A. The man was said kill the lion in the local forest. B. The lion was said to kill the man in the local forest. C. It was the man that killed the lion in the local forest. D. It was said that the lion killed the man in the local forest. Câu 35: The woman felt proud of her husband. She lived next door. A. The woman who living next door felt proud of her husband. B. The woman living next door felt proud of her husband. C. The woman whom lived next door felt proud of her husband. D. The woman lived next door felt proud of her husband. Read the passage, then choose the correct answers The word athletics comes from the Greek “athlos” meaning “contest”. A track running race was the first and only event at the first ancient Olympics in 776 BC. Later, more running distances were added. The end of the ancient Olympics in AD 393 also saw the end of organised athletics for more than 1,400 years. Running, jumping and throwing competitions continued, however, on an informal basis in most civilized cultures, often as a part of military training. Interest in the Olympics was revived when scientists discovered ancient Olympia towards the end of the 19th century. Baron Pierre de Coubertain founded the International Olympic Committee in Paris in 1894, and the first modern Olympics followed in Athens two years later. Track and field athletics was a major part of Athens 1896, although women did not compete until the 1928 Amsterdam Games. The men’s programme has varied, but has become relatively standardized at all major games since 1928. Women’s events, however, have gradually increased in number to almost match the men’s. The International Amateur Athletics Federation was formed in 1912 as a world governing body. IAAF has staged its own World Championships since 1983, allowing prize money from 1982. In 2001, it changed its name to the International Association of Athletics Federations. Câu 36: Which event happened at the first ancient Olympics? A. Jumping B. Throwing. C. Swimming D. Running race Câu 37: Which event raised people’s interest in the Olympics at the end of 19th century? A. Scientists discovered ancient Olympia. B. The International Amateur Athletics Federation was formed. C. The International Olympic Committee was founded in 1894. D. Women wanted to join the Olympics. Câu 38: The first modern Olympics was held in …………………… A. 1928 B. 1896 C. AD 393 D. 1894 Câu 39: IAAF is an organization for …………………….. A. volunteers B. footballers C. athletes D. swimmers Câu 40: What is the best title for the passage? A. Men and women in athletics B. The first Olympic Games C. The first athletics contest D. Athletics history ----------------------------------------------- ----------- HẾT ---------- THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 6/8
  7. ĐÁP ÁN ĐỀ THI HỌC KỲ 2 (2011-2012) KHỐI 11 (CHƯƠNG TRÌNH CHUẨN VÀ NÂNG CAO) Các mã đề Câu Điểm 132 209 357 485 1 D D D C 0,25 2 C C D A 0,25 3 B D A B 0,25 4 B B C C 0,25 5 D A B A 0,25 6 C C D B 0,25 7 C B B C 0,25 8 D C B B 0,25 9 C A C D 0,25 10 C D D C 0,25 11 A B C A 0,25 12 D C B B 0,25 13 D B B D 0,25 14 B B A C 0,25 15 A C D D 0,25 16 B C D C 0,25 17 B D C D 0,25 18 C C B C 0,25 19 B B A B 0,25 20 A D C B 0,25 21 B A B C 0,25 22 D B A B 0,25 23 B D B B 0,25 24 D D C D 0,25 25 D D C B 0,25 26 C C D C 0,25 27 B A C B 0,25 28 B A B D 0,25 29 C D D A 0,25 30 B B D A 0,25 31 C B C C 0,25 32 C B B B 0,25 33 A C B B 0,25 34 C C C C 0,25 35 B D B B 0,25 36 D C A D 0,25 37 A B D D 0,25 38 B B B D 0,25 39 C C C C 0,25 THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 7/8
  8. 40 D B C D 0,25 THPT chuyên Lê Quý Đôn – PRTC, Ninh Thuận. Email: thptlequydon@ninhthuan.edu.vn . Trang 8/8
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2