Marketing nghiên cứu thị trường phần 4
lượt xem 16
download
Tham khảo tài liệu 'marketing nghiên cứu thị trường phần 4', kinh doanh - tiếp thị, quản trị kinh doanh phục vụ nhu cầu học tập, nghiên cứu và làm việc hiệu quả
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Marketing nghiên cứu thị trường phần 4
- Research Process Research Problem Recognition Define Problem Secondary Research Quick Primary Research Primary Research Analyze Information Present Findings
- Consumer Research Consumer Qualitative observation research Qualitative Customer visits in business-to- Customer business marketing Focus group research Focus Electronic observational research Electronic Decision support systems Decision Consumer survey research Consumer Secondary data analysis Secondary
- Consumer Research Qualitative Observation Research Qualitative Voice of the customer Voice Hands-on consumer Hands research Motivational research Motivational
- Consumer Research Qualitative Observation Research Qualitative Voice of the customer Voice Expression of the preferences, Hands-on consumer Hands on opinions and research research motivations of the customer Motivational research Motivational
- Consumer Research Qualitative Observation Research Qualitative Voice of the customer Voice Conducted by direct observation by managers of the Hands-on consumer Hands on way current research research customers use specific products and brands and Motivational research Motivational
- Consumer Research Qualitative Observation Research Qualitative Voice of the customer Voice Research method directed at discovering the Hands-on consumer Hands on conscious or research research subconscious reason that motivates a Motivational research Motivational person’s behavior person
- Consumer Research Customer Visits in Customer Business-to-Business Marketing Business-to-Business
- Consumer Research Focus Group Research Focus A focus group is a carefully recruited group of Six to twelve people who participate in a free wheeling, free One to two hour discussion that focuses on a particular Subject, such as product usage, shopping habits, etc. shopping
- Consumer Research Electronic Observational Research Electronic Bar-coding and Bar coding scanning scanning
- Consumer Research Decision Support Systems Decision A decision support system (DSS) is a set of computer (DSS) Software programs that help managers managers Make marketing mix decisions. Make
- Consumer Research Decision Support Systems Decision Customer sends in Record is added to warranty card, enters database using sweepstakes, etc. database Permission is given to to management record and use software (e.g., information for direct Microsoft Access) marketing 3 2 Target segment is specified and deep- Database elements segmentation statistical 1 4 are specified (name, analysis identifies address, hobbies, hobbies, interest, usage etc.) The source of situation, and record and data are 5 6 promotion preferences added Most appealing direct- Database is marketing campaign updated, recording is designed to response of promote most customer to appealing products campaign and features to target segment
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Giáo trình marketing căn bản
105 p | 4315 | 1563
-
Căn bản về Marketing
0 p | 2095 | 776
-
PHÂN TÍCH NGÀNH & ĐỐI THỦ CẠNH TRANH (Phần 4)
7 p | 352 | 177
-
NGHIÊN CỨU MARKETING - Chương 4: CÁC THANG ĐIỂM ĐO LƯỜNG TRONG NGHIÊN CỨU MARKETING
24 p | 871 | 148
-
Nghiên cứu marketing phần 4
10 p | 255 | 146
-
Bí quyết xây dựng chiến lược marketing hiệu quả - Để xây dựng chiến lược marketing hiệu quả: Phần 1
100 p | 173 | 35
-
GIÁO TRÌNH NGHIÊN CỨU MARKETING - CHƯƠNG 4 KHÁI NIỆM ĐO LƯỜNG TRONG NGHIÊN CỨU MARKETING
13 p | 157 | 34
-
Tập bài giảng Marketing căn bản
209 p | 62 | 21
-
Quản trị marketing - Chương 4 Hành vi khách hàng và phân khúc thị trường (TS Nguyễn Ngọc Long)
14 p | 203 | 20
-
Chương 4 : Nghiên cứu marketing
21 p | 326 | 17
-
Bài giảng môn học Marketing quốc tế: Chương 1, 2, 3, 4 – TS. Nguyễn Huyền Minh
200 p | 139 | 16
-
Bài giảng Marketing dịch vụ (Đại học Bách khoa Hà Nội) - Chương 4 (Phần 6) Quản lý nhân lực trong phát triển dịch vụ
18 p | 89 | 11
-
Bài giảng Marketing căn bản: Chương 4 - ThS. Dương Thị Ngọc Liên
15 p | 108 | 11
-
Nguyên lý marketing part 4
10 p | 100 | 9
-
Nghiên cứu về các nguyên lý tiếp thị (Principles of marketing): Phần 1
355 p | 21 | 9
-
Bài giảng Thương mại điện tử: Chương 4 - TS. Nguyễn Việt Khôi
50 p | 52 | 8
-
Marketing căn bản - Đinh Tiên Minh ( bài 4)
29 p | 165 | 7
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn