Marketing nghiên cứu thị trường phần 5
lượt xem 15
download
Tham khảo tài liệu 'marketing nghiên cứu thị trường phần 5', kinh doanh - tiếp thị, quản trị kinh doanh phục vụ nhu cầu học tập, nghiên cứu và làm việc hiệu quả
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Marketing nghiên cứu thị trường phần 5
- Decision Support System Components of a System Components Integration with plan Marketing Database Dissemination Marketing to decision Information makers System
- Decision Support System Marketing Database Marketing Internal components External components Sales analysis Secondary data Sales Secondary Cost analysis Purchase of Cost syndicated Financial records Financial commercial data commercial Marketing research Marketing
- Consumer Research Consumer Survey Research Consumer Criteria Direct/Cold Mail Panels Telephone Personal In- Mall Mailing Home Intercept Complexity and Substantial, versatility Not much Not much difficult to use Highly flexible Most flexible Limited to < 25 Quantity of data Substantial Substantial Short Greatest quantity minutes Good, nonlisted a Sample control Little Substantial problem Greatest controls Problematic Clear up Better for sensitive ambiguities, questions, no socially accepted Unnatural testing Quality of data claifier answers Cheating bias Response rate ~10% 70-80% 60-80% 80% + 0.8 Faster than mail, Several weeks + slower than Speed follow ups Several weeks 3-4 weeks telephone A few days $2.50 per Relatively Less expensive Cost interview Lowest Not as low as mail expensive than in-home Executive, Pervasive-concept industrial, Studies that tests, name tests, medical, require national package tests, Uses readership All areas samples Product testing copy tests
- Consumer Research Consumer Survey Research Consumer Reliability Reliability The consistency of measurement over time time Validity Validity
- Consumer Research Consumer Survey Research Consumer Reliability Reliability The accuracy in measuring what is intended to be measured measured Validity Validity
- Consumer Research Secondary Research Secondary www.census.gov www.stat-usa.gov www.yahoo.com www.altavista.com www.lycos.com
- Competitor Research Competitor Research Market Research History Audit Current Audit Competitors
- Competitor Research Competitor Research Market Researching the History History history of the market market Audit Current Identifies the Competitors Competitors marketing mix and product product dimensions on which sellers have competed strong competed
- Competitor Research Levels of Competition Levels Ice Beer Cream Cream Regular Juice Colas Wine Diet-Rite Diet- Cola Core Benefit Target Fast Competition: Segment Fruit Diet Food Beverages Competition: Colas Pepsi Diet Colas Product Category Diet Competition: Coke Bottled Soft Drinks Lemon Budget Water Limes Competition: Food and Entertainment Coffee Baseball Cards
- Competitor Research Current and Potential Competition Current Threat through vertical Threat through vertical integration or encouraging integration or encouraging new entry new entry Threat of new entrants, including those resulting from mergers and takeovers Suppliers who work to Distributors who work to make you more Competition among make you more competitive or play you current rivals competitive or play you against your competition against your competition Substitute threats Threat through joint Threat through joint venturing if suppliers’ venturing or encouraging product/services are entry involved
- Competitor Research Competitor Research Market Research Auditing current History competitors competitors Identification of Audit Current Audit rivals from which Competitors you are gaining business and to which you are losing business losing
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Giáo trình marketing căn bản
105 p | 4316 | 1563
-
Mô hình PEST trong nghiên cứu môi trường vĩ mô, ứng dụng trong nghiên cứu marketing
11 p | 503 | 145
-
PHÂN TÍCH NGÀNH & ĐỐI THỦ CẠNH TRANH (Phần 5)
5 p | 286 | 129
-
Bài giảng nghiên cứu marketing: Chương 5. Phương pháp nghiên cứu định lượng - GV. Dư Thị Chung
45 p | 588 | 123
-
Nghiên cứu marketing phần 5
22 p | 156 | 82
-
GIÁO TRÌNH NGHIÊN CỨU MARKETING - CHƯƠNG 5 THIẾT KẾ BẢNG CÂU HỎI
10 p | 267 | 81
-
5 bước của quy trình marketing
5 p | 2492 | 68
-
Mô hình PEST trong nghiên cứu môi trường vĩ mô - Phần 1
4 p | 232 | 34
-
CHƯƠNG 5: LỰA CHỌN THỊ TRƯỜNG MỤC TIÊU VÀ ĐỊNH VỊ THỊ TRƯỜNG
15 p | 178 | 23
-
Bài giảng Nguyên lý marketing: Chương 5 - Ths.Đinh Tiến Minh
16 p | 212 | 20
-
Giáo trình Marketing căn bản: Phần 1 - ThS. Đinh Tiên Minh
138 p | 61 | 13
-
Chương 5: Thị trường và lựa chọn thị trường mục tiêu
16 p | 76 | 12
-
Bài giảng Marketing quốc tế: Chuyên đề 6 - Phạm Văn Chiến
17 p | 95 | 10
-
Giáo trình Marketing nhà hàng - khách sạn (Ngành: Nghiệp vụ nhà hàng - khách sạn - Trung cấp) - Trường Cao đẳng Bách khoa Nam Sài Gòn
97 p | 39 | 10
-
Bài giảng Marketing căn bản: Chương 5 - Trần Hồng Hải
8 p | 93 | 9
-
Bài giảng Nguyên lý marketing: Bài 5 - PhD. Nguyễn Thị Mai Anh
16 p | 40 | 4
-
Giáo trình môn học Marketing (Nghề: Kế toán doanh nghiệp): Phần 1
65 p | 49 | 3
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn