intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Đề cương ôn tập học kì 2 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội, Hà Đông

Chia sẻ: _ _ | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:14

6
lượt xem
3
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Để đạt thành tích cao trong kì thi sắp tới, các bạn học sinh có thể sử dụng tài liệu “Đề cương ôn tập học kì 2 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội, Hà Đông” sau đây làm tư liệu tham khảo giúp rèn luyện và nâng cao kĩ năng giải đề thi, nâng cao kiến thức cho bản thân để tự tin hơn khi bước vào kì thi chính thức. Mời các bạn cùng tham khảo đề cương.

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Đề cương ôn tập học kì 2 môn Tiếng Anh lớp 6 năm 2023-2024 - Trường THCS Dương Nội, Hà Đông

  1. TRƯỜNG THCS DƯƠNG NỘI ĐỀ CƯƠNG ÔN TẬP TIẾNG ANH 6 CUỐI KÌ II Năm học 2023 - 2024 UNIT 7 I. Wh-question words (Từ để hỏi) Công thức Question word + auxiliary + subject + verb...? Với động từ thường E.g:What do you eat? (Bạn ăn gì?) Question word + be + subject...? Với động từ be E.g:Where is Peter? (Peter đầu rồi?) Cách dùng Từ hỏi Mục đích Who Dùng để hỏi về người. Whose Dùng để hỏi về chủ sở hữu. Where Dùng để hỏi vị trí và địa điểm. When Dùng để hỏi về thời gian. Why Dùng để hỏi nguyên nhân và tìm lí do. What Dùng để hỏi về sự vật, việc điều chưa biết. Which Dùng để hỏi về sự lựa chọn. How Dùng để hỏi cách thức, tình trạng. Một số ví dụ cơ bản Who do you like? (Bạn thích ai?) Whose car is this? (Chiếc xe này của ai?) Where is the bus stop? (Trạm xe buýt ở đâu?) When is his birthday? (Sinh nhật của anh ấy là khi nào?) Why does he have bad marks? (Tại sao anh ấy bị điểm thấp?) What do they talk? (Họ nói gì?) Which drink do you order, coffee or milk tea? (Bạn gọi thức uống nào, cà phê hay trà sữa?) How is your homework? (Bài tập về nhà của bạn thế nào?) - Với how ta có thêm dạng câu hỏi khi đi với tính từ hoặc trạng từ How + adj/adv... How much : để hỏi số lượng, dùng cho danh từ không đếm được E.g: How much time do you spend on English every day? (Bạn dành bao nhiêu thời gian cho môn tiếng Anh hằng ngày?) How many : để hỏi số lượng, dùng cho danh từ đếm được E.g: How many brothers and sisters do you have? (Bạn có bao nhiêu anh chị em?) How often : để hỏi về sự thường xuyên E.g: How often do you visit your grandparents? (Bao lâu bạn mới đi thăm ông bà?) How far : để hỏi về khoảng cách E.g: How far is the school from your house? (Trường học cách nhà bạn bao xa?) How long : để hỏi về khoảng thời gian E.g: How long does this TV program me last? (Chương trình ti vi này kéo dài bao lâu?) II. Conjunctions (Liên từ)
  2. Liên từ Cách dùng and Dùng để thêm thông tin vào câu nói. E.g: My brother and I play football. but Dùng để nêu lên hai thông tin đối ngược nhau. E.g: She wants good marks, but she doesn't study hard. so Dùng để chỉ kết quả, hệ quả, phía trước so luôn có dấu phẩy. E.g: It's raining, so I'll stay at home. I. Consonant /θ/(Phụ âm /θ/) “th” được phát âm là /θ/ + Khi nó đứng đầu, giữa hay cuối từ Examples Transcription Meaning think /θɪŋk/ nghĩ, suy nghĩ thing /θɪŋ/ đồ vật + Khi “th” được thêm vào một tính từ để chuyển thành danh từ Examples Transcription Meaning width /wɪtθ/ bề rộng depth /depθ/ độ sâu + Khi “th” chỉ số thứ tự Examples Transcription Meaning fourth /fɔːθ/ số thứ 4 fifth /fɪfθ/ số thứ 5 II. Consonant /ð/(Phụ âm /ð/) “th” được phát âm là /ð/ Examples Transcription Meaning they /ðeɪ/ họ father /ˈfɑːðə(r)/ bố, cha I. Past simple (Thì quá khứ đơn) 1. Cách dùng - Thì quá khứ đơn được dùng để diễn tả một hành động đã xảy ra và kết thúc trong quá khứ. 2. Dạng thức của thì quá khứ đơn Công thức thì quá khứ đơn với động từ to be Thể khẳng định (Positive form) I / She/ He / It + was We / You / They + were
  3. Ví dụ: She was in the office an hour ago. (Cô ấy ở trong văng phòng cách đây một tiếng) Thể phủ định (Negative form) I / She/ He / It + was not We / You / They + were not Ví dụ: They weren’t at home yesterday. (Họ không ở nhà hôm qua.) Thể nghi vấn (Question form) Was + I / she/ he / it …? Were + we / you / they …? Trả lời: Yes, I / she/ he / it + was No, I / she/ he / it + wasn’t Yes, we / you / they + were No, we / you / they + weren’t Ví dụ: Were they in the room ten minutes ago? (Họ ở trong phòng bạn cách đây mười phút phải không?) Yes, they were / No, they weren’t (Vâng, đúng rồi / Không , không phải) Công thức thì quá khứ đơn với động từ thường Thể khẳng định (Positive form) I / She/ He / It / We / You / They + V2/ed Ví dụ: She visited an old friend last Sunday. (Cô ấy thăm một người bạn cũ vào Chủ Nhật tuần trước.) Quy tắc thêm “ed” - Thông thường ta thêm “ed” vào sau động từ. walk → walked roll → rolled inform → informed - Tận cùng của động từ là “e” ta chỉ cần thêm “d” live → lived invite → invited share → shared - Tận cùng của động từ là y: Nếu trước y là một nguyên âm (a,e,i,o,u) ta thêm ed bình thường. play → played stay → stayed delay → delayed Nếu trước y là phụ âm ta đổi y thành i rồi thêm ed study → studied satisfy → satisfied reply → replied - Nếu động từ có một âm tiết, tận cùng là một phụ âm, trước phụ âm có một nguyên âm, ta nhân đôi phụ âm cuối rồi thêm ed stop → stopped plan → planned Ngoại lệ: travel → travelled prefer → preferred permit → permitted Động từ bất quy tắc come → came (đến) drive → drove (lái) go → went (đi) know → knew (biết) run → ran (chạy) say → said (nói) take → took (lấy) Thể phủ định (Negative form) I / She/ He / It / We / You / They + did not + V (nguyên thể ) Ví dụ: He didn’t come to the club last month. (Tháng trước cậu ấy không đến câu lạc bộ.)
  4. Thể nghi vấn (Question form) Did + I / she/ he / it / we / you / they + V (nguyên thể) Trả lời Yes, I / she/ he / it / we / you / they + did No, I / she/ he / it / we / you / they + didn’t Ví dụ: Did he miss the bus yesterday? (Hôm qua cậu ấy nhỡ xe buýt phải không?) Yes, he did / No, he didn’t (Vâng, đúng vậy / Không, không phải) 3. Dấu hiệu nhận biết Trong câu sử dụng thì quá khứ thường có các trạng từ chỉ thời gian xác định trong quá khứ: - yesterday (hôm qua) - last night/ last week / last month / last year (tối qua/ tuần trước/ tháng trước/ năm ngoái) - ago (cách đây): two hours ago (cách đây 2 giờ); two days ago (cách đây 2 ngày) - in the past (trong quá khứ) II. Imperatives (Thể mệnh lệnh) Thể mệnh lệnh thường được dùng để đưa ra các mệnh lệnh, yêu cầu, đề nghị, … Thể khẳng định (Positive form) Trong câu khẳng định ( hoặc xác định) thì động từ đứng đầu câu, chủ ngữ You bị lược bỏ. Ví dụ: Come here! (Đến đây!) Be quiet! (Hãy yên lặng) Thể phủ định (Negative form) Trong câu phủ định ta chỉ cần thêm trợ động từ ở thể phủ định trước động từ. Ví dụ: Don’t open the door! (Đừng mở cửa!) Don’t hurry! (Đừng vội!) I. Short vowel /e/(Nguyên âm ngắn /e/) - “a” được phát âm là /e/ Examples Transcription Meaning many /meni/ nhiều anyone /eniwʌn / bất kỳ ai - “e” phát âm là /e/ khi nó nằm trong những từ một âm tiết có tận cùng là một hay nhiều phụ âm (trừ “r”)- air, are Examples Transcription Meaning get /get/ có, trở nên bread /bred/ bánh mì - “ea” được phát âm là /e/ trong một số trường hợp Examples Transcription Meaning heavy /hevi/ nặng breakfast /'brekfǝst/ bữa sáng II. Short vowel /æ/(Nguyên âm ngắn/æ/) “a” được phát âm là /æ/ trong các trường hợp: - Trong những từ có một âm tiết mà tận cùng bằng một hay nhiều phụ âm Examples Transcription Meaning hat /hæt/ cái mũ
  5. sad /sæd/ buồn - Khi ở trong một âm tiết được nhấn mạnh của một chữ có nhiều âm tiết và đứng trước hai phụ âm Examples Transcription Meaning candle /ˈkændl/ cây nến captain /ˈkæptɪn/ đại úy, thuyền trưởng I. Possessive adjective and Possessive pronoun (Tính từ sở hữu và đại từ sở hữu) Tính từ sở hữu đứng trước một danh từ trong khi đại từ sở hữu có thể làm chủ ngữ (đứng đầu câu) hoặc làm tân ngữ (đứng cuối câu). Ví dụ: This is your bicycle (Đây là xe đạp của bạn) This is yours (Đây là của bạn) Mine is blue (Cái của tôi màu xanh dương) The blue bicycle is mine. (Xe đạp màu xanh dương là của tôi) Đại từ sở hữu được dùng để thay cho một cụm từ. Ví dụ: This is your bicycle (Đây là xe đạp của bạn) This is yours (Đây là của bạn)  “yours” thay thế cho “your bicycle” Các tính từ sở hữu và đại từ sở hữu tương ứng với các đại từ nhân xưng trong bảng sau Personal pronoun Possessive adjectives Possessive pronoun I My Mine You Your Yours He His His She Her Hers It its Its We Our Ours They Their theirs I. Diphthong /əʊ/(Nguyên âm đôi /əʊ/) - “o” thường được phát âm là /əʊ/ khi nó ở cuối một từ Examples Transcription Meaning go /gəʊ/ đi
  6. no /nəʊ/ không - “oa”được phát âm là /əʊ/ trong một từ có một âm tiết tận cùng bằng một hay hai phụ âm Examples Transcription Meaning coat /kəʊt/ áo choàng road /rəʊd/ con đường - “ou” có thể được phát âm là /əʊ/ Examples Transcription Meaning soul /səʊl/ tâm hồn dough /dəʊ/ bột nhão - “ow” được phát âm là /əʊ/ Examples Transcription Meaning know /nəʊ/ biết slow /sləʊ/ chậm II. Diphthong /aʊ/ (Nguyên âm đôi /aʊ/) - “ou” được phát âm là /aʊ/ trong những từ có nhóm “aʊ” với một hay hai phụ âm. Examples Transcription Meaning tìm thấy (quá khứ của found /faʊnd/ find) cloud /klaʊd đám mây - “ow” được phát âm là /aʊ/. Examples Transcription Meaning tower /taʊə(r)/ khăn mặt power /paʊə(r)/ sức mạnh, quyền lực I. Future simple (Thì tương lai đơn) - Thì tương lai đơn diễn tả những sự việc, hành động xảy ra trong tương lai. Công thức Positive form S + will + V(nguyên thể) (Thể khẳng định) Example: I will buy a bicycle soon. Negative form S + will + not + V(nguyên thể) (Thể phủ định) Example: I won’t give up my dream Will + S + V(nguyên thể)? Question form Trả lời:Yes, S + will/ No, S + won’t (Thể nghi vấn) Example: Will they build houses in outer space? Yes, they will Dấu hiệu nhận biết
  7. Trong câu thường có các từ sau: soon/ tomorrow/ in the future/ next week/ month/ year…/ this afternoon/ week/ month…/ probably/ maybe, perhaps/ someday. Ex: The bus will come soon. Ex: There won’t be anything new tomorrow. Ex: Will we still live in a house in the future? II. Modal verb “Might” Chúng ta sử dụng might (có thể) để nói về một điều gì đó có khả năng xảy ra trong tương lai. Dạng phủ định của might not (mightn’t) nghĩa là không có khả năng xảy ra. S + might/ mightn’t + V(nguyên thể) Example:It might rain later. He mightn’t go fishing tomorrow. I. First conditional (Câu điều kiện loại I) - Câu điều kiện loại I diễn tả sự việc có thể xảy ra ở hiện tại hoặc tương lai theo như điều kiện được đặt ra. Positive form (Thể khẳng định) If clause Main clause If + S +V(s/es), S + will/ can/ may + V-inf - Mệnh đề If dùng thì hiện tại đơn - Mệnh đề chính dùng thì tương lại đơn. E.g: If it rains, I will wear a raincoat. Lưu ý: Mệnh đề will có thể đặt trước và không dùng dấu phẩy. E.g: We will have bright future if we study hard. Negative form and question form (Thể phủ định và nghi vấn) Thể phủ định và nghi vấn ở từng mệnh đề vẫn được sử dụng bình thường. E.g: Will they wait if we come late? If they don’t ban cars in the city, air pollution won’t decrease. Lưu ý: Mệnh đề will có thể đặt trước và không dùng dấu phẩy. Unless = if not - Nếu mệnh đề điều kiện ở thể phủ định, khi dùng Unless ta đưa mệnh đề điều kiện về dạng khẳng định và giữ nguyên mệnh đề chính. Eg: If you don’t have money, You won’t buy it  Unlessyou have money, You won’t buy it - Nếu mệnh đề điều kiện ở dạng khẳng định, khi dung Unless ta giữ nguyên mệnh đề điều kiện và đổi mệnh đề chính ở thể ngược lại. Eg: If I have time, I’ll help you.
  8.  Unless I have time, I won’t help you II. Articles (Mạo từ) Cách dùng A/an -Dùng trước danh từ đếm được ở số ít. - Dùng a khi danh từ bắt đầu bằng phụ âm. - Dùng an khi danh từ bắt đầu bằng nguyên âm. (nguyên âm a, o, i, e, u) - Dùng a hay an ta căn cứ vào cách phát như: a union, an uncle, an hour, ... Lưu ý sử dụng a/an để nói về người, vật, nghề nghiệp. E.g: He’s a teacher. He works as a teacher. Khi mô tả về tóc: hair Danh từ hair luôn ở dạng số ít và không có mạo từ đứng trước. E.g: She has a long nose. He’s got dark hair. Không dùng a/an trong các trường hợp: Với danh từ không đếm được, với sở hữu, sau kind of, sort of: rice/ my book/ kind of tree. Cách dùng The “The” được dùng trước danh từ số ít và danh từ số nhiều khi danh từ đó đã được xác định. E.g: The dog that bit me ran away. I was happy to see the policeman who saved my cat. I saw the elephant at the zoo. Lưu ý: trong những trường hợp sau ta dùng One mà không dùng a/an - Trong sự so sánh đối chiếu với “another” hay “other” (s). E.g: One boy wants to play football, but the others want to play volleyball. (Một cậu thì thích chơi bóng đá nhưng những cậu khác lại thích chơi bóng rổ.) - Dùng One dayvới nghĩa: một ngày nào đó. E.g: One day I’ll meet her again. (Một ngày nào đó mình sẽ gặp lại cô ấy.) - Dùng với hundred và thousand khi ta muốn thông báo một con số chính xác. E.g: How many are there? About a hundred? Exactly one hundred and three. (Có bao nhiêu? Khoảng một trăm phải không? Chính xác là một trăm linh ba.) - Ta dùng only one và just one. E.g: We have got plenty of sausages, but only one egg. (Chúng ta có rất nhiều xúc xích nhưng chỉ còn một quả trứng.) The rhythm of sentences (Nhịp điệp của câu) Nhịp điệu (rhythm) chỉ cách nhấn và không nhấn âm tiết tạo thành các kiểu mẫu trong văn nói. Phải nhấn mạnh khi gặp các loại từ sau Những từ mang nghĩa Example Main verbs (Động từ chính) SELL, GIVE, EMPLOY Nouns (Danh từ) CAR, MUSIC, MARY Adjectives (Tính từ) RED, BIG, INTERESTING Adverbs (Trạng từ) QUICKLY, WHY, NEVER Negative auxiliaries (Trợ từ phủ định) DON'T, AREN'T, CAN'T Không nhấn mạnh những từ về mặt cấu trúc Từ về mặt cấu trúc Example
  9. Pronouns (Đại từ) he, we, they Prepositions (Giới từ) on, at, into Articles (Mạo từ) a, an, the Conjunctions (Lên từ) and, but, because Auxiliary verbs (Trợ động do, be, have, can, must từ) Stressed syllables are said longer, louder, and with higher pitch, and unstressed syllables are shorter, softer, and at a lower pitch. It is this back-and-forth between stressed syllables and unstressed syllables that gives English its unique rhythm and flow. (Âm tiết nhấn được nói dài hơn, to hơn và có âm vực cao hơn, và các âm tiết không nhấn sẽ ngắn hơn, nhẹ nhàng hơn và ở âm độ thấp hơn. Chính sự qua lại giữa các âm tiết có trọng âm và các âm tiết không được nhấn trọng âm đã tạo ra nhịp điệu và dòng chảy độc đáo của tiếng Anh.) E.g: He’s CLEANing your ROOM ĐỀ CƯƠNG ÔN TẬP HK II – ANH 6 Năm học 2023 - 2024 A. Phonetics Exercise 1. Find the word which has a different sound in the part underlined. 1. A. cooker B. look C. food D. book 2. A. dry B. type C. style D. typical 3. A. cottage B. ocean C. solar D. location 4. A. space B. palace C. take D. make 5. A. supper B. future C. super D. huge 6. A. fridge B. internet C. wifi D. helicopter 7. A. website B. basement C. telephone D. energy 8. A. special B. skyscraper C. castle D. automatic 9. A. solar B. space C. apartment D. appliance 10. A. hi-tech B. kitchen C. architect D. chemistry 11. A. fantastic B. karate C. marathon D. racket 12. A. game B. favourite C. ball D. place 13. A. became B. match C. active D. badminton 14. A. chess B. racket C. tennis D. contest 15. A. cycled B. practised C. stopped D. touched 16. A. often B. equipment C. listen D. event 17. A. afternoon B. stand C. article D. start 18. A. competitive B. schedule C. travel D. exercise 19. A. played B. asked C. tried D. opened 20. A. looked B. watched C. passed D. participated Exercise 2. Choose the word(s) that doesn’t belong to the group. 1. A. island B. ocean C. river D. place 2. A. robot B. cooker C. appliance D. dishwasher
  10. 3. A. living room B. house C. bedroom D. kitchen 4. A. cottage B. villa C. palace D. housework 5. A. routine B. cook C. clean D. wash 6. A. electric B. smart C. computer D. wireless 7. A. will B. do C. might D. may 8. A. mountain B. town C. countryside D. city 9. A. lunch B. breakfast C. meal D. dinner 10. A. planet B. space C. UFO D. fridge 11. A. chess B. tennis C. puzzle D. board 12. A. swimming B. cycling C. skiing D. gardening 13. A. sporty B. health C. strong D. weak 14. A. rackets B. goggles C. players D. bats 15. A. game B. bicycle C. boat D. ball 16. A. saw B. visit C. ate D. won 17. A. fantastic B. active C. exhausted D. well 18. A. morning B. running C. jogging D. boating 19. A. cyclist B. runner C. player D. referee 20. A. tidied B. interested C. watched D. waited B. Vocabulary and Grammar I. Choose the best answer A, B, C or D to complete the sentences : 1. We _______ on the Moon in 2050. A. might live B. have lived C. live D. are living 2. My father ___________Japan three times. A. visit B. will visit C. visited D. has visited 3. ___________watch TV too much . It’s not good for your eyes. A. Do B. Don't C. Please D. Can't 4. Mary could do sums_________the age of 7. A. at B. from C. in D. to 5. If we walk and cycle more, there __________ less air pollution. A. are B. was C. have been D. will be 6. “_________films have you seen this week?” – “Only one.” A. What B. How much C. How many D. Which 7. What is the most_____________city in Europe? A. biggest B. smallest C. expensive D. busiest 8. _____________ a nice photo ! A. How B. What C. Which D. When 9. The Three Rs ____________ for Reduce, Reuse and Recycle. A. do B. make C. sit D. stand 10. Van is very good at English,_________ her sister isn't. A.so B. but C. and D.although 11. She bought a new motorbike last week. _________________ motorbike is black. A. She B. Her C. Hers D. She’s 12. Mike doesn’t live with _________________ parents. A. he B. him C. his D. her 13. Are these _______________ earphones? - No, they belong to Clara. They’re _______________. A. you / she B. your / her C. your / hers D. yours / her 14. I forgot _________________ map. Can I borrow _________________ for a while?
  11. A. my / your B. mine / yours C. my / you D. my / yours 15. We live in a cottage in the countryside. _________________ is spacious and cozy. A. We B. Our C. Ours D. Us 16. My son will be 5 years old. _________________ birthday is next Tuesday. A. His B. He C. Him D. My 17. _____________ hours a day do you watch TV? - One hour. A. How much B. How C. What time D. How many 18. _____________ do you like watching comedies? - Because I find them funny. A. What B. Why C. How D. Which 19. _____________ days a month do you go to the cinema? - 4 days a month. A. What B. When C. How many D. How often 20. _____________ does your father watch TV the most? - In the evening. A. What time B. When C. How long D. Where II. Supply the correct tense or form of the verbs in parentheses. 1. If we sit too far away from the screen, we (not be) _________ able to see a film. 2. Trung is learning to play the guitar. He (have) ____ guitar lessons twice a week. 3. I (see) __________________ a real robot at work since last week. 4. Listen to those people! What language________ they (speak) _____________? 5. I hope he (finish) _______________ his homework before we get back. 6.My father (travel)____________________ to work by bus every day. 7.Nam and Ba ( play)__________________________ chess at the moment. 8.We (start) ___________________ to learn English 3 years ago. 9.My future house (be ) _________________ on the ocean. 10.I ______________never (be)_________________to Sydney. 11. I ____________ (see) the film last night but I ____________ (not like) it. 12. ____________ (Marco/ win) the golf competition? 13. They ____________ (not play) very well yesterday. They ____________ (lose) the match. 14. How many goals _________________ (your team/ score) in the first half? 15. I ____________ (be) very tired, so I ____________ (go) to bed early last night. III. Choose the word or phrase that needs correcting. 1. They use solar energy to cook and running home appliances. A. use B. to cook C. running D. appliances 2. You shouldkeep that item - it might being very useful one day. A. should B. keep C. might being D. useful 3. If robots will do all our work, we will become so lazy. A. will do B. work C. will become D. lazy 4. When our washed machine broke, our neighbours let us use theirs. A. washed B. broke C. let us D. theirs 5. Finland is one of happiest countries according to the World Happiness Report. A. is B. happiest C. according to D. the 7.Bring a raincoat becauseit might to rain today! A. Bring B. because C. it D. to rain 8.What type of house you will liveinthe future? A. What B. you will live C. in D. the 9. Linda doesn’t have a map, so she might find our house. A. doesn’t B. a C. might D. house 10. I play table tennis with George some hours ago. A. play B. with C. some D. ago IV. Choose the word(s) CLOSEST in meaning to the underlined words in each of the following questions.
  12. 1. Robots won’t take care of children. A. look up B. look at C. look for D. look after 2. Robots will wash clothes for my family. A.do the washing-up B.do the laundry C.do the housework D. do the shopping 3. Robots will help me do the housework. A. homework B. chore C. cooking D. assignment 4.My dream house will be a skyscraper. A.a very tall building B.a very short building C.a very tiny building D. a small building 5. It’s an apartment in the city. A. a country house B. a flat C. a houseboat D. a motorhome 6. Jack’s house will be very large. A. narrow B. small C. thick D. spacious 7. Manypeople like to live in a villa. A. A few B. Little C. A lot of D. Some 8. I will have a computer to chat online to my friends. A. buddies B. enemies C. rivals D. coaches 9. I hung some pictureson the wall. A. candles B. photos C. ornaments D. earrings 10. My friends and I talkedabout our future houses on the Moon. A. debated B. taught C. said D. shared V. Choose the word(s) OPPOSITE in meaning to the underlined words in each of the following questions. 1.Outsidemy window, I can see the beach and the water. A. behind B. in front of C. inside D. between 2. A smart TV can help us sende-mails. A. order B. buy C. receive D. sell 3. There will have a big swimming pool in front ofthe house A. behind B. next to C. inside D. between 4.The house will be surrounded by many tallold trees. A. high B. big C. small D. short 5. I might have friendly robots to help me with my home. A. friendship B. unfriendly C. befriend D. friendliness 6. Do you prefer living in the countryside? A. district B. urban C. city D. outskirts 7. A smart TV can help us to receiveemails. A. send B. get C. take D. give 8. A fridge keeps vegetables and fruit fresh. A. ripe B. rare C. withered D. New 9. My house looks cleanand cosy. A. tidy B. dirty C. bright D. Mess 10. I feel relaxedwhen reading books after work. A. calm B. free C. excited D. stressful C.Reading I. Read the following passage and put a word in the box in each of the numbered blanks: different in often play chatting
  13. Some students in my school are very sporty. They take part in (1) __________ activities after school. Some students usually(2) ___________football, table tennis or badminton. Others go swimming or jogging (3)______________the park. Some students don't like sports. They (4)___________ go home and watch television. Sometimes, they like listening to music or (5)____________ on the Internet. II. Choose the correct word A, B, C or D for each gap to complete the following passage : Most children love (1)______ activities. They play football, go skateboarding or go (2)______. In countries with snow like (3)______ children go to the mountains with their parents to go skiing. They can make a (4)______ in the playground in front of their house. When the weather is bad, they can stay at home and watch interesting (5)______ on TV. 1. A. outdoor B. indoor C. school D. home 2. A. tennis B. swimming C. karate D. judo 3. A. Stockholm B. Paris C. Bangkok D. Sweden 4. A. snowman B. postman C. sportsman D. cameraman 5. A. channels B. viewers C. programmes D. audience III. Read the following passage then do the tasks My friend, James, has two jobs. On Mondays, Tuesday s and Wednesdays he works in a hospital. He helps to take care of children who are ill. He goes to the hospital by bus. He starts at ten o’clock and works until quarter to five. On Thursdays and Fridays he works at home. He has a computer in his bedroom and he writes stories. In the evenings, one of his sons cooks a meal. After dinner they look in the newspaper to see what’s on TV or they talk about their day. They usually go to bed at about midnight. A. True ( T ) or False ( F ) Statements T F 1. James works in the hospital everyday 2. He takes care of sick children B. Answer the questions 1. Does he go to the hospital by car ? ................................................................................................................................................. 2. What do they do after dinner ? ................................................................................................................................................. 3.What time do they go to bed? ................................................................................................................................................. IV. A) Complete the parapraph with the appropriate words in the box have contact enjoy won’t four I have a dream of having my own flat. It’ll be in the centre of the city. There will be (1)____ rooms in it – a living room, a bedroom, a bathroom and a kitchen. I’ll (2)_______ a big TV and a DVD player in my bedroom. They’ll help me to relax and (3)_______ life. I’ll have a laptop to (4)_______ with my friends. My flat will be on the top floor and there (5)_______ be any neighbours, so it’ll be OK to play loud music. B) Read the paragraph again and write the answers to the questions 1. What type of house will it be? .................................................................................................................................................. 2. Where will it be? .................................................................................................................................................. 3. How many rooms will the flat have? .................................................................................................................................................. 4. What will there be in the bedroom?
  14. .................................................................................................................................................. 5. Why will it be OK to play loud music? .................................................................................................................................................. D.Writing I. Combine each pair of sentences below to make a first conditional sentence 1. We cut down trees in the forest. There are more floods ………………………………………………………………………. 2. There is too much noise. People don’t sleep ………………………………………………………………………. 3. There is no water. Plants die ………………………………………………………………….. 4. We walk or cycle. We are healthy ………………………………………………………………… 5.We use the car all the time. We make the air dirty ………………………………………………………………… 6.You reuse paper. You save trees ……………………………………………………………………. 7. The air isn’t fresh. People cough ……………………………………………………………………. 8.I see a used bottle on the road. I put it in the bin. ……………………………………………………………………… II. Complete the second sentence so that it means the same as the sentence before. 1. She is interested in watching television. She likes ________________________________________________________ 2. The Nile is the longest river in the world.  No river ______________________________________________________ 3. We live near the school, but they don't.  They live _____________________________________________________ 4. We will probably go to the Moon for our summer holidays in 2050.  We might ______________________________________________________ 5. In the future, home robots can do all our housework. In the future, home robots will _____________________________________ 6. Don’t overload the washing machine, or it won’t work properly.  If you_____________________________________ 7. My future villa will have a garden and a playground.  There will_____________________________________ 8. The class will not start until the teacher arrives.  When the teacher arrives, _____________________________________ 9. I won't throw those old chairs away unless they are broken.  If those old chairs aren't_____________________________________ 10. Hurry up or we will be late for school.  If we don’t_______________________________________________
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
2=>2