Bài giảng Vai trò của nhân viên trong dịch vụ - Nguyễn Thị Mai Trang
lượt xem 7
download
Bài giảng Vai trò của nhân viên trong dịch vụ trình bày vai trò quan trọng của nhân viên dịch vụ trong việc tạo ra sự thỏa mãn khách hàng & chất lượng dịch vụ (the critical roles of service.employees in creating customer satisfaction and service quality) (why the servicescape affects employee and customer behavior). Vai trò của nhân viên phục vụ trực tiếp.
Bình luận(0) Đăng nhập để gửi bình luận!
Nội dung Text: Bài giảng Vai trò của nhân viên trong dịch vụ - Nguyễn Thị Mai Trang
- Nguyen Thi Mai Trang 1
- VAI TRÒ CỦA NHÂN VIÊN TRONG DỊCH VỤ NỘI DUNG I. Vai trò quan trọng của nhân viên dịch vụ trong việc tạo ra sự thỏa mãn khách hàng & chất lượng dịch vụ (the critical roles of service employees in creating customer satisfaction and service quality) II. Vai trò của nhân viên phục vụ trực tiếp (why the servicescape affects employee and customer behavior) Nguyen Thi Mai Trang 2
- THE CRITICAL IMPORTANCE OF SERVICE EMPLOYEES The services marketing mix:….. Service employees are: a. ……. b. ………….in the customer’s eyes c. ………….. Nguyen Thi Mai Trang 3
- THE CRITICAL IMPORTANCE OF SERVICE EMPLOYEES Service employees are: Service (haircutting, child care, cleaning, counseling, legal services) The offering is the ………. (investing?) Contact employees represent ………………… & can directly influence ……………………….. they perform the role of ………………. Nguyen Thi Mai Trang 4
- Employee satisfaction, customer satisfaction, & profits Climate for service & a climate for …………………………. are highly correlated with overall ………………… perceptions of service quality. Schneider & Bowen (1993) Nguyen Thi Mai Trang 5
- Reliability Responsiveness Assurance Empathy Tangibles Nguyen Thi Mai Trang 6
- Reliability _ delivering the service as …………. Responsiveness _ personal ………………to help & their promptness in serving customers Assurance _ employees’ ability to communicate their credibility and to ………………….and confidence. Empathy _ employees will ………………, listen, adapt, and be flexible in delivering what ……………… customers need. Tangibles _ employee ……………………….., facility, décor, brochures, signage. Nguyen Thi Mai Trang 7
- The front-line service employees are referred to as …………………………. because they operate at the organisation’s boundary. Nguyen Thi Mai Trang 8
- F employees doctors Order takers l T a R consultants Truck drivers a Delivery people t Nguyen Thi Mai Trang 9
- Emotional labor (công việc cần xúc cảm) Sources of conflict (nguồn của sự mâu thuẫn) Quality/Productivity trade-offs (cân bằng giữa chất lượng/năng suất) Nguyen Thi Mai Trang 10
- Emotional labor (công việc cần xúc cảm) Emotional labor refers to the labor that goes …………….. the physical or ………………………needed to deliver quality service. Nguyen Thi Mai Trang 11
- Sources of Conflict (nguồn xung đột) Person/Role Conflicts Organisation/Client Conflict Interclient Conflict Nguyen Thi Mai Trang 12
- Sources of Conflict (nguồn mâu thuẫn) Person/Role Conflicts - Boundary spanners conflict between what they are asked to do and their ……………….. Ex: Employees are required to …………….or …………..some aspects of their appearance to conform to the …………………... Nguyen Thi Mai Trang 13
- Sources of Conflict (nguồn mâu thuẫn) Organisation/Client Conflicts - Employees have to choose whether to follow the rules, standards, ………………..or to …………….. the demands. Nguyen Thi Mai Trang 14
- Sources of Conflict (nguồn mâu thuẫn) Interclient Conflicts - when there are …………………….expectations and requirements from two or more customers. - when the service provider is serving + customers ……….. + many customers ……………………. Nguyen Thi Mai Trang 15
- Quality/Productivity trade-offs trade- (cân bằng chất lượng/năng suất) - Front-line employees are expected to deliver …………….. service to customers and at the same time to be …………………..and productive in what they do. Nguyen Thi Mai Trang 16
- Human resource strategies 1. Hire the ……… people 2. Develop people to deliver ……………. 3. Provide the needed ……………. systems 4. Retain the ……………… people. Nguyen Thi Mai Trang 17
- Delivering Service Quality Through People Hire for serv ice competencies and serv ice Compete for inclination Be the the best preferred people employer Measure and Train for rew ard strong technical and Hire the serv ice interactiv e performers right pe ople skills Develop Treat Customer- Retain the pe ople to employees Oriented de liver Empow er be st as pe ople Service service employees customers Delivery quality Include Provide employees in ne ede d support Promote the syste ms teamw ork company’s v ision Dev elop Measure serv ice-oriented Prov ide internal serv ice internal supportiv e quality processes technology and Nguyen Thi Mai Trang equipment 18
- Human resource strategies 1. Hire the right people Compete for the …………. people Hire for service ……………… & service …………… Be the preferred………….. employer Nguyen Thi Mai Trang 19
- Human resource strategies 1. Hire the right people Compete for the best people • Identify the ……………. people & compete with other organisations to hire them. • Use a variety of methods to recruit employees: recruiting as a …………… activity. Nguyen Thi Mai Trang 20
CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - TSKH. Phạm Đức Chính
19 p | 464 | 95
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực - Chương 3: Phân tích công việc
28 p | 893 | 75
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - GV Lê Thị Thảo
21 p | 289 | 40
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - TS. Lê Quân
19 p | 323 | 29
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Bài 3 - TS Phạm Phi Yên
48 p | 156 | 27
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - TS. Huỳnh Minh Triết
16 p | 218 | 24
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực - Chương 1: Tổng quan quản trị nguồn nhân lực
16 p | 122 | 21
-
Bài giảng Vai trò của nguồn nhân lực Diploma - Nguyễn Khắc Thành
20 p | 192 | 18
-
Bài giảng Marketing căn bản - Chương 3: Marketing hỗn hợp dịch vụ
197 p | 76 | 13
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - Th.S Trần Phi Hoàng
33 p | 124 | 13
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Bài 1 - TS. Trần Việt Hùng
25 p | 88 | 13
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - ThS. Phan Thị Thanh Hiền
17 p | 107 | 12
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 2 - ThS. Phan Thị Thanh Hiền
32 p | 103 | 9
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - Lê Thị Hạnh
16 p | 85 | 9
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 2 - ThS. Trần Quang Cảnh
4 p | 63 | 7
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực: Chương 1 - ThS. Trần Quang Cảnh
3 p | 78 | 4
-
Bài giảng Quản trị nguồn nhân lực - Chương 1: Nhập môn quản trị nguồn nhân lực
42 p | 59 | 4
Chịu trách nhiệm nội dung:
Nguyễn Công Hà - Giám đốc Công ty TNHH TÀI LIỆU TRỰC TUYẾN VI NA
LIÊN HỆ
Địa chỉ: P402, 54A Nơ Trang Long, Phường 14, Q.Bình Thạnh, TP.HCM
Hotline: 093 303 0098
Email: support@tailieu.vn