intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Giáo án môn Tiếng Anh lớp 3: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT)

Chia sẻ: Bạch Tử Du | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:6

34
lượt xem
1
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Giáo án môn Tiếng Anh lớp 3: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT) được biên soạn với mục tiêu nhằm giúp học sinh thể hiện được khả năng nghe, nói và viết liên quan đến các chủ đề từ Unit 6 -10, sử dụng ngữ âm, từ vựng và mẫu câu đã học; nghe và đánh dấu vào tranh đúng, và/hoặc nghe và đánh số các hình; đọc và điền vào một đoạn văn có thiếu sót; đọc và nối câu hỏi với câu trả lời; điền vào các trao đổi, sử dụng các hình ảnh. Sau đó, hành động chúng theo cặp,... Mời quý thầy cô và các em học sinh cùng tham khảo chi tiết nội dung giáo án!

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Giáo án môn Tiếng Anh lớp 3: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT)

  1. Week: 17                                                          Period: 65                                                      REVIEW 2 I. Objectives: ­ By the end of the lesson Ps will be able to: 1. Knowledge:  ­ Perform their abilities in listening, speaking and writing related to the topics from  units 6 ­10, using the phonics, vocabulary and sentence patterns they have learnt. ­ Listen and tick the correct pictures, and/or listen and number the pictures. (If time is  restrained, choose either Listen and tick or Listen and number.)   ­ Read and fill a gapped paragraph.    ­ Read and match the questions with the answers.   ­ Fill the gapped exchanges, using the pictures. Then act them out in pairs.   2. Skills:  ­ Develop Ss’ speaking and reading skills 3. Attitude/ Quality:  ­ Be confident in communicating with friends/ teachers. ­ Love people, hometown and country. 4. Forming competence: ­ Co­operation (ready to help friends in pairwork/ groupwork). ­ Self­study (can perform individual tasks and solve problems by themselves). ­ Use language to do listening, reading, writing and speaking tasks. II. Methods: Communicative approach, group Ss and T's activities, play as a  character, teaching methods with game, teaching methods by visual, teaching methods  by practising, discussion group, technical present.... III. Preparation. 1. Teacher’s preparation: CDs player, stereo, book. 2. Student’s preparation: Students’ aids: books, notebooks, workbooks. IV. Procedures. Content Teacher’s activities Students’ activities A.Warm up ­ Review the model sentences from  ­ Ask ps to practice in pairs (5’) unit1 to unit 5 B. New lesson    1. Listen and tick ­ Give the identification (30’) ­ Have pupils look at pictures 1, 2,  3, 4 and 5 on page 70 of the Student  Book. Give the identification of the  characters   in   the   pictures   and   the  characters’   words.   Tell   pupils   that  they   are   going   to   listen   to   the  recording and tick the pictures they  hear. Guess the answer
  2. ­ Play the recording 2 times pupils  ­ Listen and tick to listen and tick the boxes. Check  their   guess.   Compare   the   answer  with the partner. ­   Play   the   recording   again   pupils  check   their   answers.   T   give   the  answer: ­   Ask   some   questions   to   ensure  pupils’   comprehension   of   the  ­ Work individually listening text. Answers: 1 – c; 2 – d; 3 – b; 4 – a.   2. Listen and number ­ Have pupils look at pictures a, b, c  ­ Listen and tick and d on page of the Student Book.  Elicit   the   identification   of   the  characters   in   the   pictures   and   the  characters’   words.   Tell   pupils   that  they   are   going   to   listen   to   the  recording   and   match   the  information   they   hear   to   the  pictures.   They   should   number   the  boxes. Guess the answer ­ Play the recording 2 times pupils  ­ Work individually to   listen   and   number   the   boxes.  Check   their   guess.   Compare   the  answer with the partner. ­   Play   the   recording   again   pupils  check   their   answers.   T   give   the  answer: ­   Ask   some   questions   to   ensure  ­ Work in pairs pupils’   comprehension   of   the  listening text.   3. Read and complete ­ T explains the situation and how  to do the exercise ­ Ask students to read the dialogue  in the book and fill the words given  to complete the dialogue. Work in  pairs   to   do   the   exercise   then  practice   in   pairs   in   front   of   the 
  3. whole class. The rest listen to and  give the remark.    ­ Correct the pronunciation.  Answer: 1. school     2. Playground  3. room    4. Quan   4. Read and match ­   Whole   class.   Have   pupils   turn  ­ Pair works their books to page 37. Tell pupils  that   they   are   going   to   read   the  sentences to get the information in  order to match the sentences to the  sentences. ­   Pupils   read   the   sentences  individually   and   do   the   task.  Monitor the activity and offer help  when necessary. ­ Pair works. Have pupils trade their  answers for correction. ­ Call on some pupils to report their  answers. The rest of the class listen  give comments. ­   Make   a   few   questions   to   check  pupils’   comprehension   of   the  sentences. ­   Have   the   whole   class   read   each  sentence in chorus to reinforce their  pronunciation. Answer: 1.e      2. c       3. a 4.c      5.  d 5. Look and say ­ Have pupils look at pictures a, b, c  ­ Do exercises in the  and d on Page 71.  workbook ­ Elicit the characters in the pictures  and   their   names.   Ask   pupils   to  guess   and   complete   the   speech  bubbles. ­ Model: Call on a pair. Allocate the  parts of the characters Mai and Nam  to the pupils. Ask them to act out  the dialogues. Using the pictures in 
  4. their   books.   Monitor   the   activity  and   offer   help.   Correct  pronunciation   errors   (stress,  assimilation   of   sounds,   intonation)  when necessary. ­   Call   on   some   pairs   to   perform  their task in front of the class. The  rest   of   the   class   observe   and   give  comments. ­ Have the whole class repeat all the  phrases in chorus to reinforce their  pronunciation. ­ Asking Ps to focus on the structure  once again. ­ Retell the content of the lesson. C. Production ­   Do   exercises   in   the   workbook.  (3’) Learn by heart the new words and  D. Homework structures (2’) ********************************************************************* Week: 17                                                          Period: 66                                                       SHORT STORY 2 CAT AND MOUSE 2 I. Objectives: ­ By the end of the lesson Ps will be able to: 1. Knowledge:  ­ Perform their abilities in listening, speaking and writing related to the topics from  units 6­10, using the phonics, vocabulary and sentence patterns they have learnt. ­ Read the short story, fill the gaps, listen and check.  ­ Ask and answer the questions about the short story.  ­ Numbers the sentences, and act out the conversation in pairs. ­ Put the words in the correct order to make sentences.  2. Skills:  ­ Develop Ss’ speaking and reading skills 3. Attitude/ Quality:  ­ Be confident in communicating with friends/ teachers. ­ Love people, hometown and country. 4. Forming competence:
  5. ­ Co­operation (ready to help friends in pair work/ groupwork). ­ Self­study (can perform individual tasks and solve problems by themselves). ­ Use language to do listening, reading, writing and speaking tasks. II. Methods:  ­ Communicative approach, group Ss and T's activities, play as a character, teaching  methods with game, teaching methods by visual, teaching methods by practising,  discussion group, technical present.... III. Preparation. 1. Teacher’s preparation: CDs player, stereo, book. 2. Student’s preparation: Students’ aids: books, notebooks, workbooks. IV. Procedures. Content Teacher’s activities Students’ activities A.Warm up ­ Sing songs. ­ Sing songs. (5’) B. New lesson Task 1: Fill the gap. Then listen  (30’) and check. ­ Ask ss to look at the pictures. ­ Look at the pictures. ­ Ask ss questions: Apart from the  ­ Answer the questions. cat and mouse, How many houses?  What colours are they?) ­ Ask ss to fill the gap. ­ Fill the gap. ­ Play the tape and let the ss read  and listen. Task 2: Ask and answer the  questions. ­ Tell ss that they are going to  ­ Listen. answer the questions. ­ Give ss a few seconds to read the  ­ Read the text. questions. ­ Give ss time to do the task. ­ Ask ss to swap and check their  ­ Check their answers. answers before checking as a class. Task 3: Number the sentences. Then   act out in pairs ­ Tell ss that they are going to read  ­ Listen. and number the sentences in the  correct order. ­ Give ss a few second to read the  ­ Read the text. text. ­ Give ss time to do the task. ­ Number the sentences. ­ Ask ss to swap and check their  ­ Check their answers.
  6. answers before checking s a class. Task 4: Work in pair. Have a  similar conversation with a partner. ­ Tell ss that they are going to  ­ Listen. practice the dialogues, using their  own names. ­ Ask groups of ss to sit face to face  ­ Sit face to face and practice  and practice the dialogue. the dialogue. ­ Call a few pairs to act out the  dialogue. ­ Correct the pronunciation, if  necessary. ­ Ask Ss read the story at home. ­ Summary the lesson C. Production ­ Tell pupils to read the part 1 again. (3’) ­ Do exercises in workbook, learn  D. Homework by heart the new words and the  (2’) pattern. ********************************************************************* Week: 17                                                          Period: 67+68                                                REVIEW UNIT 1 – 10 *********************************************************************
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
3=>0