intTypePromotion=1
zunia.vn Tuyển sinh 2024 dành cho Gen-Z zunia.vn zunia.vn
ADSENSE

Giáo án môn Tiếng Anh lớp 4: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT)

Chia sẻ: Bạch Tử Du | Ngày: | Loại File: DOCX | Số trang:5

30
lượt xem
3
download
 
  Download Vui lòng tải xuống để xem tài liệu đầy đủ

Giáo án môn Tiếng Anh lớp 4: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT) được biên soạn với mục tiêu nhằm giúp học sinh xem lại tất cả các cấu trúc từ bài 6 đến bài 10; nghe và đánh dấu vào tranh đúng; đọc đoạn văn và khoanh tròn các chữ cái chỉ ra các từ đúng điền vào các câu có ô trống; đọc và nối câu hỏi với câu trả lời; đọc và hoàn thành phần trao đổi có ô trống, sử dụng các hình ảnh,... Mời quý thầy cô và các em học sinh cùng tham khảo chi tiết nội dung giáo án!

Chủ đề:
Lưu

Nội dung Text: Giáo án môn Tiếng Anh lớp 4: Tuần 17 (Theo Công văn 2345 của Bộ GD&ĐT)

  1. Week: 17                                                         Period: 65                                                     REVIEW 2 I. Objectives: ­ By the end of the lesson, students will be able to: 1. Knowledge: ­ Review all the structures from lesson 6 to lesson 10. ­ Listen and tick the correct pictures.  ­ Read the paragraph, and circle the letters showing the correct words filling the  gapped sentences.   ­ Read and match the questions with the answers. ­ Read, and complete the gapped exchanges, using the pictures. ­ Read and fill the gapped paragraph, using the pictures. 2. Skills: ­ Listening, speaking, reading and writing. 3. Attitudes/ Quality:  ­ Confident when using English ­ Working hard ­ United friends 4. Competences: ­ Co­operation love schools and about the sounds. ­ Self­study ability, ability to operate, live responsibly. II. Methods: ­ Communicative approach, group Ss and T's activities, play as a character, teaching  methods with game, teaching methods by visual, teaching methods by practising,  discussion group, technical present.... III. Preparation. 1. Teacher’s preparation: CDs player, stereo, book. 2. Student’s preparation: Students’ aids: books, notebooks, workbooks. IV. Procedures. Content Teacher’s activities Students’ activities A. Warm up  Warm up: Net work  (5’) game. ­ Work in group of 5. ­ Have ss find the words  and put in to the right  School  Days  School  group subject of the  object Words  Adjectives of  s week  s expressing  appearance frequency B. New lesson (30’) ­ Check some groups.
  2. Task 1. Listen and tick ­ Have Ss look at the  pictures  ­ Play recording twice.  ­ Play recording again. ­ Call on some students to  report the answers to the  ­ Identify.   class. ­ Listen and tick. ­ Check and correct. ­ Listen and check. Task 2. Read and circle ­ Practice in pairs. ­ T introduces the topic  ­ Give out and check. “you are going to read the  1c        2c           3b paragraph to get the  information in order and  ­ Ss look read the  circle ”. paragraph and do the task  ­ Monitor the activity and  in individual.  offer help when necessary ­ Call on some Ss to report  their answers.  ­  Ss trade the answers in  ­ Make a few questions to  pairs for correction check Ss’ comprehension  ­ 4­5Ss. Others listen &  of the sentences. comment.  Task 3.  Read and match.     ­ T introduces the topic  ­ Look at the sentences in  “you are going to read the  the book sentences to get the  information in order to  match the questions to the  ­ Read and match in  answers”. individually ­ Monitor the activity and  ­ Ss trade the answers in  offer help when necessary pairs for correction. ­ Call on some Ss to report  ­ 5­6 Ss. Others listen and  their answers. Make a few  comment. questions to check Ss’  comprehension of the  ­ Look at the pictures, read  sentences. silently the questions &  Task 4. Look and write write the answers in  ­ Have pupils open their  individual. books on the P71. Tell  ­ 4­5 Ss. The rest of the  pupils that they are going  class listen and give  to read and get the  comments. C. Production information to write the  (3’) answers. ­ Look at the pictures,  D. Homework ­ Ask some pupils to read  read, find suitable words  (2’) their answers aloud to the  to fill in the blank class. 
  3. ­ Correct.  ­ 4­5 Ss. Others give  Task 5. Let’s write comments.    ­ Asking Ss to read the  ­ Do at home. text on the P71 and  complete the text. ­ Guiding Ss to complete  the text. ­ Call on some Ss to read  the text that they have  completed. ­ Correction. ­ Retell the content of the  lesson. ­ Do exercises in the  workbook.  Learn by heart  the new words and  structures  again ********************************************************************* Week: 17                                                            Period: 66                                                         SHORT STORY: CAT AND MOUSE 2 I. Objectives: ­ By the end of this lesson, students will be able to practice all the knowledge they  have learnt. ­ Read and listen to a short story.  ­ Read and fill a gapped conversation.  ­ Work in pairs to ask and answer the questions, using the short story. ­ Read, and write the correct answers replacing the wrong ones.  ­ Develop speaking, reading and writing skills. ­ Ss look after, solve problems and study themselves. ­ Studious and obedient students and love their friends. II. Teaching methods: ­ Communicative approach. ­ Techniques: Ask and answer (say individually);Work in pairs/ groups;Discuss. III. Teaching aids: ­ Teacher’s aids: student’s and teacher’s book, word cards, pictures, puppets. ­ Students’ aids: books, notebooks, workbooks. IV. Languages focus: ­ Vocabulary: about Cat and Mouse V. Procedure: 
  4. Content Teacher’s activities Students’ activities A. Warm up ­ Chatting about what did people  ­ Respond. (5’) do. B. New lesson ­ Read and listen to the story. (30’) ­ Introduce the title: Cat and mouse  ­ Ss read the story in  2. individual. Activity 1: Complete the  ­ Role play conversation ­ Ask ss to identify the characters in  ­ Read in group. Others give  each picture. comments ­ Ask ; What are they? + What can you see in the picture? ­ Ss look & read silently the  + What are they talking? dialogue. Then complete  the  ­ Play the Cd twice. dialogue in individual. ­ Ask ss read in pairs ­ Ss trade their answers in  ­ Call some pairs. pairs for correction Activity 2: Ask and answer the  ­ 4­5 Ss. Others give  quetions comments. ­ Ask ss to do individually. ­ Ask them to share with their  partners. ­ Ask ss give answers. Check the answers. Activity 3: Write the correct  answer ­ Ask ss to work in pairs ­ Call some pairs.. ­ Give remarks. ­ Ask ss to do individually. ­ Ask them to share with their  partners. ­ Ask ss give answers. C. Production ­ Check the answers. (3’) ­ Asking Ps to focus on the  D. Homework structure once again. (2’) ­ Retell the content of the lesson. ­ Do exercises in the workbook.   Learn by heart the new words and  structures ********************************************************************* Week: 17                                                            Period: 67+68                                                  REVIEW UNIT 1­ 10
  5. *********************************************************************
ADSENSE

CÓ THỂ BẠN MUỐN DOWNLOAD

 

Đồng bộ tài khoản
4=>1