Đ C NG MÔN H C ƯƠ
QU N TR S THAY Đ I
MSMH: QT212DV01
Chapter 4
Process for Change
Elearn, Change management: Management extra. 2005,
Pergamon Flexible Learning
Purpose
Generate possible alternative strategies for change and formulate recommendations as
to which is the best alternative
Describe the importance of the way in which approval is gained to later stages of the
programme implementation
Develop ways of involving others and gaining their commitment to change
Evaluate how to deliver each of Lewin’s three stages of change in the context of your
own organisation.
T o ra nh ng chi n l c thay đ i kh dĩ và đ ế ượ
xu t ph ng án hay nh t ươ
Mô t t m quan tr ng c a cách th c đ t đ c ượ
s ch p thu n trong giai đo n cu i c a ch ng ươ
trình tri n khai th c hi n
Phát tri n các cách th c đ kêu g i ng i khác ườ
tham gia và đ t đ c s đ ng thu n đ thay đ i ượ
Đánh giá cách th c đ tri n khai ng d ng m i
giai đo n trong quá trình 3 b c thay đ i c a ươ
Lewin vào b i c nh c a t ch c c a b n.
Content
Gaining approvals
Developing the change strategy
Making the organisation move
Gaining approvals
Chapter 4
Proposal Evaluation
In order to evaluate the attractiveness of a major change proposal, Johnson and
Scholes (1999) identify three areas of concern:
Suitability – does it address the circumstances in which the company is operating?
Acceptability – does it offer a good return on the investment needed, does it carry
an acceptable level of risk and will stakeholders in the business react favourably?
Feasibility – can we actually do it? Do we have the necessary resources and
capabilities?
Đ đánh giá s h p d n c a m t đ ngh thay đ i l n,
JohnsonScholes (1999) xác đ nh 3 lĩnh v c c n
quan tâm:
nh phù h p - có xác đ nh các tình hu ng trong đó
công ty đang ho t đ ng không?
nh th a nh n - có xác đ nh m t l i th c n thi t ế ế
nào trên đ u t , m t m c đ r i ro có th ch p nh n ư
đ c và các bên liên quan có ph n ng thu n l i ượ
không?
nh kh thi - chúng ta có th th c s m đi u đó
không? chúng ta có đ ngu n l c và kh năng c n thi t ế