
Đ C NG MÔN H C Ề ƯƠ Ọ
QU N TR S THAY Đ IẢ Ị Ự Ổ
MSMH: QT212DV01
Chapter 4
Process for Change
Elearn, Change management: Management extra. 2005,
Pergamon Flexible Learning

Purpose
•Generate possible alternative strategies for change and formulate recommendations as
to which is the best alternative
•Describe the importance of the way in which approval is gained to later stages of the
programme implementation
•Develop ways of involving others and gaining their commitment to change
•Evaluate how to deliver each of Lewin’s three stages of change in the context of your
own organisation.
•T o ra nh ng chi n l c thay đ i kh dĩ và đ ạ ữ ế ượ ổ ả ề
xu t ph ng án hay nh tấ ươ ấ
•Mô t t m quan tr ng c a cách th c đ t đ c ả ầ ọ ủ ứ ạ ượ
s ch p thu n trong giai đo n cu i c a ch ng ự ấ ậ ạ ố ủ ươ
trình tri n khai th c hi nể ự ệ
•Phát tri n các cách th c đ kêu g i ng i khác ể ứ ể ọ ườ
tham gia và đ t đ c s đ ng thu n đ thay đ iạ ượ ự ồ ậ ể ổ
•Đánh giá cách th c đ tri n khai ng d ng m i ứ ể ể ứ ụ ỗ
giai đo n trong quá trình 3 b c thay đ i c a ạ ươ ổ ủ
Lewin vào b i c nh c a t ch c c a b n.ố ả ủ ổ ứ ủ ạ

Content
•Gaining approvals
•Developing the change strategy
•Making the organisation move

Gaining approvals
Chapter 4

Proposal Evaluation
In order to evaluate the attractiveness of a major change proposal, Johnson and
Scholes (1999) identify three areas of concern:
•Suitability – does it address the circumstances in which the company is operating?
•Acceptability – does it offer a good return on the investment needed, does it carry
an acceptable level of risk and will stakeholders in the business react favourably?
•Feasibility – can we actually do it? Do we have the necessary resources and
capabilities?
Đ đánh giá s h p d n c a m t đ ngh thay đ i l n, ể ự ấ ẫ ủ ộ ề ị ổ ớ
Johnson và Scholes (1999) xác đ nh 3 lĩnh v c c n ị ự ầ
quan tâm:
•Tính phù h pợ - có xác đ nh các tình hu ng trong đó ị ố
công ty đang ho t đ ng không?ạ ộ
•Tính th a nh nừ ậ - có xác đ nh m t l i th c n thi t ị ộ ợ ế ầ ế
nào trên đ u t , m t m c đ r i ro có th ch p nh n ầ ư ộ ứ ộ ủ ể ấ ậ
đ c và các bên liên quan có ph n ng thu n l i ượ ả ứ ậ ợ
không?
•Tính kh thiả - chúng ta có th th c s làm đi u đó ể ự ự ề
không? chúng ta có đ ngu n l c và kh năng c n thi t ủ ồ ự ả ầ ế